Конспект уроку мистецтво: музичне мистецтво 5 клас
Тема: Цирк - мистецтво, сповнене радістю
Цілі уроку:
Обладнання: мультимедіа, паперові стаканчики для симуляції ритму циркового маршу
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Налаштування позитивного клімату
(https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU )
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Поміркуйте, чому цирк відвідують, щоб веселитись і бути радісним? Чим всім це вдається?
ІІІ. Актуалізація знань з досвіду
Хмаринка слів «Що я бачив коли відвідував цирк»
ІV. Художньо - пізнавальна діяльність
Мистецтво цирку - одне з найдавніших. Воно виникло з первісних ігрищ та обрядів, пов’язано з трудовою і військовою діяльністю людей. Цирк існував у Стародавньому Єгипті, Давній Греції, Китаї, циркові номери включалися до виступів бродячих народних акторів - скоморохів. Якщо основою художніх образів у літературі є слово, а в музиці - звукова інтонація, то першоосновою художньої мови цирку є трюк - складна для виконання та емоційно вражаюча дія-видовище. Дії-трюки в супроводі музики, хореографії, слова, художнього оформлення утворюють цирковий номер - зразок синтезу мистецтв.
Жонглювання
Акробатика
Еквілібристика
Дресирування
Клоунада
Слухання та аналіз. Музика в цирку.
Ю. Фучик «Вхід гладіаторів» https://www.youtube.com/watch?v=mVgn_TzNDB8
Цирковий галоп для механічного піано М. Амлет
https://www.youtube.com/watch?v=CxYpqfpWK34
Яку за характером використовують музику у цирку? Чому саме такі ритми?
Для цього використовують фрагменти з популярної класичної музики, а інколи створюють спеціальні твори для цирку, сповнені бадьорості, блиску, гумору. Урочистою має бути музика параду-алле - ходи артистів по арені в яскравих костюмах разом із дресированими тваринами. Зовсім інші настрої має викликати музика у процесі виконання ризикованих трюків фокусників або повітряних гімнастів. Для передачі відчуття тривожного чекання здавна застосовують барабанну дріб.
Творче завдання
Порівняння музичного супроводу з відео-фрагментів номерів цирку:
https://www.youtube.com/watch?v=EJdAjSQALcQ – виступ клоунів
https://www.youtube.com/watch?v=swDLSkSxWh4 – акробатика
Чому звукові ряди різні? Для чого потрібна музика у цирку?
Гра на паперових стаканчиках – ритм циркового маршу.
Розучування пісні «Цирк приїхів» - австрійська народна пісня с.134 підручника
Гра «Пантоміма» (розуміння мистецьких можливостей пантоміми)
V. Узагальнення
Евристична бесіда
Що сподобалось в цирковому мистецтві, а що ні? Чому сьогодні цирк менше демонструє номери дресирування? Яким чином можна наповнити сенс циркового номеру?
VІ. Підсумок уроку, цінування, само оцінювання
Домашне завдання: Медіапошук фрагментів циркових номерів, вслухайтесь в музику.