Підсумкова робота за темою «Лексикологія» ГР4.
І Варіант
1. Виберіть рядок, у якому всі слова вжиті в прямому значенні:
А білий сніг, білий голуб, біла заздрість;
Б тепле слово, добре серце, гострий ніж;
В солодка цукерка, теплий одяг, срібна сережка;
Г срібна трава, гострий кут, холодний розум.
2. Позначте рядок, у якому всі прикметники вжиті в переносному значенні:
А солодкий сон, солодка цукерка, гіркий полин, гіркий смак;
Б білий сніг, білий голуб, біла заздрість, білі скроні;
В гострий погляд, добре серце, тепле слово, солодкий спів;
Г теплий одяг, гострий ніж, гостре слово, тверда рука.
3. Орфографічні помилки в написанні слів допущено в рядку
А пам’ять, Лук’ян, солов’їний
Б з’явитися, об’єднав, довір’я
В св’ято, перемир’я, моркв’яний
Г пам’ять, під’їзд, цвях
4.Апостроф треба писати на місці пропуску у всіх словах рядка
А св…ятковий, під..єднати, ластів..я Б відв..язати, скип..ятити, тім..я
В торф..яний, дит..ясла, Св..ятослав Г р..юкзак, р..яжанка, трав..янистий
5. Без м’якого знака треба писати усі слова в рядку
А мен..ший, т..мяний, св..ято Б скрин..ці, оболон..ський, сіл..лю
В чотир..ма, хатин..ці, шіст..сот Г куз..ня, брун..ці, їдал..ня
6. Виберіть рядок, де у всіх словах пишемо "і"
А Б..знес, Антаркт..да; Б Г..мн, д..ктор;
В Матер..ал, тр..умф; Г Республ..ка, м..ро.
7. Подвоєння літер відбувається на місці пропуску в рядку в усіх словах рядка
А кол..ектив, сум..а, мір..а; Б ман..а, мадон..а, віл..а;
В піц..а, бул..а, хоб..і; Г мас..а, брут..о, мот..о.
8.Слова, які вийшли з активного вжитку через те, що зникли поняття, які вони називали (їх не можна замінити сучасним синонімом):
А Історизми; Б Архаїзми; В Неологізми.
9.Доберіть слово з подвоєними буквами та складіть з ним питальне речення.
10. Доберіть слово з апострофом та складіть з ним речення.
11. Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать.
Слова |
Лексикологічна група |
1.Глибокий-мілкий |
А омоніми |
2. Самостійний - незалежний |
Б пароніми |
3. Роман, роман |
В синоніми |
4. Континент-контингент |
Г багатозначні слова |
|
Д антоніми |
Підсумкова робота за темою «Лексикологія» ГР4.
ІІ Варіант
1. Апостроф треба писати на місці пропуску у всіх словах рядка
А прив..язати, торф..яний, сім..я Б тьм..яний, роз..єднати, ластів..я
В різдв..яний, дит..ясла, Св..ятослав Г трав..янистий, р..ябий, кучер..явий
2. Без м’якого знака треба писати усі слова в рядку
А тон..ший, камін..чик, материн..ське Б скрин..ці, оболон..ський, сіл..лю
В нян..чити, хатин..ці, шіст..сот Г куз..ня, брун..ці, їдал..ня
3.Виберіть рядок, де допущено помилку у написанні слів іншомовного походження з подвоєнням:
А Вілла, булла; Б Алло, манна;
В Піца, хоббі; Г Мадонна, бонна.
4.Виберіть рядок, де у всіх словах пишемо "и"
А Д..р..гент, д..ктор; Б Г..мназ..я, д..хлофос;
В Ч..каго, ..люз..я; Г Д..ректор, моза..ка.
5. Лексика, яка зрозуміла всім, але маловживана у живому щоденному спілкуванні:
А Активна лексика. Б Пасивна лексика.
6. Орфографічні помилки в написанні слів допущено в рядку
А подвір’я, Лук’янівна, пір’їна
Б об’явитися, єднання, перемир’я
В моркв’яний, щасття, священик
7. Доберіть слово з подвоєними буквами та складіть з ним питальне речення.
8. Доберіть слово з м’яким знаком та складіть з ним речення.
9. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:
А абрикос, балет, голос, доля;
Б азбука, бігти, говорити, дивуватися;
В голова, дружина, міст, пілот;
Г артист, кипіти, важкий, гарячий.
10. Позначте рядок, у якому всі прикметники вжиті в переносному значенні:
А солодкий сон, солодка цукерка, гіркий полин, гіркий смак;
Б білий сніг, білий голуб, біла заздрість, білі скроні;
В гострий погляд, добре серце, тепле слово, солодкий спів;
Г теплий одяг, гострий ніж, гостре слово, тверда рука.
11. Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать.
Слова |
Лексикологічна група |
1. Глибокий-мілкий |
А омоніми |
2. Самостійний - незалежний |
Б пароніми |
3. Роман, роман |
В синоніми |
4. Континент-контингент |
Г багатозначні слова |
|
Д антоніми |