"Декорування українського оберіга "Підкова"," Вінок", "Коса","Лапті","Торбинка"

Про матеріал
Навчити оформляти вироби декоруванням з природного матеріалу, додатковим сучасним матеріалом .Розвивати креативне мислення.Формувати власну думку,навички самостійної досдідніцької роботи .Виховувати інтерес і повагу до народних усіх націй і народів ,які живуть на Одещині.
Перегляд файлу

                                        ІНТЕГРОВАНЕ   ЗАНЯТТЯ

 гуртків «Український оберіг» та «Килимарство»

              (з пріоритетом  соціально-природничої тематики)

ТЕМА: ДЕКОРУВАННЯ УКРАІНСЬКОГО ОБЕРІГА «Підкова», «Вінок», «Коса»,»Лапті»,»Торбинка».

Мета:

- навчити  оформляти  вироби  декоруванням з   природного  матеріалу, додатковим  сучасним  матеріалом. Вдосконалити  навички , вміння працювати з різновидами  клею.

- розвивати креативне мислення;

- формувати  власну  думку , навички самостійної  дослідницької  роботи; формування  гарманійно  розвиненої особистості шляхом залучення  гуртківців  до активної діяльності  з вивченням культурної спадщини ,  історії, рідного краю,етнографії;

- виховувати інтерес  і повагу до народних усіх націй і народів ,які  живуть на Одещині.

Актуальність теми:

- залучення  гуртківців  до активної  діяльності з вивченням  історії  рідного краю та довкілля, етнографічних, історичних, явищ  соціального  життя;

- створення умов  для оволодіння  гуртківцями  практичними  навичками пошукової  роботи.

Обладання : ножиці, клей, крупи, мішковина, природний та інший додатковий матеріал, нитки етамін , голки  для килимарства.

ТЗО: мультимедійне обладнання, українські  народні співи.

- Виставка виробів гуртків «Український оберіг», »Килимарство».

- Демонстраційний  матеріал: рушники областей України,Одещини,сучасні сувеніри-оберегі.

- Залучення батьків,родини на допомогу в організації навчального процесу.                        

                                                  Хід заняття: 

                                                                                                                                                              1.         Організаційна частина:                                                        5 хвилин                                                                                           1.         Привітання.                                                                                                                                2.         Перевірка наявності приладдя.                                                                                                                 4.         Техніка безпеки .            

                                                                                                                                                                     II                              Навчально-тематична частина:                    30 хвилин         ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА:                                                                                                                 1.          Оголошення теми та мети заняття.                                 15 хвилин

2.         Вступна бесіда.                                                                        15 хвилин

3.         Повторення вивченого матеріалу

4.         Пояснення нового матеріалу.                                              15 хвилин

5.         Обговорення засвоєного.                                                      15 хвилин

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА :                                                         45 хвилин

1.        Постановка  практичного завдання.                                    5 хвилин

2.        Поетапне   виконання.                                                             5 хвилин

3.        Самостійна робота.                                                                  10 хвилин

4.        Індивідуальна робота.                                                              20 хвилин

5.        Декорування виробу додатковими   матеріалами          10 хвилин

ІІІ        ПІДСУМКОВА ЧАСТИНА                                                         30 хвилин

1.        Вибір найкращих робіт.                                                           10 хвилин

2.        Аналіз роботи

3.        Виставка робіт .                                                                           10 хвилин

4.        Домашнє завдання.

5.        Прибирання робочого місця.                                                                                                   

 

                                                  ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ

І.    Організаційна частина.

1.   Привітання.

      Два  творчих колективи  «Килимарство» та «Український оберіг»( керівники гуртків : Величко Марія Урелівна,  Калніньш Людмила Олександрівна )

2.   Мотивація:

-    продовжуємо знайомити , вивчати народні  промисли,  традиції.

-    вдосконалити    практичні навички, вміння творити власноруч вироби.

-    кращі  вироби виставляються  на обласному  конкурсі  декоративно- прикладного мистецтва  «Чисті роси».

3.   Яка зараз пора року?  Гра  на асоціації  «Колір мого настрою».

ІІ.     ТЕОТЕРЕТИЧНА ЧАСТИНА.

1.    На екрані  мультимедійного приладу рушники різних  областей України.

-      Які кольори  переважають?

-      Види орнаменту ?

-      Рослинні символи?

-      Соціальне значення рушника?

-      Символи тварин?

-      Значення кольорів?

-      Композиція?

2.    Оберіг- магічний предмет.

-      Види оберегів?  ( вінок, підкова, віник,коса, торбинка, підкова,кукла-мотанка, мартишори, домовий кузя,рушник,лапті ).

-      Рослинні символи України?(  соняшник, васильок, колосся, мак).                                        -      Деталі оберігу?  ( хата,  сім»я, квасоля, горіх, гарбузове  насіння,  бублик,  грошики,  гіркий перець, тощо ).                                                             -      -- -Стилізація  давніх символів у сучасному  декорі ? (зернятко кофе, арахіс,  лимон, апельсин, кориця, тощо).

Руханка. Гра на осязання  предметів з природних матеріалів « Відгадай «. Психологічний  тренінг на розвиток уяви «Природні стихії « ( під супровід  музики).                                                                                                                                     -» Сонечко »- умити обличчя              

-« Вітерець »- ласкає очі ,брови.

-« Хвиля »- руки підіймаються ,коливаються ( медитація : «мені добре, лагідно,я зараз добре виконаю сувенір).    

  Практична частина.

ТБ:   ножиці, голки ,клей.

(під   музику українських народних пісень та болгарських, молдавських народних співів, гуртківці  працюють  над оформленням  виробів.  Допомагають  батьки закріпити навички , вміння з попереднього  майстер-класу( троянди ,листя,  квіти з мішковини, джинсової тканини.)  

     ІІІ .   ЗАКРІПЛЕННЯ  матеріалу.

Бліц –опитування» Продовжи речення» ( моніторинг знань)

- Фіто-дизайн…( декорування рослинним матеріалом)

- Композиція  у виробах на заняттях  гуртка  «Килимарство»

- Правила роботи голкою на канві, види килимів

- Яку техніку  ви використовували? ( ручне ткацтво, колаж, аплікація, фіто-дизайн)

- Які використані символи України?

- Вам сподобалося працювати спільно  з іншим гуртком ?

- Ви отримали задоволення ?

- Ви би хотіли засвоїти нову техніку?

Батькі  демонструють  свої вироби , матеріали з інтернет  магазину ,демонструють свої  вміння  та навички  майстер-класу (які  дивилися в інтернет –мережі  онлайн і сайти hand made (  Нусімович  Альона  Анатолїївна  та Чимпояш   Оксана Сергіївна)                                                                        ІV.     Домашнє завдання.

- Традиції  і реліквії  моєї  родини.

- Ужиткова  утварь.

- Кольорова  гамма  виробів ,  які  прикрашають вашу оселю.

- Трудова  біографія   моєї родини, професії наших батьків.

Готуємо спільну виставку «Чарівна   краса  виробів  зроблених власноруч».

docx
Додано
2 березня 2020
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку