2 клас Інформатика
Тема: «Команди і виконавці команд»
Цілі:
ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ:
Пізнавальні: ознайомити учнів з поняттям «команди», «виконавці команд»; познайомити з середовищем програмування Scratch.
Розвивальні: розвивати уяву, уважність.
Виховні: виховувати вміння працювати в команді; бережливе відношення до комп’ютерної техніки.
КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ:
СПІЛКУВАННЯ ДЕРЖАВНОЮ МОВОЮ:
висловлюватись та спілкуватися державною мовою.
КОМПЕТЕНТНОСТІ В ГАЛУЗІ ПРИРОДНИЧИХ НАУК, ТЕХНІКИ Й ТЕХНОЛОГІЙ:
що передбачають формування допитливості, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати.
ІННОВАЦІЙНІСТЬ:
відкритість до нових ідей.
УМІННЯ ВЧИТИСЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ
Уміння: організовувати свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму;
ІНІЦІАТИВНІСТЬ І ПІДПРИЄМЛИВІСТЬ.
Здатність ефективно та безпечно використовувати сучасні цифрові технології в навчанні.
СОЦІАЛЬНА ТА ГРОМАДЯНСЬКА КОМПЕТЕНТНОСТІ
Усвідомлення рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети.
ОБІЗНАНІСТЬ ТА САМОВИРАЖЕННЯ У СФЕРІ КУЛЬТУРИ
Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку
ЕКОЛОГІЧНА ГРАМОТНІСТЬ І ЗДОРОВЕ ЖИТТЯ.
Вміння організовувати власний робочий простір на фізичному та простому програмному рівні для збереження здоров’я, доброго самопочуття та ефективної діяльності учня/ учениці.
ФОРМА ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ — урок
Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок)
Обладнання та наочність: комп’ютери, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: середовище програмування Scratch.
ФОРМИ НАВЧАННЯ :
Фронтальне навчання: засвоєння нових знань
Колективна форма навчання: гра « Увага», д/гра: «Назви виконавця»
У парному навчанні : робота за комп’ютером
Індивідуальна форма навчання: рефлексія.
МЕТОДИ НАВЧАННЯ:
Словесні методи – засвоєння нових знань
Наочні методи – д/гра: «Назви виконавця», «Виконавцями можуть бути…»
Практичні методи – практична робота
Хід уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ:
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Прихід в гості Зайчика.
ІІІ. Засвоєння нового матеріалу: (словесний метод, фронтальне навчання)
(розповідь вчителя з демонстрацією презентації)
(розповідні, спонукальні, питальні)
А, речення якого типу можуть спонукати до виконання будь якої команди? (спонукальні)
Гра « Увага»
(якщо учень чує спонукальне речення, він плескає в долоні)
Отже, ми визначили, що спонукальні речення, які ми вибрали, спонукали нас до якихось дій, тобто давали нам команди:
V. Повідомлення теми уроку:
І саме тема нашого уроку: «Команди і виконавці команд».
Тепер давайте дамо визначення, що ж таке команда.
Команда – це вказівка виконати певні дії. У повсякденні люди зазвичай використовують як команди спонукальні речення.
Виконавець команд — це об’єкт, який розуміє і може виконати задані команди.
Команди можна подавати різними способами:
Д/гра: «Назви виконавця»
Подивіться і скажіть, хто з казкових персонажів є виконавцем команд:
(повернись до лісу задом, до мене передом)
Виконавцями можуть бути… люди, машини, живі істоти.
Машини: комп’ютер, пральна машина, мікрохвильова, пилосмокт.
Живі істоти: ведмідь, мавпи, собаки, коні…
Фізкультхвилинка.
Ви знаєте, поки ви робили фізкультхвилинку, наш зайчик сказав мені, що хоче запросити вас в гості до свого друга.
VI.ФОРМУВАННЯ УМІНЬ ТА НАВИЧОК.
Робота за комп’ютером:
Подивіться на монітор, перед вами відкрита програма Scratch., це і є домівка товариша з яким нас хотів познайомити зайчик.
Подивіться, всі побачили «Рудого котика»?
Давайте уважно розглянемо, що ж знаходиться в програмі Scratch.( розповідь з демонстрацією)
Ось ми і познайомились з Рудим котом та його домівкою.
Сідайте назад за парти але не засмучуйтесь, ми ще неодноразово завітаємо в гості до нього. І навіть будемо з ним гратися.
Д/гра «Хто виконує такі команди?»
Давайте пограємо з вами, ще в одну гру.
Вам потрібно об’єднатися в дві команди:
Команда: «Мудрунчиків»
«Хитрунчиків»
Та по-черзі дати відповідь, хто виконує ту чи іншу команду. В якої команди буде більше правильних відповідей, та й переможе.
Команда Мудрунчиків Команда Хитрунчиків
Апорт! Струнко!
Киць - киць! Не бігай!
Лапу! Брись!
Шлюпку за борт! Голос!
Зачини вікно. Шикуйсь.
Цип – цип - цип! Розв’яжи задачу
Молодці команди (підведення підсумків)
VIІ. ПІДСУМОК.
- Що ми дізнались сьогодні на уроці? (що таке команди та хто їх виконує, виконавці)
- Якими реченнями задають команди?
- З якою програмою ми познайомились?
VIІІ. РЕФЛЕКСІЯ
Наш зайчик прощається з вами та дякує вам за те, що дозволили побувати у вас на уроці. Він дізнався дуже багато нового. До побачення.
1