Циклограма роботи директора школи на тиждень
Понеділок
День організаційно-педагогічних заходів і роботи з педкадрами:
-
обговорення поточних справ із заступниками з навчально-виховної роботи;
-
участь у колективних формах методичної роботи з учителями;
-
співбесіди з вчителями;
-
вирішення фінансових питань.
Вівторок
День контролю за навчальним процесом:
-
виробничі наради;
-
нарада при директорові (останній понеділок місяця);
-
педагогічні ради (один раз на чверть);
-
аналіз виконання навчальних планів, програм, стану викладання предметів;
-
перевірка шкільної документації;
-
відвідування уроків, факультативів.
Середа
День самоосвіти й представлення школи в державних установах:
-
самоосвіта, робота з нормативними й директивними документами;
-
підготовка матеріалів до різноманітних заходів, наказів по школі;
-
представлення школи, в державних органах та інших установах і організаціях, отримання індивідуальних консультацій;
Четвер
День роботи з учнівським колективом, дитячими та юнацькими організаціями, адміністративною радою:
-
робота з учкомом;
-
бесіди з класними керівниками;
-
бесіди з учнями;
-
адміністративна нарада з планування роботи на наступний тиждень.
П'ятниця
Адміністративно-господарський день:
-
огляд умов для навчально-виховної, позакласної й позашкільної роботи, суспільно корисної, продуктивної праці;
-
огляд стану шкільних будівель;
-
перевірка виконання санітарно-гігієнічного режиму й правил техніки безпеки;
-
вирішення фінансових питань;
-
нарада із завгоспом, техперсоналом;
-
оперативна нарада з педагогічними працівниками з питань планування;
-
батьківський день;
-
загальношкільні, класні батьківські збори.
-
день ділових зустрічей та індивідуальної роботи з учителями
-
години прийому з особистих питань.
-
відвідування позакласних заходів;
Циклограма роботи директора школи на рік
Серпень
1. Скласти й затвердити:
• річний план роботи школи;
-
розклад уроків і позакласних заходів;
-
план-календар роботи школи;
-
режим роботи їдальні, майстерень, бібліотеки, спортзалу;
2. Провести:
-
педраду;
-
збори батьків учнів 1 класу;
-
інструктаж для чергового класу;
-
бесіди з новенькими учнями й новопризначеними вчителями;
-
огляд навчальних кабінетів;
-
інструктаж із техніки безпеки й охорони життя;
-
організаційну нараду.
-
Узяти участь у районній конференції педагогічних працівників.
-
Узяти участь у нараді при відділі освіти.
-
Виконати план набору в 1, 10 класи.
-
Розподілити класи за кабінетами.
-
Вивісити інструкцію про обов'язки чергового вчителя й чергових учнів.
-
Організувати роботу гуртків, факультативів, секцій.
9.Ознайомити вчителів із нормативними документами, які стосуються діяльності навчальних закладів.
-
Провести перші засідання динамічних груп, методичного об'єднання класних керівників.
-
Уточнити єдині вимоги до учнів і вчителів.
-
Підготувати накази:
-
«Про організацію методичної роботи
-
«Про призначення класних керівників, вихователів, завідувачів кабінетів, майстерні».
13.Підготовка до свята «День знань».
14.Інструктаж класних керівників, керівників гуртків із питань планування виховної роботи.
-
Перевірити готовність навчальних кабінетів до роботи.
Вересень
-
Свято «День знань».
2.Інструктивно-методичні наради з планування роботи й ведення шкільної документації.
3.Практикум зі складання поурочних планів.
4.Збори з обраними головами класних батьківських комітетів.
5.Бесіди з наставниками молодих учителів.
6.Тарифікація вчителів.
7.Навантаження техперсоналу.
8..Підсумки першого дня навчання.
9. Перевірка ведення класних журналів.
10.Перевірка стану класних приміщень.
11.Складання графіка роботи гуртків і факультативів.
-
Складання графіка чергування вчителів і учнів.
-
Складання графіка контрольних, практичних і лабораторних робіт на перший семестр.
-
Перевірка планування роботи вчителів і динамічних груп.
-
Перевірка особових справ учнів і вчителів.
-
Нарада з планування й організації атестації педагогічних працівників.
-
Затвердження режиму роботи школи, розкладу уроків.
18.Прийом заяв від учителів на атестацію (з 20.09).
19.Ухвалення наказів:
-
«Про розподіл функціональних обов'язків між членами адміністрації школи»;
-
«Про охорону праці в школі»;
-
«Про режим роботи школи»;
-
«Про створення атестаційної комісії»;
-
«Про організацію безкоштовного харчування в школі»;
-
«Організація індивідуального навчання учнів»;
-
«Про створення комісії для проведення атестації»;
«Про призначення відповідальних осіб...»;
-
«Про організацію методичної роботи»;
-
«Про проведення предметних олімпіад»;
20.Здача статистичного звіту.
21.Уточнення списків учнів, перевірка мікрорайону.
22.Інструктаж учителів і техперсоналу з техніки безпеки.
23.Зайнятість учнів у гуртках і факультативах.
24.Лінійки дисципліни й порядку.
-
Підсумки працевлаштування випускників.
Жовтень
1. Розпочати вивчення системи роботи, стану викладання навчального предмета (згідно з річним планом).
-
Підготувати и провести педагогічний консиліум у 5 класі.
-
Підготувати матеріали до педагогічної виставки.
-
Провести перше засідання атестаційної комісії.
-
Провести планову нараду.
-
Підготовка школи до зими.
-
Проведення свята «День учителя».
-
Звіт за III квартал про травматизм.
-
Спланувати проведення осінніх канікул.
-
Підготовка й проведення педради.
-
Проведення засідань динамічних груп, методичного об'єднання класних керівників.
-
Огляд навчальних кабінетів (разом із профкомом).
-
Лінійки з учням щодо виконання статутних вимог.
-
Перше засідання нового складу шкільного батьківського комітету.
-
Участь у конкурсі «Вчитель року».
-
Складання списків випускників для виготовлення атестатів і свідоцтв.
Листопад
1.Оформлення матеріалів на педагогічну виставку.
2.Внутрішньошкільний контроль згідно з річним планом.
-
Класні батьківські збори.
-
Батьківські збори випускників 9,11 -х класів.
-
Перевірка роботи спортивних секцій і спецгрупи.
-
Проведення предметних олімпіад і визначення переможців.
Грудень
-
Перевірка навчальних планів і програм (узагальнення наказом).
-
Проведення контрольних робіт за І семестр.
-
Узагальнення матеріалів із вивчення системи роботи й стану викладання предметів.
-
Участь у районних предметних олімпіадах.
-
Збір матеріалів і підготовка педради, педчитань, конференції.
-
Складання планів на зимові канікули.
-
Проведення новорічно-різдвяних свят.
8.Планова нарада.
9.Участь у районній педагогічній виставці.
-
Рекомендації щодо закінчення І семестру.
-
Наказ «Про підсумки медичного огляду учнів».
-
Наказ «Про організацію й проведення новорічних свят».
-
Бесіди з профілактики нещасних випадків.
Січень
-
Підсумки НВР за І семестр.
-
Педрада, планова нарада.
-
Педчитання, конференція.
-
Засідання динамічних груп, методичного об'єднання класних керівників.
-
Інструктаж працівників із техніки безпеки.
-
Лінійки з учнями 5—11-х класів з питань успішності за І семестр.
-
Участь учнів у конкурсі-захисті робіт МАН.
-
Участь учнів у обласних предметних олімпіадах.
-
Батьківські збори з питань успішності за І семестр.
-
Контроль за ходом атестації педагогічних працівників. Засідання атестаційної комісії.
-
Складання мережі класів на наступний навчальний рік.
-
Заявка на педагогічні кадри.
-
Звіти перед профкомом про виконання колективної угоди між дирекцією й профкомом.
-
Нарада з організації систематичного повторення матеріалу, підготовка до державної підсумкової атестації, незалежного зовнішнього оцінювання.
-
Звіт про травматизм за IV квартал (за рік).
-
Складання заходів щодо підготовки до нового навчального року.
-
Наказ «Про організацію роботи з питань вивчення ЦЗ».
Лютий
1.Панорама відкритих уроків учителів, що атестуються.
-
Попередній розгляд навчального навантаження вчителів на наступний навчальний рік.
3.Загальношкільні батьківські збори.
4.Підготовка вчителями, що атестуються, матеріалів до презентацій.
5.Планова нарада.
Березень
-
Написання атестаційних характеристик на педагогічних працівників.
-
Презентація досвіду вчителів, що атестуються.
-
Засідання шкільної атестаційної комісії з атестації педагогічних працівників.
-
Весняні канікули (планування, організація, проведення).
-
Засідання педради, динамічних груп,методичного об'єднання класних керівників.
-
Планова нарада.
-
Огляд навчальних кабінетів
8.Корекція списків випускників школи для виготовлення бланків атестатів і свідоцтв.
9.Наказ «Про проведення атестації у 2017-2018 н. р
Квітень
-
Підготовка до державної підсумкової атестації (нарада).
-
Участь у незалежному зовнішньому оцінюванні.
-
Оформлення стенду «Підготовка до ДПА».
-
Організаційні заходи щодо проведення літнього відпочинку. Робота літнього пришкільного табору. Організаційний наказ.
-
Класні батьківські збори.
6.Планова нарада.
7.Участь у роботі районної атестаційної комісії.
8.Складання графіка відпусток
9.Наказ «Про проведення навчальних екскурсій і навчальної практики».
-
Написання узагальнюючих наказів про вивчення стану викладання предметів, системи роботи, системи уроків, досвіду роботи.
-
Наказ «Про попередній розподіл навантаження вчителів на наступний навчальний рік».
-
Проведення засідань динамічних груп для погодження матеріалів державної підсумкової атестації.
Травень
1. Проведення річних директорських контрольних робіт (узагальнення наказом).
-
Перевірка класних журналів.
-
Проведення військово-польових зборів учнів 11 класу.
5.Педрада з питань переведення учнів 1—3-х класів і випуску учнів 4 класу.
-
Рекомендації щодо закінчення навчального року.
-
Написання проекту річного плану на наступний навчальний рік.
-
Свято останнього дзвоника.
9.Перевірка виконання навчальних планів і програм (узагальнення наказом).
10.Наказ «Про відпустки педагогічних працівників »
Червень
-
Контроль проведення державної підсумкової атестації.
-
Робота мовного та пришкільного таборів.
-
Проведення навчальних екскурсій і практики для учнів 5—8-х класів.
-
Перевірка класних журналів і здача їх в архів.
-
Прийом учнів до 1, 10 класів.
-
Випускні вечори для учнів 9, 11 класів.
-
Ремонт класних і шкільних приміщень.
-
Підведення підсумків за рік:
-
методичної роботи;
-
виховної роботи;
-
військово-патріотичної роботи.
9.Підготовка звітів заступника директора , педагога-організатора для підсумкової педради.
-
Підсумки державної підсумкової атестації, ЗНО.
-
Підготовка навчальних кабінетів до нового навчального року, перевірка їх готовності (перед відпусткою).
Від культури харчування — до культури здоров'я
І. Загальні положення
На виконання ст. 5 Закону України «Про охорону дитинства» та з метою забезпечення
виконання постанов Кабінету Міністрів України № 1591 від 22.11.04 «Про затвердження норм харчування в навчальних закладах», № 258 від 21.05.92 «Про норми харчування та часткову компенсацію вартості продуктів для осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», у школі організовано харчування дітей і підлітків через їдальню й буфет при ній.
II. Організація роботи шкільної їдальні
-
У шкільній їдальні харчуються учні й працівники школи. Основним видом харчування в школі є гарячі сніданки й обіди.
-
Учні 1—4-х класів, які перебувають у групах продовженого дня, одержують, крім сніданків, обідів, ще й підвечірок.
-
Харчування учнів за їхнім бажанням може забезпечувати буфет, де в достатній кількості є хлібобулочні вироби, різноманітні свіжі бутерброди, салати, фруктові й овочеві соки, мінеральна вода, кава або чай, кисломолочні продукти.
Не повинно бути в буфеті солодощів, чіпсів та іншої продукції, яка викликає кишкові розлади й порушує режим харчування.
-
Для організації харчування шкільна їдальня на умовах щорічного договору оренди нерухомого майна комунальної власності передається орендарю (приватному підприємцю).
-
Приватний підприємець
5.1.Забезпечує:
-
належний санітарно-гігієнічний стан харчоблоку згідно із санітарними нормами й правилами;
-
безкоштовні обіди пільгових категорій дітей і учнів 1—4-х класів за цінами, установленими рішенням міськвиконкому;
-
збереження наданих для їдальні приміщень і обладнання;
-
правильну експлуатацію холодильного й торгово-технологічного обладнання;
-
закупівлю продуктів тільки в переможців тендеру;
-
відповідно до узгодженого меню забезпечує їдальню й буфет продуктами, що мають державні сертифікати, які гарантують їх доброякісність.
5.2. Здійснює:
-
ремонт обладнання й нагляд за всіма інженерними комунікаціями;
-
забезпечення питного режиму школярів із використанням відповідного посуду згідно з вимогами СЕС;
-
за власні кошти й власними силами якісний ремонт приміщень їдальні з метою її підготовки до нового навчального року;
-
складання щоденного меню на основі зразка, погодженого з медсестрою й затвердженого директором школи.
5.3. Несе відповідальність за норми закладки продуктів, передбачених меню, якість приготування їжі, своєчасну її реалізацію, керує роботою всіх працівників їдальні, чергових учнів і слідкує за санітарно-гігієнічним станом приміщення, посуду, кухонного інвентарю.
6. Підприємства, що виграли тендер для обслуговування шкільних їдалень, зобов'язані:
-
безперебійно постачати їдальню м'ясними, рибними, молочними продуктами, овочами й фруктами;
-
забезпечувати необхідний асортимент продуктів харчування й наявність супроводжувальних документів, що підтверджують їх якість.
7. Керівництво школи:
-
Укладає угоду про організацію харчування з приватним підприємцем, у якій передбачаються зобов'язання сторін про якісне обслуговування учнів.
-
Слідкує за санітарно-гігієнічним станом їдальні й буфету, робочим станом і необхідною кількістю умивальників, електрорушників, миючих і дезінфекційних засобів.
-
Забезпечує чергування учнів і вчителів під час перерв.
-
Організує харчування груп продовженого дня й забезпечує дотримання учнями норм особистої гігієни під час відвідування їдальні.
-
Залучає батьківську й педагогічну громадськість для покращення організації харчування дітей.
-
Забезпечує в обідньому залі кількість столів і лав відповідно до кількості учнів, що харчуються.
-
Проводить широку роз'яснювальну роботу серед батьків і учнів щодо ролі й значення гарячого харчування для стану здоров'я дітей, їхньої працездатності й забезпечення успішності.
7.8. Тримає під контролем виконання меню й приділяє належну увагу С-вітамінізації.
-
Проводить щорічні конкурси-огляди на кращу культуру харчування «Гаряче харчування — запорука здоров'я», положення про проведення яких розробляються радою школи й батьківським комітетом.
-
Організовує безкоштовні обіди дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, і дітям із малозабезпечених сімей у межах затвердженого кошторису видатків.
-
Організовує безкоштовне харчування учнів 1—4-х класів у межах затвердженого кошторису видатків.
8. Керівникам школи спільно з приватним підприємцем слід:
-
Під час організації й контролю за харчуванням керуватись Порядком організації й харчування дітей у навчальних і оздоровчих закладах, затвердженого наказом МОЗ і МОН України від 01.06.05 № 242/329, примірним двотижневим меню, затвердженим у міській СЕС.
-
Вести щоденний облік дітей, які безкоштовно харчуються; щомісячно подавати звіти-відомості до централізованої бухгалтерії управління освіти.
-
Перевіряти робочий стан технологічного обладнання.
9. Для забезпечення якісного харчування до обслуговування щоденно залучати чергових учнів, до обов'язків яких уходить попереднє сервірування столів, рознесення сніданків і обідів та прибирання використаного посуду.
Роботу в їдальні учні виконують лише в спецодязі, яким забезпечують учнів батьківські комітети.
10. Учні, що бажають харчуватись обідами й гарячими сніданками, роблять попередню за явку через класних керівників, які організовують збір коштів від учнів.
III. Керівництво й контроль за роботою шкільної їдальні
-
Відповідальність за організацію харчування учнів покладається на директора школи.
-
Контроль за діяльністю шкільної їдальні здійснюють управління освіти й охорони здоров'я міської ради, шкільні громадські організації.
-
У шкільній їдальні ведуться:
а) бракеражний журнал, у якому щоденно робиться запис про якість їжі за підписом медпрацівника;
б) контрольний журнал для записів зауважень і пропозицій осіб, які здійснюють перевірку;
в) санітарний журнал для записів зауважень працівників санітарного нагляду, які здійснюють перевірку.
Психолого-педагогічна абетка
«10 секретів налагодження духовних стосунків між учителем і учнем»
-
Спілкуйся якомога більше з дітьми, особливо в позаурочний час.
-
Пам'ятай: знання сутності стосунків у колективі (визначення лідерів) обов'язково допоможе на уроках, особливо в екстремальних ситуаціях.
-
Пізнай у дітях себе колишнього: учись у дітей розуміти іншу людину, сприймати її такою, якою вона є, поважати її, передбачати поведінку людей. Умій передбачити й оцінити ситуацію або точку зору учня очима самого учня.
4. Запам'ятай: духовний контакт — це та сфера, яка легко руйнується. Отож, постійно підживлюй її. Дрібниць у стосунках немає. Інколи те, що тобі здається дріб'язковим, буде важливим для учня й класу. Найбільше зміцненню духовних контактів сприяють спільні інтереси й потреби.
-
Дорожи довірою дітей. Це обов'язковий компонент у діяльності будь-якої соціальної групи, який досягається компетентністю, сумлінністю й чесністю.
-
Керуйся принципом: якомога більше вимогливості до людини і якомога більше поваги до неї. Знай, що легше сприймаються вимоги, висловлені у ввічливій формі: вимоги-прохання, вимоги-поради.
-
Будь ворогом негативного принципу керівництва: кого хочу — милую, кого хочу — караю.
-
Безапеляційність — не твій порадник.
-
Викликаючи почуття страху, ти принижуєш і себе, і дитину, притупляєш її інтелект. Подумки полічи до 10 перш, ніж викликати батьків, зробити запис у щоденнику чи відіслати учня до заступника директора.
10. Ти і твій предмет — не центр Землі, є ще й інші... Не намагайся перенести на домашнє завдання те, чого не зробив сам на уроці.
Прогностична модель випускника школи І ступеня
Випускник школи І ступеня — особистість, яка:
-
Свідомо дбає про підтримку, збереження й розвиток власного фізичного здоров'я. Має достатні уявлення про свій внутрішній світ, «психічне я».
-
Виявляє знання й достатній рівень володіння рідною мовою.
-
Має необхідні знання з англійської мови, інформатики.
-
Уміє спілкуватися, слухати, може відчути почуття іншої людини, прагне допомагати людям. Уміє робити добро. Хоче й уміє пізнавати себе й інших. Володіє почуттям такту.
-
Здатна творчо засвоювати знання. Має гнучкий стиль мислення.
-
Має сформовану потребу саморозвитку, потребу управління власним тілом і емоціями.
-
Має сформовану адекватну самооцінку. Володіє еталонами стосунків із батьками, іншими дорослими, ровесниками, еталонами бережного ставлення до природи, речей. Позитивно ставиться до власної діяльності.
-
Має достатньо розвинений художній смак. Розуміє й любить прекрасне.
Прогностична модель випускника школи II ступеня
Випускник шкапи II ступеня — особистість, яка:
-
Позитивно ставиться до себе, дбає про безпеку свого здоров'я й життя.
-
Має чіткі уявлення про свій внутрішній світ, «власне психічне Я».
-
Може визначити свої здібності й інтереси, шляхи їх реалізації.
-
Уміє спілкуватися з однолітками, оточуючими людьми.
-
Має сформовані навички правомірної поведінки.
-
Володіє державною мовою як засобом спілкування, пізнання культурних цінностей, засобом вираження особистості.
-
Має достатні знання для здобуття подальшої освіти.
8. Розуміє необхідність турботи про довкілля.
9. Розуміє красу навколишнього світу, дбає про його збереження.
Прогностична модель випускника школи III ступеня
Випускник школи III ступеня — особистість, яка:
-
Розуміє, що найвища цінність—людина, яка живе в об'єктивно існуючому, якісно різноманітному світі. Розуміє, що поза людиною для людини світу немає.
-
Має міцну нервову систему. Дбає про збереження власного здоров'я, має чіткі уявлення про свій внутрішній світ, «психічне Я».
-
Має власні погляди на сенс і мету людського життя; знає, чим визначається право людини на життя.
-
Усвідомлює, що є для неї необхідним для більш повної реалізації своїх задатків і можливостей, обрання шляху для майбутньої професійної діяльності.
-
Уміє у процесі спілкування гармонізувати свої взаємини з іншими людьми, виявляти негативне ставлення до проявів антигуманізму,нетерпимості, зневаги до інших людей, проявів насильства тощо.
-
Знає основи системи правоохоронної системи, конституційного ладу України, має початкові знання з цивільного, сімейного, трудового, кримінального права.
-
Уміє діяти в типових життєвих ситуаціях відповідно до норм права; має тверді переконання в необхідності суворого дотримання законів, непримиренна до протиправної поведінки.
-
Досконало володіє державною мовою як засобом спілкування, пізнання культурних цінностей, засобом самовираження.
-
Має достатні знання для подальшого здобуття професійної освіти, гнучкий стиль мислення.
-
Орієнтується в основних досягненнях і проблемах культурного розвитку сучасного людства, усвідомлює історичні корені й сучасні проблеми відродження національної культури.
-
Має розвинену потребу в самоосвіті.
-
Має сформовану алгоритмічну культуру як особливий аспект культури мислення.
-
Має розвинену здатність адаптуватися до умов, що змінюються, ініціативна, творча.
-
Має сформовані загальнолюдські духовні цінності, національну свідомість, позитивні риси характеру.