Контрольна робота з теми « Орфографія І частина
Завдання 1 – 8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь.
1. Скільки звуків у слові ялівець? (0,5 бала)
А) сім; Б) вісім;
В) дев’ять; Г) шість.
2. Правильну вимову відображає звуковий запис слова: (0,5 бала)
А) зв’язок [зв’азо́к]; Б) в’ється [вйе́ц’:а];
В) латаття [лата́т’а]; Г) каньйон [канйо́н].
3. Яка форма слова пишеться з ь? (0,5 бала)
А) на гіл..ці; Б) на лял..ці;
В) на сон..ці; Г) на хустин..ці.
4. Букву т на місці пропуску потрібно писати в обох словах рядка: (0,5 бала)
А) чес..ний, контрас..ний; Б) запяс..ний, шіс..надцятий;
В) пес..ливий, радіс..ний; Г) кіс..лявий, очис..ний.
5. Укажіть випадок, коли треба обрати прийменник у: (0,5 бала)
А) (у, в) озері; Б) викиди (у, в) атмосферу;
В) (у, в) обличчя; Г) працював (у, в) полі.
6. Укажіть слово, у якому пишеться апостроф: (0,5 бала)
А) духм..яний; Б) горохв..яий;
В) мереф..янський; Г) присв..ячений.
7. Укажіть слово, у якому при словозміні відбувається чергування приголосних: (0,5 бала)
А) голуб; Б) віз;
В) горох; Г) пень.
8. Подвоєні букви треба писати в усіх словах рядка: (0,5 бала)
А) гуаш..ю, радіст..ю; Б) маз..ю, недбаліст..ю;
В) акварел..ю, подорож..ю; Г) мід..ю, матір..ю.
Завдання 9 передбачає установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. (2 бали)
9. Установіть відповідність.
1 дзюрчати А 3 букви, 4 звуки
2 дощ Б 8 букв, 6 звуків
3 ясний В 5 букв, 6 звуків
4 хрущ Г 4 букви, 5 звуків
Д 8 букв, 7 звуків
10. Виконайте звукопис слів. Підкресліть слова, що мають однакову кількість букв і звуків. (2 бали)
Верб’я, кошеня, радіють, трудиться.
11. У поданих словах уставте, де треба, м’який знак. Поставте слова у форму давального відмінка однини. (2 бали)
Зірон..ка, Натал..ка, дон..ка, гол..ка.
12. Запишіть назви міст в алфавітному порядку. (2 бали)
Вінниця, Київ, Боярка, Рівне, Ковель, Житомир, Львів, Харків, Одеса, Чернігів, Запоріжжя, Івано-Франківськ.
5 клас
Контрольна робота № 5 з теми “Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія” (різнорівневі завдання)
Варіант ІІ
Завдання 1 – 8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1. Позначте слово, у якому кількість букв і звуків збігається: (0,5 бала)
А) янтар; Б) хлопець;
В) промінь; Г) щавель.
2. Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає правильну вимову: (0,5 бала)
А) просьба [про́с'ба]; Б) книжці [кни́жц´і];
В) пісня [піс’на’]; Г) учишся [учес'а].
3. Знак м’якшення на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка: (0,5 бала)
А) полтавс..кий, балкон..чик; Б) брин..чати, сіл..ський;
В) сім..десят, малесен..кий; Г) черкас..кий, тан..ці.
4. Укажіть слово, у якому спрощення відбувається не лише у вимові, а й на письмі: (0,5 бала)
А) хворос..няк; Б) шіс..надцять;
В) хвас..ливий; Г) виїз..ний.
5. Укажіть випадок, коли треба обрати прийменник в: (0,5 бала)
А) (у, в) першому вагоні; Б) завітав (у, в) гості;
В) зайшла (у, в) аптеку; Г) поїхав (у, в) відрядження.
6. Укажіть слово, у якому пишеться апостроф: (0,5 бала)
А) мавп..ячий; Б) мор..яцький;
В) св..ятковий; Г) торф..яний.
7. Укажіть слово, у якому при словозміні відбувається чергування приголосних: (0,5 бала)
А) день; Б) село;
В) пух; Г) заєць.
8. Подвоєні букви треба писати в усіх словах рядка: (0,5 бала)
А) зустріч..ю, щиріст..ю; Б) памороз..ю, любов..ю;
В) папорот..ю, піч..ю; Г) ніч..ю, матір..ю.
Завдання 9 передбачає установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. (2 бали)
9. Установіть відповідність.
1 дощовий А 7 букв, 8 звуків
2 джем Б 5 букв, 4 звуки
3 рілля В 7 букв, 7 звуків
4 мільярд Г 4 букви, 3 звуки
Д 8 букв, 7 звуків
10. Виконайте звукопис слів. Підкресліть слова, що мають однакову кількість букв і звуків. (2 бали)
Ґудзик, вечеря, їдуть, вернешся.
11. У поданих словах уставте, де треба, м’який знак. Поставте слова у форму давального відмінка однини. (2 бали)
Черешен..ка, Юл..ка, сопілон..ка, краплин..ка.
12. Запишіть назви міст в алфавітному порядку. (2 бали)
Батурин, Ізюм, Чернівці, Миколаїв, Херсон, Буковель, Варшава, Суми, Ялта, Ужгород, Юрмала, Кропивницький.
5 клас
Контрольна робота № 5 з теми “Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія” (різнорівневі завдання)
ВІДПОВІДІ
№ з/п |
І варіант |
ІІ варіант |
1 |
Г |
Г |
2 |
Б |
А |
3 |
Б |
Б |
4 |
Б |
Г |
5 |
Г |
В |
6 |
В |
Г |
7 |
В |
В |
8 |
В |
В |
№ з/п |
І варіант |
ІІ варіант |
9 |
1 – д, 2 – а, 3 – в, 4 – г |
1 – а, 2 – г, 3 – б, 4 – в |
10 |
[ве́рбйа], [кошен’а́], [раді́йут’], [тру́дит’с’:а] |
[ґу́дзик], [вече́р’а], [йі́дут’], [ве́рнес:а] |
11 |
Зіронька/Зіроньці, Наталка/Наталці, донька/доньці, голка/голці |
Черешенька/черешеньці, Юлька/Юльці, сопілонька/сопілоньці, краплинка/краплинці |
12 |
Боярка, Вінниця, Житомир, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Київ, Ковель, Львів, Одеса, Рівне, Харків, Чернігів |
Баку, Батурин, Варшава, Ізюм, Кропивницький, Миколаїв, Суми, Ужгород, Херсон, Чернівці, Юрмала, Ялта |