Тема уроку: Дії з раціональними числами.
Мета:
Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь та навичок.
Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютер, вирізана з картону квітка, пазл із завданнями, таблиці для усного рахунку, завдання для самостійної роботи.
Епіграф уроку: не в кількості знань полягає освіта,
а в повному розумінні й майстерному
застосуванні всього того, що знаєш.
Дістервег.
План уроку:
План уроку:
І. Організаційний момент.
Казка «Пряник і колосок»
Я хочу розпочати наш урок із казки «Пряник і колосок», яку написав своєму синову відомий педагог В.С. Сухомлинський.
Вранці, до сходу сонця Людина взяла білий пряник і пішла в поле. Зірвала колосок у полі, вийняла з нього зернята, і спробувала на зуб, посміхнулась і заховала колосок у кишеню. Ось там і зустрілися Пряник і Колосок.
Отже, я вас закликаю до наполегливої праці на уроці.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Дидактична гра «Хто швидше».
Завдання учнів розповідати про два дані числа та скласти з ними різні рівняння. Наприклад, числа (-14) та 7.
Запитання:
-14+х=7 7:х=-14 -14-=7
х=7-(-14) х=7:(-14) =-14-7
х=21 х=-7/14 =-21 –немає коренів
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Щоб дізнатися назву І чуда Буковини потрібно обчислити усно дані завдання.
- |
-36 |
-20 |
15 |
9 |
-12 |
24 |
8 |
-27 |
-21 |
-3 |
33 |
17 |
-18 |
-12 |
5 |
41 |
25 |
-10 |
-4 |
12 |
48 |
32 |
-3 |
3 |
* |
-12 |
-8 |
4 |
11 |
-9 |
108 |
72 |
-36 |
-99 |
-5 |
60 |
40 |
-2 |
-55 |
7 |
-84 |
-56 |
28 |
77 |
13 |
-156 |
104 |
52 |
143 |
Митрополичий палац
Розповідь вчителя про красу і чудеса Буковини.
Перша архітектурна пам’ятка, що віднесена до 7 чудес Буковини, - Митрополичний палац у Чернівцях де зараз знаходиться Буковинський університет.
Архітектурний ансамбль Резиденції митрополитів Буковини у Чернівцях безперечно є унікальним витвором просторового мистецтва. Резиденція, будівництво якої тривало18 років, є найвизначнішою роботою видатного архітектора, засновника Празької Академії мистецтв Йозефа Главки, який створив понад 150 будівель у Відні, Празі та інших містах Європи. Він створив проект свого найвизначнішого шедевру у віці 29 років. Нині у приміщенні колишньої резиденції знаходиться корпус Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. А нещодавно резиденція потрапила до списку світової спадщини ЮНЕСКО.
Робота в парах
Двоє учнів за дошкою розв’язують завдання інші в зошитах, а потім звіряють разом з вчителем.
ІV. Застосування знань, умінь та навичок.
Щоб отримати назву іншого чуда Буковино потрібно скласти пазл, щоб побачити його. Вчитель показує картину, потім закриває її, учні по черзі витягують фрагменти, розв’язують їх і складають пазл.
Завдання до пазлу:
Вчитель. Молодці! Тепер розглянемо фортецю.
Хотинська фортеця
Хотинська фортеця – свідок численних війн та баталій. Протягом століть вона була центром розвитку ремесел і торгівлі, культури та економіки.
Не випадково скелястий мис над Дністром наші предки називали «Хотинь». Назва міста походить від дієслова «хотіти».
Хотин завжди привертав увагу завойовників. Відома Хотинська фортеця і подіями Хотинської війни, яка проходила під стінами фортеці у вересні – на початку жовтня 1621 року ця війна прославила запорізьких козаків та їхнього гетьмана Петра Конашевича – Сагайдачного і стала переломним моментом в історії османської імперії. Перемога під Хотином врятувала західну Європу від вторгнення яничар.
Вчитель. Далі мова піде про природну красу Буковини. Зараз ми дізнаємося про надзвичайну «багачку», яка живе дуже багато років і надзвичайно висока. А про її ріст дізнаємося, коли розв’яжемо рівняння, бо відповідно одного з них буде ріст «багачки».
х=19. У=1,4 або у=-0,2 х=30.
Вчитель. Зріст «Багачки» - 30 м. Це тому, що вона кам’яна.
Кам’яна «Багачка»
На правому березі долини карпатської ріки Путила поблизу дороги Вижниця – Путила височить скеля – струмочок висотою 30 метрів і шириною – 12 метрів, яка нагадує статую суворої жінки….
Утворилася вона внаслідок вітрової ерозії піскових палеогенового віку (45 млн.р).
Скеля має мальовничий вигляд на тлі зелених схилів, що її оточують. За народною легендою, скупа багачка відказала старій жебрачці у милостині. Та прокляла її, і багачка скам’яніла.
Четверте чудо Буковини - Печера, яка знаходиться у Новоселицькому районі Чернівецької області.
Щоб розшифрувати назву печери, треба виконати наступні завдання:
Дані завдання учні виконують біля дошки з поясненням. ( по 0,5 бала за кожну правильну відповідь).
Печера «Попелюшка»
Потенційно найдовша у світі печерна система у гіпсах (нині – 90,2 км, ІІІ місце у світі), розміщена у прут – Дністровському межиріччі (Новоселицький район)….
Відрізняється аномально великими розмірами підземних галерей, майже невичерпними запасами спелеоресурсів, унікальними вторинними мінеральними відкладами і утвореннями. Придатна для комплексного використання. Геологічна пам’ятка природи загально державного значення.
Вчитель. Наступне із чудес Буковини – Буковинські водоспади. Скільки водоспадів є в руслі потоку смугарів дізнаємося, коли розв’яжемо задачу.
Задача:
Позичив гуцул у шинкаря 33 гривні, потім віддав йому 10 гривень, потім знову позичив деяку суму,і віддавши шинкарю 25 гривень, залишився винен йому ще 5 гривень. Яку суму позичив гуцул другого разу?
Відповідь:
-33+10-х+25=5 гривень.
Буковинські водоспади
В руслі потоку Смугарів та його приток на відстані 2км – сім водоспадів ріхної потужності і висоти (3-18м), що є унікальним явищем для Українських Карпат…..
Місце розташування «Буковинських водоспадів» - є село Ростоки, Путильського району, Чернівецької області.
V. Підсумок уроку.
Учні відривають пелюстки і відповідають на запитання:
Вчитель виставляє оцінки учням за урок, в той час на проекторі учням показані задачі за готовими рисунками, учні їх розв’язують.
Розкласти числа в порядку зростання
І |
В |
Ч |
Р |
Ц |
І |
Н |
Е |
! |
0 |
0,5 |
-13 |
-0,5 |
2 |
5, |
-0,2 |
-5 |
12 |
Ч |
Е |
Р |
Н |
І |
В |
Ц |
І |
! |
-13 |
-5 |
-0,5 |
-0,2 |
0 |
0,5 |
2 |
5 |
12 |
VІ. Домашнє завдання.
1. Повторити параграф 36-39
2. підготуватися до контрольної роботи.
3. №1121(1;2);1112 (2);1141(2).
Інтегрований урок математики в 6 класі
З теми «Дії з раціональними числами»
Вчитель математики
Реваківського ЗНЗ І-ІІІ ступенів
Кіцманського району
Чернівецької області.