Діагностична картка оцінки уроку відповідно до рекомендацій МОН України
( лист №1/11-5966 від 01.07.2019)
Вчитель __________ Клас ______ Предмет: _________
Дата проведення уроку «______» ____ 20 ___ року
ТЕМА УРОКУ: ________________________________________________________
ТЕМА ВІДВІДУВАННЯ:
Виконання вчителем методичних рекомендацій МОН України щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році. Оцінювання діяльності вчителя на відповідність кваліфікаційної категорії, встановлення рівня володіння вчителем компетентнісним, діяльнісним підходами до навчання , педагогікою партнерства . Спрямованість навчального заняття на реалізацію наскрізних змістових ліній та формування суспільних цінностей.
Оцінний бал:
0 балів – відсутній показник;
1 бал – показник проявляється інколи;
2 бали – показник проявляється чітко і якісно.
№ з/п |
Структурні елементи уроку, зміст та показники – критерії оцінювання прояву їх протягом уроку |
Узагаль-нений максима-льний бал |
Оцінний бал |
||
|
|
|
0 |
1 |
2 |
1. |
Створення комфортного освітнього середовища вчителем |
8 балів |
|
|
|
Доброзичливий настрій учителя та учнів |
|
|
|
|
|
Повна готовність класу та обладнання до уроку |
|
|
|
|
|
Організація уваги учнів. |
|
|
|
|
|
Співпрацює з учнями на засадах партнерства |
|
|
|
|
|
2. |
Визначення мети і завдань уроку |
8 балів |
|
|
|
Ознайомлення учнів з навчально-виховними задачами уроку, з планом діяльності, з формами контролю ступені досягнення мети уроку |
|
|
|
|
|
Постановка навчальної мети уроку для учнів (разом з учнями, учнями самостійно), розуміння учнями практичної значущості навчальної мети та критеріїв її досягнення |
|
|
|
|
|
Діагностичність завдань уроку (можливість оцінити ступінь досягнення мети через виконання навчально-виховних завдань) |
|
|
|
|
|
Спрямованість мети на оволодіння учнями ключових компетентностей, доцільність використання форм та методів роботи для досягнення цієї мети |
|
|
|
|
|
3. |
Підготовка або вступ до вивчення теми |
10 б |
|
|
|
Перевірка обсягу і якості засвоєння складових нової навчальної дії. Проведення вхідного діагностування перед вивченням нового матеріалу |
|
|
|
|
|
|
Спрямування питань і завдань на розвиток наукового мислення (класифікація, аналогії, аналіз, узагальнення, пошук закономірностей, порівняння та ін..) |
|
|
|
|
Створення нестандартних ситуацій у використанні знань та вмінь |
|
|
|
|
|
Залучення учнів до коментування відповідей; взаємоконтроль і самоконтроль при діагностуванні |
|
|
|
|
|
Визначення зони найближчого розвитку учнів (груп учнів) |
|
|
|
|
|
4. |
Формування пізнавальної мотивації Пошук зв'язку з досвідом, інтересами, знаннями учнів; спонукання до нового виду діяльності, проблемне завдання. |
4 бали |
|
|
|
Розуміння учнями практичної значущості навчального матеріалу |
|
|
|
|
|
5. |
Засвоєння нового навчального матеріалу |
12 б |
|
|
|
|
Організація процесу сприйняття, усвідомлення, первинного узагальнення та систематизації нового матеріалу |
|
|
|
|
Навчання учнів власній діяльності по оволодінню змістом навчального матеріалу, умінням та навичкам раціонально вчитися |
|
|
|
|
|
Опора на наочність, плани, схеми,таблиці, проговорення своїх дій, оформлення результатів спостереження в усній або письмовій формах |
|
|
|
|
|
Застосування прийомів структурування навчального матеріалу, усвідомлення узагальнених способів виконання навчальних дій |
|
|
|
|
|
Врахування закономірностей розвитку та індивідуальних особливостей учнів |
|
|
|
|
|
Залучення усіх учнів до активної діяльності (використання парних, групових форм роботи, змішане навчання,практична робота з індивідуальними завданнями та ін.) |
|
|
|
|
|
6 |
Розвиток і формування ключових компетентностей та спрямування уроку на формування суспільних цінностей |
22 балів |
|
|
|
|
Реалізація наскрізних змістових ліній «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність» |
|
|
|
|
- Спілкування державною мовою - Спілкування іноземними мовами - Математична компетентність - Компетентності у галузі природничих наук - Екологічна грамотність і здорове життя - Інформаційно-ціфрова компетентність - Уміння вчитися впродовж життя - Соціальні та громадянські компетентності - Загальнокультурні компетентності - Ініціативність та підприємливість |
|
|
|
|
|
7. |
Рефлексія та оцінка рівня засвоєння навчального матеріалу |
12 балів |
|
|
|
|
Оприлюднення критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів |
|
|
|
|
Оцінка досягнень учнів на основі зрозумілих учням критеріїв оцінювання |
|
|
|
|
|
Забезпечення зворотного зв’язку |
|
|
|
|
|
Використання методики самооцінювання і взаємооцінювання учнів |
|
|
|
|
|
Відзначення досягнень учнів, підтримка бажання вчитися |
|
|
|
|
|
Використання формувального оцінювання |
|
|
|
|
|
8. |
Подання домашнього завдання |
6 бали |
|
|
|
|
Мотивування, інструктаж щодо виконання д/з, своєчасність подання та перевірка розуміння змісту д/з і способів його виконання |
|
|
|
|
Варіативність домашнього завдання із озвученими критеріями оцінювання |
|
|
|
|
|
Обсяг та підбір завдань, спрямованих на оволодіння ключовими компетентностями |
|
|
|
|
|
9. |
Використання ІКТ , медіатехнологій |
6 б |
|
|
|
|
Використання електронних освітніх ресурсів |
|
|
|
|
Використання медіа ресурсів з навчальною метою |
|
|
|
|
|
Використання ІКТ технологій, мережі Інтернет для виконання он-лайн завдань, пошуку інформації |
|
|
|
|
|
|
Загальна кількість балів |
88 |
|
|
|
Ключ
до визначення рівня проведеного уроку
До 23б. - початковий рівень (відповідність на спеціаліста)
23 – 44 б. - середній рівень (відповідність на спеціаліста вчителя ІІ категорії)
45 – 66 б. - достатній рівень (відповідність на спеціаліста вчителя І категорії)
67 – 88 б. - високий рівень (відповідність на спеціаліста вчителя вищої категорії)
Висновки: Вчителем _реалізуються методичні рекомендації МОН України щодо викладання навчальних предметів на __ ……….._____ рівні.
Вчитель ____________ успішно реалізує ______________________________ показники.
Вчитель має утруднення в реалізації ____________________ експертних показників.
Ознайомлений з висновками:
__________________ ________________________
(підпис) (прізвище, ініціали)