Тема: Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера “Іліада” та “Одіссея”
Мета: Забезпечити засвоєння інформації з історії Греції в ІІ тис. до н.е. Сформувати основні поняття уроку. Відпрацювати навички самостійної роботи з матеріалом підручника.
Розвивати навички усного та писемного мовлення, вміння аналізувати та узагальнювати інформацію.
Виховувати почуття гуманізму, повагу до цінностей свободи та демократії.
Актуалізація опорних знань
Гомер - давньогрецький поет, якого вважають автором «Іліади» та «Одіссеї», двох славетних грецьких епічних поем, що започаткували європейську літературу.
Назва поеми “Іліада” походить від назви міста Іліон — так греки називали Трою.
“Одіссея” - це казка, що описує мандрівку царя Ітаки Одіссея після захоплення Трої.
Поема - ліро-епічний твір, переважно віршований, у якому зображені значні події і яскраві характери персонажів.
Чому Гомер оспівував події троянської війни? ст.99
З ХІІ ст. до н.е. в історії Греції розпочався новий період, пов'язаний з переселенням дорійців. У цей час почали широко використовувати залізні знаряддя праці. Це сприяло розвитку сільського господарства.
Складіть логічну схему “Основні заняття давніх греків” (за зразком).
ст. 100
Басилевс — голова племені та воєначальник.
Плем'я — об'єднання родів очолюваних родовою знаттю.
Хто міг стати рабом у гомерівській Греції? ст. 101
ІІІ. Закріплення
Вставте пропущені слова.
Основним заняттям населення було землеробство. Вирощували здебільшого ячмінь, пшеницю, овочі, виноград, маслини. Важливу роль відігравало скотарство.
Ремесло ще не зовсім відокремилося від землеробства. Розвивалися ковальське, ювелірне, шкіряне, теслярське, гончарне ремесла.
Утворіть пари між поняттями та поясненнями.
IV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання
Складіть речення з поняттями: Басилевс,