«Дії з раціональними числами»

Про матеріал
Інтеграваний урок математики 6 клас. поєднання математики та історії рідного міста - Буковини. описано сім чудес Буковини з допомогою математики розказується памятні дати даних місць
Перегляд файлу

Тема уроку:  Дії з раціональними числами.

Мета:

  • навчальна: узагальнити та систематизувати знання про раціональні числа, перевірити якість практичних вмінь   виконання дій з раціональними числами;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, комунікативні здібності учнів, вміння спів ставляти, аналізувати, роботи висновки, вміння вести діалог;
  • виховна: виховувати старанність, працьовитість, культуру математичної мови, любов до рідного краю, інтерес до вивчення математики.

 

Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь та навичок.

Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютер, вирізана з картону квітка, пазл із завданнями, таблиці для усного рахунку, завдання для самостійної роботи.

Епіграф уроку: не в кількості знань полягає освіта,

     а в повному розумінні й майстерному

  застосуванні всього того, що знаєш.

Дістервег.

План уроку:

  1. Організаційний момент.
  • Казка «Пряник і колосок»
  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Дидактична гра «Хто швидше».
  1. Актуалізація опорних знань.
  • Усний рахунок;
  • Тест – контроль;
  1. Застосування знань, умінь та навичок.
  • Складання пазлу;
  • Розв’язування рівнянь;
  • Метод «Кодове слово»
  1. Підсумок уроку.
  • Вправа «Квітка фортуни»;
  • Практичні задачі.
  1. Домашнє завдання.

 

План уроку:

І. Організаційний момент.

Казка «Пряник і колосок»

Я хочу розпочати наш урок із казки «Пряник і колосок», яку написав своєму синову відомий педагог В.С. Сухомлинський.

Вранці, до сходу сонця Людина взяла білий пряник і пішла в поле. Зірвала колосок у полі, вийняла з нього зернята, і спробувала  на зуб, посміхнулась і заховала колосок у кишеню. Ось там і зустрілися  Пряник і Колосок.

  • Хто ти такий ? – запитав Пряник.
  • Я Колосок.
  • Ой, який ти колючий! Яка з тебе користі? Посміхнувся Колосок, поворухнув своїми вусиками  і відповів:
  • Без мене не було б ні хліба, ні сухаря, ні тебе, Прянику.
  • Отже, - каже Пряник, - все від тебе. Але хто  ж над тобою  старший?
  • Праця, - відповідає Колосок, - вона все дає. Але праця в руках Людини. Праця  і Людина – найголовніше.

Отже, я вас закликаю до наполегливої праці на уроці.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Дидактична гра «Хто швидше».

Завдання учнів розповідати про два дані числа та скласти з ними різні рівняння. Наприклад, числа (-14) та 7.

Запитання:

  1. Які це числа?
  2. Де вони знаходяться?
  3. Знайти відстань між  даними числами?
  4. Скільки цілих чисел знаходяться між ними.
  5. Знайдіть модулі чисел.
  6. Знайдіть суму чисел.
  7. Чому дорівнює їх різниця?
  8. Знайдіть їх добуток та частку?
  9. Чому дорівнює сума протилежних чисел?
  10.          Рівняння:

-14+х=7  7:х=-14   -14-=7

х=7-(-14) х=7:(-14)   =-14-7

х=21  х=-7/14   =-21 –немає коренів

 

 

ІІІ.  Актуалізація опорних знань.

Щоб дізнатися назву І чуда Буковини потрібно обчислити усно дані завдання.

  • Усний рахунок

 

-

-36

-20

15

9

-12

24

8

-27

-21

-3

33

17

-18

-12

5

41

25

-10

-4

12

48

32

-3

3

     *

-12

-8

4

11

-9

108

72

-36

-99

-5

60

40

-2

-55

7

-84

-56

28

77

13

-156

104

52

143

 

Митрополичий палац

 

Розповідь вчителя про красу і чудеса Буковини.

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=413267246-55-72&n=21Перша архітектурна пам’ятка, що віднесена до 7 чудес Буковини, - Митрополичний палац у Чернівцях де зараз знаходиться Буковинський  університет.

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=82921768-10-72&n=21Архітектурний ансамбль Резиденції митрополитів Буковини у Чернівцях безперечно є унікальним витвором просторового мистецтва. Резиденція, будівництво якої тривало18 років, є найвизначнішою роботою видатного архітектора, засновника Празької Академії мистецтв Йозефа Главки, який створив понад 150 будівель у Відні, Празі та інших містах Європи. Він створив проект свого найвизначнішого шедевру у віці 29 років. Нині у приміщенні колишньої резиденції знаходиться корпус Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича.  А нещодавно  резиденція потрапила до списку світової спадщини ЮНЕСКО.

 

  • Тест – контроль

Робота в парах

Двоє учнів за дошкою розв’язують завдання інші в зошитах, а потім звіряють разом з вчителем.

 

ІV. Застосування знань, умінь та навичок.

Щоб отримати назву іншого чуда Буковино потрібно скласти пазл, щоб побачити його. Вчитель показує картину, потім закриває її, учні по черзі витягують фрагменти, розв’язують їх і складають пазл.

  • Складання пазлу

Завдання до пазлу:

  1. 38+(-17)+(-83)+42=38+42+(-100)=80-100=-20 (Який закон застосували?)
  2. Назвати коефіцієнт: -0,5 ху; -a,b.  Що називається коефіцієнтом?
  3. (-2,5)(-12)(-10)=(-25)(-10)=-250 (Який закон застосували?)
  4. Яка кількість від’ємних множників повинна бути в добутку, щоб він виражався додатнім знаком? А від’ємним?
  5. Знайти добуток цілих розв’язків нерівності: -7≤х≥1. Які будуть розв’язки ? (0)
  6. (-2,6*5):5=-2,6
  7. (-5) і 2. Знайти різницю квадратів чисел.
  8. Знайти квадрат суми чисел: -3,4 і 3,2; (-0,2)2.
  9. Знайти суму кубів чисел: -5 і -2; (125)3+(-8)3=-133.
  10.      Спростити вираз:  -7х*(-4у)=28ху.

Вчитель. Молодці! Тепер розглянемо фортецю.

 

Хотинська фортеця

 

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=225064490-40-72&n=21Хотинська фортеця – свідок численних війн та баталій. Протягом століть вона була центром розвитку ремесел і торгівлі, культури та економіки.

Не випадково скелястий мис над Дністром наші предки називали «Хотинь». Назва міста походить від дієслова «хотіти».

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=352214294-07-72&n=21Хотин завжди привертав увагу завойовників. Відома Хотинська фортеця  і подіями Хотинської війни, яка  проходила під стінами фортеці у вересні – на початку жовтня 1621 року ця війна прославила запорізьких козаків та їхнього гетьмана Петра Конашевича – Сагайдачного і стала переломним моментом в історії османської імперії. Перемога під Хотином  врятувала західну Європу від вторгнення яничар.

Вчитель. Далі мова піде про природну красу Буковини. Зараз ми дізнаємося про надзвичайну «багачку», яка живе дуже багато років і надзвичайно висока. А про її ріст дізнаємося, коли розв’яжемо рівняння, бо відповідно одного  з них буде ріст «багачки».

 

 

  • Розв’язування рівнянь
  1. 3х-(х+17)=21 2. (5у-7)(2у+0,4)=0  3.  -5,6х+5,2=-1,2

х=19.                          У=1,4 або у=-0,2       х=30.

Вчитель. Зріст «Багачки» - 30 м. Це тому, що вона кам’яна.

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=73237324-02-72&n=21Кам’яна   «Багачка»

http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=323452999-48-72&n=21На правому березі долини карпатської ріки Путила поблизу дороги Вижниця – Путила височить скеля – струмочок висотою 30 метрів і шириною – 12 метрів, яка нагадує статую суворої жінки….

Утворилася вона внаслідок вітрової ерозії піскових палеогенового віку (45 млн.р).

Скеля має мальовничий вигляд на тлі зелених схилів, що її оточують. За народною легендою, скупа багачка відказала старій жебрачці у милостині. Та прокляла її, і багачка скам’яніла.

 

  • Метод «Кодове слово»

Четверте чудо Буковини  - Печера, яка знаходиться у Новоселицькому районі Чернівецької області.

Щоб розшифрувати назву печери, треба виконати наступні завдання:

Дані завдання учні виконують біля дошки з поясненням. ( по 0,5 бала за кожну правильну відповідь).

  1. 2(4х-5)-(2-3х)=8х-10-2+3х=11х-12;   П
  2. 20-(-5+2х)=25-2х;      О
  3. 10-2(7-х)=10-14+х=-6+х;     П
  4. 3-(х-12)=-х+15;       Е
  5. -8х*2,5=-20х;       Л
  6. -6(х-3)=-6х+18;       Ю
  7. -4х+11+35х=31х+11;      Ш
  8. -4х-11-35х=-39х-11;      К
  9. -4х*0*(-4х)=0       А

БуковинкаПечера «Попелюшка»

Потенційно найдовша у світі печерна система у гіпсах (нині – 90,2 км, ІІІ місце у світі), розміщена у прут – Дністровському межиріччі (Новоселицький  район)….

Баламутовская пещераВідрізняється  аномально великими розмірами підземних галерей, майже невичерпними запасами спелеоресурсів, унікальними вторинними мінеральними відкладами і утвореннями. Придатна для комплексного використання. Геологічна пам’ятка природи загально державного значення.

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=436469787-25-72&n=21Вчитель. Наступне із чудес Буковини – Буковинські водоспади. Скільки водоспадів є в руслі потоку смугарів дізнаємося, коли розв’яжемо задачу.

Задача:

Позичив гуцул у шинкаря 33 гривні, потім віддав йому 10 гривень, потім знову позичив деяку суму,і віддавши шинкарю 25 гривень, залишився винен йому ще 5 гривень. Яку суму позичив гуцул другого разу?

Відповідь:

-33+10-х+25=5 гривень.

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=519733925-43-72&n=21Буковинські водоспади

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=535383503-68-72&n=21В руслі потоку Смугарів та його приток на відстані 2км – сім водоспадів ріхної потужності і висоти (3-18м), що є унікальним явищем для Українських Карпат…..

Місце розташування «Буковинських водоспадів» - є село Ростоки, Путильського району, Чернівецької області.

 

V.  Підсумок уроку.

  • Вправа «Квітка фортуни»

Учні відривають пелюстки і відповідають на запитання:

  1. Як називаються два числа , що відрізняються одне від одного лише знаком? (протилежними)
  2. Щоб знайти невідоме зменшуване, потрібно ...(до різниці додати від’ємник)
  3. З двох від’ємних чисел більше те… (яке ближче до нуля)
  4. Сумою двох від’ємних чисел є число…(від’ємне)
  5. Добуток двох взаємно обернених чисел дорівнює…(одиниці)
  6. Щоб знайти невідоме ділене, потрібно…(частку помножити на дільник)
  7. Сума двох протилежних чисел дорівнює… (нулю)
  8. На яке число не можна ділити? (нуль)
  9. Часткою двох від’ємних чисел є число… (додатне)
  10. Добуток двох чисел з різними знаками є число…(від’ємне).

 

 

  • Практичні завдання.

Вчитель виставляє оцінки учням за урок, в той час на проекторі учням показані задачі за готовими рисунками, учні їх розв’язують.

Розкласти числа в порядку зростання

І

В

Ч

Р

Ц

І

Н

Е

!

0

0,5

-13

-0,5

2

5,

-0,2

-5

12

 

Ч

Е

Р

Н

І

В

Ц

І

!

-13

-5

-0,5

-0,2

0

0,5

2

5

12

 

VІ. Домашнє завдання.

  1. Повторити параграф 36-39

2. підготуватися до контрольної роботи.

3. №1121(1;2);1112 (2);1141(2).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок математики в 6 класі

З теми «Дії з раціональними числами»

 

Вчитель математики

Реваківського ЗНЗ І-ІІІ ступенів

Кіцманського району

Чернівецької області.

docx
Додано
1 грудня 2019
Переглядів
794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку