Тема: Декартові координати на площині. Розв'язування вправ
Мета: повторити, узагальнити і систематизувати знання декартової системи координат, формул для знаходження відстані між точками, координат середини відрізка, рівняння кола та прямої, продовжувати формувати навички розв’язувати задачі на застосування формул та рівнянь цієї теми. Розвивати здібності учнів, творчу активність, ініціативу, правильність і чіткість мови, виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань та умінь
Обладнання: монітор, магнітна дошка, презентації, конспект.
Хід уроку
Організаційна частина
Вступне слово:
Ви до знань сьогодні зробите ще крок,
У навчанні бажаю вам удачі
Хай цікавим буде наш урок
І розв’язуються правильно задачі
Рік за роком йти вам слід
У наук чудовий світ
А дорога ця і довга, і цікава
Там чекають відкриття
Що потрібні для життя
Хай же успіх вам несе
Задоволення урок цей принесе
Актуалізація опорних знань.
Усні відповіді на запитання:
(записати на дошці )
)
Продовжте речення.
(Презентація «Продовжити речення» 1-8 слайди)
Продовжте речення. (Запитання висвітлюються на екрані)
Учні дописують відповідь, міняються зошитами і перевіряють роботу сусіда. Відповіді на комп’ютері. Кожне завдання 0,5 бала.
Розв'язування задач за готовим малюнком
(малюнки висвітлюються на екрані)
Презентація «За готовим малюнком»
A(-3, 1) B(2, 3 ) C(1, -2) D(-6, -2)
A(-3, 4) B(5, -2) Відповідь - d=10
M(-3, -2) N(-1, 4) Відповідь – (-2, 1)
C(-2,-3) E(-1, -2) Відповідь – F(-3, -4)
(-3, 1) (2, -2) Відповідь –
Малюнки відображаються на екрані, і до кожного малюнка готові відповіді. Учні записують в зошитах, а хтось один на дошці.
Робота біля дошки (задача про квадрат. Презентація)
Задача: Знайти координати двох інших вершин квадрата ABCD. Скільки розв’язків має задача. (Малюнок даємо одному учневі, який малює, що дано і зразу розв’язує задачу)
Вчитель запитує, скільки розв’язків має задача
Робота коригувальника (5 задач)
Учні знаходять помилку у рівнянні і малюнку. На екрані висвітлюється спочатку неправильно, а потім правильно.
Презентація «Коригувальник»
1.
2.
3.
4.
5.
Робота з підручником (ст.104, №514)
(Додатково, якщо залишиться час).
Задача: Складіть рівняння прямої, що містить середні лінії трикутника ABC, якщо A(3, -3), B(-2,3), C(6, -3).
Учень розв’язує задачу
Тести з допомогою тестової оболонки (Тест_1.mtf).
1