Цикл уроків за темою «Закріплення звукових значень вивчених букв.

Про матеріал

Темою даного уроку є : закріпити звукове значення букви «ї», позначення буквою «ї» буквосполучення [йі]; розвивати фонематичні слух, артикуляційний апарат; виховувати любов до природи і тваринного світу

Перегляд файлу

Добропільська міська рада

відділ освіти

інклюзивне навчання

 

 

 

Цикл уроків за темою «Закріплення звукових значень вивчених букв. Букви і звуки»

 

 

 

 

 

Учитель спеціальних класів

Білозерської загальноосвітньої

 школи І-ІІІ ступенів №15

Латкун Світлана Владиславівна

 

 

 

 

 

 

 

2016

Тема. Закріплення звукового значення букви «Ї»

Мета: Закріпити звукове значення букви «ї», позначення буквою «ї» буквосполучення [йі]; розвивати фонематичні слух, артикуляційний апарат; виховувати любов до природи і тваринного світу

Обладнання: альбоми зі зразками букв, каса букв, кольорові олівці, солоне тісто, ілюстрація «ліс і їжак»

Тип уроку - вдосконалення знать

Методи – наочний, практичний, словесний, інтерактивний.

План конспект уроку

  1.               Мотивація до спілкування. Веселе привітання.

 Добрий день! І в добрий час!

 Пролунав дзвінок для нас.

 Починаєм працювати,

 Щоб почуть наприкінці,

 Що у нашім дружнім класі

 Усі учні молодці!

  1.               Корекція постави «Як сидиш?»
  • Як сидиш?
  • Ось так! (сідають прямо, руки на парту)
  • Як встаєш?
  • Ось так! (всі стають струнко)
  • Як ідеш?
  • Ось так! (крокують на місті)
  • Як біжиш?
  • Ось так! (біг на місті)
  • Як летиш?
  • Ось так! (машуть руками)
  • Як пливеш?
  • Ось так! (імітують плавання)
  • Як співаєш?
  • Ось так! (диригують)
  • Як танцюєш?
  • Ось так! (танцюють)
  • Як живеш?
  • Ось так! (показують великий палець на руці)
  1.               Повідомлення теми.
    1. Загадка.

Під соснами, ялиночками

Лежить мішок із голочками

(Їжачок)

  1. Бесіда про їжака

Їжак відомий багатьом дітям. У казках їжаки завжди добрі і мудрі. Які казки ви знаєте про їжаків? («Хитрий їжак», «Їжак та заєць») Він вкритий голками, якими при небезпеці захищається. Їжаки полюбляють ласувати черв’ячками, жуками, равликами, але можуть їсти і рослинну їжу: яблука, гриби.

  1. Робота в альбомах. Розфарбувати малюнок їжака і букви «ї» підготовлені кожному учневі в альбомі (мал.1).
  2. Зробити звуко-буквений аналіз слова «їжак». Визначити звукове значення букви «ї».
  • Підстав те руку до підборіддя і поділимо на склади слово «їжак» (Ї-ЖАК)
  • Скільки складів? (Два)
  • Який перший склад? (Ї-)
  • Другий склад? (-Жак)
  • Які звуки чуємо, вимовляючи перший склад? ([йі])
  • Як позначимо «й»? [=]
  • А звук «і»? [●]
  • Як позначити букву «ж» – [-], «а» - [●], «к» - [-]
  • Який склад наголошений? (Другий)
  • Тепер ми можемо зробити схему слова «їжак»

  1.              Мовна розминка. Діти добирають слова для опису їжака.

Їжак (який?) – маленький, темний, колючий, корисний, цікавий, мудрий, хитрий...

Їжак (що робить?) – полює, бігає, захищається, їсть, спить, ловить, шукає, зимує

  1.               Закріплення в парах. Виліпити із соленого тіста букву «ї», їжака.
  2.               Динамічна вправа.

З барабаном їжак ходить.             (крокують)

Бум-бурум-бум-бум

Цілий день він гучно грає        (плескають в долоні, колінах)

Бум-бурум-бум-бум

Ля-ля-ля                                      (присідають)

Бум-бум                                      (встають)        

Молодці                                      (сідають за парти)

  1.               Застосування знать
    1.   Робота в парах з касою букв.

Скласти слова: їжа, їжак, їжачок, їжачиха, їжачки, поїзд

Взаємоперевірка.

  1. Гра: буква «ї» чи «й». Якщо в слові буква «ї» піднімають одну руку, якщо «й» то дві руки

Край, їжа, свій, рідний, малий, їжак, йде, їде, їжачок, поїзд, мій, твій, твої.

  1.               Релаксація. Хвилинка тиші «У лісі».          ( діти сідають зручніше, заплющують очі, звучить мелодія лісу)
  • А зараз ми відпочинимо, сядемо зручно, заплющимо очі, і як метелики полинемо у ліс, там тихо, красиво, приємно. Чисте повітря, свіжа зелень, прозоре джерельце. Співають птахи. Тут є лісові мешканці. Пробіг прудкий зайчик. У кущах причаївся їжачок. По деревах стрибає моторна білка. Ми відчули красу природи, набралися сил. Тепер ми готові працювати далі, повертаємось у свій улюблений клас.
  1.               Розвиток мовлення. Колективний усний твір « Ліс – багатство»
  • Ми з вами здійснили подорож до лісу, який є домом для тварин і рослин. Давайте складемо речення про ліс.

Ліс це наше багатство. Там багато ягід, грибів, корисних рослин. Ліс дає нам чисте повітря. Ліс – це дім для тварин. Люди, бережіть ліс

  1.          Підсумок уроку. Гра «Дерево рішень».
  •         Діти, ви дуже гарно працювали на уроці. Ми повторили важливі знання про букву «ї», про їжака, про ліс. Зараз ми закріпимо на «Дереві рішень».

- Про яку тварину ми говорили на уроці?               (Про їжака)

- Яка перша буква в слові «їжак»?                           (Буква «ї»)

- До якої групи букв належить буква «ї»?               (Голосна)

- Чим відрізняється буква «Ї» від усіх інших?        (Має дві крапочки)

- Що завжди позначає буква «Ї»?                             (Два звука)

- Назвіть їх.                                                                 ([Йі])

- Згадай слова на букву «Ї».                                      (Їжак, їжа, їде)

- Де живе їжак                                                            (У лісі)

- Як ставитись до лісу                                                (Берегти, любити, насаджувати, охороняти)

- Мета нашого уроку закріпити знання про букву «ї» досягнута. Спасибі за роботу.

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку