Дата: 29.01.2020 Клас: 6-А Тема: Вкладені алгоритмічні структури повторення з лічильником

Про матеріал
Дата: 29.01.2020 Клас: 6-А Тема: Вкладені алгоритмічні структури повторення з лічильником Мета: навчити розрізняти структури повторення в алгоритмах із життя; вивчати запис структури повторення у вигляді блок-схеми; навчити учнів записувати алгоритм із повторенням у вигляді послідовності команд виконавця у середовищі Scratch; розвивати пізнавальний інтерес, навики роботи з середовищем виконання алгоритму; алгоритмічне мислення, пам’ять, уважність; зацікавленість до предмету, творчість, старанність, активність під час вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Дата: 29.01.2020

Клас: 6-А

Тема: Вкладені алгоритмічні структури повторення з лічильником

Мета: навчити розрізняти структури повторення в алгоритмах із життя; вивчати запис структури повторення у вигляді блок-схеми; навчити учнів записувати алгоритм із повторенням у вигляді послідовності команд виконавця у середовищі Scratch; розвивати пізнавальний інтерес, навики роботи з середовищем виконання алгоритму; алгоритмічне мислення, пам’ять, уважність;  зацікавленість до предмету, творчість, старанність, активність під час вивчення нового матеріалу. 

Тип уроку: комбінований.

Хід роботи

I. Організаційна частина

- Доброго дня!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  •       Який фрагмент алгоритму називають циклом? Що таке тіло циклу?
  •       Який загальний вигляд команди циклу з лічильником? Як вона виконується?
  •       Який загальний вигляд команди циклу з передумовою? Як вона виконується?

Нагадаємо, що цикл - це фрагмент алгоритму, команди якого можуть виконуватися більше ніж один раз. Ті команди, які можуть виконуватися більше ніж один раз, утворюють тіло циклу.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Відкриваємо зошити і записуємо тему уроку, яка звучить так: Вкладені алгоритмічні структури повторення з лічильником. Сьогодні ми будемо працювати у середовищі Scratch. Ви повинні запам’ятати як працюють цикли. Виконаємо практичну роботу з вкладеним циклом. І розглянемо блок-схему із повторенням на прикладі з життя. На кінець уроку ви повинні знати: що таке «цикл», «вкладений цикл», які види циклів існують та як вони працюють.

Ви пам’ятаєте як намалювати квадрат? (наприклад пройди 100 кроків, зробіти поворот на 90 градусів, потім ще три рази). А як можна зробити алгоритм виконання дій простішим? У цьому випадку можна застосовувати блок «повторити». Часто буває так, що ми з вами повторюємо одні й ті ж самі дії декілька разів. Згодні? Сьогодні ми і з’ясуємо як можна використовувати блок «повторити» та будемо вчитися полегшувати і зменшувати запис порядку виконання дій.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Давайте згадаємо «Що таке алгоритм»? (певна, правильна послідовніть дій, що обов’язково допоможе нам отримати певний результат).

Які ви пам’ятаєте форми подання алгоритмів? (словесна; графічна; комп’ютерна програма).

(Слайд 3)Цикл – це фрагмент алгоритму, програми якого можуть виконуватись більше ніж 1 раз. В даному випадку цифра 10 вказує на кількість повторень певних дій і називається «лічільником циклу». Тіло циклу – ті дії, що будуть повторюватись (записати). Трохи пізніше ми це розглянемо більш детально.

Тема уроку звучить саме «Вкладені алгоритмічні структури…», а значить ми повинні з’ясувати «що таке вкладений цикл».

Можна сказати, що це цикл у циклі. Прикладом вкладених циклів може бути змінення місяців протягом кількох років поспіль. Розпочинається перший рік  протягом нього змінюються місяці від січня до грудня, а в кожному місяці, умовно взявши 30 днів, після чого розпочинається другий рік і знову протягом нього змінюються місяці від січня до грудня. І так далі, поки не закінчується вибрана кількість років.

Давайте тепер я вам продемонструю які є цикли у середовищі Scratch і як їх можна використовувати.

Цикли бувають:

  •                  Безумовні (завжди);
  •                  З лічильником (повторити);
  •                  З переумовою (завжди якщо);
  •                  З післяумовою (повторювати поки).

V. Практична робота.

А зараз ми будемо виконувати практичну роботу. Ви будете відтворювати алгоритм  вкладеного циклу повторення. У цьому вам допоможе інструкційна картка. Можете сідати за комп’ютери.

VI. Підсумок

Оцінювання робіт

Контрольні запитання:

  1. Який фрагмент алгоритму називаеться циклом? (Цикл – це фрагмент алгоритму, програми якого можуть виконуватись більше ніж 1 раз);
  2. Що таке «тіло циклу»? А лічильник циклу? (тіло – дії, що будуть виконуватись,  лічильник – кількість повторень цієї дії);
  3. Що таке вкладений цикл? (цикл у циклі);
  4. Які цикли бувають? (безумовні (завжди); з лічильником (повторити); з переумовою (завжди якщо); з післяумовою (повторювати поки).

Учитель:_________________________Горпинич М. О.

docx
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку