Десятковий запис натуральних чисел

Про матеріал
Мета: навчальна: сформувати поняття класу та розряду натурального числа; сформувати вміння записувати натуральні числа у вигляді суми розрядних доданків: розвивальна: формувати вміння грамотно формулювати власні думки; сприяти розвитку логічного мислення, уваги учнів; виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, почуття відповідальності, дисциплінованість.
Перегляд файлу

5 клас математика

Тема: Десятковий запис натуральних чисел.

Мета:

навчальна: сформувати поняття класу та розряду натурального числа; сформувати вміння записувати натуральні числа у вигляді суми розрядних доданків:

розвивальна: формувати вміння грамотно формулювати власні думки; сприяти розвитку логічного мислення, уваги учнів;

виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, почуття відповідальності, дисциплінованість.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Виконання усних вправ

  1. Серед чисел 10; ; 0; 1; 103; ; 77; 9; 505 укажіть натуральні.
  2. Назвіть найменше натуральне число.
  3. Чи правильно, що неможливо вказати найбільше натуральне число?
  4. Чи для будь-якого числа натурального ряду можна вказати:
  1. наступне число;
  2. попереднє число.
  1. Назвіть п’ять послідовних натуральних чисел, починаючи з 1347.
  2. Назвіть три послідовних натуральних числа, якщо:
  1. найменше з них дорівнює 289;
  2. найбільше з них дорівнює 1505;
  3. середнє з них дорівнює 990.
  1. Укажіть найменше і найбільше натуральні:
  1. двоцифрові числа;
  2. трицифрові числа.
  1. Скільки натуральних чисел міститься між числами 100 і 110?
  2. Укажіть число, на одиницю більше за:
  1. сто;
  2. тисячу;
  3. сто тисяч;
  4. мільйон.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

План вивчення теми

  1. Що називають класами натурального числа?
  2. Що називають розрядами натурального числа?
  3. Запис числа у вигляді суми розрядних доданків.

Приклад 1. Подайте натуральне число 7 213 049 у вигляді суми розрядних доданків.

Розв'язання.

7 213 049 = 7 000 000 + 200 000 + 10 000 + 3 000 + 40 + 9

Розглянуте число можна подати і так:

7 213 049 = 7·1 000 000 + 2·100 000 + 1·10 000 + 3·1 000 + 4·10 + 9·1

ІV. Засвоєння нових знань і вмінь.

Вправа 52 (усно)

Вправа 54

1) 12 312 473 = 10 000 000 + 2 000 000 + 300 000 + 10 000 + 2 000 + 400 + 70 + 3

2) 5 010 980 = 5 000 000 + 10 000 + 900 + 80

Вправа 56

  1. 7 351 327
  2. 4 060 079
  3. 50 008 003

Вправа 57

370 157 – 7 = 370 150

370 150 – 50 = 370 100

370 100 – 100 = 370 000

370 000 – 70 000 = 300 000

Вправа 61

  1. XV      2)XVII        3)XXIII        4)XLVIII         5) LII

 

Вправа 62

  1. 16     2) 19      3) 27         4) 44

Задача 69

Числа, які були використані при нумерації:

Одноцифрових чисел – 9

Двоцифорових чисел – 99 – 9 =90

Трицифрових чисел - 10

9 + 90 · 2 + 10·3 = 219 цифр було використано при нумерації.

Відповідь: 219 цифр.

V. Підбиття підсумків уроку.

Математичний диктант з наступною перевіркою і обговоренням

  1. Запишіть будь-яке одноцифрове число. Скільки розв’язків має задача? (10)
  2. Запишіть яке-небудь натуральне одноцифрове число. Скільки розв’язків має задача? (9)
  3. Запишіть яке-небудь двоцифрове число, у розряді десятків якого стоїть цифра 5. Скільки розв’язків має задача? (10)
  4. Запишіть яке-небудь двоцифрове число, у розряді одиниць якого стоїть цифра 9. Скільки розв’язків має задача? (9)

VI.Домашнє завдання.

Повторити параграф 2, виконати вправи 55, 63, 68.

docx
Додано
12 вересня 2021
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку