ТВОЄ ЗДОРОВ’Я
Мета. Формувати у дітей валеологічний світогляд. Учити свідомо ставитися до свого здоров'я. Дати дітям корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров'я. Вчити дітей дотримуватися здорового способу життя: режиму дня, раціонального, правильного харчування, правил гігієни. Розвивати зацікавленість дітей до проведення фізкультурних вправ і загартовувальних процедур. Розвивати мовлення, вміння висловлювати свою думку. Виховувати у дітей бажання перетворити набуті знання у внутрішню потребу. Формувати вміння працювати в групі, прислухатись до думки інших.
Обладнання. Малюнки, що ілюструють приклади здорового способу життя; прислів'я та приказки, вислови про здоров'я; малюнки, завдання для кожної групи; картки; набір продуктів для виконання завдання в групі; м'ячик для гри.
Хід уроку
Вчитель
- До нас сьогодні на заняття завітало сонечко. І ми порівняємо наше здоров’я із сонцем. Тому що сонце зігріває своїм теплом усе живе на землі На його промінцях - прислів’я про здоров’я, поясніть їх значення і сонце посміхнеться до вас.
Тож вам, діти, слово.
Прислів'я
Здоров'я не купиш ні за які гроші.
Здоровий не знає, який він багатий.
Бережи одяг, поки новий, а здоров'я — доки молодий.
Без здоров'я нема щастя.
Найбільше багатство — здоров'я.
Шкіра — дзеркало здоров'я.
Чиста вода — для хвороби біда.
Хвороба з брудом в дружбі.
Брудні руки бруднять і обличчя.
Чисте повітря — ворог хвороб.
Ходи більше — проживеш довше.
Мило сіре та миє біло.
Де повітря, там і життя.
Молодці, діти. Та важливо не тільки знати народну мудрість, а й слідувати цим порадам все життя. А для чого людині здоров'я? Що воно дає? На що впливає?
(Відповіді дітей).
Здоров'я — основа усього на світі,
Здоровими бажають бути всі діти.
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і тепло вдягатись.
Себе гартувати водою і сонцем
І солодко спати з відкритим віконцем.
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо ж страви нам росту і сил додають.
Поводитись добре, усіх шанувати,
Не плакать, не киснуть, не капризувати.
Не гратись з вогнем, не стрибать під машини,
Що мчать по дорогах щодня без упину.
Себе берегти для матусі і тата,
Накази їх всюди виконувать свято.
Пропоную вам погратися в гру «Додай слово» (з м’ячиком).
Я починаю гру словами: «Якщо людина здорова, то вона...», і той, кому я кину м'ячик, повинен продовжити речення одним словом. Будьте уважні, можливо я скажу по іншому: «Якщо людина хвора, то вона...».
Здорова
Добра
Щаслива
Життєрадісна
Весела
Усміхнена
Привітна
Працьовита
Енергійна
Емоційна
Щира
Сильна
Зла
Сердита
Похмура
Пригнічена
Ображена
Сумна
Роздратована
Плаксива
Втомлена
- Яка людина, на вашу думку, приємніша для спілкування?
(Відповіді дітей).
Наша держава піклується про здоров'я свого народу. В статті 49 Конституції України сказано: «Кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування.
Охорона здоров'я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм.
Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування.
Держава дбає про розвиток фізичної культури і спорту, забезпечує санітарно-епідемічне благополуччя».
В країні збудовано багато лікарень, санаторіїв, будинків відпочинку.
Та слід пам'ятати, що, в першу чергу, людина сама відповідає за своє здоров'я і тільки сама може його зберегти.
Складові частини здорового способу життя, це:
Дотримання правил особистої гігієни (гігієнічні умови). В різних місцях класної кімнати розвішені малюнки.
— Подивіться на малюнки, подумайте і виберіть те, що
найнеобхідніше (на вашу думку) для здорового способу
життя. Станьте біля цього малюнка.
(Кожній групі, що утворилася, пропонуємо сісти на підготовлені місця і виконати завдання.)
I група.
• Скласти і продемонструвати комплекс вправ ранкової
гімнастики.
(Додаток: Послідовність вправ.)
II група
• Скласти режим дня для школяра вашого віку
(Додаток: Перелік основних режимних компонентів. Таблиця тривалості різних видів добової діяльності. Приблизна схема режиму дня або сітка годин).
III група
• До кожного продукту прикріпити бірку з назвою вітаміну, що містить цей продукт.
(Продукти: морква, картопля, помідори, яблука, виноград, житній хліб, яйця, молоко, сир, масло тощо)
(Додаток: таблиця різних продуктів з їхнім вітамінним складом).
IV група
• Складіть і запишіть правила догляду за шкірою, зуба
ми, волоссям
(Додаток: орієнтовні правила).
V група
• Розповісти про те, як можна загартовуватись (вибрати з поданих ілюстрацій).
Після підготовки проводимо презентацію проектів кожної групи.
Кожна група, вийдіть на середину класу і візьміться між собою за руки. Що ми утворили?(Маленькі групки)
А тепер всі ми об'єднаємось і утворимо велике коло. Давайте порівняємо наше коло з людиною. Якщо вона виконує всі вимоги щодо здорового способу життя, вона здорова і міцна, як наше коло. А якщо якогось правила не дотримується, наприклад: режиму дня (опустіть, діти, цієї групи руки), то коло розривається. Людина слабшає, а, значить, хворіє.
Отже, щоб бути здоровим, потрібно постійно дбати про себе: кожного дня робити зарядку, вмиватися, стежити за чистотою свого тіла, одягу, помешкання, слід правильно харчуватися, займатися спортом, загартовуватись, більше бувати на свіжому повітрі. А головне — завжди пам'ятати золоті слова: «Найбільше багатство людини — це здоров'я».
Гра-змагання «Хто швидше?»
Часто показником здоров'я людини є здоров'я легень. Якщо легені здорові, у них вміщується багато повітря. Зараз ми проведемо своєрідне тестування. Для цього потрібно троє бажаючих.
(Дітям роздаються кульки. За командою вони починають їх надувати. Перемагає дитина, яка швидше надує кульку.)
Учень.
Бути здоровим, друже, зможеш,
Бо кожному це до снаги.
Хвороби всі ти переможеш,
Здоров'я мусиш берегти.
Учениця.
Лиш перші промені в віконце зазирнули —
Вставай і швидше сон ти проганяй.
Для настрою, бадьорості та сили
Ранкову фіззарядку починай.
Учень.
Ти кожен день живи за розпорядком:
Вставай, вмивайся, ліжко застеляй,
Сніданок з'їж і, дякуючи мамі,
У рідну школу, друже, поспішай.
Учися гарно, старанно, охайно,
Здолати лінощам себе не дозволяй.
У школі рухайся, спілкуйся, розвивайся,
Науки різні добре ти вивчай.
Зі школи ти додому повертайся,
Там пообідай, відпочинь, поспи.
Та про уроки ти не забувайся.
Завдання вчителя як слід зроби.
А далі — час весь твій:
Як хочеш — грайся,
Чи вдома, чи із друзями в дворі,
Побігай, пострибай чи позмагайся,
Хай розімнуться м'язи всі твої.
Ти можеш помогти своїй матусі,
Із татком щось цікаве змайструвать...
Все ти виконуй, що велять дорослі,
І вчасно ввечері вкладайся спать.
Здоровий сон тобі вкрай необхідний.
Здоровий будеш — то не будеш бідний!
Учениця.
Щоб мати здоров'я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу
І пам'ятати про вітаміни.
Учень.
Повітря, сонце і вода —
Для всіх хвороб просто біда.
Тож гартуватись, друже, слід,
Щоб врятуватися від бід.
На сонце личко підставляй,
Водою тіло обливай,
Морозу, холоду не бійся,
А для сміливості ти смійся.
Учениця.
Займатись фізкультурою і спортом —
Для організму нашого важливий елемент.
Хай не підкоряться висоти і рекорди,
Не вийде з тебе справжній супермен,
Та сила, витривалість і здоров'я —
Це самий дорогий для всіх презент.
Підсумок заняття
Бережіть здоров'я, зміцнюйте і примножуйте його. І пам'ятайте, що здоров'я — найцінніший скарб, і від вас залежить, чи зумієте ви зберегти його на довгі роки.
Методичний кабінет ЗОШ І-ІІІ ступенів №9 м.Подільська
ВИХОВНА ГОДИНА
Вчитель 2-Б класу
Удочкіна Т.А.