Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера “Іліада” та “Одіссея”

Про матеріал
Історія 6 клас Тема: Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера “Іліада” та “Одіссея” Мета: Забезпечити засвоєння інформації з історії Греції в ІІ тис. до н.е. Сформувати основні поняття уроку. Відпрацювати навички самостійної роботи з матеріалом підручника. Розвивати навички усного та писемного мовлення, вміння аналізувати та узагальнювати інформацію. Виховувати почуття гуманізму, повагу до цінностей свободи та демократії. Тип уроку: Хід уроку І. Організаційний момент 1. Перевірка явки учнів на урок. 2. Визначення готовності класу до початку уроку. ІІ. Вивчення нового матеріалу • Мотивація навчальної діяльності. • Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Актуалізація опорних знань • Про яку подію “розповідає” хмаринка слів на ст.99? • Чому вона саме такої форми? • З якою подією пов'язана дата 1240 р. до н.е.? • Поміркуйте, що означає крилатий вислів “троянський кінь”?
Перегляд файлу

 

Історія                                                                                       6 клас

 Тема: Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера “Іліада” та “Одіссея”

Мета: Забезпечити засвоєння інформації з історії Греції в ІІ тис. до н.е.                   Сформувати основні поняття уроку. Відпрацювати навички самостійної роботи з матеріалом підручника.

Розвивати навички усного та писемного мовлення, вміння  аналізувати та узагальнювати інформацію.

Виховувати почуття гуманізму, повагу до цінностей свободи та демократії.

Тип уроку:

Хід уроку

І. Організаційний момент

  1. Перевірка явки учнів на урок.
  2. Визначення готовності класу до початку уроку.

ІІ. Вивчення нового матеріалу

  • Мотивація навчальної діяльності.
  • Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

 

Актуалізація опорних знань

  • Про яку подію “розповідає” хмаринка слів на ст.99?
  • Чому вона саме такої форми?
  • З якою подією пов'язана дата 1240 р. до н.е.?
  • Поміркуйте, що означає крилатий вислів “троянський кінь”?
     
  • Опрацювання нової теми.

 

  • Ознайомлення учнів з поемами Гомера “Іліада” та “Одіссея”.

Гомер - давньогрецький поет, якого вважають автором «Іліади» та «Одіссеї», двох славетних грецьких епічних поем, що започаткували європейську літературу.

     Назва поеми “Іліада” походить від назви міста Іліон — так греки називали Трою.

     “Одіссея” - це казка, що описує мандрівку царя Ітаки Одіссея після захоплення Трої.

 

  • Формування поняття Поема.

 

Поема -  ліро-епічний твір, переважно віршований, у якому зображені значні події і яскраві характери персонажів.

 

  • Фронтальна перевірка рівня засвоєння поняття.

 

  • З Троянської війни, що тривала 10 років Гомер оспівав 41 день останнього року облоги Трої.  Участь у війні брало багато грецьких та троянських героїв, які згадуються на сторінках поем Гомера.
  • Усне завдання.

Чому Гомер оспівував події троянської війни? ст.99

  • Перевірка виконання усного завдання.
  • Пояснення вчителя.
  • Генріх Шліман та його роль у вивченні поем Гомера та відкритті Трої.
  • Населення і господарство .

З ХІІ ст. до н.е. в історії Греції розпочався новий період, пов'язаний з переселенням дорійців. У цей час почали широко використовувати залізні знаряддя праці. Це сприяло розвитку сільського господарства.

 

 

 

  • Письмове завдання для учнів.

Складіть логічну схему “Основні заняття давніх греків” (за зразком).

ст. 100

  • Перевірка письмової роботи учнів, проміжне оцінювання навчальної діяльності класу.
  • Пояснення вчителя “Суспільство гомерівської Греції”.
  • Суспільство гомерівської Греції не було єдиним.
  • Основою суспільства були невеликі племінні спільноти.
  • Головою племені був воєначальник — Басилевс.
  • Формування понять Басилевс та Плем'я.

Басилевсголова племені та воєначальник.

Плем'я — об'єднання родів очолюваних родовою знаттю.

  • Фронтальна перевірка рівня засвоєння понять.
  • Племінна структура (пояснення вчителя).

 


 

 

 

 

 

 

 

  • Усне завдання.

 

Хто міг стати рабом у гомерівській Греції? ст. 101

 

  • Перевірка виконання усного завдання.
  • Релігійні уявлення. (Пояснення вчителя).
  • Боги Олімпу разом із людьми є головними персонажами поем “Іліада” та “Одіссея”.

ІІІ. Закріплення

 

 

 

Вставте пропущені слова.

 

    Основним заняттям населення було землеробство. Вирощували здебільшого ячмінь, пшеницю, овочі, виноград, маслини. Важливу роль відігравало скотарство.

     Ремесло ще не зовсім відокремилося від землеробства. Розвивалися ковальське, ювелірне, шкіряне, теслярське, гончарне ремесла.

Утворіть пари між поняттями та поясненнями.

 

 

 

IV. Підсумок уроку

 

  • Аналіз та оцінювання навчальної діяльності класу на уроці.
  • Виставлення оцінок у журнал.

 

V. Домашнє завдання

 

  • Опрацюйте параграф 25 ст. 99-101.
  • Складіть в зошиті запитання до параграфа.

Складіть речення з поняттями: Басилевс,

docx
Додано
7 січня 2022
Переглядів
5295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку