Українська мова 5 клас
Діагностична контрольна робота з теми№2 »Лексикологія»
І варіант
1.Виберіть правильне визначення.
Лексикологія– це:
а)розділ науки про мову, який вивчає лексику;
б) всі слова певної мови;
в )те, що слово означає.
2. Про лексичне значення слова ми дізнаємося з:
а) орфографічного словника;
б) тлумачного словника;
в) зі словника іншомовних слів;
3. Вкажіть речення, в якому є слова, вжиті в переносному значенні:
а)Андрій гострим словом образив матір;
б)Птахи уже відлетіли в теплі краї;
в) Листя в лісі пожовкло.
4. Вкажіть рядок, у якому всі слова вжиті в переносному значенні:
а) пташині крила, сумна дівчина, гострий ніж;
б) сумна погода, золоте серце, гострий розум;
в) холодна вода, золоті сережки, солодке яблуко.
5. Вкажіть рядок,у якому всі слова багатозначні:
а) яблуко, зелений, голова;
б)листя, тин, пісня;
в) журавель, земля, рукав.
6. Вкажіть рядок, у якому всі слова омоніми:
а) лава, коса, ручка;
б) книга, кує, птах;
в) балка, подарунок, моторний.
7. Вкажіть рядок,у якому всі слова - синоніми:
а) привітний, чемний, відважний,веселий;
б) працьовитий, працелюбний, прямодушний;
в) посміхатися, глузувати, кепкувати, насміхатися .
8. Вкажіть рядок, у якому всі слова є синонімами до слова завірюха:
а) завія, віхола, хуга , хурделиця, сніжиця;
б) реве, гуде, скрегоче;
в) бризкає, ляпає, світить.
9. Вкажіть рядок, у якому всі пари антонімічні:
а) день-ніч, початок – кінець, чорний – червоний;
б) білий – зелений, радість – горе, веселий -сумний;
в) Вверх-вниз, рідний -чужий, молодий – старий.
10. Вкажіть рядок, у якому всі антоніми підібрані правильно:
а) білий день-чорний день, просинатися вранці – засинати ввечері ,літати високо-літати понад хмарами;
б) зоряне небо –хмарне небо, глибока річка – мілка річка, висока людина- низька людина ;
в) глибока думка – слушна думка, мізерна людина – чуйна людина; старий дуб – новий дуб.
11. Вкажіть відповідник, яке слово за змістом підходить у всі речення:
а) несе; б) веде; в) дає
Омелько … нісенітниці.
Оленка обережно …бабусі їсти.
Хлопчик … гарний букет.
12.Відредагуйте речення:
А) Я приймав участь у шкільних змаганнях з волейболу.
Б)Здавати іспит з математики було неважко.
Діагностична контрольна робота з теми№2 »Лексикологія»
ІІ варіант
1. Вкажіть рядок, у якому всі слова омоніми:
а) голова, замок, поле;
б) підручник, співає, день;
в) дорога, вода, зелень.
2. Вкажіть рядок,у якому всі слова - синоніми:
а) йти, чвалати, плентатись;
б)ніжний, працелюбний, суворий;
в)спить,дрихне,сміється.
3. Вкажіть рядок, у якому всі пари антонімічні:
а)білий – чорний, високий – низький, радісний- сумний;
б) радість – горе, чемний – поганий, рідний – чужий;
в) важко – низько, м’яко – твердо, молодий – старий.
4. Вкажіть рядок, в якому всі антоніми підібрані правильно.
а) старий зошит – молодий зошит, важко працювати – легко працювати, працювати вранці – працювати ввечері;
б) тиха погода – вітряна погода, глибока річка – мілка річка, щира людина – лицемірна людина;
в) глибока думка – мілка думка, черства людина – чуйна людина; старий дуб – новий дуб.
5. Виберіть правильне визначення.
Лексика – це:
а)сукупність слів певної мови;
б)розділ науки про мову, який вивчає лексичне значення слова;
в)те, що слово означає.
6. Вкажіть рядок,у якому всі слова - синоніми:
а) ніжний, ввічливий, відважний,;
б) привабливий, працелюбний, прямодушний;
в) охоче ,радо, залюбки, заохошки.
7. Вкажіть, яке слово підходитьза змістом для всіх речень:
а) бере; б) веде; в) дає
Мати дитину за рученьку … .
А наймолодший син… літак.
Тетянка обережно контур на малюнку … .
8. Вкажіть рядок, у якому всі слова вжиті в переносному значенні:
а) місяць виглядає, яскраве сонечко, золоті руки;
б) м′ке серце, солодке життя, гострий розум;
в) ласкава бабуся, ласкаве сонечко, тепла ковдра.
9. Вкажіть рядок,у якому всі слова багатозначні:
а) день, свіжий, голова; б)місяць, тин, пісня; в)голова, земля, рукав.
10. Вкажіть рядок, у якому всі слова являються синонімами до слова виє:
а) палить, палає, палахкотить;
б) реве, завиває, скиглить;
в) бризкає, пирскає, світить.
11. Про лексичне значення слова ми дізнаємося з:
а) орфографічного словника;
б) словника синонімів;
в) тлумачного словника.
12. Відредагуйте речення:
Твоя поведінка в школі нетактична.
Канєшно,я завтра йду до школи по-любому.