День юного математика в початкових класах

Про матеріал

Мета:

закріплювати вміння застосовувати математичні знання на практиці; розвивати кмітливість, логічне мислення, швидкість реакції, розумові здібності; формувати лідерські якості дітей, предметну компетентність на основі діяльного підходу до навчання; виховувати дружбу, згуртованість, бажання змагатися і перемагати у чесній грі, почуття відповідальності та вміння працювати у групах, допитливість та любов до математики.

Перегляд файлу

День юного математика

Підготувала
вчитель початкових класів
Долгова
Ольга Володимирівна

Мета:

закріплювати вміння застосовувати математичні знання на практиці; розвивати кмітливість, логічне мислення, швидкість реакції, розумові здібності; формувати лідерські якості дітей, предметну компетентність на основі діяльного підходу до навчання; виховувати дружбу, згуртованість, бажання змагатися і перемагати у чесній грі, почуття відповідальності та вміння працювати у групах, допитливість та любов до математики.

Девіз:

          Щоб вести кораблі,

Щоб у небо злітати,

Треба твердо, як слід,

Математику знати!

Всіх наук вона цариця,

Знає різні таємниці!

Треба нам її вивчати,

Щоб уміти все і знати,

Таємниці всі розкрити

           Й цю науку полюбити!

               План проведення

 

1 – клас – година математичних ігор « Подорож у океані знань»

2 – клас -  математичний турнір « Влучте в десятку»

3 – 4 клас – математичний брейн – ринг

Загальний захід:

випуск математичних газет.

 

1 клас

Година математичних ігор « Подорож у океані Знань»

Мета:

розвивати логічне мислення та допитливість у дітей; сприяти розвитку  пам'яті, уваги, активності; виховувати спостережливість,інтерес до математики; формувати кмітливість, бажання поповнювати запас своїх знань, бути ерудитом.

Обладнання:

 іграшкове яєчко; картки з цифрами, які треба з’єднати; картки з цифрами та буквами до слова «математика»; малюнок корабля; малюки « лабіринти до гри; малюнок папуги; індивідуальні картки до ігор; малюнки зірочок, пірата, піратського тайнопису,піратської скриньки; гірлянда «зоряна доріжка»; ребуси; геометричні фігури; малюнки феєрверку, повітряного змія; веселий та сумний смайлики.

 

                               Хід гри

Вчитель

Добрий день, шановні діти!

                      Вправо-вліво поверніться,

                      Одне одному всміхніться

                      А дню ясному вклоніться.

Свій день завжди починайте з усмішки, і тоді у вас буде все гаразд, бо від

неї всім стане тепліше. Даруйте всім свої посмішки і нехай всі посміхаються вам.

 Діти, сьогодні в нас буде незвичайне заняття-змагання. Ми будемо

 змагатися не в силі і спритності, а у винахідливості та у знаннях  з математики.

Хай радіє дітвора –

Зараз в класі буде гра!

Працюватимемо старанно,

Щоб почули  у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці!

Діти, подивіться, щось у нашому класі відбувалося незвичайне, мабуть тут побували гості. Вони залишили ось це.

(Демонструє іграшкове яєчко).

А давайте відкриємо це чарівне яєчко і подивимося, що ж у ньому. А в ньому є картки з цифрами, які треба послідовно з’єднати. З’єднавши цифри, ви отримаєте малюнок і дізнаєтеся хто ж тут побував.
(Діти з’єднують цифри від 1 до 10 і в них отримуються зірочки. Додаток №5. Рис.№1)

Вчитель

               Отже в класі побували гості з неба – яскраві зірочки.

Вони запрошують нас продовжити подорож океаном Знань. І на нас чекає корабель …

Розставимо правильно числа та прочитаємо назву.( Додаток №5,Рис№2)

Діти розставляють картки та отримують слово « математика».

Вчитель

Правильно, корабель наш називається « Математика».

Вправа « Асоціативний кущ»

Вчитель

Діти, а що ми візьмемо на свій корабель?

Вчитель
Правильно, все це нам знадобиться.

Ми будемо з вами мандрувати, додавати, віднімати,правильно завдання виконувати,вміло й чітко працювати.

Прокладання курсу корабля

Гра « Лабіринт»

Вчитель

На кожному кораблі є капітан,помічник капітана,штурман, екіпаж – команда корабля.

Капітаном сьогодні буду я, мій помічник – черговий, екіпаж – це ви.

Зараз ми з вами виберемо штурмана.

Штурман – це людина, яка слідкує за тим, щоб корабель йшов правильним курсом і не збився зі свого шляху.

Запрошує трьох учнів, як будуть працювати з « лабіринтами».

Час роботи – 1 хвилина. Хто справиться перший, той і є штурман.

Питання – проблеми:

  • Чому працювали троє учнів?
  • Чому вибирали з трьох шляхів?

Діти:

В казках героям постійно треба вибрати з трьох доріг одну.

Питання -  проблема для штурмана:

  • А якого кольору виберемо собі корабель?

Червоного, зеленого, чорного?

Штурман

Чорний колір – це колір піратів, червоний – колір небезпеки, а зелений колір – то життя. Наш корабель буде зеленого кольору.( Додаток №5, Рис. №4)

Фізкультпауза

  • А тепер вітерець з’явився я нас у класі

Діти встають, махають руками собі в обличчя

  • Вітерець поніс хвилю вперед

Діти тихенько пробігають до дошки

  • А потім хвиля м’яко відкотилася назад

Діти повертаються на місця

  • Вітерець повіяв легенько і заспокоївся

Діти махають повільно собі в обличчя, сідають за парти

Вчитель

А ми дібралися до острову математичних ігор.

Гра « Допоможи папузі»

Вчитель

На цьому острові дуже багато папуг. Вони теж у свою школу. Найрозумніший з них прилетів до нас, приніс свої завдання. Поки він летів, попав під дощ, його кольори змилися, зникли. Допоможіть - розв’яжіть приклади, знайдіть правильні відповіді та розфарбуйте папугу

Диференційоване розв’язання прикладів:

  • Сильні учні отримують папугу чорно – білого – розв’язують усі приклади( Додаток №5, Рис.№5);
  • Слабкі учні отримують частково розфарбованого папугу – розв’язують не всі приклади( Додаток №5, Рис.№6).
  •  

 

 

 

 

Зустріч із мешканцями острова

 

Діти пізнають – це числа 3 і 2.

 

 

Гра « Запусти змія»

(Додаток №5, Рис.№7)

 

 

Гра «Феєрверк»

Мешканцям острова ви дуже сподобалися от вони й влаштували на вашу

честь феєрверк. Але він незвичайний – поряд із зірочками є геометричні фігури. Місцеві чоловічки хочуть , щоб ви порахували скільки у феєрверку квадратів, трикутників, кружечки і зірочок. Я буду називати фігуру, ви швиденько рахуєте і піднімаєте цифри, яка відповідає цифрі, яка відповідає кількості цих фігур у феєрверку. ( Додаток №5, Рис.№8)

Гра « Весела лічба»

Вчитель

З феєрверку впало дві зірочки – одна,синя,для нашої краси – хлопців, інша, червона, -  для нашої краси – дівчат.

Треба швидко назвати й показати на зірочці числа від 1 до 10. Хто витратить для цього менше часу, той стане переможцем.( Додаток №5, Рис.№9)

Гра – естафета « Наведемо порядок на зоряній доріжці»

Вчитель

Зірки в небі завжди допомагали мореплавцям визначити шлях уночі.

Давайте і ми наведемо порядок на зоряній доріжці, яка з’явилася навколо острова.( Додаток №5, Рис.№10)

Діти один за одним розставляють зірки за порядком номерів.

Вчитель

Ви справились із завданням і у нас зараз теж з’явиться зоряна доріжка, яка буде зігрівати наші серця теплом та добротою.

Вмикається гірлянда « Зоряна доріжка»

Гра « Зустріч із піратом»

Вчитель

Яскраве світло нашої доріжки побачив старий пірат і завітав до нас.( Додаток №5, Рис.№11)

Він отримав від своїх друзів піратів лист. Але, от

біда, розбив свої окуляри, не може без них читати, тепер просить вашої допомоги.

Він приніс нам шифр ( Додаток №5, Рис.№12)

 Розв’язання прикладів виконується коментовано на дошці. ( Додаток №5, Рис.№13)

Таємниці піратської скрині

Вчитель

За допомогу старий пірат подарував вам піратську скриню ( Додаток №5, Рис.№14), у якій багато піратських таємниць. Розгадаємо їх.

  • Загадки про геометричні фігури

Три у мене сторони.

Міцно зв’язані вони,

А між ними – три кути.

Хто я? Чи впізнали ви?

Чотири маю сторони,

Усі однакові вони;

Всі четверо кутів – прямі,

Ім’я моє назвіть самі.

Ось вам загадка не проста:

Не маю жодного кута.

Фігура я геометрична,

Така гарненька, симпатична,

На сонце дцжуе схожа я.

Самі назвіть моє ім’я.

Чотири маю сторони,

Не всі однакові вони.

Прямих кутів 4 маю.

Як мене звати, не згадаю!

П’ять кутів , п’ять сторін –

Всього маю я по п’ять.

П’ять у мене і вершин.

Як мене звать?

  • Ребусидія

Дітям пропонуються математичні ребуси – в основі яких є числа ( Додаток №5, Рис.№15).

Підсумок заняття

Вчитель

Діти, подув вітерець

Діти встали, махають руками

І потихеньку поніс наш корабель знову по океану Знань

Діти добігають до дошки

Ми прибули в свій порт

Діти повертаються до своїх парт

Вчитель

Чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття? Не поспішайте, подумайте.

У вас на партах лежать смайлики  – один посміхається, другий – сумує. Якщо вам було цікаво, вам усе сподобалось, покажіть мені смайлик, який посміхається, якщо ні – той, що сумує.

Вправа « Вільний мікрофон»

Вчитель

Тепер ви може озвучити свій вибір: взяти мікрофон і висловити свою думку.

Діти по черзі підходять до мікрофону

2 клас

Математичний турнір « Влучте в десятку»

Мета:

виявити найактивнішого і найкмітливішого математика в

класі; розвивати логічне мислення, увагу, пізнавальний інтерес;

виховувати інтерес до книги, колективізм.

 

                                             Хід турніру

До залу під музику заходять учасники двох команд.

Ведучий

 Сьогодні ми проведемо турнір-змагання двох команд: “Кмітливі” і “Винахідливі”, для виявлення найуважнішого, найактивнішого та найкмітливішого гравця.

Команди, привітайте суперників!

1-й капітан (шикує свою команду).

Команда! Рівняйсь, струнко! Наш девіз!

Команда (гравці всі разом):

Кмітливі труднощі долають,

 Вони завжди перемагають.

Перемогу ми здобудемо,

У боротьбі ми перші будемо.

2-й капітан (шикує свою команду).

Команда! Рівняйсь, струнко! Наш девіз!

і команда (гравці всі разом):

Винахідливі завжди

Сухими вийдуть із води.

 Важких завдань для нас немає,

Сьогодні ми перемагаємо.

Ведучий.

А тепер я представляю вам арбітрів нашого турніру(знайомить учнів з журі).

                                            Зміст турніру

 

1 конкурс « Розминка» -  віршовані задачі.

 1. Купила в крамниці сестричка

Сім метрів шовкової стрічки.

Три метри мені віддала,

А скільки собі узяла?

2. Шість синів у діда Кіндрата —

І в кожного — рідна сестра.

Зможеш ти відгадати

Скільки дітей у діда Кіндрата?

3. Скільки фарб тут — не скажу,

Відгадай, не покажу.

Якщо три до них додать,

От тоді їх буде п'ять.

4. Бігла квочка до струмочка:

Спереду вісім курчаток,

Дев'ять курчаток позаду.

Скільки всіх бігло, ти можеш сказати?

5. Скільки яблук на столі?

Чотири лежало,

   Одне упало,

   А одне розрізали?

6. П'ять берізок, дві смерічки

Зеленіють біля річки.

Поряд з ними є ожина...

Скільки всіх дерев, скажи-но?

7. В'яже бабуся-лисиця

Трьом онукам рукавиці.

"Подарую вам, онуки,

Рукавичок по дві штуки,

Бережіть, не загубіть!"

Скільки всіх? Перелічіть! (6).

8. Налетіли горобці,

посідали на стовпці.

  Сім, сімнадцять, без двох двадцять,

  Семеро, троє, ще й малих двоє. (54).

9. Ти б зумів, якби схотів,

    з трьох звичайних сірників зробити чотири?

10. В лелеки два глеки —

на 9 літрів і на 5 літрів.

Як з річки йому принести

      4 літри води?    (9 - 5 = 4).

11. Миколка з'їв чотири сливи,

а шестеро — Настуся.

      Скільки слив з'їла їхня бабуся? (Жодної).

12. Сестра старша за брата на сім років.

       На скільки років вона буде старша за нього через З роки?  (На ті ж сім років).

13. Прилетіли голуби та й сідають на дуби.

Сядуть по двоє — один дуб гуляє.

Сядуть по одному — дуба не вистачає.

   Скільки було голубів і скільки дубів?  (4 голуби і 3 дуби).

 

14. П'ять хлопчиків пішли до лісу,

Коли це їм назустріч — троє дівчаток.

Скільки дітей прийшло в ліс?   (5 хлопчиків).

15. Трійка коней пробігла за годину 40 кілометрів.

      А скільки пробіг кожний кінь?  (40км).

16. Півень голосно кричить:

   — Сто душ можу розбудить!

   Скільки півнів посадити,

   Щоб душ двісті розбудити?   (1).

17. В клас зайшов Мишко,

А за ним — Петько,

   А за тим Маринка,

   За нею Яринка,

   А за нею Ганна.

  Скільки всіх хлоп'ят?  (2).

18. Якось бігло через ліс 8 кіз.

   5 були з них білі-білі,

А останні — сірі-сірі.

  Скільки бігло через ліс сірих кіз? (3).

19. Чотири груші Ваня мав,

Ще чотири братик дав.

На подвір'ї Ваня сів,

Вісім груш одразу з'їв.

  І подумав — чи не мало?

  Скільки груш іще осталось? (0).

2 конкурс – « Конкурс художників»

1. Намалювати одночасно двома руками: однією круг, а другою – прямо кутник. Командам нараховується по одному балу за більше схожі до оригіналу фігури.

                                                                                                                                                     2. За командою ведучого намалювати з закритими очами квадрат, у нього в  середині овал, праворуч від нього -  трикутник. Командам нараховуються бали за схожі фігури.

 

3 конкурс -  «Математика з олівців»

Для проведення цієї  гри потрібні кольорові  олівці. Учні в командах становляться парами. Перед кожною командою на однаковій відстані знаходяться олівці (10-15 штук)  в маленькому подарунковому пакеті. Учитель називає число, фігуру та інші математичні поняття, а  пара з команди добігає до пакета з олівцями та викладає назване поняття.

Музична пауза                                                                          

4 конкурс - гра "Футбол"

 Учень 1 команди називає довільний приклад для учня з іншої команди, який має відповідати. Якщо відповідь правильна, гра продовжується в зворотному напрямку. Якщо ж учень з іншої команди не впорався з прикладом, то цій команді зараховується "гол". Виграє команда, в якої менше "голів".

5 конкурс - гра "Естафета"

На дошці записано стільки прикладів, скільки гравців у командах. Перші учні підходять, розв'язують приклади, передають крейду іншому учневі із своєї команди як естафетну паличку і так до кінця. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди, то, коли до нього дійде черга, він може акуратно закреслити неправильну відповідь і записати правильну. Виграє та команда, в якій швидше будуть розв'язані приклади.

6 конкурс – « Дуель капітанів»

Кожен капітан  відповідає на 2 питання. Питання записані на картках, і учасники конкурсу  витягують картки почергово и відразу же відповідають на них.                                                                                                      

                                                                                                                                             1. На груші визріло 16 груш, а на вербі -  3. Скільки груш визріло на вербі?
2. Якщо об 11 годині ночі йде дощ, то чи можлива через 24 години сонячна погода?                                                                                                                       

3. Четверо грали в домино 20 хвилин. По скільки хвилин грав кожен?                                                                                     

4. У палки 2 кінця. Якщо один спилити, то скільки кінців залишиться у палки?                                                                                                                         

5. Що легше 1 кг заліза чи 1 кг вати?                                                                                                                                      

6. У дівчинки 5 яблук. Вона з’їла все, окрім 3. Скільки яблук у неї залишилось?   

7. В кімнаті 4 кута. В кожному куті сидить кішка. Напроти кожної кішки сидить по 3 кішки. Скільки всього  кішок у кімнаті?                                                   

8. Шість штук картоплі зварилось в каструлі за 30 хвилин. За скільки хвилин зварилась одна штука?

Музична пауза

 

7 конкурс - гра « Забий гол »

На воротах, які прикріплюються на дошці, вчитель розміщує "м'яч" з числом. Командам дається 1 хвилина часу. Вони повинні записати приклади, результатом яких є даний м'яч. Виграє та команда,              яка запише  найбільше прикладів. Наприклад, 21:

17 + 4 = 21  З0 - 9 = 21

18 +3 = 21  40 - 19 = 21

20 + І = 21  32 - 11 = 21

19 + 2 = 21  22 - 1 = 21

15 + 6 = 21  24 - 3 = 21

18 + 3 = 21  26 - 5 = 21

16 + 5 = 21  27 - 6 = 21

 

8 конкурс - гра “Хто уважніший?”

Від кожної команди грає по одному гравцю. Завдання виконують по черзі.

Учень заплющує  очі. Вчитель олівцем вистукує число, та називає дію – додавання чи віднімання – і знову вистукує число. гравець піднімає  голову і говорить відповідь. Перемагає та команда, чий учасник назове більше правильних відповідей.

9 конкурс -  гра “Прапорець переможця”

На плакаті записані приклади у вигляді сходинок. На верхній сходинці прикріплено прапорець, а на бічних “сходинках” – приклади.

Від кожної команди по черзі гравці розв’язують приклади.

Виграє команда, яка жодного разу не помилилась і першою забере прапорець.

 

 

 

 

 

 

Музична пауза

 

 

4 клас

Математичний брейн - ринг

Мета

Зацікавити учнів математикою, показати її могутність і красу; вчити бачити цікаве, породжувати творчі поривання; розвивати  логічне мислення, кмітливість, математичну пам’ять; виявляти обдарованих і здібних до математики дітей.
Девіз :

«Допитливим, цікавим будь та тільки не байдужим, в Країну Знань велику путь долай уперто, друже!»

 

                                                    Хід гри

Вчитель

В нас сьогодні день незвичайний,

Веселий він, математичний,

Ігри, конкурси, змагання —

Покажіть своє старання.

Хочу всіх вас привітати,

Успіху вам побажати.

Всім, хто вміє задачі розв'язувати,

Швидко додавати і вправно віднімати,

Любить, думати і міркувати,

Правильну відповідь уміть відшукати.

Минуло вже кілька тисяч літ,

Як народилася на світ

Цариця наша - математика. І відтоді

Її цінують у народі,

За те, що вона завжди у пригоді,

Що розум до ладу приводить.

Вона за всі ці довгі роки

Зазнала горя і мороки,

На благо всіх людей трудилась

І що ж все думати — втомилась.

— Невже, запитує цариця,—

Я мушу тільки лиш трудиться?

Невже, хоч раз в тисячоліття,

          Не можу я повеселиться?

Учень

Всіх, хто навчає математики,

Всіх, хто вивчає математику,

Всіх, хто любить математику,

Всіх, хто не знає, що він може любити математику,

Радо вітаємо на грі-змаганні

«Математичному брейн - рингу».

Учениця

Щось відоме і нове зустрічає скрізь тебе.

Все уважно розглядай, точну відповідь шукай.

Щоб помилок уникати, треба розум розвивати.

Гостре око, слух, терпіння — і тоді прийде уміння.

І про тебе всамкінець люди скажуть:«Молодець».

Вчитель

Математика — наука точна і серйозна.

І прожити нам без неї навіть дня не можна.

Щось купити в магазині, гроші полічити,

Чи задачу розв'язати, гостей запросити.

Треба вміти додавати, множити, ділити,

Більше й менше визначати, креслити, лічити.

Тож вивчайте цю наук старанно та серйозно,

1 тоді усі завдання виконати буде просто.

Світ математики незрівняний і загадковий. Саме сьогодні ви відчуєте неперевершену красу цариці всіх наук — математики, і зрозумієте, що стільки цікавого й корисного можна й потрібно дізнатися!

Головна нагорода святій допитливості — це зваблива чарівність вершин, солодка мука натхненного пошуку та щаслива радість здивування і сонячна свіжість розгадки.

Тож нехай переможуть найбільш кмітливі й спритні, а не програє жодний. Успіхів вам!

Нехай гаслом до сьогоднішнього заходу стануть слова В. Успенського: «Математику слід вивчати у школі ще й із тією метою, щоб здобуті тут знання були достатніми для звичайних потреб у житті».

Ведучий.

Запрошую вас до участі у математичному брейн - рингу. Послухайте правила гри.

Пам'ятка учасника гри

1) Під час гри будь зібраним і дуже уважним.

2) Поважай себе, поважай думку інших.

3) Працюй швидко, правильно, раціонально використовуючи час.

4) Висувай нові ідеї.

5) Пам'ятай: ти — член команди, отже, відповідаєш і за себе, і за всю команду.

Не можна:

1) вигукувати відповіді або запитання;

2) перебивати, підказувати;

3) критикувати висловлювання інших.

— Хто знає відповідь, підведіть руку! За кожну правильну відповідь чи правильне розв'язання  вправи команда отримує бал. Ураховують також швидкість, організованість.
Ведучий

У нашій грі приймають участь дві команди « Плюс» та « Мінус».

Проходить привітання учасників команд.

Команда « Плюс»

1, 2, 3,4, 5 —

Ми вас хочемо привітати.

Марно ви часу не гайте.

Математику вивчайте.

Команда « Мінус»

Ми суперників вітаємо.

Чи здолаємо вас — не знаємо.

Будемо чесно ми змагатись.

Щоб перемагати й не здаватись!
Ведучий
Нагадую правила гри.
Граємо до шести раундів. В кожному раунді буде розігруватися один бал. Час на обговорення – 30 секунд. Після того, як буде задано питання й подано сигнал « Час», капітан тієї команди, яка знає відповідь, піднімає сигнальну картку та повідомляє нам, хто буде відповідати: номер гравця, його прізвище та ім’я.
Увага! Коли у команди немає правильної відповіді, дається час на обговорення другій команді, але вже 10 секунд. Після цього команда повинна дати відповідь. Якщо й ця команда дає неправильну відповідь, рахунок залишається без змін. Тоді в наступному раунді буде розігруватися два бали.

Призовий фонд нашої гри – солодкий приз – торт.

Спонсори програми – ваші батьки.

Поважне журі після закінчення гри назве кращого гравця, який також буде нагороджений цінним подарунком.

Команди готові?

Рахунок 0:0. Починаємо гру!

Питання для брейн – рингу

  1. У Древній Русі грішми служили срібні бруски, їх нази­вали гривнами. Якщо річ коштувала менше, ніж весь брусок, то відрубували половину. Теж гроші!

Увага, питання! Як називалась відрублена частина срібно­го бруска?

Відповідь: цю частину срібного бруска називали рублем. Звідси і пішла назва грошової одиниці - рубль.

  1. Який годинник показує правильний час тільки два рази на добу?

Відповідь: годинник, який зупинився.

  1. Назвіть найближчу до Землі зірку. Цю зірку видно і вдень.

Відповідь: Сонце.

  1. Під час грози ми нерідко бачимо спалах блискавки, а потім через декілька секунд - розкати грому.

Увага, питання! Чому розкати грому ми чуємо пізніше, ніж бачимо спалах блискавки?

Відповідь: швидкість світла у багато разів більша швид­кості звуку.

  1. Якщо перевернути цифру зверху вниз, вона зменшуєть­ся на З? Яка це цифра?

Відповідь: цифра 9, так як 9 - 6 = 3.

  1. Є пляшка, на якій наклеєна смужка паперу. Частина пляшки заповнена водою. Як дізнатись, більше чи менше половини пляшки води? Можна скористатись олівцем.

Відповідь: поставити пляшку на горизонтальну поверхню, відмітити олівцем рівень води. Потім, затиснувши пальцем отвір пляшки ( якщо вона не закоркована ), перевернути її. Якщо рівень води виявиться нижче відмітки, то у пляшці менше половини води.

7. При царі Івані IV були випущені монети, на яких зображений вершник зі списом у руці.

Увага, питання! Як називаються ці монети?

Відповідь: такі монети називались копійками. Звідси і пішла назва сучасної грошової одиниці - копійки.

8. Скільки хвилин потрібно варити яйце, зварене круто?

Відповідь: його не треба варити, адже воно вже зварене.

9. Дві дочки, дві матері та бабуся з внучкою. Скільки всіх?

Відповідь: троє.

10. Аквалангіст під водою втратив орієнтацію.

Увага, питання! Як він може визначити, де верх, а де низ?

Відповідь: потрібно прослідкувати за бульбашками повітря, які виходять з апарату, який забезпечує дихання. Куди піднімаються бульбашки, там і верх. Можна кинути якийсь важкий предмет. Куди він падає, там і низ.

11. Скільки разів старий ходив до моря у казці О.С.Пушкіна "Казка про рибака і рибку", щоб рибка виконала бажання старої?

Відповідь: 5 разів.

12. Відомо, що 10 одиниць складають десяток, 10 десятків - сотню, 10 сотень - тисячу і т.д. Ми бачимо, що число 10 грає велику роль. Чому саме число 10, а не інше?

Відповідь: тому, що на наших руках 10 пальців. Справа у тому, що одним з перших "апаратів" для лічби, який найбільш часто використовувала древня людина, були руки.

 

Тайм – аут

Ведучий
Поки журі підводить підсумки вашій увазі пропонуються шкільні частівки.

 

                                                                                                        Додаток  №1

Матеріал до години математичних ігор ( 1 клас)                                                                                              D:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-315.gif
Рис.№1. Гра « З’єднай точки за номерами»

Рис. №2. Гра « Прочитай слово» 

 

 

Рис.№3. Асоціативний кущ « Математика»

 

Числа                    додавання                  віднімання                   цифри

 

 

 

 

Приклади                                                                                   задачі

 

 

 

 

 

                                          Геометричні фігури

Кмітливість                                                                           мислення

 

D:\Рабочий стол\PUB60COR\J0232795.WMFРис.№4. Корабель, на якому вирушили у математичну подорож першокласники

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рис.№5. Гра « Розфарбуй папугу» для сильніших учнів

D:\WINDOWS\Temp\FineReader10\media\image3.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рис.№6.  Гра « Розфарбуй папугу» для слабкіших учнів

 

D:\WINDOWS\Temp\FineReader10\media\image4.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\WINDOWS\Temp\FineReader10\media\image4.jpegD:\WINDOWS\Temp\FineReader10\media\image2.jpeg
 Рис.№7. Гра « Запусти змія»

 

 

 

Рис.№8. Гра «Феєрверк»

 

D:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-14.gif

D:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-14.gif

D:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-14.gif 

D:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-14.gif

 

 

 

 

 

Рис.№9. Гра « Весела лічба»

D:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-279.gif

 

 

 

 

 

 

Рис.№10. Гра «Наведи порядок на зоряній доріжці»

D:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-201.gifD:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-201.gifD:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-201.gifD:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-201.gifD:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-201.gifD:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-201.gifD:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-201.gifD:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-201.gifD:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-201.gifD:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\зірки(2)\animashki-zvezdy-201.gif

D:\мамыно\Мои рисунки\oneleg.gif

Рис.№11. Старий пірат – «морський вовк»

 

 

 

 

Рис.№12. Піратський шифр

 

 

 0        1        2           3  4           5      6              7

 

 


8             9           +           _

=

 

 

Рис.№13. Гра  « Розшифруй» приклади»

 

  

  

                   0 + 7 = 7                               4 – 0 = 4

 

 

6 – 1 = 5                                     9 – 1 = 8

 

 

 

8 + 0 = 8                          5 – 3 = 2

 

 

 

10 – 2 = 8                                   9 + 0 = 9

 

 

 

4 – 3 = 1                                      10 – 0 = 10

 

 

D:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\гроші (2)\animashki-dengi-93.gifРис.№14.Піратська скриня до гри « Скарби з піратської скрині»

 

 

 

 

 

 

 

Рис.№15. Математичні ребуси

 Р 1 а      пі 2 вал

Г 1 а       1’я    ві3на

7 я     5’ниця       40а

100 рона

D:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\смайлики (2)\36_2_59.gifD:\Documents and Settings\ольга\Мои документы\Мои рисунки\смайлики (2)\36_2_39.gifРис.№16. Смайлики для визначення настрою після уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

  1. Бутрім В.

Відкриті виховні заходи в початковій школі. – К.: Шкільний світ, 2007. – 128с.

  1. Бутрім В. А.

Казка вчить, Збірник нестандартних дидактичних матеріалів з основних дисциплін, 1-4 класи. -   Х.: Вид. група « Основа»,2006.- 128 с.

  1. Бутрім В. А.
    Дидактична мозаїка: Математична веселочка. – Х.: Вид. група «Основа», 2005.
  2. Гра в початковій школі/уклад. О. М. Ворожейкіна. – Х.:Вид. група «Основа», 2009. – 191с.
  3. Інтелектуальні ігри на уроках в початковій школі / Упоряд. Ю. Є. Бардакова. – Х.: Вид. гр.. «Основа», 2005.  
  4. Моє улюблене свято: сценарії, конкурси, вікторини. – Донецьк: видавництво «Донеччина», 2006. – 352с.
  5. ПаламарчукВ.Ф.
    Як виростити інтелектуала?: Посіб. для вчителів. – К.: Знання, 1999. – 112
  6. Яременко Н.
    Зробіть гру захоплюючою: Методика підготовки та проведення ігрових програм // Шкільний світ. – Листопад 2005. – №  42 (314). –  С. 4-10.

 

 

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
4931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку