День 4. Безпечний рух від школи додому.

Про матеріал
Ознайомити учнів з типами доріг, з дорожніми знаками для пішоходів; дати уявлення про дорожню розмітку; практично вчити користуватися дорожніми знаками і розміткою в місті, в селі, за межами населенного пункту; вчити унікати небезпеки на дорозі; виховувати дисциплінованість пішохода.
Перегляд файлу

1-й місяць

Тема. Зміни

День 4. Безпечний рух від школи додому.

  1. Вітання

 (Під музичний супровід вітання – танцювання трьома мовами).

  1. Календар погоди.

Повідомлення синоптика:

Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).

На дворі________ (пора року).

Стовпчик термометру показує ___ (градусів), ________ (тепло/холодно).

Коли в ранці я йшла до школи небо було _____(ясним, похмурим).

Опади (були/не було).

(Синоптик в куточку природи робить відмітки)

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Безпечний рух від школи додому.»

1.Повторимо правила на уроці: 
Учні на уроці не викрикують, а … (піднімають руки). 
Учні на уроці не відволікаються, а … (уважно слухають). 
Учні на уроці не тільки слухають, а відповідають і …(запам’ятовують) . 

2.Робота над загадками

Тягнеться нитка,

А в клубок не змотаєш. (Дорога)

 

Картинки по запросу картинка дорога

Картинки по запросу картинка пешохідна зебра

 

Яка тварина втекла із зоопарку,

щоб цілий день лежати

на пepexpecтi дороги? (Зебра)

 

Як переходиш вулицю,

То завжди зупинись,

І перш за все з увагою

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема,

Трикольорові очі

Я маю недарма...  (Світлофор)

 

Картинки по запросу картинка светофор

Картинки по запросу картинка автомобіль

 

Не літає, не дзижчить,

Жук по вулиці біжить.

І горять в очах жука

Два блискучих вогники. (Автомобіль)

 

Тротуаром йдуть малята,

Жваві хлопчики й дівчата.

Не кричать і не пустують –

Дуже ввічливо крокують.

Симпатичні всі на вроду.

Наші діти - … (пішоходи).

Картинки по запросу пішоходи на дорозі картинка

- Хто такі пішоходи? (Люди, які рухаються пішки, узбіччям дороги чи тротуаром.)

- Хто такі пасажири? (Люди, які їдуть у громадському транспорті.)

3.Бесіда: «Безпечний рух до школи – це…»

     Життя людини, її здоров’я — це головне. У кожної людини воно одне. Втратити здоров’я або життя дуже просто і легко, а от повернути його назад іноді буває неможливо. Тому про це треба завжди пам’ятати. Кожен з вас іде вранці до школи, а після уроків повертається додому. Це — дорога до школи. Вибір такої дороги треба обдумати і обговорити з дорослими, щоб вони знали, де вас зустрічати, коли виникне потреба. Дорога ця повинна бути якомога безпечнішою, щоб по можливості не переходити вулицю або переходити її найменшу кількість разів по підземному чи регульованому переходу, щоб була ця дорога освітлена і люки всі були міцно закриті, а у дворах не було бродячих собак. Як же вибрати саме такий безпечний маршрут? Виявляється, що просто. Кілька разів треба з мамою або татом пройти до школи різними маршрутами, підрахувати, скільки часу йде на кожен з них, які перешкоди трапляються на шляху, скільки разів ви переходите дорогу і чи можна цього уникнути і т. д. Тоді вибираєте найбезпечніший маршрут і ходите лише ним, щоб батьки знали, де вас зустрічати, коли раптом ви затримаєтеся у школі. Безпечна дорога — це життєва необхідність. І ваш маршрут повинні знати найближчі люди, щоб у разі необхідності надати допомогу.

Музична фізкультхвилинка

4.Діаграма Венна

- Порівнюємо легковий автомобіль та вантажний.

- Якщо бути необачним або безпечним на дорогах, можна потрапити в дорожньо-транспортну пригоду. Щоб цього ніколи не сталось, слід знати правила і дотримуватися їх. Послухайте вірш-правила і намагайтеся користуватися ними в житті.

5.Літературна скарбничка

Учень 1.Любіть себе та інших поважайте,
Своє життя й здоров’я бережіть.
І правильну дорогу вибирайте,
Якщо до старості бажаєте дожить.
Щоб не спізнитись — ви не поспішайте.
Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
А по дорозі рот не роззявляйте,
Щоб і життя, й здоров’я зберегти.
Бо їде транспорт, всюди перехожі.
Хтось на роботу, хтось з роботи йде.
Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,
А рух не зупиняється ніде.
Летять машини, швидкість в них висока.
Миттєво транспорт цей не зупинить.
І хоч дорога, може, й не широка,
Та через неї, діти, не біжіть.
Спіткнутись можна чи перечепитись...
Летять машини, вам несила встать.
Автомобіль не може зупинитись,
Страшне нещастя може вас спіткать.
Дорогу виберіть до рідної вам школи,
Щоб світлою й безпечною була.
І навпростець теж не ходіть ніколи,
Собі й нікому не бажайте зла.

Учень 2. Надворі зима чи спека,
Знай: дорога — небезпека!
А тому про себе дбай,
Добре правила вивчай!
Хочеш все в житті встигати,
Треба дисципліну мати.
Більше діла — менше слів!
От дивись і все успів.
По дорозі йдеш до школи,
Не лови ворон ніколи.
А завжди подумай ти.
Як дорогу перейти.
І ніколи не біжи,
Завжди з розумом дружи.
Про своє життя подбай,
Тому Правила вивчай.
Якщо ти не вивчив вірша —
Це для тебе трохи гірше,
А як Правил ти не знав,
То вважай, що вже пропав.
Злая доля не мине,
А життя у всіх одне.
Тому думай, як робити,
Щоб свій вік не вкоротити.

6.Перегляд мультфільму «Азбука безпеки на дорозі тітоньки Сови - Історія правил дорожнього руху»

Обговорення:

1.Давайте пригадаємо всіх учасників дорожнього руху.

  • Якщо люди йдуть пішки, то вони … (пішоходи).
  • Якщо люди їдуть у транспорті, то вони … (пасажири).
  • Якщо люди сидять за кермом, то вони … (водії).

2.Що таке дорога до школи?

3.Як вибрати безпечний маршрут?

4.Як переходити дорогу?

5.Що таке обмежена видимість?

6.Чому треба вивчати Правила дорожнього руху? (Щоб усі учасники руху були у безпеці)
4. Групова робота.

Розгадування ребусів «Правила дорожнього руху.»

Перед грою дітям пояснюю, що кома перед чи після зображеного предмета на картці означає, що від слова треба відняти відповідну кількість літер на початку чи в кінці слова. 
В деяких ребусах треба скласти слово за напрямком стрілочок, за зростанням чи зменшенням розміру кружечків, розставити літери по розміру, за відповідними цифрами.

 

 

 

 

 

Гра «Безпечна вулиця» з використанням цеглинок LEGO.

 («Світлофор» - жовта, червона, зелена  - цеглинки LEGO. За обраним кольором цеглинки учні об’єднуються в дві групи. Помаранчеві – «пішоходи», блакитні – «транспортні засоби».

   Учитель регулює світлофором, а здобувачі освіти рухаються за правилами: правильно переходять дорогу, ходять тротуаром.

Пальчикова гімнастика

5. Продовжити речення:

«Пішоходи рухаються по …» (узбіччі або тротуару).

«Машини їдуть по …» (проїжджій частині).

« Місце, де пішоходи переходять дорогу…» (пішохідний перехід).

6.Теми для Щоденника вражень

- Коли я повертаюся зі школи додому, …

- Щоб бути чемним пішоходом, мені потрібно…

- Для мене безпечний рух, це - ….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 липня 2019
Переглядів
3062
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку