Демократичне врядування у школі

Про матеріал

Презентація виступу "Демократичне врядування у школі" на семінарі для заступників директора з виховної роботи "Упровадження демократичного врядування закладом загальної середньої освіти"

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Демократичне врядування у школіОснови кожної держави і фундамент будь-якої країни ґрунтуються на справедливості і правосуддіАс-Самарканди. Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Семінар-практикум для заступників з виховної роботи Упровадження демократичного врядування закладом загальної середньої освіти. Коваль Світлана Володимирівна, заступник директора з виховної роботи Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5

Номер слайду 2

Нормативно-правова база Закон України “Про освіту” (№2145-VІІІ від 05.09.2017р.)Відповідно до Закону України «Про освіту» управління школою здійснюють як органи управління, так і колегіальні органи громадського самоврядування (стаття 24). На відміну від управління, врядування є основою громадської участі. Демократичне врядування в школі передбачає взаємодію між суб’єктами навчального процесу та партнерські зв’язки з громадою на основі наступних принципів врядування:права і відповідальність;активна участь;визнання і повага різноманітності.

Номер слайду 3

Демократичність означає, що врядування в школі ґрунтується на таких цінностях:права людини, людська гідність, визнання цінності різноманітності й рівності, залучення учнів, педагогів, батьків до ухвалення всіх важливих рішень у школі. Метою демократичного врядування в школі є досягнення компромісів у вирішенні питань організації та забезпечення процесу навчання та інших задач сучасної школи.

Номер слайду 4

У Статті 28 та Статті 70 Закону України «Про освіту» визначено основні засади та принципи громадського самоврядування та державно-громадського управління у сфері освіти. У Законі України «Про освіту» зазначено, що у закладі освіти можуть діяти: органи самоврядування працівників закладу освіти; органи самоврядування здобувачів освіти; органи батьківського самоврядування. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти (не менше одногу разу на рік)Делегатами загальних зборів колективу закладу освіти можуть бути:працівники школи (обираються зборами трудового колективу);учні (обираються учнівськими зборами);батьки (обираються класними батьківськими зборами). На конференції може обиратися Рада школи та її голова. До Ради школи обираються представники від учителів, учнів і батьків відкритим або таємним голосуванням.

Номер слайду 5

Органи громадського самоврядування можуть мати досить широкі повноваження:затверджувати режим роботи школи; заохочувати дослідницько-експериментальну роботу педагогів; аналізувати стан роботи школи; брати участь у складанні річного плану роботи; створювати умови для педагогічної освіти батьків; розглядати пропозиції, скарги і зауваження педагогів, учнів і батьків; заслуховувати звіти керівників школи; проводити роботу щодо виборів і призначень класних керівників, керівників гуртків, клубів, об'єднань; організувати громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів; брати участь у проведенні атестації вчителів;нести відповідальність за вирішення конкретних проблем та реалізацію покладених на неї функцій.

Номер слайду 6

Крім органів громадського самоврядування в закладах освіти є колегіальні органи врядування. Основним таким органом в школі є педагогічна рада. За новим освітнім законом досить широкі повноваження має наглядова (піклувальна) рада.

Номер слайду 7

Законодавство з питань розвитку громадянського суспільства 1. Указ Президента України від 26 лютого 2016 року № 68/2016 «Про сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні»2. Національна стратегія сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2016-2020 роки. 3. «Про затвердження Програми розвитку громадянського суспільства у місті Біла Церква на 2016-2020 роки» затверджене рішенням Білоцерківської міської ради від 3 листопада 2016 року №302-18-VII. 4. Проект «Державно-громадське управління і соціальне партнерство в освіті» Програми розвитку системи освіти міста Білої Церкви на 2016-2020 роки.

Номер слайду 8

Відповідно до ухваленої Радою Європи нової Рамки компетентностей для культури демократії та Закону України «Про освіту» однією з ключових компетентностей є громадянська. Розвиток цієї компетентності готує:до ефективної та конструктивної участі у громадському житті, до успішної взаємодії з іншими на основі рівності та поваги до прав людини, до визнання цінностей демократії та справедливості. Розвиток цієї компетентності формує навички вирішення конфліктів. Саме ці та інші цінності, навички, знання та їх критичне розуміння найбільш повно формуються через участь в учнівському самоврядуванні.

Номер слайду 9

Роль педагогів у розвитку учнівського самоврядування: Створити умови для реальної, а не фіктивної участі, реалізації їхніх прав, вибору форм досягнення поставлених цілей. Надавати консультації та проводити мотиваційні тренінги. Заохочувати учнів до відкритого, демократичного обговорення справ школи. Сприяти створенню можливостей для критичної оцінки своїх дій та ідей. Не заважати! Поважати думку учнів. Педагоги хочуть і вміють співпрацювати з учнями. Вищим органом учнівського самоврядування є міська учнівська конференція (двічі на рік). Вищим органом учнівського самоврядування в школі можуть бути загальні збори всіх учнів школи, учнівська конференція або інший орган

Номер слайду 10

Закони України: «Про молодіжну та дитячу громадську організацію» (01.12.1998р. №281-14) та «Про громадські об’єднання» (22.03.2012р. №4572-17)Закон України «Про освіту» визначає, що повноваження, відповідальність, засади формування та діяльності органів громадського самоврядування (в тому числі і учнівського) визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти. Документи, які регулюють роботу учнівського самоврядування. Протокол установчих зборів про створення органу учнівського самоврядування. Внесення змін до Статуту школи. Положення про конференцію учнівського самоврядування. Статут учнівського самоврядування, де можуть бути зазначені процедури виборів органів учнівського самоврядування, відкликання представника органу, прийняття та оскарження рішень. (Конституція Козацької республіки БЗШ І-ІІІ ступенів №5 від 28.08.2005р.)Положення про Раду учнівського самоврядування та інші. (Меморандум Спільних дій учасників освітнього процесу БЗШ І-ІІІ ступенів №5, підписаний Кошовим отаманом, головою б/к, директором школи)

Номер слайду 11

Ефективність учнівського самоврядування залежить від таких чинників:розуміння цінностей демократії, завдань та суті самоврядування;здатність самостійно планувати, організовувати роботу, координувати зусилля різних ланок самоврядування, здійснювати самоконтроль;здатність аналізувати та регулювати свою діяльність, критично її оцінювати;вміння добирати ефективні форми та методи діяльності органів учнівського самоврядування.

Номер слайду 12

Демократія — найгірша форма правління, але кращої людство ще не придумало. Вінстон Черчилль. Демократична школа – це не ідеальна школа, де немає жодних проблем. Це школа, де всі суб’єкти шкільного життя слухають і поважають один одного, а всі важливі рішення обговорюються і приймаються усіма сторонами, яких ці рішення стосуються. Це школа, у якій не бояться говорити про виклики та труднощі, а разом шукають шляхи виходу з проблематичних ситуацій. Це школа, у якій за жодних обставин не забувають демократичні принципи і не нехтують ними.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
3742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку