План-конспект гри з предмету здоров'я, безпека та добробут для учнів.
Тема: Цілісність здоров‘я людини
Мета: -освітня : дати уявлення про цілісність здоров’я, його складові;
- навчити формувати принципи здорового способу життя,
- розширити набуті знання про чинники впливу на здоров`я;
- розкрити вплив природних і соціальних чинників на здоров’я;
Форма проведення : гра
Міжпредметні зв'язки: хімія ,біологія, екологія
Обладнання : карта, персональний комп'ютер, проектор, презентації, карточки з завданнями.
Хід уроку
Епіграф гри :
Головним скарбом життя є здоров’я, і, щоб його зберегти, потрібно багато що знати.
(Авіцена)
І Організаційний момент
ІІ Активізація і мотивація діяльності учнів
Вступне слово вчителя
Здоров'я - безцінне надбання не тільки кожної людини, але і всього суспільства. При зустрічах, розставаннях з близькими і дорогими людьми ми бажаємо їм доброго і міцного здоров'я, так як це - основна умова і запорука повноцінного і щасливого життя. Здоров'я допомагає нам виконувати наші плани, успішно вирішувати життєві основні завдання, долати труднощі, а якщо доведеться, то й значні перевантаження. Добре здоров'я розумно зберігається і закріплюється самою людиною, забезпечує йому довге , активне і щасливе життя.
Притча про здоров'я
Посперечалися одного разу Здоров’я і Щастя про те, хто з них важливіший.
Щастя каже:
— Я важливіше!
— Чому?
— Без мене людям погано. Вони завжди шукають мене. Про мене всі тільки й говорять. Кожен хоче бути щасливим.
— Кожен також хоче бути здоровим.
— Про здоров’я мало хто говорить, а ось про щастя тільки і чути.
— Ти вважаєш, що здоров’я не потрібно людям?
— Щастя важливіше! Без нього людина не може. Дивись, он іде хлопчик. Давай у нього запитаємо, що для нього найголовніше – щастя чи здоров’я?
Вони звернулися до хлопчика.
— Хлопчику, що для тебе важливіше – щастя чи здоров’я?
— Звичайно ж, щастя!, – не замислюючись, відповів хлопчик.
— Ти щасливий? – О! Так, я щасливий!
— От бачиш! – Заплескало в долоні Щастя і підстрибнуло з радості. – Я ж кажу, що щастя головніше.
— А скажи, хлопчику, ти здоровий? – звернулося до нього Здоров’я.
— Так, я здоровий!
— Щастить тобі! –( Втрутилася в розмову жінка, яка проходила повз.)
– Мені б твоє здоров’я, тоді і я була б щаслива…
Кожному від народження дається найцінніший дар — життя. І найдорожче, що є в житті, — це здоров'я. Але, хоч як не дивно, люди дуже легковажно можуть ставитися до здоров'я, особливо молодь. Не вміють його берегти і вести здоровий спосіб життя.
Проблемне питання
Чому жінка вбачає щастя у здоров'ї, а маленький хлопчик цього не розуміє?
ІІІ Діяльнісний етап
Щоб дізнатися відповідь на це запитання ми сьогодні пройдемо цікаву гру. Суть гри у проходженні завдань задля спільної мети – дізнатися у чому полягає цілісність здоров'я людини. Участь у ньому беруть учні. В кожній команді по декілька учасників. Оберіть свого спікера, який буде очолювати свою команду.
(Команди мають відповідні бейджики ,за якими їх можна розпізнати)
Завдання №1 – Складові здоров’я
Команда «Друзяки»
Учні розкривають сутність соціальної складової здоров'я.
Команда «Ерудити»
Учні розкривають сутність духовної складової здоров'я людини
Команда «Смакоїжки»
Учні визначають суть фізичної складової здоров'я людини.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Команда «Екологи»
Учні розкривають суть психічної складової здоров'я людини.
РЕЛАКС
Команда «Друзяки»
Команда «Ерудити»
Команда «Смакоїжки»
Команда «Екологи»
Спочатку ознайомимося з картою-маршрутом гри, щоб зорієнтуватися на плідну і активну роботу.
(показую намальовану карту проходження основних зупинок гри або на слайді мультимедійної дошки)
Це командна гра. Спікер відповідає за роботу команди. Усі дотримуються «правила піднятої руки» -якщо хтось підняв руку, то всі повинні припинити розмови і уважно слухати, при порушенні правила, команда буде наказана,
Завдання №2 – Змагання спікерів
Спершу запрошуємо спікерів кожної команди . Ви закінчити приказки та прислів'я про здоров'я ,для того, щоб відрилося завдання цієї зупинки
(На слайді презентації записана перша частина речення ,діти мають згадати і сказати закінчення )
Було б здоров'я, а все інше (наживемо).
Здоров'я- найдорожчий (скарб).
Весела думка – (половина здоров'я).
Не просіть хліба у Бога, а (просімо здоров'я).
Сміх краще лікує, ніж (усі ліки).
Вартість здоров'я знає лише той, (хто його втратив)
Над здоров'ям (нема старшого).
Держи голову в холоді ,ноги в теплі, (проживеш довгий вік на землі).
Завдання №3 - Ребус
Розгадати ребус
розгадайте ребус К с.35
( Книжка с.35)
(малюнок)
Я Б
(яблуко)
Г Б
(глобус)
Завдання №4 – Тематичне змагання
«Друзяки» - розв'язати ситуативну задачу :
До вашого класу прийшла нова дівчинка. Вона дуже сором'язлива та не може швидко налагодити стосунки з новими однокласниками. Тому вона відчуває самотність.
Допоможіть їй – напишіть записку зі словами підтримки.
Уявіть себе на місці дівчинки, що ви відчуваєте?
«Ерудити» - Запропонувати модель успішного учня.
«Смакоїжки» - Довести якість та властивості води, як важливого й корисного продукту харчування.
«Екологи» - скласти схему «Чинники забруднення навколишнього середовища»
Після визначеного часу спікер або сам дає відповідь на питання, або делегує когось із учасників.
Отож рухаємося до наступної зупинки.
Завдання №5 - Обернене читання слів
яннавучрах евородз (здорове харчування)
ьнавюровхаз акиткаліфорп (профілактика захворювань)
имасертс яннавурек (керування стресами)
янначван еншіпсу (успішне навчання)
Завдання №6 - Розгадати кросворд
Приносять конверти із завданнями ,де розміщено кросворди ,в яких зашифровані складові здоров'я, над сутністю яких працювали команди.
Команда «Друзяки» - духовна
Команда «Ерудити» - психічна
Команда «Смакоїжки» - фізична
Команда «Екологи» - соціальна
(Додаток 1)
Спікери доповідають про виконане завдання.
Завдання №7
Розділити продукти харчування на корисні та шкідливі
Завдання №8
Знайди слово
Пісня на мотив «Гайтана – Сонце нам сяє»
Зустрічай день новий
Здоров’я берегти – шлях не простий
Пам’ятай, ми усі одна сім’я
Підбиття підсумків гри
Для будь-якої людини здоров'я є безперечною цінністю. Відсутність здоров'я не здатні компенсувати жодні багатства або досягнення. Ми витрачаємо цілу купу грошей на дорогі таблетки, які мають при цьому безліч побічних ефектів (одне лікує - інше калічить), а між тим, причина багатьох хвороб криється у нас всередині - це наш світогляд, спосіб мислення.
Наші хвороби дуже часто виявляються наслідком невирішених психологічних проблем, і деколи достатньо їх усвідомити, щоб позбутися хвороби. Наприклад, причиною раку може виявитися глибока не пробачена образа, алергію може викликати неприйняття себе або чогось в навколишньому світі. Варто уважно задуматися над своїм життям і переглянути своє ставлення до деяких проблем - і багато хвороб підуть самі собою. Крім "психологічної" самодисципліни і саморозвитку, варто чимало уваги приділити і здорового способу життя, правильно харчуватися і не нехтувати фізичним навантаженням.
Навчіться довіряти навколишнього світу і бачити в ньому прекрасне - долати проблеми і труднощі, що виникають у вас на шляху, жити стане на багато простіше.
Запам’ятайте: «Для того, щоб втішатися скарбами природи, людина повинна бути здоровою, сильною і розумною» (І.П. Павлов)
Хоч би над вами було постійно сто вчителів — вони не зможуть змусити вас чинити так, а не інакше, якщо ви самі не поставите перед собою якусь мету. Всім зрозуміло: все, що робиться для вашого здоров'я, для вашої привабливості, не може бути небажаним чи неприємним.
1 |
С |
О |
н |
|||||||||||||||||
2 |
г |
і |
П |
О |
к |
і |
н |
е |
з |
і |
я |
|||||||||
3 |
е |
м |
О |
Ц |
і |
ї |
||||||||||||||
4 |
Г |
І |
п |
о |
д |
и |
н |
а |
м |
|||||||||||
с |
к |
о |
в |
о |
р |
о |
Д |
А |
||||||||||||
6 |
в |
О |
Л |
я |
||||||||||||||||
7 |
м |
о |
р |
а |
Л |
Ь |
||||||||||||||
8 |
с |
т |
о |
с |
У |
Н |
к |
и |
||||||||||||
9 |
Х |
А |
р |
а |
к |
т |
е |
р |
||||||||||||
Додаток 1
Команда «Екологи»
1.Стан організму, життєва потреба для відновлення втрачених за день сил.
2. Особливий стан організму, що виникає внаслідок недостатньої рухової активності.
3.Можуть бути як і позитивні, так і негативні.
4. Сукупність негативних змін в організмі людини в результаті тривалої гіпокінезії.
5. Український філософ, який написав: «Надмірність породжує пересиченість, пересиченість – нудьгу, нудьга ж – душевний смуток, а хто хворіє, того не можна назвати здоровим».
6.Здатність приймати усвідомлені рішення й спрямовувати свої думки й дії відповідно рішень.
7. Сукупність норм поведінки, що означає «неписані правила».
8.Це різноманітні зв'язки між людьми, що передбачають різні рівні спілкування.
9. Сукупність стійких психічних властивостей людини, що впивають на її поведінку.
Команда «Смакоїжки»
1 |
р |
е |
ф |
Л |
Е |
к |
с |
і |
я |
||||||||
2 |
в |
і |
Й |
Н |
а |
||||||||||||
3 |
р |
и |
з |
И |
К |
||||||||||||
4 |
в |
и |
Т |
Р |
и |
в |
а |
л |
і |
с |
т |
ь |
|||||
5 |
х |
а |
р |
ч |
У |
В |
а |
н |
н |
я |
|||||||
6 |
с |
а |
Л |
ь |
м |
о |
н |
Е |
Л |
ь |
о |
з |
|||||
7 |
п |
о |
г |
а |
Н |
К |
а |
||||||||||
1.Обмірковування, здатність до аналізу поведінки, свого психологічного стану.
2. Боротьба за територію чи владу, яку ведуть різні політичні сили, використовуючи зброю.
3.Кількісна міра небезпеки.
4. Здатність людини протистояти втомі, виконувати роботу ефективно.
5. Теоретичні знання і практичні методи, які містять певні правила вибору і вживання їжі людиною.
6. Особливо небезпечне харчове отруєння, збудником якого є сальмонела.
7. Найнебезпечніший з отруйних грибів.
Команда «Ерудити»
1 |
с |
п |
а |
Д |
к |
к |
о |
в |
і |
с |
т |
ь |
||
2 |
с |
о |
К |
р |
а |
т |
||||||||
3 |
З |
в |
и |
ч |
К |
а |
||||||||
4 |
х |
о |
Л |
е |
р |
а |
||||||||
5 |
З |
і |
т |
К |
н |
е |
н |
н |
я |
|||||
6 |
п |
О |
ч |
у |
Т |
т |
я |
|||||||
7 |
і |
м |
У |
н |
і |
З |
а |
ц |
і |
я |
||||
8 |
П |
а |
м' |
Я |
т |
ь |
||||||||
Команда «Друзяки»
1 |
й |
о |
д |
|||||||||||||||
2 |
б |
л |
а |
Г |
о |
п |
о |
л |
у |
ч |
ч |
я |
||||||
3 |
х |
а |
р |
ч |
у |
в |
а |
н |
н |
я |
||||||||
4 |
П |
о |
в |
і |
н |
ь |
||||||||||||
5 |
в |
е |
д |
м |
і |
д |
ь |
|||||||||||
6 |
м |
а |
р |
к |
у |
в |
А |
н |
н |
я |
||||||||
7 |
К |
а |
р |
і |
є |
с |
||||||||||||