Цикл занять для учнів 5-11 класів з метою профілактики суїцидальної поведінки

Про матеріал

Розробки стануть в нагоді практичним психологам та соціальним педагогам в роботі з метою профілактики небажаної поведінки у учнів сучасних навчальних закладів

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цикл занять

для учнів 5-11 класів

з метою профілактики суїцидальної поведінки

 

 

 

 

 

Автор:

Практичний психолог

Білозерської ЗОШ І-ІІІ ступенів №14,15

Фісун Ольга Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття 1

Мета: допомогти учню заглянути в себе, усвідомити себе як особистість

  1.                Вправа «Хто Я?»

Інструкція: учням пропонується для роботи шаблон мандали і робота виконується в 2 етапи.

  1.               в центральному колі пишуть «Я», у маленьких пелюстках пишуть власні ролі (наприклад, донька, учениці, друг і т.д.), у великих пелюстках пишуть свої дії, щоб бути щасливим в тих ролях, що написали (наприклад, щоб бути щасливою донькою, дослухаюсь до порад батьків або щоб бути щасливим онуком, відвідую щонеділі бабусю і т.д.), у комірках, що залишись, пишуть про свої мрії та бажання;
  2.               розмальовують свою мандалу таким чином, щоб подобалось і було красиво.

2. Аналіз казки

Д. Соколов.Казка про ласкавої долі

Цвіли поряд два деревця – молодих і красивих. Вечорами вони шепотілися про долю.

– Я виросту високим і розлогим, говорило одне. – У мене в гілках оселяться птиці. У моїй тіні будуть ховатися олені і зайці. Я першим буду зустрічати сонячні промені і ранковий вітерець. Пройде час і мене оточить парость моїх дітей. Вони будуть такі маленькі та чудові!..

– Ні, – говорив інше, – рости страшно. Взимку б'ють морози, влітку сушить сонце. Цілий день труді коріння, жени воду вгору, годуй листя. Ні, хай краще мене візьмуть дроворуби, а потім тесля выточит з мене що-небудь прекрасне. Я буду лежати на оксамитовій подушці...

І що б ви думали? Прийшов бородатий дроворуб і зрубав друге дерево. Частина його спалили в печі, а зі стовбура тесля зробив різьблену скриньку. І довго скринька лежала на оксамитовій подушці, зберігаючи в собі сережки, намисто та дорогі парфуми. Потім розсохлося потихеньку, замок зламався. Скриньку віддали дітям, вони її швидко доломали і викинули. Десь на дворі валялися її трісочки до зими, а там вже – спитай у вітру! Вітер стане питати дерева в лісі, і одне з них – те, що було колись першим деревцем, – розповість, як ворони звили на ньому гніздо, вбудували в стінки трісочки старої скриньки, як подружки дізналися один одного і подивувалися ласкавої долі.

Вони досягли своїх цілей, а ви досягайте своїх.

Питання для обговорення:

Чи можна змінити долю?

Яка доля дерева? (Ріст, живлення, цвітіння)

Яка доля людини? (Народження, розвиток, продовження роду, смерть)

Як хотів змінити долю друге дерево?

Досягли дерева своїх цілей?

 «Може виклик долі призвести до сумних наслідків?

 Що визначає сенс життя — доля чи сама людина?

Для чого живе людина? Навіщо він прийшов у цей світ? Для чого ви живете?

 

  1.                Робота з МАК «Креатив-2»

Інструкція: учням пропонується обрати карту, яка демонструє ті емоції, які хотів би прожити та відчути.

Обговорення:

Що зображено на твоїй карті?

 

  1.                Рефлексія «Що ми робили? Навіщо ми це робили? Що сподобалось? А що не сподобалось?»

 

Заняття 2

Мета: розвиток стійкого прагнення до позитивного сприйняття

  1.                Привітання+ комплімент сусіду

Інструкція: кожен учень вітається зі своїм сусідом та говорить йому комплімент

 

  1.                Перегляд відеоролику «Виступ Ніка Вуйчіча перед школярами»

Питання для обговорення:

Про що це відео?

Що цікавого ви для себе почули/побачили?

Яке посилання мало це відео? Чи потрібно воно вам?

Що вам сподобалось або не сподобалось?

 

  1.                Притча про бурю

Колись один дворянин простягнув струну від однієї вежі свого замку до іншого, щоб вітер перетворив її в арфу. Ніжний вітерець грав навколо замку, але музика не народжувалася. І ось одного разу вночі вибухнула буря. Замок здригався, але та струна наповнила повітря чудесними звуками. Потрібна була буря, щоб викликати музику!

Питання для обговорення:

• Яку роль зіграла буря в цій притчі?

• Які асоціації виникають у вас при слові «буря»?

 

• Наведіть такі приклади з життя або з художніх творів, приказки, прислів'я. (Не було б щастя, та нещастя допомогло. Немає лиха без добра. Що не робиться – все до кращого.)

  1.                Рефлексія «Що ми робили? Навіщо ми це робили? Що сподобалось? А що не сподобалось?»

 

 

Заняття 3

Мета: виховання в учнів стійкої життєвої позиції

  1.                Гра з м'ячем «Мій настрій»

Інструкція: учень, у кого в руках м'яч, одним словом описує свій настрій на даний момент.

 

  1.                Гра Г.Хорна (для 5-7 класів)/ 50 питань, які звільніть ваш розум (для 8-11 класів)

Інструкція: всі  учасники приймають участь в грі, висловлюються щодо тієї картки, що потрапила їм та уважно слухають висловлювання своїх однокласників. Головне правильно- не застосовувати критику та насміхання.

 

  1.                Я+Я=МИ

Інструкція: кожен учень створює букву «Я», розмальовує та прикрашає її, а потім всі разом формують із власних букв спільне слово «Ми».

 

  1.                Рефлексія «1) Хочу сказати, що... 2) Найбільше мені запам'яталося... 3) Тепер я...»

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткаченко Лідія Михайлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 січня 2018
Переглядів
4404
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку