Інтегрований урок
математики та курсу «Я досліджую світ» 4 клас
Тема уроку: Дії з багатоцифровими числами. Обмеженість ресурсів. Вибір.
Тип уроку: урок узагальнення.
Мета уроку:
Хід уроку:
І. Організаційний етап.
ІІ. Мотиваційний етап.
1. Мотивація. Дорогі діти, сьогодні у нас незвичний урок. Ми поєднуємо уроки математики та ЯДС, тому що кожна людина живе у світі серед інших людей та стикається з необхідністю проводити якісь розрахунки.
2. Девіз роботи. (Дітям завчасно роздається у розрізаному вигляді висловлювання М.І. Пирогова).
(Групи читають власні варіанти)
3. Умови гри.
- Правильно. Нашою сьогоднішньою валютою будуть смайлики. А заробляти смайлики ви будете, виконуючи завдання, розв’язуючи проблеми. Той банк, який набере найбільшу кількість смайликів, буде вважатися найуспішнішим, і отримає звання «Найнадійніший банк». Максимальну кількість смайликів за кожне завдання я буду показувати на дошці.
- А зараз ваші перші гроші: банки, які правильно зібрали висловлювання М.І. Пирогова, можуть взяти з банку «Класний» по 3 смайлики (далі ).
ІІ. Актуалізація, надання необхідної інформації.
ІІ. Актуалізація, надання необхідної інформації.
1. Запис дати, виду роботи.
- Розкрийте свої бізнес-блокноти та запишіть:
(На дошці дві таблиці та «будівля банку» з LEGO)
1. Дата |
Двадцять сьоме листопада |
||||||||||||
2. Місце проведення |
Класна робота |
||||||||||||
3. Номер банківської операції |
Див. будівлю банку |
||||||||||||
4. Шифр кольорів |
|
Будівля банку
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Математичний диктант, усний рахунок.
- На дошці записані приклади. Ви записуєте тільки відповіді. Повний набір цифр і є розрахунковим рахунком вашого банку.
І банк |
ІІ банк |
480-80-400=0 703-700+7=10 485-70-5=410 292-210+8=90
|
560-30-500=30 6+310-16=300 819-19-800=0 397-300+3=100
|
ІІІ банк |
ІV банк |
18х3=54 90:10=9 360:60=6 200:200=1 70
|
16х4=64 216см:216см=1 560:20=28 7000:1000+248х0=7
|
- Перед тим, як записати розрахунковий рахунок у візитку банку, перевірте правильність ваших розрахунків. Найдіть суму всіх отриманих результатів. Скільки ви отримали?
3. Самооцінка
- Керівники банків, перевірте результати роботи своїх банків, взявши відповідні геометричні фігури. За ними ви побачите будівлю свого філіалу банку, візьміть її та звірте результати.
Перед дітьми башта – розшифровка:
|
7 |
|
5 |
|
4 |
|
3 |
|
1 |
|
0 |
У першого банка:
|
|
|
У другого банка:
|
|
|
У третього банка:
|
|
У четвертого банка:
|
|
|
- Оцініть результати своєї роботи.
- А тепер запишіть у візитку банка номер розрахункового рахунку.
4. Робота з геометричними фігурами.
- Подивіться, які геометричні фігури ви бачите. (коло, трикутник, квадрат, п’ятикутник).
- Яка фігура зайва? Покажіть відповідну цеглинку LEGО.
- Чому? (Коло – це не багатокутник )
5. Робота з числами.
- Подивіться на свої філіали банків. Покажіть їх решті банків. Що ви можете сказати про числа, які вони позначають? Чим вони схожі ? (Всі ці числа закінчуються нулями, тобто є круглими).
- Яке число зайве Чому? (число 70, воно двоцифрове, решта - трицифрові)
- Запишіть число 70 у графу «код сейфу», адже вам потрібний доступ до грошей банку. Решту цифр ви узнаєте, коли знайдете значення виразу.
( + -10 + ) : : 5 х 20 =
(510+430-10+70):100х20=40
ІІ банк:
( + -10 + ) : : 10 + 916 =
(510+430-10+70):100 : 10 + 916=917
ІІІ банк:
( + -10 + ) : х 6 : 12 =
(510+430-10+70):100х 6 : 12= 5
ІV банк:
( + -10 + ) : + 96 : 24 =
(510+430-10+70):100 +96 : 24 = 14
6. Самооцінка, самоперевірка «БАНАНИ»
- Щоб перевірити себе, викресліть з даного ряду ряду чисел номер вашої банківської операції. Якщо відповідь співпаде, ви розв’язали вираз правильно, а отже ваш банк дізнався останні цифри коду сейфу.
І банк: 2741102020
ІІ банк: 29711120720
ІІІ банк: 275112020
ІV банк: 2711142020
- Чи співпали відповіді?
- Керівники, оцініть роботу своїх співробітників
та запишіть у візитку банку цифри коду сейфу.
- Молодці, всі банки. Ви відчинили сейфи, а отже отримали доступ до грошей банків.
- Гроші банків – це їх ресурси. До якого виду ресурсів відносяться гроші?
Піднесіть цеглинку LEGO
На дошці:
|
Природні |
|
Навчальні |
|
Військові |
|
Стратегічні |
|
Економічні |
|
Трудові |
(Діти тримають цеглинку помаранчевого кольору).
- Що це за ресурси? (Економічні ресурси – це ресурси, які побудовані працею людини).
- Піднесіть «зайві цеглинки»
|
|
|
|
- Які цеглинки LEGO у вас залишилися? Розкажіть про ці ресурси.
( - Трудові ресурси – це ресурси – це здорові люди, які мають знання, вміння й здатність до праці, до них не відносять дітей та пенсіонерів)
( - Природні ресурси – це ті види природних багатств, які використовує людина в своїй господарській діяльності).
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
ІІ. Обґрунтування навчання (практикорієнтовані завдання )
1 банк
Задача
До вашого банку прийшла пенсіонерка Іваненко Марія Петрівна. Вона хоче взяти кредит 20000 гривень, щоб купити на зиму:
Чи зможе пенсіонерка Іваненко виконати все задумане? Що ви можете їй запропонувати?
(Задумана покупка коштуватиме 5000+5000+2500+2500+10000=25000(грн) Іваненко прийдеться або взяти кредит на 25000 грн, а не на 20000 грн, або відмовитись від придбання або дров, або вугілля, бо вони взаємозамінні )
2 банк
До вашого банку звернувся приватний підприємець Петренко. Він просить ваш банк надати йому кредит 30000 грн. На ці гроші він планує:
Чи зможе Петренко виконати заплановане? Що ви можете йому порадити?
(Заплановане коштуватиме: 7000+20000+3000+10000=40000 (грн) Отже, Петренку потрібно або взяти кредит не 30000 грн, а 40000 грн, або відмовитись від послуг найманого працівника й працювати самотужки).
3 банк
Фермер Сидоренко бажає купити трактор за 100000 грн. Він виростив овочі та продав урожай:
Чи зможе Сидоренко купити трактор за ці гроші? Що ви можете йому порадити?
(23000+25000+27000+15000=90000 (грн). Не зможе. Йому не вистачить 10000 грн. Сидоренку потрібно або взяти кредит 10000 грн, або відмовитись від покупки.)
4 банк
У вашому банку створюється новий відділ. На оплату праці співробітників виділяється 200000 грн щомісяця. За штатним розкладом повинні бути такі службовці:
Чи є можливість створити такий відділ? Що треба зробити, якщо виникнуть проблеми?
(35000 +2*25000+7*20000+15000=240000(грн) 240000-200000=40000(грн). Такий відділ створити неможливо. Не вистачить 40000 грн. Треба або попросити керівництво банку збільшити фінансування відділу на 40000 грн, або найняти не 7 службовців, а 5.)
«Прибери зайве»
Обмеждвадцятьеність рессьомеурсів. Випистопадабір.
ІV. Усвідомлення змісту
30 м 15 м
10м
25 м 20 м 15 м 10 м
(Відповіді банків:
1 банк
Задача: Довжина класу 30 метрів, ширина – 10 метрів. Найдіть його периметр та площу.
Розв’язання: Р = (30+10)*2=80 (м), S=30*10=300(м2)
Відповідь: периметр класу 80 метрів, а його площа – 300 квадратних метрів.
2 банк
Довжина дитячого майданчика 20метрів, а ширина – 10 метрів. Найдіть периметр та площу дитячого майданчика.
Розв’язання: Р = (20+10)*2=60 (м), S=20*10=200(м2)
Відповідь: периметр дитячого майданчика60 метрів, а його площа 200 квадратних метрів.
3 банк
Для городу виділили ділянку у формі квадрату. Довжина його сторін по 15 метрів. Найдіть периметр та площу городу.
Розв’язання: Р=15*4=60 (м) S=15*15=225(м2)
Відповідь: периметр городу 60 метрів, а його площа 225 квадратних метрів.
4 банк
Довжина будівлі банку 25метрів, а ширина – 15 метрів. Найдіть периметр та площу будівлі банку.
Розв’язання: Р = (25+15)*2=80 (м), S=25*15=375(м2)
Відповідь: периметр будівлі банку 80 метрів, а її площа 375 квадратних метрів.
V. Рефлексія
1. Разнокольорові фігури
- А тепер перегорніть свої фігури та погляньте на їхні зворотні сторони. Прочитайте питання та спробуйте дати відповідь, повідомивши про колір чотирикутника.
(Відповіді банків:
1 банк
Наш чотирикутник чорного кольору.
2 банк
Наш чотирикутник червоного кольору.
3 банк
Наш квадрат білого кольору
4 банк
Наш чотирикутник синього кольору.
та підрахуйте, скільки смайликів заробив ваш банк. Запишіть результати у візитку.
А тепер, керівники, запишіть результати у таблицю:
1 банк |
2 банк |
3 банк |
4 банк |
|
|
|
|
2.Визначення переможців