Інтегрований урок з української мови "Цікава зустріч"

Про матеріал

Інтегрований урок з української мови на тему "Цікава зустріч" розроблений для учнів початкових класів.

Під час уроку учні знайомляться з виданнями журналів за допомогою різноманітних ігор, картинок та презентації.

Урок спрямований на формування навичок читання та розвиток мислення і уваги.

Перегляд файлу

 

Інтегрований урок з української мови

«Цікава зустріч»

Мета:

  • Ознайомити учнів, як журнал прийшов до дітей;
  • Формувати вміння цілеспрямовано читати дитячі журнали і використовувати їх матеріал на уроках і в позаурочний час;
  • Розвивати зв’язне мовлення;
  • Виховувати любов до читання.

Хід уроку

Вітання.

Вчитель. Ранок! Сонце в  небі піднімається…

Діти. Наш клас дружно посміхається.

Вчитель. «Доброго ранку» я зичу тому,

хто прийшов працювати до класу…

Діти. Чому?

Вчитель. Бо чекаю любові і плідної праці!

Діти. Ми любимо працю і будемо старатися!

 - До нас сьогодні завітали гості, а як їх звуть ви скажете, коли відгадаєте ребус.

 (Діти виходять із коронами на голові: ко-Піз-най, ко–Зер-нят,   ге-Ан-ко-лят, хтПа, ка-Стеж, ни-Світ-ти-ди).

- Допоможіть прочитати назви журналів.

- Чому всі слова починаються з великої букви?

- Журнали  постараються розповісти нам багато цікавого про себе. Разом з ними ми будемо подорожувати по їхніх сторінках. А в подарунок нам вони принесли чистомовку.

- Уг – уг –уг- журнал наш вірний…(друг).

Ить – ить – ить – читати…(навчить).

Же – же – же – таємниці всі…(розкаже).

Де – де – де-мудрих у світ…(поведе).

Словникова робота.

А щоб урок пройшов плідно і цікаво прийдеться звернутись до словникової скарбнички.

Ми не тільки пригадаємо значення деяких слів, а також познайомимось із новими для вас словами. На домашнє завдання вам потрібно було звернутись до тлумачного словника і вияснити значення деяких слів: періодика, рубрика, тираж, редакція, редактор, дописувач.(Учні пояснюють незрозумілі слова).

Презентація.

Історія розвитку журналу.

- Перший журнал для дітей був надрукований у Великій Британії, в Лондоні у 1751р. і мав назву «Журнал ліліпутів». За розміром  він  був дуже маленький 10* 2,5 см.

У нас на Україні першим ілюстрованим журналом був журнал «Дзвінок», який виходив у Львові приблизно 100 років тому. Сама назва скликає дітей читати журнал. В цьому журналі друкували свої твори Л. Українка, І. Франко, О.Пчілка.

- А чим журнали відрізняються від газет? (твердіша титульна сторінка, журнал різнокольоровий, містить більше сторінок та інформації).

Знайомство з журналом.

Гляньте на титульну сторінку і розпочнемо знайомство з журналами за планом:

1. Назва журналу, його номер і рік видання.

     2. Хто і де видає журнал?

     3. Кому призначене видання?

     4. Чим приваблює журнал свого читача?

     5. Що викликало найбільший інтерес під час ознайомлення?

Руханка.

  • А зараз ми розглянемо цікаві матеріали із журналів.

Гра «Ромашка». (Робота в групах. Одна дитина із групи підходить до дошки і зриває листок ромашки, де записані окремі  слова. Із цих слів треба скласти прислів’я).

День без читання - що обід без хліба.

Журнал прочитав - на крилах політав.

Хто багато читає, той багато знає.

Журнал твій друг, без неї, як без рук.

Гра «Старовинні ваги». (Журнал «Зернятко»).

  • Світ складається із двох сил: «добро» і «зло». Зараз ми перевіримо, чого в світі більше. Я буду називати «зло», а ви постарайтесь відшукати «добрі справи» і перемогти зло. Адже доброта - це один із найсвітліших виявів людської душі.

  • Зло:

бійка

лайка

жадібність

неправда

заздрість

зрада

помста

 

  • Добро:

щирість

щедрість

доброта

допомога

радість

любов

милосердя

дружба


 

  • Розмова із журналом «Світ дитини» (с. 8, 12, 2007р. Л. Храплива «Гривневичок – круглячок»).
  • Хто написав цей твір? (Леся Храплива народилась у 1927р. і жила у Львові. Коли їй виповнилось 18 років виїхала в Канаду, де і живе досі. Письменниця знає багато мов, але своєї рідної не забуває. Часто пише дописи в цей журнал, а також в інші, які виходять в Україні).
  • Головна думка твору?
  • Чи завжди добро перемагає зло?
  • Пригадайте, коли ви останній раз робили добрі справи?

Ребус «Герої казки».

Гра «Куб Блума»

  • Чому? Назвіть. Запропонуйте. Поясніть. Розкажіть. Опишіть.

Інтерактивна гра «В колі друзів».

Спалахнула свічечка

ніжним  полум’ям.

Підійди погрітися

кому холодно.

  • Що ви відчуваєте, коли запалюєте свічку. (Тепло, світло). Свічка - символ доброти і чистоти. Як світло світильника освітлює кімнату, так само наші добрі вчинки облагороджують світ навколо нас. Ви не на словах, а на ділі повинні проявляти свою любов до Бога, до ближніх. А якщо ви виявили доброту, а люди звинувачують вас у таємних корисних мотивах – все одно проявляйте доброту. Так говорила Мати Тереза.
  • Діти підходять до свічки і діляться побажаннями на наступний рік.

Рефлексія.

  • Що найбільше запам’яталось на цьому уроці?
  • Якою інформацією ви б поділилися з друзями?
  • З ким ви б хотіли зустрітись на наступному уроці?

Домашнє завдання.

Журнали просили передати вам прохання не забувати про них, розмовляти з ними. А ще напишіть замітку про наш клас, школу. Писати треба каліграфічно, без помилок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 грудня 2018
Переглядів
731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку