Тема. Мозаїка з природних і штучних матеріалів. Основні прийоми та послідовність
виготовлення мозаїки
Мета: вдосконалювати навички роботи з природними і штучними матеріалами; продовжити ознайомлення з мозаїкою; розвивати творчі здібності, уяву, фантазію, дрібну моторику пальців рук, охайність; формувати естетичне почуття, смак; виховувати дбайливе ставлення до матеріалів; стимулювати творчий потенціал учнів
Обладнання: клей ПВА, шаблони, насіння соняшника, гарбуза, сухий горох, бісер, паєтки, паличка або зубочистка, зразки виробів, мультимедійна презентація
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
1.1. Привітання
Сядьте, діти, всі рівненько.
Усміхніться всі гарненько,
Настрій на урок візьмемо,
Й працювати розпочнемо.
1.2. Перевірка готовності до уроку
-А чи всі гарно постарались і підготувались до уроку? У вас на партах повинні бути клей, насіння, бісер. У всіх є необхідні матеріали?
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
-Давайте пригадаємо, що виготовляли на попередньому уроці?
-З якими матеріалами працювали?
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів
3.1. Розповідь з елементами бесіди
-Діти, а можливо хтось знає що таке мозаїка?
Мозаїка - зображення чи візерунок, виконані з кольорових каменів, скла, керамічних плиток та різних маленьких предметів.
-А де ми можемо зустріти елементи мозаїки?
В різні часи для мозаїк використовували різні матеріали. Найпростіші — дрібні камінці та морська галька.
Мозаїкою в стародавні часи було прийнято прикрашати палаци і замки вищих ланок суспільства. На сьогоднішній день за допомогою мозаїки можна прикрасити власну дачну ділянку, прикраси, листівка, при цьому зробивши малюнок унікальним, а значить і виріб неповторним.
IV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
-Сьогодні на уроці ми будимо працювати з природними і штучними матеріалами, будимо виготовляти листівку і прикрашати її насінням, горохом та бісером. Отже, тема нашого уроку «Мозаїка з природних і штучних матеріалів».
V. Вивчення нового матеріалу
5.1. Аналіз зразка виробу
-Якої форми виріб?
-Із скількох деталей складається?
-Якого кольору деталі?
-Як розміщені?
5.2. Пояснення до виконання
1. Взяти заготовки.
2. Потім прикрашаємо: промазавши клеєм малу частину листівки і викладаємо
бісер або насіння.
Повторення правил техніки безпеки:
5.3. Закріплення пояснення.
-Отже, з чого ми розпочинаємо роботу? В якій послідовності?
VІ. Практична робота
Індивідуальна допомога
Аналіз та виправлення помилок
Слідкувати за роботою учнів, за дотриманням технологій виробу, техніки безпеки, порядку на робочому місці. Допомагати індивідуально, використовувати поточний інструктаж.
VІІ. Аналіз і підсумок уроку
Словесно проаналізувати роботу учнів. Виділити найкращі роботи. Зробити виставку. Вказати на допущені помилки і пояснити як їх усунути.
Рефлексія:
VІІІ. Прибирання робочого місця