28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Перша допомога при травмах"

Про матеріал
Розробка уроку з основ здоров'я 2 клас. Містить всі необхідні матеріали для проведення уроку. Також містить малюнки.
Перегляд файлу

Тема: Перша допомога при травмах

 

Мета:

  •                 формувати в учнів поняття про першу медичну допомогу при незначних травмах;
  •                 вчити надавати самодопомогу та допомогу при порізах, подряпинах, забиттях, укусах комах;
  •                 виховувати самостійність, дисциплінованість, бажання допомагати одне одному.

 

Результати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:

  •                 пояснити роль болю для людини;
  •                 розказати, як захиститися від укусів комах;
  •                 назвати ознаки укусу комахи;
  •                 продемонструвати правила надання першої допомоги.

 

Тип уроку: комбінований,  урок застосування знань, умінь і навичок.

 

Форма уроку: урок - практика на застосування навичок надання першої медичної допомоги.

 

Обладнання:

  •                 комплекти для надання першої допомоги: рукавички, пластир, йод, зеленка, спирт, бинт, вата, розчин перекису водню;
  •                 малюнки комара, оси, бджоли, кліща;
  •                 таблиця «Допоможи собі сам».
  •                 підручник з основи зоровя.

 

 

 

Часові рамки:

 

1.

Організація момент

2 хв.

2.

Повторення вивченого матеріалу

6 хв.

3.

Оголошення теми і мети уроку

2 хв.

4.

Вивчення нового матеріалу

20 хв.

5.

Закріплення  вивченого матеріалу

5 хв.

6.

Підсумок уроку

5 хв.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент (2 хв.)

 

Психоформула

Нехай не погасне бажання малят

творити добро на планеті Земля.

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу (6 хв.)

 

Усне опитування:

  •                 Який відпочинок є найкориснішим для здоровя дітей?
  •                 Як потрібно вдягатися коли йдеш відпочивати у ліс?
  •                 Які основні правила поведінки на природі?
  •                 Якими будуть ваші дії при зустрічі з дикими тваринами?

 

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку (2 хв.)

 

- Сьогодні на уроці ви розглянете важливість активного відпочинку і рухливих ігор для повноцінного розвитку вашого організму. Вам потрібно засвоїти елементарні правила безпеки під час перебування на вулиці та вміти надати першу допомогу при нескладних травмах: порізах, подряпинах, забиттях, укусах комах. Тому тема нашого уроку: «Перша допомога при травмах». Ви сформуєте поняття про першу медичну допомогу при незначних травмах, засвоїте надавати самодопомогу та допомогу при порізах, подряпинах, забиттях, укусах комах та виховаємо самостійність, бажання допомогати одне одному.

- Наприкінці уроку ви потрапите на корабель «Здоровя», звичайно, якщо всі впораються із завданнями. (Показати малюнок із кораблем та вирізані хлопчика і дівчинку, які учні мають прикріплювати на корабель в кінці уроку)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу (20 хв.)

 

  1. Відгадування загадок.

 

Двоє ніг у швидкого коня,

має він одне око і роги.

Я катаюсь на ньому щодня,

хоч і добре натомлюю ноги. (Велосипед)

 

В зимовий студенний час

люблять всі малята нас.

З гірки ми рушаєм в путь,

а на гірку нас везуть. (Санчата)

 

2. Розповідь вчителя з елементами діалогу із учнями

- А ще які механізми ви знаєте для вашого активного відпочинку? (Ролики, самокат)

- Саме ці механізми можуть призвести до падінь, ви можете отримати подряпину, забиття чи навіть поріз.

- Як у лісі, так і просто у дворі ви часто зустрічаєте комах, укуси яких можуть бути небезпечними для вас. Сьогодні ви дізнаєтеся, як же уникати цієї небезпеки.

- Як ви дізнаєтесь, що поранилися чи вас укусила комаха? (Відчуваємо біль)

- Так, дуже неприємно, коли щось болить. Але біль, виявляється, нам потрібний. Зараз з’ясуємо чому.

- Усі люди бояться болю. Але саме біль повідомляє нам, що з організмом щось негаразд. Уяви, що ти поранився, а болю не відчуваєш. Замість лікуватися, ти не звертатимеш на рану уваги. У неї можуть потрапити мікроби, і вона гоїтеметься не один-два дні, а тиждень чи навіть місяць.

- До кого ти звернешся по допомогу, якщо відчуєш біль? (до батьків, до дорослих)

- Але вони не завжди можуть бути поряд. Тому треба вміти самому надавати першу допомогу.

 

3. Робота з підручником (ст. 95-96) та таблицею

- Кожна людина повинна знати, що треба робити при отриманні травми і як надати першу допомогу травмованому. У таких випадках потрібно діяти швидко, довго не роздумуючи. При складних травмах - вивихах, переломах кісток - без допомоги дорослих і лікаря не обійтись. А ось невеличкі рани - порізи, подряпини, садна - можна обробити власноруч. При подряпинах і саднах промий рану перекисом водню, намасти йодом чи зеленкою шкіру навколо рани. (учні розглядають ілюстрації на ст.95)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Якщо порізався - наклади марлеву пов’язку на рану і притисни рукою, щоб зупинити кровотечу. Якщо ж немає марлі, можна прикласти чисті бинт, тканину, носовичок. Потім оброби поріз перекисом водню та йодом чи зеленкою навколо рани. Заклей рану бактерицидним пластиром. Якщо ти вдарився, приклади до забитого місця щось холодне - лід або серветку, змочену в холодній воді. Якщо вдарився головою, обов’язково скажи про це батькам. Якщо вона болить і паморочиться, це може бути струс мозку. Тоді треба негайно звернутися до лікаря. (учні розглядають ілюстрації на ст.96)

 

4. Робота із малюнками на дошці

- Улітку тебе може вжалити бджола або оса. Це боляче. Щоб біль швидше минув, з місця укусу треба витягнути жало і накласти холодну примочку (лід). Добре на це місце покласти розрізану картоплину чи цибулину. Вони витягують з тіла отруту і запобігають утворенню набряків. Також може вкусити комар, це місце, саме головне не чухати, щоб не занести інфекцію. Краще прикласти щось холодне і протерти спиртом або горілкою, це запобіжить утворення набряку. (вчитель показує ілюстрації із зображенням даних комах)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Мозковий штурм (пригадати, чого бояться мікроби)

 Пригадати вивчений матеріал про інфекції. Запропонувати дітям доповнити речення:

  •                   Якщо збираєшся надати допомогу при пораненні, одягни …(гумові рукавички). Чому?
  •                   Подряпина небезпечна тим, що …(через неї можуть потрапити мікроби).
  •                   Мікроби бояться …(води з милом, дезінфекції).
  •                   Зробити дезінфекцію допоможуть …(йод або зеленка).

Щоб інфекція не потрапила до рани, треба знати правила надання першої допомоги. Зараз ви їх застосуєте на практиці.

 

6. Практична робота  (вчити надавати першу допомогу при подряпинах та порізах)

Об’єднати дітей у пари, роздати комплекти для першої допомоги. Надати кожній парі ілюстрацію із зображенням руки (на руці можуть бути подряпини або порізи), учні у ролі лікарів.  «Лікарі» «надають допомогу», беручи в руки потрібні речі (всі дії робляться під наглядом вчителя). Потім учні по черзі коментують свої дії, які вони виконали при наданні першої медичної допомоги.

 

Фізкультхвилинка (відео)

 

7. Розповідь вчителя про кліща

- Кліщі – не комарі і не можуть прокусити крізь одяг. Їм треба добратися до чистої ділянки шкіри. Тому, першим засобом для захисту від кліщів можна назвати одяг. На попердніх уроках ви вже розглядали, яку небезпеку несуть кліщі. А сьогодні я вам розкажу, як надати першу медичну допомогу при укусі кліща.

- Для початку потрібно його витягти. При укусі кліщ виділяє слину, перша порція якої діє як цемент і його хоботок міцно приклеюється всередині рани. Тому спочатку варто з півхвилини-хвилину похитати кліща з боку в бік, а потім плавно його вийняти. Ні в якому разі не використовуйте гострі щипці для цієї справи, великий ризик відкусити голівку. Просто візміть пальцями/нігтями за черевце, якомога ближче до голови і плавно потяніть вгору. Ще можна використовувати нитку. Затягніть петельку навколо хоботка кліща, якомога ближче до шкіри, а потім тягніть. Не варто змащувати кліща олією, спиртом або посипати сіллю, те, що він від цього вилізе – міф.

- У семи з десяти випадків кліща вдається вилучити повністю. Але якщо в шкірі залишився хоботок, не потрібно його виколупувати. Шкіра швидко регенерує і виштовхує сторонні тіла назовні, тому досить двічі на день обробляти місце укусу зеленкою або йодом. Через 4-5 днів залишки кліща самі вилізуть назовні. (вчитель показу ілюстрацію кліща)

 

 

 

 

 

 

8. Гра «Збери аптечку»

Обєднати дітей у три команди, у кожній команді  вибрати капітана. Капітани виходять на клас. У кожного з капітанів у руках пуста аптечка. Перед ними стоїть коробка з різними предметами, але в ній є медичні предмети для надання першої медичної допомоги. Капітани за допомогою своєї команди повинні заповнити аптечку тільки тими предетами, які потрібні для надання першої медичної допомоги. Перемогла та команда, яка найшвидше і правильно заповнила свою аптечку.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу (5 хв.)

 

Відповіді на запитання:

  •                 Що вам запамяталося на уроці?
  •                 Які травми можна отримати під час необережного поводження вдома чи на вулиці?
  •                 Яку допомогу треба надати при нескладних травмах?

 

VI. Підсумок уроку (5 хв.)

 

Діти беруть вирізаних із картону дівчаток і хлопчиків, і по черзі прикріплюють на корабель «Здоров’я», при цьому кожен учень розповідає, які правила при наданні першої медичної допомоги він засвоїв.

1