ДЕКОРУВАННЯ ВИРОБІВ. ПИСАНКА ЯК ОДИН ІЗ СИМВОЛІВ УКРАЇНИ. ПИСАНКА-ВИТИНАНКА

Про матеріал
Тема:ДЕКОРУВАННЯ ВИРОБІВ. ПИСАНКА ЯК ОДИН ІЗ СИМВОЛІВ УКРАЇНИ. ПИСАНКА-ВИТИНАНКА Мета: ознайомити учнів з витинанням як видом мистецтва; формувати навички виготовлення витинанок; удосконалювати вміння учнів складати і вирізувати симетричну витинанку у вигляді писанки до Великодня ;розвивати творчі здібності, спостережливість, уяву, фантазію; виховувати охайність у роботі, посидючість, терпіння, естетичний смак, почуття прекрасного ,виховувати бережливе ставлення до традицій народного мистецтва, любов до культурної спадщини України.
Перегляд файлу

Тема: ДЕКОРУВАННЯ ВИРОБІВ. ПИСАНКА ЯК ОДИН ІЗ СИМВОЛІВ УКРАЇНИ. ПИСАНКА-ВИТИНАНКА

Мета: ознайомити учнів з витинанням як видом мистецтва; формувати навички виготовлення витинанок; удосконалювати вміння учнів складати і вирізувати симетричну витинанку у вигляді писанки до Великодня ;розвивати творчі здібності, спостережливість, уяву, фантазію; виховувати охайність у роботі, посидючість, терпіння, естетичний смак, почуття прекрасного ,виховувати бережливе ставлення до традицій народного мистецтва, любов до культурної спадщини України.
Об’єкт праці: писанка – витинанка.

Обладнання: зображення різних видів писанок,  правила техніки безпеки при роботі з ножицями та клеєм, технологічні картки (послідовність виконання витинанки ).

Інструменти та матеріали: аркуш паперу А4,картон  , кольоровий папір,ножиці, клей, олівець.

Тип уроку: комбінований.

Використана література: 
http://studentam.net.ua/content/view/5620/135/
http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/28.html

Клас: 3

 

План уроку

  1. Організація класу до навчальної діяльності.
    1.        Привітання.
    2.        Створення сприятливого комфорту.
    3.        Перевірка готовності учнів до уроку.
  2. Актуалізація опорних знань.
    1.        Бесіда з учнями про свята.
    2.        Створення проблемної ситуації.
  3. Вивчення нового матеріалу.

3.1.Оголошення теми і мети уроку.
3.2.Вступна бесіда з учнями.
3.2.2 Інформаційна –хвилинка.
3.2.3 Бесіда з учнями про витинанку .

3.3.Пояснення послідовності виготовлення виробу.

3.3.1.Аналіз зразка виробу та його конструктивних особливостей.

3.3.2.Сповільнений показ з поясненням вчителя.

      4. Практична самостійна робота учнів
            4.1.Інструктаж з техніки безпеки;

Фізкультхвилинка

4.2.Самостійна робота. Здійснення вчителем поточного інструктажу (індивідуального чи фронтального)

      5. Підсумок уроку.

 5.1.Підсумкова бесіда

 5.2.Аналіз та оцінювання робіт учнів

 5.3.Прибирання робочих місць

 



 





                                            План- конспект  уроку

1. Організація класу до навчальної діяльності.
1.1. Привітання.
- Доброго дня, діти.

1.2. Створення сприятливого комфорту.
- Нас чекає цікава робота. Я сподіваюсь на вашу старанність та активність. Тепер давайте посміхнемось один до одного та налаштуємось на гарний урок.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
- Погляньте на свої парти чи все на них в порядку. У вас мають бути ножиці, клей, кольоровий папір, картон  та простий олівець. Все зайве приберіть.

2. Актуалізація опорних знань учнів.
2.1. Бесіда з учнями про свята.
- Діти, яка зараз пора року? (весна)
- Що відбувається у природі весною? (розтоплюється сніг, розквітають перші весняні квіти, прилітають пташки, звірі прокидаються від зимової сплячки).
- А хто мені може назвати по порядку весняні місяці? (березень, квітень, травень)
- Які ви знаєте свята, які люди святкують навесні? (8 Березня, День Матері, Великдень)
- Молодці.

2.2. Створення проблемної ситуації.
- От і наш сьогоднішній урок пов’язаний із святом, яке ви вже назвали, але з яким саме, ви дізнаєтесь із вірша . Послухайте уважно і скажіть про яке воскресіння розповідає автор?

«Воскресіння» С. Рачинець

Що за день чудовий воскресіння,

Сповнений любові і надій?

За чиїмось мудрим повелінням

Світ довкола враз помолодів.

Прямо в хату ллється сонця повінь,

Вже давно такої не було.

А душа стає моя раптово,

Наче біле лебедя крило.

Хоче в небо визволення ради

Із пітьми, що застує мені…

Воскресіння – то велика радість,

Благодать Господня навесні.
 

  • Про яке свято згадується у вірші ?(відповіді дітей)
     

Великдень – одне з найбільших свят християн. Святкується навесні й пов’язане із воскресінням Ісуса Христа, тому й має назву Великдень, тобто Великий день.Це свято весняного сонця і пробудження природи від зимового сну.


- Послухайте уважно і відгадайте загадку .

 У фарбах катається, до церкви збирається.

                                              (Писанка)
- Про що йдеться у загадкі?

3. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Оголошення теми та мотивації навчальної діяльності учнів

- Отже , темою сьогоднішнього нашого уроку буде : « Писанка- витинанка»
Отже ,ми сьогодні з вами будемо виготовляти  писанку  за допомогою витинання.
3.2. Вступна бесіда

3.2.1. Розповідь вчителя

- Діти що ви знаєте про Великдень?
-А що є великоднім символом?(писанка)

Назва «писанка» походить від слова «писати».

Писанка — яйце, поверхня якого покрита різнокольоровим розписом з допомогою воску та барвників.

Ще існують мальованки, крапанки, крашанки, дряпанки.
Мальованка — яйце, розмальоване фарбами, аквареллю, гуашшю за допомогою пензлика.

Крапанка — на поверхню яйця наносять крапочки воску, а після занурюють його у фарбу

.

Крашанка — яйце, пофарбоване в один колір.

 

Дряпанка — на поверхні яйця, пофарбованого в темний колір, голкою або іншим гострим предметом видряпується візерунок, орнамент.
 

Кожен колір у писарстві має символічне значення:

   червоний — радість, любов, вогонь небесний;

   жовтий, оранжевий — достигле зерно, врожай, тепло, світло, надія на краще життя, місяць і зорі;

   зелений — колір весни, пробудження природи, багатство рослинного та тваринного світу, надія на майбутній урожай;

   блакитний — небо, повітря, вода, сила І здоров'я, здоровий дух;

   коричневий — земля, щедрість, урожай;

   білий — чистота і світлість людської душі;

   чорний — нескінченність життя людини, продовження його в потойбічному світі.

3.2.2 Інформаційна –хвилинка.
— А чи знаєте ви, що існує музей писанки?

Єдиний у світі музей писанки знаходиться у Коломиї. Його називають Восьмим чудом України. Це найбільше у світі кольорове яйце — заввишки 13 і в діаметрі 10 м — стало візиткою Коломиї і приваблює відвідувачів з усіх країн.

- Мудрі люди кажуть: "У світі доти існуватиме любов, доки люди писатимуть писанки". Кожна писанка - це ніби маленький світ. Тут і небо із зорями, і вода з рибами, і дерево життя з оленями й птахами, і засіяне поле, і трибанні церкви - усе це вималюване у певному порядку для того, аби підтримати лад та рівновагу у нашому світі.

3.2.3 Бесіда з учнями про витинанку .
- Діти ,а що таке витинанка ?
-Витинанка - це ритмічні візерунки, зроблені способом вирізування складеного аркуша паперу.

Мистецтво витинання або вирізування з’явилося разом із виготовленням паперу. Паперовими витинанками люди прикрашали шибки вікон до свят. Вірили, що символічні орнаментальні візерунки витинанок приваблять до оселі благодать: достаток, багатство, ласку надприродних сил.

- Погляньте на дошку .У нас зображено різні види писанок – витинанок.
 

3.3.Пояснення послідовності виготовлення виробу.

3.3.1.Аналіз зразка виробу та його конструктивних особливостей.
- Як ви вже зрозуміли,ми будемо виготовляти писанку -витинанку .

- Отож, погляньте, будь ласка, на дошку. В нас є готові витинанки . Зараз ми їх розглянемо.

- З чого складається витинанка ? (аркуш паперу і картону ).
- Тобто для витинанки є основою папір .
-         На папері ми можемо вирізати будь - який візерунок .
- Витинанку ми приклеюємо на картон.

-        Отже,приступаємо до роботи .розвиток творчості практичне призначення де використовуємо

3.3.2.Сповільнений показ з поясненням вчителя.
1.  Для основи витинанки ми беремо кольоровий папір . Колір вибираєте на всій вибір . Згинаємо  аркуш паперу навпіл.

2. Далі малюємо половину яйця до лінії згину.

3.Наступним кроком є візерунок . Беремо олівець і малюємо візерунок.

4. Далі потрібно акуратно вирізати  витинанку і розгорнути її.

5. І останній крок наклеїти  витинанку на кольоровий картон або папір.

   4. Практична самостійна робота учнів

  • 4.1.Інструктаж з техніки безпеки
    Сьогодні ми працюємо з ножицями та клеєм, тому нам потрібно пригадати як правильно поводитись з цими речами.

Правила користування ножицями

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3)Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

 

Фізкультхвилинка
-А зараз давайте виконаємо фізкультхвилинку .

Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
- Молодці , ви розімнулись , а зараз продовжуємо працювати .

4.2.Самостійна робота. Здійснення вчителем поточного інструктажу (індивідуального чи фронтального)
- Отож, ви вже готові до виготовлення витинанки .Приступаємо. Якщо вам потрібна допомога, то піднімайте руку і я до вас підійду.

      5. Підсумок уроку.
5.1.Підсумкова бесіда
- Отож, наш урок підходить до кінця, відкладіть свої витинанки на край парти, нехай висохне клей, а ми поки що з вами поговоримо.

- Що ми сьогодні з вами виготовляли?
- Хто запам’ятав ,де знаходиться найбільший музей писанки ?
- Якими матеріалами та інструментами ми сьогодні користувались? (папір, клей, шаблони, ножиці)
- Чим прикрашають писанки ?
- Що є символом Великодня?

 5.2.Аналіз та оцінювання робіт учнів
- Я бачу, що у вас вийшли чудові роботи. Покажіть їх один одному. Спочатку 1-й ряд 2-му і 3-му, 2-й ряд 1-му і 3му, а 3-й - 1-му і 2-му. 

- Молодці, ви дуже гарно справились із сьогоднішнім завданням

 5.3.Прибирання робочих місць

- А зараз, приберіть свої робочі місця, викиньте в смітник свої відходи від паперу, закрутіть добре клей і сховайте ножиці.

 

 

 

 

 

 

 


 






 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богданова Лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
7248
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку