Безпека дітей в Інтернеті

Про матеріал

8 лютого 2022 року - День безпечного Інтернету.

Дана презентація допоможе цікаво провести урок з користю для дітей

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчитель: Матулка К. В. Ліцей «Європейський» Львівської міської ради

Номер слайду 2

Інтернет – сучасне інформаційне поле, де росте дерево знання. Яблучка з нього різної стиглості, різної корисності, інколи червиві, різного смаку і різної ваги

Номер слайду 3

Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.

Номер слайду 4

Комп’ютерний вірус – це невелика програма, яка написана програмістом високої кваліфікації, здатна до саморозмноження й виконання різних деструктивних дій. На сьогоднішній день відомо понад 50 тис. комп’ютерних вірусів. Дія вірусів може проявлятися по-різному: від різних візуальних ефектів, що заважають працювати, до повної втрати інформації. Основними джерелами вірусів є: - носій, на якому знаходяться заражені вірусом файли; - комп’ютерна мережа, в тому числі система електронної пошти та Інтернет; - жорсткий диск, на який потрапив вірус у результаті роботи з зараженими програмами. Основними ранніми ознаками зараження комп’ютера вірусом є: - зменшення обсягу вільної оперативної пам’яті;- уповільнення роботи комп’ютера та завантаження;- незрозумілі (без причин) зміни у файлах, а також зміни розмірів та дати останньої модифікації файлів; - помилки під час завантаження операційної системи; - неможливість зберігання файлів у потрібних каталогах; - незрозумілі системні повідомлення, музичні та візуальні ефекти тощо.

Номер слайду 5

Клавіатурний шпигун – програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів. Хробаки – окремий вид шкідливих програм, головною задачею яких є розмноження серед комп’ютерів в мережі. Адваре – рекламні модулі. Ці програми, мабуть найменш небезпечні з усіх шкідливих програм, але через дуже широку розповсюдженість і просто величезну зухвалість їх авторів в останній час вони стали досить неприємними. Задача рекламного модуля – показати вам рекламу. Це може відбуватись у різних проявах, наприклад у вас можуть самостійно відкриватись певні сторінки у браузері, які ви не відкривали – це будуть сайти з дивною рекламою або просто сайти, які ви не збирались відвідувати. Дропери –це програми, які встановлюють троянські програми на комп’ютери користувачів.

Номер слайду 6

Одна із форм переслідування дітей та підлітків за допомогою інформаційних технологій. Для цього можуть створюватися сайти, на яких розміщуються матеріали, що компрометують дитину (фото, відеозйомки тощо). З метою кібер-булінгу використовуються сервіси миттєвих повідомлень, електронна пошта, соціальні мережі, ігрові та розважальні сайти, соціальні мережі, форуми та чати. Кібер-булінг

Номер слайду 7

Спам -це масова розсилка реклами або іншого виду повідомлень особам, які не висловлювали бажання їх отримувати. Метою розповсюдження підроблених повідомлень є отримання від споживачів таких особистих відомостей: власного імені та імені користувача; номера телефону й адреси; пароля або PIN-коду; номера банківського рахунку.

Номер слайду 8

ГрифериІнтернет-шахраї, які заважають учасникам он-лайн ігор спокійно грати. Вони періодично пошкоджують ігрових персонажів, блокують певні функції гри та викрадають як персонажів, так і їхнє віртуальне життя.

Номер слайду 9

Фішинг – технологія Інтернет-шахрайства, розроблена з метою крадіжки конфіденційної інформації. Різновидами її є поштовий фішинг (отримання листа від «державної установи» або «банку» із вимогою повідомити особисті дані) та он-лайн-фішинг (створення ідентичної копії відомих сайтів Інтернет-магазинів з метою обманювання покупців).

Номер слайду 10

Онлайн-хижаки. Хижаки» встановлюють контакт із дітьми шляхом розмов у чат-кімнатах, обміну миттєвими повідомленнями, електронною поштою. Багато підлітків користуються он-лайн-форумами підтримки ровесників з метою вирішення власних проблем. Хижаки шукають вразливих жертв. Вони виявляють по відношенню до вас увагу та турботу, пропонують подарунки.

Номер слайду 11

10 золотих правил безпеки в Інтернеті

Номер слайду 12

1. Не давайте особисту інформацію. Нікому без дозволу батьків не давайте особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву і адресу школи2. Радьтеся з батьками. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків3. Ніколи не погоджуйтеся на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в ІнтернетіЯкщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбуватися в громадському місці й у присутності батьків

Номер слайду 13

4. Ваша безпека. Не посилайте свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків5. Не відповідайте на не виховані та грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет6. Батьківські правила. Розробіть з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовтеся з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити7. Не заходьте на аморальні сайти. Не порушуйте без згоди батьків ці сайти

Номер слайду 14

8. Не давайте нікому пароліНе давайте нікому, крім батьків, свої паролі, навіть найближчим друзям9. «Ні» - протизаконним діям. Не робіть протизаконних вчинків і речей в Інтернеті10. Не заважайте іншим. Не шкодьте і не заважайте іншим користувачам

Номер слайду 15

Яку відповідь Ви дасте на такі листи. Обґрунтуйте вашу відповідь. Лист 1. Привіт мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні. Лист 2. Привіт мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу. Лист 3. Всім!!! Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їду, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789. Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо.

Номер слайду 16

Задача 1. Учениця 6-го класу Марічка зайшла на незнайомий сайт. Раптом на екрані комп'ютера з'явилися незрозумілі повідомлення. Що зробити Марічці: Закрити сайт. Звернутися до батьків за допомогою. Самій усунути несправність?Задача 2. Марічка, буваючи в Інтернеті, часто стикається з неприємною інформацією, яка "лізе з усіх боків", вона заважає їй працювати в Інтернеті. Як Марічці позбутися від непотрібної інформації, щоб користуватися тільки цікавими їй сторінками. Встановити антивірусну програму. Встановити на свій браузер фільтр. Встановити новий браузер?

Номер слайду 17

Задача 3. Марічка на уроці інформатики створила собі електронну скриньку. Тепер вона може обмінюватися повідомленнями зі своїми друзями. Сьогодні на адресу її електронної пошти прийшло повідомлення: файл з грою від невідомого користувача. Як їй вчинити: Завантажити файл і почати грати. Не відкривати файл. Відправити файл своїм друзям?Задача 4. На уроці біології Марічці задали знайти зображення квітів. Вона захотіла скачати картинку в Інтернеті, натиснула кнопку "завантажити", на екрані з'явилося повідомлення відправити SMS на вказаний номер в Інтернеті. Як вчинити Марічці: Відправити SMS на вказаний номер в ІнтернетіПеревірити цей номер в ІнтернетіНе завантажувати більше картинку?

Номер слайду 18

Задача 5. Марічка познайомилася в Інтернеті з учнем 6-го класу Ігорем. Ігор не вчиться з Марічкою в одній школі, і взагалі Марія його жодного разу не бачила. Одного разу Ігор запросив Марічку, зустрітися з ним у парку. Що робити Марічці: Піти на зустріч. Піти на зустріч разом з мамою та татом. Не ходити на зустріч?Задача 6. Соня вирішила опублікувати в Інтернеті свою фотографію і фотографії своїх однокласників. Чи можна їй це зробити: Ні, не можна. Можна, але за згодою однокласників. Можна, бо згода однокласників не обов'язкова?

Номер слайду 19

Тест на виявлення комп’ютерної залежності1. Ти засмучуєшся та злишся, якщо потрібно виключати комп’ютер.2. Ти знаходишся у дуже гарному настрої тільки сидячи за комп’ютером.3. Комп’ютер для тебе – це засіб зняття стресу.4. Після комп’ютерних ігор у тебе виникають головні болі.5. У житті ти відчуваєш пустоту, роздратованість, які зникають, коли ти сідаєш за комп’ютер.6. Ти маєш проблеми у навчанні через те, що часто сидиш за комп’ютером.7. Ти відчуваєш потребу проводити більше часу за комп’ютером.8. Ти маєш проблеми з родичами, у стосунках з друзями або іншими людьми через комп’ютер. Результат:  підрахуйте кількість плюсів у відповідях. Якщо загальна сума перевищує 3 бали – ви маєте ризик потрапити у залежність від комп’ютера.

Номер слайду 20

Інтернет - це ще одна сторіночка у розвитку людства, яку ми з часом перегорнемо як і всі інші

pptx
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку