День народження Дружби

Про матеріал
Метою заходу є зняття емоційної напруги у дітей та батьків у святковий день, створення комфортних безстресових умов для першокласників; ознаймити їх в ігровій ситуації з вимогами до учня, правилами поведінки, спілкування.
Перегляд файлу

Вчитель.

Любі діти!

 Ви чуєте, як літо нам на вушко співає пісню ніжну «Прощавай».

Ви знаєте, до мене під подушку приходив Святий Миколай.

Поклав мені листочок білосніжний чистий і сказав:

«Вітаю, вчителю! Нарешті знову час твій зоряний настав.

Бери у руки нову ручку і цей листок,

А ще заглянь краєчком ока у садок.

Ти бачиш вересень ступає пишним кроком,

Він спеціально йде вже,  не кажи, що ненароком.

Тебе сюрприз чекає, подарунок,

Біжи у школу і візьми дарунок.

Прекрасні юні дітлахи тебе чекають,

Вони про школу ще нічого геть не знають.

За рік ти маєш з ним цей листок списати,

Щоб в грудні я дарунків безліч міг вам дати.

Бери, учителю, за руки цих дітей,

Зліпи із них справжнісіньких людей!»

  Вітаю вас  із одним  з найбільших днів  вашого життя , зі святом першого дзвоника. ЦЕЙ день вам запам’ятається назавжди. Адже він казковий, святковий, сповнений несподіванок на сюрпризів, новий етап у вашому житті. Розпочинається не просто новий навчальний рік, а для вас перший, із сюрпризами від Святого Миколая. Адже ви знаєте, що святий Миколай завжди приходить напередодні Нового року. Отже, він з нами тут, у стінах нашої школи.

Сьогодні вас такими схвильованими і зацікавленими привели  батьки, щоб віддати  мені, як педагогу, на 4 роки. Можливо, комусь з вас хочеться ще бути маленькими дітьми , ходити в садочок , гратися. Ми обов’язково щодня будемо поєднувати гру із працею. Я  вірю  в те, що більшість з вас хочуть навчатися  в школі . Ви навіть не уявляєте, яке цікаве, яскраве, барвисте, веселе шкільне життя чекаєте нас з вами. Сьогодні я познайомлюся з вами на першому уроці для того, щоб ми стали друзями. Так. Друзями. Не просто учнями, школярами, першокласниками, а саме друзями.  А друзі , коли вперше зустрічаються всі разом, то вони святкують  якесь свято. Правда ж?

Діти, яке ваше улюблене свято?

Відповіді дітей

Звичайно, найважливішим святом у житті кожної людини є той день, коли вона народилася. Діти, а як називається країна,  в якій ми живемо?

-         Чи має Україна свій день народження?

-         Скільки років виповнилося нашій країні напередодні 1 вересня?

-         Саме з таких питань я почала наше знайомство, бо хочу повідомити дуже цікаву для вас новину. Сьогодні теж день народження. А знаєте у кого? День народження нашого класу. До сьогоднішнього дня нашого класу не було. Були випускники дитячого садочка, просто діти, просто вчителька, а тепер ми з вами стали одним цілим, шкільною родиною, першим класом школи …..(назва школи). Отже, ми народилися! І у нас з вами сьогодні день народження. Давайте оплесками привітаємо один одного.

-         Діти, сьогодні ми з вами здійснимо уявну подорож  шкільним життям, зробимо п’ять уявних зупинок, на котрих виконаємо по 1 завданню. В КІНЦІ КОЖНОГО завдання ми отримаємо одну літеру. Всіх їх має бути 5. Потім ми з вами повинні скласти одне слово, яке буде найголовнішим, найуспішнішим ключем до навчання у школі).

-         Перший етап нашої зустрічі , перша зупинка нашої подорожі – це  знайомство.

(Виготовити заздалегідь бутафорський торт. Можна і справжній. Зробити стільки шматочків, скільки учнів у класі. На кожному шматочку написати прізвище та ім′я учня або причепити його фото, оскільки не всі діти вміють читати.

 

Ще як варіант можна при вході у клас роздати учням різнокольорові  трикутники , щоб на цьому фрагменті уроку кожен розказував про себе. Першокласник встає, розказує і кладе свій трикутник на велику тарілку, можна теж не на справжню. Таким чином після кожної відповіді утвориться торт.Так само на трикутниках  можна причепити фото дитини або написати її ім′я та прізвище.)

 

-         Зараз ми з вами будемо знайомитися. Мене звати__________________. Я ваша вчителька, ваш перший класний керівник. Я дуже люблю ходити на роботу і навчати діток. А ще я люблю  пити несолодкий чай, збирати гриби і співати українські пісні.

(Вчитель кладе на тарілку перший шматок)

-         Діти, а зараз кожен з вас буде вставати ,розказувати цікаву інформацію про себе, класти свій трикутничок по колу, один поруч  іншого так, щоб утворилося коло.

( Вчитель допомагає дітям , щоб утворився торт).

-         Діти, що вам нагадує таке коло? Подивіться уважно. З якою святковою стравою воно у вас асоціюється?

-         Який найважливіший атрибут дня народження?

-         Так. Торт. Отже, ми з вами приготували торт на наш день народження. Дивіться,  у кожного у руках був трикутник. І ви не розуміли, для чого він. А зараз ми маємо прекрасний кольоровий торт, якого їсти не можна, але який піднімає нам настрій). Дивіться, якщо забрати хоча б один шматок, торт стає надкушеним, неповноцінним. Так буде і з нами. Якщо ми будемо разом, ми будемо щасливі , дружні та успішні. Бо лише разом – ми сила. Запам’ятайте, дітки, ці слова на все життя. Одна людина нічого не може сама зробити, але якщо є допомога, друзі, рідні, то робота виконується швидко і легко.

-         Діти, а хто з вас знає букви? Хто вміє рахувати? До скількох?

-         Моє перше для вас завдання . відшукати  у слові торт третю літеру і назвати її.

-         Правильно. Це літера р. ось вона у мене. (Вчитель показує листок, на якому надрукована велика Р)Ви отримуєте в нагороду свій перший ключ, літеру Р.

-         Другий етап уроку, наша уявна зупинка «Цікаві завдання». Щоб потрапити нам на другу зупинку, потрібно якось до неї дістатися. Пропоную всім утворити  паровозик і зробити одне коло по класі, щоб дістатися насупної станції.

-         Діти, школа – це  країна знань, у котру ви будете приходити щодня, щоб отримати нові і нові знання. А хто з вас знає, як називається певний проміжок часу довжиною 45 хв , під час якого учні отримують знання.

-         (Урок)

-         Зараз ми з вами проведемо фрагмент уроку і  перевіримо, чи готові ви до школи, до навчання математики та мови, читання та природознавства. Пам’ятаємо при виконанні завдань, що ми разом -  хто? (Сила). Отож, девіз зупинки «Цікаві завдання» - не лінуватися працювати, один одному допомагати. Хто буде відповідь знати, прошу вгору руку піднімати і тоді вже відповідати.

-         Зараз помандруємо у казку, а я перевірю, чи знаєте ви казки.

 

-         Ведмідь ніс дівчинку в кошику за спиною до себе додому, не знаючи, що вона там сидить. Яку назву  має казка? ( «Маша і Ведмідь»).

 

-         Вхопилися один за одного всі члени сім'ї , кіт собака та миша – їхні помічники .Ніяк не могли витягнути те, що виросло на городі. Саме мишка стала їм в пригоді.. (Ріпка)

 

-         Він не гамбургер і не пиріжок, не шаурма  і не хот-дог. Його баба спекла і на вікно поклала, а він  з вікна покотився  і в Лисички на язику опинився . (Колобок)

 

-         Кожен з вас сьогодні став школяр. А хто мені скаже, що таке «Буквар»?

 

-         А зараз у нас фрагмент уроку малювання. У мене до вас таке питання. Першокласнику, руку вгору підніми, якщо ти знаєш якісь кольори. Я буду колір демонструвати, а ви будете його називати, а ще фантазію свою проявляти і назву кольору заміняти. Наприклад, діти, який це колір? (Блакитний, голубий). Якби вам дали завдання перейменувати цей колір , як ви його назвали б? (Небесний, морський)

 

(Далі вчитель демонструє кілька кольорів і діти придумують їм назви. Червоний – помідорний, полуничний), чорний – нічний, воронячий) , білий – сніговий, весільний, морозивовий, зелений – трав′яний , коричневий – кавовий, фіолетовий – лавандовий, дзвіночковий)

 

-         Діти, виявляється ви в мене винахідники! Молодці! 

-         І ще фрагмент уроку математики. Задачі та приклади ми  з вами будемо розв’язувати  протягом 4 років, а зараз таке завдання.  Скажіть, чи уявляєте ви, що таке один мільйон? Це мало чи багато?

-         Якби у вас  був мільйон гривень, на що б ви його витратили?

 

-         Діти, ми справилися із цікавими завданнями, які нам пропонувала наша друга уявна станція. Отож, маємо дістати на цій станції теж одну букву. Запитаєте, яку? Ми з вами проводили міні фрагменти уроку. Скажіть, як називається перша буква у цьому слові?

 

-         Правильно. У. (Вчитель виймає велику літеру , надруковану на окремому листку)

 

-         Ми з вами познайомилися. Завдання виконали. Не завадило б нам з вами порухатися, спортом зайнятися, адже це теж частинка нашого навчання. Спортом ми будемо займатися у школі на уроках фізкультури  у спортивному залі та спортивному майданчику. А зараз я перевірю, чи спортивні у  мене діти. Діти, ви спортивні? Любите бігати, стрибати?

 

-         А для чого нам потрібно займатися спортом?

 

-         Які види спорту ви знаєте?

 

-         Утворюємо знову паровозик, робимо коло і прибуваємо до наступної станції, яка називається «Спортивна»

-   Діти, ми з вами на уроках будемо робити фізкультхвилинки, тобто спорт буде з нами завжди поруч. Зараз ми з вами проведемо нашу першу фізкультхвилинку. Я буду вам цікаві історії розказувати, а ви мені будете їх показувати.  Покажемо один одному, які ми стльні, спортивні і рухливі.  Треба дітям не в телефонах сидіти, треба дітям зі спортом дружити.

 

-         Уявіть себе супергероями. Яких супергероїв ви знаєте?(Відповіді дітей)

 

-         Станьте дружньо всі в рядок, розпочинаємо спортивний урок. Ми на третій станції перебуваємо, спортивною її називаємо.

 

-         Уявіть, що ви – людина-паук. Покажіть силу своїх рук. Праву руку вперед простягаємо і за уявне дерево її зачіпляємо. Другу руку вперед простягаємо і дерево міцно обнімаємо. У руки дерево візьмемо, догори його піднімемо, посадимо назад у землю, ми ж супергерої недаремно.

 

-         Праву руку вгору піднімемо, ліву руку вгору піднімемо, на пальчики піднімаємося і сонечко дістаємо. Сонечко  міцно обнімаємо, на землю його опускаємо, міцно у руки назад беремо і на небо його жбурнемо. Сонечко на місце стало, сонечку на землю рано.

 

-         Праву руку в сторону відведемо, ліву руку в сторону відведемо, цілий світ ми в обійми візьмемо. Ми ж супергерої, обнімати світ цей готові.

 

-         А тепер уявіть, що кожен з нас маяк. Руки піднімаємо ось так. (хитаємо праву і ліву пуку почергово вгору-вниз). Маяк зупиняється, руки додолу опускаються.

 

-         Ми супергерої? Так! Ми вміємо прибити цвях. Можна лівим кулачком ось так. Можна правим кулачком ось так. Наші хлопчики – силачі, цвяхи прибивають залюбки. А дівчата теж не відстають, бо дівчата супергеройками стають.

 

-         А тепер уявіть, що ви птахи. Полетіли , полетіли вгору ми. Угору полетіли і на світ з пташиного польоту подивились.

 

-         А тепер ви риби геть усі. Риби великі , не малі. В океані ви пливете, пливете, пливете, до корабля великого допливете. За борт вчіпляєтеся руками, бо ви вже не рибки, а справжні шакали. На борт корабля залізаєте , але нікого не лякаєте. Бо там нікого немає, є тільки зайці. А вони стрибати люблять залюбки. Ви теж  вже зайчики-стрибунці, всі стрибаємо залюбки. А тепер зупиняємося і в дітей перетворюємося. Беремо в руки кермо корабля, тепер ми  капітанова сім′я , керуємо, керуємо, пливемо уперед. Ми ж супермени, це вже не секрет. Ой подивіться , зараз буде дощ. Розкриєм парасольки. Але що це? Що? (знизуємо плечима, показуємо здивування).

 

Манна небесна. З неба падають не краплинки, а якісь всілякі дивинки. Їх потрібно спіймати і на місця свої порозкладати. Ось летять помідори. Ловіть їх однією рукою. Ловіть їх, ловіть, вони будуть нам на обід. Ось  велосипед летить. Діти, ловіть його, ловіть. Ми на велосипед візьмемо і по палубі гайнемо. (уявна їзда на велосипеді). Ось кільце летить, дві руки вгору разом, на руки його беріть, крутимо все тіло із руками,  ось із неба посипає хтось квітками. Квіти на ходу спіймаєм, один, два, три, чотири, п’ять, букет ми складаєм і один одному вручаєм, бо ми всі прекрасно сьогодні знаєм, що ми прийшли уже до школи, що ми навчатися готові. А тепер присіли і встали, присіли і встали, встали. Які ж спортивні ми з вами. Урок фізкультурою називається, і кожен на ньому супергероєм почувається, бо буде невгамовним, невловимим, буде здоровим і буде щасливим.

 

Дякую, діти, за фізкультхвилинку. Після цього завдання нам теж треба ключ мати,  літеру одну дістати. Вона заховалася у слові фізкультура. Вона за порядком у слові друга.

читель дістає літеру і)

 

- Утворюємо знову паровозик, робимо коло і прибуваємо до наступної станції, яка називається «Зіркова».

-Діти, а що таке зірки?

- А чи чули ви про те, що людей теж називають зірками?

-Зірки сцени – це артисти, які співають пісні і є дуже популярними. Ви теж мої маленькі зірки, які колись засяють обов язково   у житті. І зараз ви, мої зіроньки,  це доведете.  Ми проведемо з вами музичний марафон. Буде лунати пісенька. Ви маєте уважно слухати і давати відповідь на запитання після прослуховування.

(вмикати тільки перший куплет кожної пісні)

  1. «Вже до школи ми пішли». Питання. Хто повів дітей до школи? (Мама)
  2. Наталія Май. «Пісня першокласника». Що робить сонечко в небесах ? (сміється)
  3. Діана Бородіна. «Шкільний дзвінок». Якими звуками скликає шкільний дзвінок усіх до школи ? «Дон-дін-дон»
  4. «Школа весела сім′я». Що лежить у кожнім ранці? (Ручки, зошити, книжки)
  5. «Світ шкільний». Куди закликає дзвоник ? (До веселої мандрівки)

Або можна одну пісню на вибір заспівати під плюс.

-         Молодці, діти. Ви будете зірками. Я у вас вірю. Але ви мені підкажіть, яку літеру ми повинні забрати на станції «Зірковій». До речі, вона є першою у назві нашої станції.

Вчитель показує велику з.

 

-         Утворюємо знову паровозик, робимо коло і прибуваємо до наступної станції, яка називається «Артистична». Знаєте, діти, школа – це така країна, в якій ми повинні не тільки навчитися писати, читати, співати й малювати, але ще й грати. На попередній станції ви довели, що будете зірками, а отже, талановитими і успішними. На цій станції ви доведете мені, що вмієте не тільки гратися, але й грати, тобто бути не собою, а кимось, як у кіно.

-         (Можна поставити по центрі класу крісло, щоб кожен сідав на нього і грав якусь роль. Можна, щоб з кошика витягав завдання, вчитель зачитував, учень показував. Якщо великий клас, краще гуртом, всім дружньо робити, що каже вчитель).

-         1.- Уявіть, що ви отримали хороші оцінки в школі і ділитесь радістю зі своєю мамою. Покажіть за допомогою міміки та жестів радість. поверніться один до одного лицем, покажіть цю радість своєму однокласнику.

2.Уявіть, що в шкільній їдальні вас пригостили вашою улюбленою стравою. До речі, у кого яка улюблена страва? Покажіть, як ви їсте свою улюблену їжу.

3. Як потрібно себе поводити, на вашу думку, щоб привернути увагу вчителя, коли ви хочете відповідати.

4. Ви – президент України в майбутньому.

5. Ви – модель.

6. Ви – блогер.

7.Ви – директор школи.

8. Ви читаєте цікаву книгу.

9. ви берете участь «Танці із зірками»

10. Ви письменник.

 

Ось і добігає наша мандрівка у формі знайомства до кінця. На останній станції ми повинні знайти останню букву. Ви працювали сьогодні дуже добре. І ця літера захована саме у цих словах дуже добре. Вона є першою.

Вчитель після відповіді учнів показує літеру д.

 

-         Тепер ми маємо 5 чарівних літер і повинні скласти одне чарівне слово.

-         (Якщо в дітей не виходить, вчитель допомагає і виходить слово ДРУЗІ)

 

-         Діти, це головне слово всього шкільного життя. Як ви думаєте, як слово друзі пов’язане зі школою, із першим днем навчання.

 

-         Відповіді дітей

 

-         Так. Ми всі будемо друзями. Сьогодні наш день. Він найперший і надіюся, що залишиться незабутнім. А оскільки ви стали першокласниками, школярами, значить повинні отримати свій перший документ зі школи, що ви тепер не просто діти, а найсправжніші школярі.

 

-         Вручення свідоцтв першокласника

 

-         Фотографування.

 

-         Чекатиму з нетерпінням вас завтра на першому уроці, на якому ви вже будете самі собою.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 жовтня 2023
Переглядів
180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку