Познайомити учнів з історією виникнення театру; розібратися в драматичних жанрах; розвивати критичне мислення і заохочувати до перегляду театральних вистав.
Історія Давньогрецького театру охоплює майже тисячоліття (VI ст. до н.е. — V-VI ст. н.е.). Дивимося. Слухаємо. Занотовуємо. Розповідаємо.
Номер слайду 5
Історія виникнення театру
Номер слайду 6
Будова давньогрецького театру
Номер слайду 7
Зображення сучасного театру
Номер слайду 8
Костюми У давньогрецькому театрі всі ролі виконували чоловіки. Актори й хор з’являлися у довгих хітонах, виготовлених зі строкатої тканини і підперезаних під грудьми, і в хламидах (плащах) із пряжкою на правому плечі. Колір хламиди визначав соціальну приналежність, вік і стать героїв трагедії. Есхіл увів котурни – взуття на дуже товстій підошві, що набагато збільшували зріст актора. Котурни – рід взуття із шкіри, корку, дерева, високі закриті черевики часів античності. Зрідка слово “котурни” має непряме значення – означаючи пихатість, зарозумілість і бундючність.
Номер слайду 9
Маски. Грецьким акторам необхідно було донести до глядача певний трагічний настрій, в якому перебував його герой (греки нараховували до 28 таких настроїв). Грецька маска зображала людське обличчя в узагальнених рисах.Є згадки про те, що маски були винайдені скульптором Феспісом. За часів драматурга Есхіла з’явилися кольорові маски, тому що було винайдено фарбування. Маски надягали на голову на зразок шолома. Спочатку маски робили з дерева і лубу, пізніше – з гіпсу.
Номер слайду 10
Феорикон - “ видовищні гроші ”. Буква на квитку позначала сектор, а місць не було. Можна було зайняти будь-яке місце, починаючи з другого ряду.
Номер слайду 11
Драма – один із трьох літературних родів, що зображує складний і серйозний конфлікт між дійовими особами. Трагедія – драматичний жанр, в основу якого покладений непримиренний конфлікт, який часто завершується смертю героя або героїв. Комедія – драматичний жанр, що висміює негативні суспільні явища, людські вади. Драма. Трагедія. Комедія.
Номер слайду 12
Видатні драматурги1. Есхіл (525 – 456 роки до н. е.)2. Софокл (496 – 406 роки до н. е.)3. Евріпід (480 – 406 роки до н. е.)4. Арістофан (446 – 385 роки до н. е.)
Номер слайду 13
Найстаріший грецький драматург, якого називають «батьком трагедії», народився в місті Елевсіні в родині знатного великого землевласника. Брав участь як важкоозброєний воїн у боях із персами при Марафоні і Саламіні. У 500 році до н.е. вперше поставив свою п'єсу і з тих пір 13 разів перемагав у змаганнях драматургів. Двічі він з якихось нез'ясованих причин виїжджав з Афін, до тирана Гиерону в Сицилію, де і помер. Близько 90 п'єс написав Есхіл - хоча з них дійшло до нас тільки 7. ЕСХІЛ (525-456 ДО Н. Е.)
Номер слайду 14
«Прометей закутий» Літературний рід: драма Жанр: трагедія Сюжетна основа: міф про Прометея. Тема: змалювання протистояння титана Прометея та Зевса. Ідея: засудження тиранії та самодержавства, уславлення самопожертви та сили духу у боротьбі з деспотичною владою.
Номер слайду 15
Висновок. Театр відігравав важливу роль у житті греків. У кожному місті був свій театр, а професія актора, яких називали майстрами Діоніса, дуже шанувалася. Видатні актори вважалися недоторканними навіть під час війни. Актори навчали ораторському мистецтву державних діячів. Траплялися випадки, коли актори ставали видатними політичними діячами.
Номер слайду 16
Проблемне питання: Яку роль відігравав театр в житті людини?Давньогрецька драматургія зробила величезний вплив на розвиток світового театру. Особливу увагу в давньогрецькій драматургії привертає постановка великих суспільно-політичних і філософських питань, насиченість творів античного театру ідеями патріотизму, увага до людини з усім багатством її духовного життя, глибоке розкриття героїчних характерів, що виховувало свідомість глядачів.
Номер слайду 17
Домашнє завдання. Прочитати трагедію Есхіла “Прометей закутий” (підручник с. 97-103). Відповісти на питання 1, 3, 4, 7 (підручник с. 103-104). (д.р.)Відповісти на питання 5-6 (підручник с. 104) (в.р.)
Номер слайду 18
«Незакінчене речення»Тепер я знаю…Тепер я вмію…Сьогодні я навчився/навчилася…Найбільш цікавим для мене виявилось…Найбільше мені сподобалось…Я не зовсім зрозумів/зрозуміла…