Підсумкова робота за розділом "Лексикологія".

Про матеріал
У контрольній роботі подані тести за темою "Лексикологія", щоб зробити аналіз результатів контролю навчальної діяльності учнів для узагальнення вивченої теми.
Перегляд файлу

Підсумкова робота за темою «Лексикологія» ГР4.

І Варіант

1. Виберіть рядок, у якому всі слова  вжиті в прямому значенні:

 А  білий сніг, білий голуб, біла заздрість;

 Б  тепле слово, добре серце, гострий ніж;

 В  солодка цукерка, теплий одяг, срібна сережка;

 Г  срібна трава,  гострий кут,  холодний розум.

2. Позначте рядок, у якому всі прикметники вжиті в переносному значенні:

А солодкий сон, солодка цукерка, гіркий полин, гіркий смак;

Б білий сніг, білий голуб, біла заздрість, білі скроні;

В гострий погляд, добре серце, тепле слово, солодкий спів;

Г теплий одяг, гострий ніж, гостре слово, тверда рука.

3. Орфографічні помилки в написанні слів допущено в рядку

А пам’ять, Лук’ян, солов’їний 

Б з’явитися, об’єднав, довір’я

В св’ято, перемир’я, моркв’яний

Г пам’ять, під’їзд, цвях

4.Апостроф треба писати на місці пропуску у всіх словах рядка

А св…ятковий, під..єднати, ластів..я  Б відв..язати, скип..ятити, тім..я

В торф..яний, дит..ясла, Св..ятослав  Г р..юкзак, р..яжанка, трав..янистий

5. Без м’якого знака треба писати  усі слова в рядку

А мен..ший, т..мяний, св..ято   Б скрин..ці, оболон..ський, сіл..лю

В чотир..ма, хатин..ці, шіст..сот  Г куз..ня, брун..ці, їдал..ня

6. Виберіть рядок, де у всіх словах пишемо "і"

А Б..знес, Антаркт..да;         Б  Г..мн, д..ктор;

 В  Матер..ал, тр..умф;           Г  Республ..ка, м..ро.

7. Подвоєння літер відбувається на місці пропуску в рядку в усіх словах рядка

А кол..ектив, сум..а, мір..а;      Б  ман..а, мадон..а, віл..а;

 В  піц..а, бул..а, хоб..і;    Г мас..а, брут..о, мот..о.

8.Слова, які вийшли з активного вжитку через те, що зникли поняття, які вони називали (їх не можна замінити сучасним синонімом):

А  Історизми;    Б Архаїзми;    В Неологізми.

9.Доберіть слово з подвоєними буквами та складіть з ним питальне речення.

10. Доберіть слово з апострофом та складіть з ним речення.

11. Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать.                                                                                       

Слова

Лексикологічна група

1.Глибокий-мілкий                             

А  омоніми

2.  Самостійний - незалежний

Б   пароніми

3.  Роман, роман          

В  синоніми

4. Континент-контингент

Г  багатозначні слова

 

Д  антоніми                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова робота за темою «Лексикологія» ГР4.

ІІ Варіант

1. Апостроф треба писати на місці пропуску у всіх словах рядка

А прив..язати, торф..яний, сім..я   Б тьм..яний, роз..єднати, ластів..я

В різдв..яний, дит..ясла, Св..ятослав  Г трав..янистий, р..ябий, кучер..явий

2. Без м’якого знака треба писати  усі слова в рядку

А тон..ший, камін..чик, материн..ське Б скрин..ці, оболон..ський, сіл..лю

В нян..чити, хатин..ці, шіст..сот  Г куз..ня, брун..ці, їдал..ня

3.Виберіть рядок, де допущено помилку у написанні слів іншомовного походження з подвоєнням:

А Вілла, булла;   Б  Алло, манна;

 В Піца, хоббі;   Г Мадонна, бонна.

4.Виберіть рядок, де у всіх словах пишемо "и"

 А  Д..р..гент, д..ктор;         Б Г..мназ..я, д..хлофос;

 В  Ч..каго, ..люз..я;             Г Д..ректор, моза..ка.

5. Лексика, яка зрозуміла всім, але маловживана у живому щоденному спілкуванні:

 А   Активна лексика.          Б  Пасивна лексика.

6. Орфографічні помилки в написанні слів допущено в рядку

А подвір’я, Лук’янівна, пір’їна

Б об’явитися, єднання, перемир’я 

В моркв’яний, щасття, священик

7. Доберіть слово з подвоєними буквами та складіть з ним питальне речення.

8. Доберіть слово з м’яким знаком та складіть з ним речення.

9. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:

А абрикос, балет, голос, доля;

Б азбука, бігти, говорити, дивуватися;

В голова, дружина, міст, пілот;

Г артист, кипіти, важкий, гарячий.

10. Позначте рядок, у якому всі прикметники вжиті в переносному значенні:

А солодкий сон, солодка цукерка, гіркий полин, гіркий смак;

Б білий сніг, білий голуб, біла заздрість, білі скроні;

В гострий погляд, добре серце, тепле слово, солодкий спів;

Г теплий одяг, гострий ніж, гостре слово, тверда рука.

11. Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать.                                                                                       

Слова

Лексикологічна група

1. Глибокий-мілкий                             

А  омоніми

2.  Самостійний - незалежний

Б   пароніми

3.  Роман, роман          

В  синоніми

4. Континент-контингент

Г  багатозначні слова

 

Д  антоніми                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 жовтня 2024
Переглядів
1516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку