День Безпечного інтернету

Про матеріал
Конспект уроку який використананий для відкритого уроку у 8 класі під час тижня Інформатики
Перегляд файлу

Інтернет: безпека та небезпека. День безпечного Інтернету

Мета: 

  • дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету; й поглибити знання про безпечний Інтернет; засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;
  • розвивати логіку, кмітливість, формування навичок аналізу та систематизації інформації, формулювання висновків;
  • сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  • виховувати інформаційну культуру учнів, виховання поваги до інтелектуальної праці.

Обладнання:  Соціальні ролики про безпечний Інтернет, ПК, екран, мультимедійний проектор.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Вступне слово

Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без  Інтернету.

Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

ІІІ. Перегляд відео № 1 Соціальний ролик про безпечний Інтернет

Обговорення відео https://www.youtube.com/watch?v=zPIXOPDGRAY

IV.   Вивчення нового матеріалу

День безпечного Інтернету (SID) організовано мережами Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпеки та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми та молоддю.  Понад 140 країн підтримали ідею Дня безпечного Інтернету, мільйони людей в усьому світі об’єднуються заради натхнення до позитивних змін та підвищення освіченості з питань безпеки онлайн та участі у заходах.Міжнародний день безпечного інтернету (SaferInternetDay) був заснований Єврокомісією у 2004 році й традиційно святкується у перший вівторок лютого.

Зараз існує багато небезпек в Інтернеті, розглянемо основні з них. (підготовлені учні)

Фíшинг(англ. fishing ) — вид шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обміну валюти, Інтернет-магазинів.

Грумінг, кібер-грумінг(англ. grooming) – входження в довіру до дитини з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження, в тому числі і в сексуальному плані. Злочинці найчастіше встановлюють контакти з підлітками в чатах або на форумах.

Кардинг(англ. curding) – вид шахрайства, при якому проводиться операція з використанням банківської картки або її реквізитів, не ініційована або не підтверджена її власником. 

Буллінг(англ. bullying) – залякування, переслідування, знущання, глузування й інші дії – які здатні налякати, принизити й іншим чином негативно впливати на дитину. Буллінг – явище глобальне і масове. За словами 1200 дітей, які відповіли на запитання Інтернет-сайту KidsPoll, буллінгу піддавалися 48%, у тому числі 15% – неодноразово, а самі займалися ним 42%, причому 20% – багато разів.

Фармінг.Різновид шахрайства в Інтернеті, коли оманливим шляхом користувач потрапляє на ідентичну копію відомих сайтів. Потім відбувається зараження комп’ютера вірусами та шпигунським програмним забезпеченням.

Фрепінг. Несанкціонована зміна особистих даних у користувача на його сторінці в соціальній мережі. Злом чужого акаунта у соціальний мережі., розміщення неправдивої інформації від імені власника.

Он-лайн-хижаки. «Хижаки» встановлюють контакт із дітьми шляхом розмов у чат-кімнатах, обміну миттєвими повідомленнями, електронною поштою або через дошки повідомлень. Деякі «хижаки» працюють щвидше, одразу ж втягуючи дітей у розмови на сексуальну тему.

ПЕРШІ ОЗНАКИ КОМП'ЮТЕРНОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ ДИТИНИ:

  • пропуски шкільних занять через комп'ютерну гру вдома або  відвідування комп'ютерного клубу;
  • просиджування біля комп'ютера у   нічний час;
  • приймання їжі під час гри;
  • асоціювання себе з героями комп'ютерних ігор;
  • відсутність інших захоплень, крім комп'ютерних ігор;
  • віддавання переваги комп'ютерним іграм, а не спілкуванню;
  • загальний час, проведений за грою, перевищує   час виконання домашніх завдань, прогулянок, спілкування з батьками і однолітками, інших захоплень;
  • дитина не уявляє, чим себе зайняти, коли комп'ютер зламався;
  • конфлікти з батьками та їх шантажування у  відповідь на заборону проводити час за  комп'ютером.

V. Інтерактивна гра «Розпізнай небезпеку»

Учасникам потрібно поставити у відповідність небезпеки Інтернету та їхні правильні означення.

Спам – масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили бажання її одержувати.

Кібер-хуліганство – термін, який використовується для того, щоб описати інформаційні атаки на дитину через Інтернет.

Інтернет-залежність – це наполегливе бажання вийти в Інтернет, перебуваючи off-line, і нездатність вийти з Інтернету, знаходячись on-line.

Клавіатурний шпигун – програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.

Комп'ютерний вірус – комп'ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення.

Хакер – особа, що намагається отримати несанкціонований доступ до комп'ютерних систем, як правило з метою отримання секретної інформації.

Фейк – повністю або частково вигадана інформація про суспільні події, явища, певних осіб, яка подається у ЗМІ під виглядом справжніх новин.

Флуд – повідомлення на форумах і чатах, що не несуть ніякої корисної інформації.

Фішинг – вид шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обміну валюти, інтернет-магазині.

Грумінг – входження в довіру до дитини з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження, в тому числі і в сексуальному план.

ІХ. Засвоєння основних правил безпечної роботи в Інтернеті (Веб-квест)

Х. Заключне слово вчителя:

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Але  пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом.

 

Справжня небезпека не в тому, що комп'ютери почнуть мислити як люди, а в тому, що люди почнуть мислити як комп'ютери…

 

docx
Додано
6 червня 2023
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку