План-конспект кінотренінгу для учнів 8-11 класів «Може зламатись тіло, але ніколи - дух»

Про матеріал

Робота являє собою план-конспект кінотренінгу для учнів 8-11 класів «Може зламатись тіло, але ніколи - дух», мета якого: розширити знання учнів про людей з обмеженими можливостями, формувати вміння адаптуватись і знаходити контакт з людьми з особливими потребами, показати значущість толерантної поведінки, виховувати толерантне ставлення до людей з обмеженими можливостями, людяність, повагу до інших.

В розробці використані різні форми, методи та прийоми роботи практичного психолога.

Перегляд файлу

Губа Наталія Вадимівна, практичний психолог Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів Зачепилівської районної ради Харківської області

 

Кінотренінг «Може зламатись тіло, але ніколи -  дух»

 

Епіграф:    Будь-яка перешкода долається наполегливістю.

Леонардо да Вінчі

Мета:  розширити знання учнів, формувати вміння адаптуватись і знаходити  контакт з людьми з особливими потребами, показати значущість толерантної поведінки, виховувати толерантне ставлення до людей з обмеженими можливостями, людяність, повагу до інших.

Обладнання: відеоролик  «Інклюзивна освіта»,  фрагмент  фільму «Людина дощу», відеоролик «Нік Вуйчич – людина-феномен».

 

Хід тренінгу

І.  Організаційний момент.

Прийняття правил групи

  • Активність.
  • Доброзичлива, відкрита атмосфера.
  • Говори «тут і тепер».
  • Без критики та насмішок.
  • Не перебивати інших.
  • Обстоювати власну думку.

Психолог: Часом ми не замислюємось над тим, як спілкуємося з іншими, чи завжди гарно ставимося до них, як називаємо, як одним навіть словом ображаємо їх. Чомусь образливі слова говорити легше. Це так? Я вам пропоную зіграти у відому вам гру «Струмочок», але коли ви будете когось вибирати, то маєте сказати: «Ти подобаєшся мені тим, що…»

Бесіда:

  • Чи легко вам було говорити, чим вам подобаються однокласники?
  • А вам легко сприймати компліменти? Чому?

   Часто у підлітковому середовищі стаються сварки, конфлікти, бійки. І починаються вони в основному з одного слова. Але якого! Образливого, жорстокого, саркастичного, сказаного зі злістю, підібраного опонентом так влучно, щоб поцілити вам, як говорять у народі,  нижче пояса. Чи не так? Що ж стає об’єктом насмішок, образ? ( відповіді учнів) Так, щось у вашому  характері, поведінці, а ще частіше зовнішності. Але ж чи є  люди з ідеальною зовнішністю, з ідеальним характером? Звісно, ні. А чи є люди, у яких немає нічого хорошого? Також ні. У кожній людині є як гарні, так і погані риси. І тільки від неї залежить, які з них вона робить пріоритетними.  Тому часто ваші опоненти висміюють вашу проблему, щоб приховати свою. Чути погані слова на свою адресу зажди неприємно, погодьтеся. Але уявіть, як часто ображають і глузують з людей з обмеженими можливостями, як  болісно вони реагують на жорстокість оточуючих. Сьогодні ми з вами поговоримо про таких людей.

ІІ.  Інформаційне повідомлення:

У сучасному світі значно зросла кількість дітей із порушеннями розвитку. Якщо ще 50 років тому лише 30% новонароджених мали якісь вади, то зараз   близько 50 % дітей мають схильність до змін у розвитку.

    До дітей з проблемами у розвитку належать діти з :

  • Порушеннями інтелекту(розумово відсталі).
  • Відхиленнями у пізнавальному розвитку (затримання психічного розвитку).
  • Порушеннями зору.
  • Порушеннями слуху.
  • Порушеннями опорно-рухового апарату.
  • Порушеннями мовлення.
  • Емоційними розладами (хворобливим станом психіки, аутизмом)
  • Порушеннями поведінки і діяльності.
  • Важкими комплексними порушеннями.

    Багато батьків віддають своїх дітей з особливими потребами до звичайних загальноосвітніх шкіл, де вони ходять до одного класу зі звичайними, часто жорстокими, цинічними дітьми.   Давайте спробуємо поглянути на цих дітей ще раз, уважніше, уявимо себе на їхньому місці.

 ІІІ. Перегляд відеоролика  «Інклюзивна освіта» (матеріали Сімферопольської та Львівської шкіл)

1.Бесіда:

  • Які розлади  мають діти з фільму?
  • З якими проблемами, яких не маєте ви, вони стикаються у повсякденному житті?
  • Як до них ставляться однокласники?
  • А які риси характеру ви встигли помітити у Соні? А у Насті? Чому?
  • На вашу думку, чи залежить це від стосунків з оточуючими?

2.Вправа «Можуть-не можуть». Робота в групах.

Учасники діляться на три групи. Кожна група отримує завдання:

І група – На аркуші записати в першу колонку, що можуть робити люди з порушеннями зору, у другу – що не можуть, що їм складно робити.

ІІ група  завдання стосується людей з порушенням слуху.

ІІІ група  завдання стосується людей з  порушеннями опорно-рухового апарату.

Виступи спікерів груп.

Доповнення психолога: дуже багато людей з обмеженими можливостями є талановитими, відомими, щасливими. Але щоб досягти всього цього, їм потрібно докласти дуже багато зусиль, мати величезну силу волі. Ви знаєте, що наша збірна параолімпійців виборола багато медалей на зимових олімпійських іграх у Сочі 2014 року. Але ці люди, не зважаючи на свою  внутрішню силу, потребують підтримки, розуміння.

3. Перегляд фрагментів  фільму «Людина дощу».

Бесіда:

  • Яке враження справив на вас уривок фільму?
  • Чим не схожий головний герой на інших?
  • Від чого його стан погіршується? А чи ніхто з вас не має тих же страхів, що і хворий?

   Від емоційних розладів, психічних проблем ніхто не застрахований, і здорова людина може внаслідок стресу, травми чи інших причин стати психічно нездоровою. Тому потрібно бути гуманними та толерантними до людей з особливими потребами.

4. Вправа «Експеримент».

Я знаю одну дівчинку, яка має травму руки і майже нічого не може нею робити. Не раз бачила, як однолітки з неї насміхалися, обзивали, дратувалися через її повільність. А все тому, що  забували  про народну мудрість «Стався до людей так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе». Чому ніхто не поставив себе на її місце?! Не уявив, як це важко – виконувати звичну роботу однією рукою?

   Тому зараз ми з вами проведемо експеримент. Виходить кілька бажаючих, яким прив’язують одну руку до тулуба і дають завдання: скласти портфель, розчесати волосся, зав’язати хвостик, записати під диктовку завдання до щоденника, розкрити пачку з печивом і поласувати.

  • Чи легко було справитися з цими завданнями?
  • Як ви почували себе, коли на вас всі дивилися,  сміялися з вас?

   Іншим бажаючим зав’язували очі, щоб вони бачили дуже слабо,  давали інше завдання: пройти кімнатою з портфелями і розкиданими речами на підлозі, списати з дошки задачу, причепуритися перед дзеркалом та інше.

  • Як ви почували себе, виконуючи завдання?
  • Чому було дискомфортно?
  • Що робили, щоб краще роздивитися? Як на це реагували інші? Образливо було?

5. Перегляд відеоролика «Нік Вуйчич – людина-феномен».

   Обговорення:

  • Яку людину ви побачили?
  • Як ви можете охарактеризувати проблеми Ніка?
  • Як він себе сприймає? Він нещасливий? Чому?
  • Що найголовніше у сприйнятті себе і  світу в цілому?

6.Бесіда:

- Чи знаєте ви людей з обмеженими можливостями?

- Як ви до них ставитеся? Чи доводилося вам їм допомагати? Яким чином?

- Чи завжди вони потребують підвищеної уваги, допомоги?

Справді, ні. Але перше, що ми можемо зробити для цих людей, це  поважати їх, бути толерантними до них, не вважати неповноцінними, бо часто ці люди є талановитішими і цілеспрямованішими, ніж більшість з нас.

ІІІ.  Підсумок кінотренінгу.

Метод «Мікрофон». Продовжте речення:

  • Сьогодні на занятті я дізнався…
  • Мені сподобалося….
  • Для себе я зрозумів….

Доповнення психолога: Будьте етичними, толерантними. Не називайте цих людей образливим словом «інвалід». Для позначення їхніх проблем є інші вислови: люди з обмеженими можливостями, з особливими потребами, а 3 грудня відзначають День людей з обмеженими можливостями. Ніколи не забувайте, що ми – Люди, і поводьте  себе відповідно.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравчук Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
1293
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку