Цінності та орієнтири українського «покоління Z»: як порозумітися з «цифровим» поколінням дітей

Про матеріал
Нині в закладах середньої загальної освіти навчаються учні покоління Z. Від того, чого ми їх навчимо і як виховаємо, залежить наше теперішнє й майбутнє. Тож учителям як представникам трьох попередніх поколінь для уникнення конфліктів і оптимізації освітнього процесу варто враховувати в його організації таке: не тільки знати та розуміти особливості поведінки покоління , а психологічно правильно реагувати на неї.
Перегляд файлу

 

 

КЗ « Шполянська санаторна школа

Черкаської обласної ради»

 

 

 

 

 

 

Доповідь на тему:

Цінності та орієнтири українського «покоління Z»: як порозумітися з «цифровим» поколінням дітей

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                              Підготувала

                                                                               практичний психолог 

                                                                             Туркот Оксана Петрівна

 

                                                                              

                                                                  Шпола

2021

 

 

План

  1. ВСТУП
  2. Теорія поколінь

     3. Особливості спілкування з дитиною покоління Z

     4. Головні ризики дітей нового покоління

     5. Техніки в роботі з дітьми

     6. Висновки

ЛІТЕРАТУРА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Які вони - діти, народжені в ХХІ столітті? Вони не ставлять зайвих запитань —  вони «гуглять». Вони не запитують дорогу у перехожих — вони шукають потрібне місце за допомогою навігатора. Вони роблять покупки в інтернеті, причому не завжди в тій країні, у якій живуть. Одночасно виконують уроки і спілкуються SMS-ми з друзями, використовують усіляку можливість, щоб підключитись до інформаційного потоку…

Вони прийшли у цей світ у цифрову епоху і вже ніколи не зможуть уявити своє життя без інтернету та різноманітних ґаджетів. Від самого народження вони звикають жити у світі без кордонів, але з однією поправкою, дуже часто цей світ обмежений екраном.

"Ми такими не були", — часто констатують дорослі, коли спостерігають за дітьми. Справді, сучасні діти зовсім не схожі на своїх батьків і прабатьків. І це — неминучі природні зміни, пов’язані з інформаційними технологіями та бурхливими подіями, свідками яких стають діти. Чим же вони такі особливі?

Нині в закладах середньої загальної освіти навчаються учні покоління Z. Від того, чого ми їх навчимо і як виховаємо, залежить наше теперішнє й майбутнє. Тож учителям як представникам трьох попередніх поколінь для уникнення конфліктів і оптимізації освітнього процесу варто враховувати в його організації таке: не тільки знати та розуміти особливості поведінки покоління , а психологічно правильно реагувати на неї.

Провідні педагоги і психологи давно переймаються проблемою навчання дітей покоління Z, адже добре вкорінений принцип (передача знань із вуст в уста, тобто від учителя до учня) безнадійно застарів.

У    своїй педагогічній діяльності ми керуємося принципами особистісно орієнтованого підходу до особистості дитини. Повсякчас ознайомлюємо педагогів із особливостями розвитку дошкільників різного віку, відстежуємо, як змінюється поведінка дітей різних поколінь. Багато відповідей на свої запитання про закономірності розвитку сучасних школярів ми знайшли в теорії поколінь. Тож ознайомимось з нею.

 

Теоретична частина

Якщо дотримувати «Теорії поколінь», то всі люди, які народилися в один час і отримали схожий досвід у дитинстві, мають однакові цінності. Саме вони й відрізнятимуть їх від людей інших поколінь. Наприклад, люди, які народилися під час війни, дуже боятимуться голоду і цінуватимуть працьовитість, а вже їх діти, більш щасливі та вільні, шукатимуть відпочинку та самореалізації.

Теорія поколінь була створена у 1991р. Нейлом Хоувом та Вільямом Штраусом. Вони науково обґрунтували й описали теорію, відповідно до якої приблизно кожні 20-25 років з’являється нове покоління, цінності й поведінка якого відрізняються від попередників. Цінності кожного покоління формують умови виховання в сім’ї, а також макроекономічні й політичні події, що відбулися з представниками покоління до 11-14 років. Різниця в цінностях може породжувати труднощі в комунікації.

За словами авторів, причиною конфліктів є не різниця у віці, а різні цінності, на формування яких впливають зовнішні фактори.

В нашому світі одночасно існують представники шести поколінь:

 Переможці або GI  (1900-1923) – «революціонери»;

 Мовчазне (1923-1943) – діти війни – «ми вижили»;

 Бебі-Бумери (1943-1963) – нова свобода;

 Х (1963-1984) – індивідуалізм, виживання, вибір;

 Мілленіум або Y(1984-2000) – особистісна свобода та автономія;

 Z (2000+) – ті, які насправді Digitally-born.

Покоління Х: діти з ключем на шиї

Покоління Х, або Невідоме покоління — це перше радянське покоління «самотніх дітей», що не знало страху. Діти часто залишалися вдома самі, поки батьки працювали «від дзвінка до дзвінка». Вони самостійно виконували домашні завдання, розігрівали обід, який батьки залишали на плиті.

Цінності формувалися до 1993 року під впливом «холодної війни», війни в Афганістані, перебудови, СНІДу, наркотиків.

Серед педагогів, дідусів і бабусь нинішніх вихованців закладів шкільної освіти — багато представників покоління Х.

Основні характеристики

Люди покоління Х довіряють знанням і досвіду, який є технологічним. Вони в усьому шукають здоровий глузд і правду. Хочуть бути автономними, тож обирають незалежнi проекти, де самі все контролюють. Виконують усе самостійно й роблять висновки з власного досвіду, але зважають на думку друзів, довіряють мас-медіа.

«Ікси» шукають будь-які можливості для професійного та особистісного зростання. Вони люблять навчатися, тому є хорошими наставниками та експертами. У просуванні кар’єрними сходами потребують негайної винагороди.

Для них надважливо завжди бути працездатними, тож вони схильні вживати ліки, які швидко знімають втому та клінічні симптоми.

Скорочують час на приготування їжі, тому «поважають» напівфабрикати.

«Ікси» зростали в епоху телебачення. Батьки залишали їх біля телевізора й займалися домашніми справами. Завдяки телепрокату та великій кількості телеканалів покоління Х отримувало багато інформації, а час спілкування з друзями обмежувало.

Особливості навчання «іксів»

Люди покоління Х прагнуть до нових знань і досвіду під час навчання. Вони потребують зворотного зв’язку, але невеликими порцiями.

Групове навчання для них недієве, бо вони індивідуалісти. Ефективним для них є відеонавчання, приміром перегляд фільму з обраної теми та його обговорення.

«Іксам» після навчання важливо отримати документ як доказ їхньої освіченості.

Покоління Y: «все й одразу»

Покоління Y, або Міленіали, Next — впевнені в собі, знають свою цінність і значущість. Вони позитивно мислять, вірять у те, що життя прекрасне й різноманітне, а «всі люди — брати». Їм важливо, аби те, що вони роблять, було справжньою пристрастю, тому й викладаються повністю. «Ігреки» — це покоління вільнодумців. Вони люблять свободу й цінують її понад усе.

Цінності формувалися під впливом розпаду СРСР, терактів і військових конфліктів, розвитку цифрових технологій. Мобільні телефони та інтернет — їх звична реальність.

Покоління Y у закладах дошкільної освіти — педагоги й батьки дошкільників.

Основні характеристики

«Ігреки» прагнуть мати все й одразу. Якщо кар’єра для них — це щось важливе, то тривалий розвиток, професійне зростання — це щось безглузде. Не можна сказати, що їх не цікавить сім’я, однак на першому місці — кар’єрне зростання. Це відбувається тому, що «ігреки» живуть в умовах постійної нестабільності. Вони не знають, що буде завтра, тому й не бачать сенсу планувати майбутнє.

Покоління Y не зацікавлене в тяжкій праці та довготривалому процесі отримання посади. Тому його представники рідко затримуються надовго на одній роботі й навіть у одній професії. Багато «ігреків» навчається паралельно в кількох вишах, має кілька дипломів і спеціальностей. При цьому вигідні знайомства вони цінують більше за вищу освіту.

Міленіали — раціональні, мають розвинену інтуцію: 60% представників покоління Y інтуїтивно розв’язують те чи те завдання. На роботі вони зазвичай підтримують корпоративну культуру.

Особливу увагу «ігреки» приділяють соціальним мережам. Вони швидко знаходять друзів за інтересами, а в соцмережах це зробити найпростіше.

Віртуальна реальність — це те, що їм потрібно для повноцінного існування. На онлайн-платформах можна створити новий образ, хай навіть він і не існуватиме в реальному житті.

«Ігреки» цінують власний комфорт. Вони не люблять рамок, а тому часто працюють фрілансерами, намагаються підлаштувати умови роботи під своє життя. Гнучкий графік роботи та комфортні умови праці — обов’язкові умови високої продуктивності міленіалів.

Багато міленіалів створюють власні компанії, громадські організації, благодійні фонди, займаються волонтерством.

Саме міленіали придумали хостели, бюро подарунків емоційного досвіду тощо.

Характерна для цього покоління і теорія «вічної молодості». Міленіали відтягують дорослішання, оскільки бути дорослим — означає брати на себе відповідальність. А це в плани «ігреків» не вписується. Вони бачили помилки своїх батьків, тому відмовляються бути відповідальними за чиєсь майбутнє.

«Ігреки» стежать за сучасними трендами в моді та здоровому харчуванні.

Про їжу міленіали знають усе: про кількість калорій, білків, жирів, вуглеводів. Однак, найчастіше не знають про походження продуктів.

Гламурні тусовки, постійний «двіж» з однодумцями — найліпший варіант відпочинку для «ігреків». І хоч у них немає героїв, та є кумири. У майбутньому саме представники цього покоління стануть героями для прийдешніх поколінь.

Особливості навчання

Люди покоління Y відкидають застарілі канони, адже в інформаційну еру цінність інформації змінюється. Знання вони шукають не в книгах, а в інтернеті. Довіряють інформації на онлайн-сервісах, особливо без цензури.

«Ігрекам» подобаються колективні заняття, які дають змогу серед однодумців ліпше розкрити свої здібності. Вони зацікавлені отримати диплом, а не знання.

Покоління Z: «якщо є Google, то я всесильний»

Саме молоде – це так зване покоління Z. До нього відносяться діти та підлітки приблизно до 14-17 років. Вони з повним правом можуть називатися народженими цифровою революцією.

Факти говорять про те, що діти все раніше і раніше починають освоювати планшети, смартфони, користуватися інтернетом. Дослідження  показують: майже 80% школярів використовують інтернет 3 години на добу. Кожен шостий проводить там близько 8 годин на добу. Сьогодні діти сприймають інтернет не як набір технологій, а як середовище проживання. Це вже не окрема віртуальна реальність, а частина їх життя. І цей спосіб життя розходиться з способом життя батьків.

Серед представників покоління Z багато гіперактивних дітей. Вони зростають у світі можливостей, а от часу не вистачає.

Які основні відмінності покоління «Z» від наших поколінь.

 Надмірна енергійність і рухливість дитини –синдром дефіциту уваги.

 Вони не визнають авторитетів і кумирів.

 Вони завжди без сорому скажуть вам чого хочуть.

 Вони не сприймають зауважень і залякувань.

 Вони не стануть прислухатися до порад дорослих, а все в житті пізнають на власних «шишках».

 Вони губляться, стикаючись з консерватизмом, де замість прояву креативної думки необхідно слідувати стандартам.

 Представники покоління Z не будуть командними гравцями.

 Представники покоління Z будуть здатні надефективно працювати з інформацією і  аналізувати її буквально «на льоту».

 Покоління Z буде найбільш освіченим в історії людства. Його представники не лише матимуть доступ до майже необмеженої кількості інформації та навчальних матеріалів, але й вмітимуть працювати зі всіма цими ресурсами.

Вони адаптуються до необхідності швидко оцінювати й «просіювати» інформацію. У мобільних додатках і в інтернеті роблять закладки з цікавим для них контентом. «Зети» — інфантильні, орієнтовані на думку інших, мають кліпове мислення.

Цінності формуються у час розвитку цифрових технологій і науки, всесвітньої економічної, політичної і культурної інтеграції та уніфікації.

Основні характеристики

Два попередніх покоління звикли жити «від дзвінка до дзвінка»: до дитячого садочку о восьмій, на урок після дзвонику, на роботу з дев’ятої до шостої.

Підростаючи, діти Z проявляють нелюбов до чітких графіків та розкладів. Частково це пов’язано з тим, що останні роки нарешті до нас прийшла система усвідомленого батьківства. Батьки більше часу приділяють дітям, пізніше віддають до дитячого садка та школи, а все необхідне завжди попідруч.

Покоління Z — мультизадачне покоління. Відмова від чітких часових меж не заважає дітям виконувати свої обов’язки і ніяк не впливає на їхнє майбутнє. Робота та навчання для них — це просто перелік завдань, що потрібно виконати в строк. І все. Нічого більшого.

Молоді вчителі (покоління Y) ближчі до школярів. Але вони схильні вносити елементи змагання, налаштовані на дітей-переможців, оригіналів. А багатьом «новим» підліткам конкурси і креативний підхід не цікаві.

Ці діти виросли серед новинних стрічок і клацання телевізійним пультом. Вибір — їх головна цінність. Пошук — те, що вони вміють найкраще. Для них завжди існує цікавіший сайт, свіжіша інформація — треба лише знайти. Вони здатні швидко «просівати» великі обсяги інформації, одночасно листуватися з десятком людей і оперативно реагувати на нові повідомлення.

Вони — діти гаджетів. Тому пишуть на папері лише на уроках, решта записів — у смартфонов і планшетах. Майже не читають паперових книг, хоча літери вивчають з пелюшок, щоб знайти мультики в YouTube.  Для таких учнів підручники, навіть в електронному вигляді, здаються нудними без лінків і відео.

Покоління Z любить зміни. Організовуючи навчальний процес, слід це враховувати. До кожного покоління має бути особливий підхід і мудре ставлення (це і забезпечить наступність поколінь).

Тому педагогу варто враховувати особливості розвитку і формування покоління Z, намагаючись донести до нього свої думки. У свою чергу це допоможе педагогу швидко орієнтуватися в потребах студентів і грамотно спрямувати процес навчання.                 

Інколи доводиться чути: «Я маю пояснювати учням, чому вони повинні наполегливо опановувати дисциплину. Я повинна їх умовляти! Працюю 25 років, але такого ніколи не було! Рятуйте: цьому поколінню я повинна доводити, що домашнє завдання необхідно виконувати!»  Знайома ситуація? Як же їй зарадити?

Можливо, нам усім треба усвідомити, що центеніали – покоління незвичайне. Ми не можемо зрозуміти, як вони поєднують любов до покупок і мінімалізму, освіченість і гіперактивність, візуальне мислення і «вбудований адмінблок», а вони можуть! Хто після цього скаже, що діти стають щораз гіршими? Та вони просто інші! От і все…

Отже, ми повинні нарешті зрозуміти: особливість покоління Z  полягає в тому, що з ним потрібно розмовляти на рівних, як з дорослими. Представники цього покоління вважають, що дорослі нічим не кращі за них, включаючи вчителів, тому й очікують нормального діалогу та шанобливого ставлення до себе.

 

Особливості спілкування з дитиною покоління Z.

Діти Z  (зет) мають свої психологічні особливості, особливості :

  • пам'яті,
  • уваги,
  • мислення,
  • комунікації.

Розглянемо кожне окремо

 

Особливості пам’яті

В дітей нового покоління пам’ять транс активна. Вона починає працювати з іншими механізмами - запам’ятовується не сама інформація, а те, яким шляхом до неї дістатися.

Скоро ми будемо судити про освіченість не по тому скільки ми знаємо енциклопедичних фактів або крилатих фраз, а по швидкості пошуку або за  оцінкою достовірності того, що ми знаходимо в інтернеті.

Ці діти мають проблеми з увагою.

Є дослідження, які показують, що сучасний учень може концентруватися на чомусь лише 8 секунд, що значно менше, ніж у представників попередніх поколінь10-15 хв. Зворотній погляд на цю проблему полягає в тому, що такі особливості уваги є не погіршенням психічної функції, а трансформацією, спричиненою історичними умовами. Адже представники цього покоління зростають у світі, де інформаційні можливості безмежні, а от часу не вистачає. Тож їхні психічні процеси адаптуються до необхідності дуже швидко оцінювати та фільтрувати великі обсяги інформації. Вони: швидко переключаються з однієї сторінки в соцмережах на іншу переходять за посиланнями вміють читати інформацію «діагонально», не заглиблюючись.

Дітям Z  (зет) притаманне кліпове мислення

Кліпове мислення – це  коли інформація сприймається  краще, коли яскрава та невелика за обсягом, немов реклама в телевізорі.

Тому діти сприймають:

Погано: тексти з лінійно-послідовною логікою викладення.

Добре: інформацію, подану дозовано, невеликими обсягами, з візуальними образами та графікою. На це нам як педагогам треба звертати увагу.

За теорією поколінь, покоління зети повторюють за циклом «мовчазне покоління» (1923 -1942 р.р.), яке формувалося до Другої світової війни, чиє дитинство прийшлося на епоху війни та репресій.

 А Зети є мовчазними через перевагу віртуального спілкування над реальним. В соцмережі вони знаходять собі друзів по всьому світі. Тому в контактах у дитини може бути кілька сотень друзів, яких вона як легко додає, але так само може легко і видалити.

Тому є тенденція до неміцних комунікацій цього покоління — і в дружбі, і в особистих стосунках.

Водночас «зетам» властива толерантність. У них в друзях можуть бути люди різного статусу та значення:

  • директор школи, пости якого вони постійно «лайкають»
  • публічні люди, до яких вони самі «зафрендились»
  • абсолютно невідомі, випадкові люди.

У такій нерозбірливості «зети» не вбачають нічого загрозливого. Їхнє особисте життя достатньо прозоре — вони діляться подробицями свого життя в мережі, не вбачаючи у цьому проблеми. Кордони між особистим та публічним у цього покоління розмиті.

«Зетам» присутня нетерплячість та егоцентричність.

«Зетам»  не доводилось, як поколінню «ікс», тиждень чекати улюбленого мультика по телевізору. На відміну від поколінь, яким дарували омріяні іграшки раз на рік, у Z багато ляльок та іграшок, дорогих і недорогих. Через переважання дітоцентричності у їх вихованні в сучасних родинах це покоління ще називають «ЯЯЯ». 

З дорослими — на рівних «Зети» не схильні до субординації, усіх вважають рівними. Тому часто  педагоги стикаються з тим, що ці діти не розуміють необхідності тримати дистанцію, притаманну традиційній системі навчання, підкорюватися чиїмось вимогам тощо.

«Зети» дотримують правил, якщо чітко розуміють їх мету або мають внутрішню потребу у цьому.

 Щодалі спостерігається тенденція випадіння «зетів» із традиційної системи навчання — батьки переводять дітей на домашнє навчання, за авторськими системами.

 

 

 

А тепер розглянемо головні ризики дітей нового покоління Z

Одна із перших - Самотність - поширена проблема сучасних дітей. Хоча вони і мають доступ до всієї інформації, можуть спілкуватися з людьми з іншого кінця світу, подібний формат спілкування виключає фізичну взаємодію, тактильні відчуття. Тому діти  найчастіше відчувають себе ізольованими.

Другий ризик, комунікаційний - один з видів сучасного насильства – кібербулінг – систематичне і цілеспрямоване відправлення агресивних повідомлень з електронних носіїв. Жертви таких атак схильні до депресії, самоушкодження, суїциду. Доведено - кожна п’ята дитина є жертвою булінгу, а кожен четвертий –агресором.

Одним із факторів ризику є технічні ризики  – це цифрова компетентність, вміння користуватися комп’ютером, гаджетом, планшетом  не тільки дітей, а й вихователів, вчителів та батьків). Тому підвищення цифрової компетентності – це найважливіше завдання сьогодення.

Які особливості спілкування з дитиною покоління Z.

(Спочатку я хочу почути вашу думку) Прослухавши інформацію скажіть будь-ласка яких підходів у спілкуванні і навчанні потребують наші діти.

«Зети», як ніхто інший, потребують ігрових підходів.

Також їх варто частіше хвалити — «лайкати» оцінками або нагородами.

На заняттях та  уроках: інформацію — подавати переважно графічно,

завдання — конкретні, лекції — зведені до мінімуму

Як поводитися з дитиною покоління зет ?

  • Ніколи не наказуйте. Якщо вам щось потрібно від дитини спробуйте у м’якій формі висловити своє прохання, мотивуючи реальними причинами.
  • Дайте простір для творчості- ці діти обожнюють творити.
  • Ніколи не нав’язуйте свою точку зору. Як би вам неприємно не було, але ваша думка дитину просто не хвилює і викликає роздратування і це не хамство, а спосіб проявити волелюбність.

 

 

Які техніки в роботі з дітьми  використовую під час уроків, занять, тренінгів. 

Одна із головних – це техніка партнерської взаємодії.

Техніка «Я-висловлювання».

  • (до групи  і до окремої дитини. Наприклад: «Я хотіла б, щоб ви (навчили, опанували, запам’ятали)
  • Допоможіть мені, будь –ласка (напишіть, прочитайте , виконайте…)

Техніка надихання.

  • «Я хочу вас навчити»
  • «Це непростий завдання, але я вірю, що кожен з вас опанує цей спосіб»
  • « Я вірю, що ти знайдеш у собі сили і виконаєш ці завдання»

Техніка схвалення.

  • «Я така задоволена, що всі ми працювали сьогодні дружно і злагоджено»
  • «як добре , що ти не зупинився перед труднощами, а переміг їх»

Техніка спонукання.

  • А зараз зосередьтеся, заспокойтеся і спробуйте вловити основну думку»
  • Зосередься, зверни увагу на цей пункт.

Техніка відновлення віри дитини (учня) у власні сили.

- «Давай спробуємо ще раз. Попередню спробу сприймай як досвід, а не невдачу. Зосередься і повір у себе…»

 

Що ж чекає на це залежне від комп’ютерів, неуважне, егоїстичне покоління? Якщо ці якості стануть типовими поколінню, то, можливо, в контексті еволюції вони для чогось потрібні. Можливо, для чогось, чого ми не розуміємо зараз. Їхнє небажання жити в рамках та графіках, сприятиме тому, що багато з них стануть людьми вільних професій, розроблятимуть нові технології, працюватимуть онлайн. Рішення щодо вибору друзів, коханих або лідерів держави, не будуть нав’язані кимось, а здійснюватимуться за покликом серця.

 

 

 

ВИСНОВКИ

Отже, нині в закладах середньої загальної освіти навчаються діти, учні покоління Z. Від того, чого ми їх навчимо і як виховаємо, залежить наше теперішнє й майбутнє. Тож вихователям, учителям як представникам трьох попередніх поколінь для уникнення конфліктів і оптимізації освітнього процесу варто враховувати в його організації таке:

  • не тільки знати та розуміти особливості поведінки покоління Z, а психологічно правильно реагувати на неї;
  • створити в навчальному закладі комфортні умови, які відповідають запитам цих дітей: надати можливість для підзарядки гаджетів, використовувати мультимедійні дошки, зручні місця для відпочинку, нестандартне оформлення інтер'єру тощо;
  • постійно підвищувати власну інформаційну грамотність і використовувати сучасні гаджети в освітньому процесі;
  • спілкуватися з батьками дітей, учнів із метою їх інформування щодо особливостей покоління Z, а також знаходження спільних способів їх виховання й розвитку.

 Представники покоління Z демонструють нам неймовірне розуміння своєї індивідуальності, відмінностей і унікальності кожного. Вони транслюють свої цінності та картинку майбутнього, в якому прагнуть жити, та заражають вірусом свободи все більшу кількість людей, навіть з інших поколінь. Тож настав час взаємодіяти, бо нам разом жити в цьому непередбачуваному світі!

І якщо ви готові бути просто людиною: показати, що вам притаманні всі емоції, що ви можете чогось не знати та готові зізнатися в цьому – ви на шляху до успіху в комунікації з поколінням Z.

 

 

 

 

 

 

 

Я дякую поколінню Z, яке навчило мене:

  1. Використовувати смайлики в переписці і таким чином краще виражати свої емоції.
  2. Робити класні схеми, щоб достукатись до учнів з кліповим мисленням.
  3. Частіше змінювати форми роботи на уроці, щоб навчання було чимось подібне на комп’ютерну гру.
  4. Користуватися різноманітними комп’ютерними програмами, додатками, щоб говорити з своїми учнями «однією мовою».
  5. Використовувати соціальні мережі для навчання, щоб бути з учнями на зв’язку постійно.
  6. Просто розуміти які класні круті і обдаровані мої учні «зети», їх не потрібно змінювати, а просто бути з ними на одній хвилі.

 

Я щиро вірю, що в нас є багато вчителів та методистів, які не хочуть переломлювати це покоління, а налаштовані на співпрацю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автори теорії поколінь стверджують, що діти, які почали народжуватися 3-4 роки тому, і ті, що прийдуть у світ у найближчі 15 років, складуть одне покоління «альфи».

На думку соціологів, покоління Альфа має бути схоже на своїх прапрапрадідів — приміром, на гімназистів початку XX століття. Вони жадібно вбирали все нове, нерідко нехтували заняттями, але обожнювали наукові, а часом і лженаукові відкриття: сінематограф, автомобілі, літаки, теплоходи, гіпноз, психоаналіз, медіумів.

Вони з поважним виглядом сперечалися про складні філософські й політичні доктрини, але в реальному житті були досить наївними.

У таких дітей відсутня поваги до старших і дивовижна впевненість у собі. Ніколи ще серед підлітків не були настільки актуальними революційні ідеї. Замість того щоб думати про уроки, вони мізкували, як змінити світ. В усьому світі ті часи назвали бурхливими: людей очікували швидкі зміни в стилі життя та численні переїзди.

Прогнозують, що «альфи» також будуть схильні до нестандартних рішень. Їх змалку цікавитимуть глобальні проблеми сучасності: глобальне потепління, космос, нестача ресурсів. Причому, навіть у дитинстві вони будуть впевнені, що самостійно зможуть вирішити всі складнощі.

Вони будуть просто вимагати інтерактивної і персоналізованої програми та методів освіти. Вони змусять змінити освіту як таку і сприйняття інформації людьми. Згідно з світовими трендами, ці діти все більше будуть вибирати онлайн-навчання. В них раніше ніж в Z-покоління формується чітке усвідомлення, що потрібно прагнути насамперед до науки та технологій.

Чи готова сучасна школа до подібних змін? Відповідальність лежить на кожному освітянину персонально, але майбутнє невблаганне — воно вже тут. Сучасні покоління вже точно не влаштовує індустріальна модель школи, що була покликана виховати слухняних робітників та інженерів, які будуть працювати на фабриках та заводах. Школа сьогодення мусить або змінитися, або померти.

 

 

 

Використана література:

  1. Діти покоління Z - психологічні особливості та проблеми

[Электронный ресурс]. – Режим доступа :https://revolution.allbest.ru/psychology/00903921_0.html

  1. Коростіль Л.А. Покоління Z: пошук способів педагогічної взаємодії [Электронный ресурс]. – Режим доступа

: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5229 

  1. Пуценко С. С. Презентація до проблемного семінару «Прибульці з майбутнього = покоління Z». [Электронный ресурс]. – Режим доступа

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-problemnogo-seminaru-pribulci-z-maybutnogo-pokolinnya-z-yak-vchitelyam-porozumitisya-z-cifrovim-pokolinnyam-ditey-35675.html

  1. Попфалуші О. А. Діти покоління Z – психологічні особливості та проблеми. Луківська ЗОШ І-ІІ ступенів. 2017 р.
  2. Стець Н. Коротко про теорію поколінь [Электронный ресурс]. – Режим доступа:https://tsn.ua/lady/psychologia/ona/konflikt-pokolin-chim-vidriznyayutsya-bebibumeri-vid-generaciy-x-y-z-1436493.html
  3. Діти покоління z: їхні особливості, унікальні можливості та проблемиhttps://www.4mamas-club.com/porady/diti-pokolinnya-z-%D1%97xni-osoblivosti-unikalni-mozhlivosti-ta-problemi/?fbclid=IwAR0fUQ_4nOflYksJAQ7N9Jd-u4JRZR7oVArcfjotwaO9jX6GkxyYlxRWhXM
  4. Сучасна школа, зустрічай покоління Альфа!https://d-grand.com/inforaciiny-portal/teoriia-pokolin-chomu-mi-rizni-ta-iak-porozumitisia-odne-z-odnim

https://www.futureschool.online/post/generation_alpha/

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Туркот Оксана
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
25 січня 2022
Переглядів
1573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку