З метою формування та розвитку предметних і міжпредметних навичок і умінь, так і з метою системного відстеження індивідуального розвитку здобувача освіти в процесі навчання, з метою фіксації досягнень учнів пропоную завдання з мовно-літературної освітньої галузі для 2 класу за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.Шияна до підручника Ганни Остапенко «Українська мова та читання» (Київ «Світич» 2019)
Діагностична тестова робота №6. (Лексична тема. Територія. Мовна тема. Антоніми) у двох варіантах містить по шість завдань відповідно до пізнавальної (когнітивної) сфери, які дають змогу шляхом формувального оцінювання відстежувати опанування навчального досвіду як основи компетентності, вибудувати індивідуальну траєкторію особистості.
Досягнення учнів співвідносяться з характеристикою (описом) очікуваного результату.
За результатом діагностичної роботи учні здійснюють самоаналіз, а вчитель – аналіз рівня досягнення учнів.
Самоаналіз |
Познач V: (Як тобі було виконувати завдання?) |
Мені було дуже легко |
Мені була потрібна допомога вчителя чи однокласників |
Мені було дуже важко |
Позначка/інтерпретація вчителя |
Результат роботи |
Коментар |
++ (має значні успіхи) |
Правильно виконав/виконала усі завдання |
Дуже добре; Я пишаюсь тобою! Чудово. Ми пишаємось твоїми досягненнями... |
+ (демонструє помітний прогрес) |
Допустив/допустила 1-2 помилки |
Добре. З успіхом тебе! Ти багато вмієш... |
V (досягає результату з допомогою вчителя) |
Допустив/допустила 3-4 помилки |
Досить вдало! Уже краще. У тебе все вийде, тільки зверни увагу на ... |
! (потребує значної уваги і допомоги) |
Допустив/допустила 5 і більше помилок |
Щодня тренуйся з друзями чи батьками. У тебе обов’язково все вийде... |
Оцінювання рівня навчальних досягнень
Діагностична робота №6
№3/п завд. |
Опис вимог (конкретизовані навчальні цілі) |
ПІБ учня/учениці
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1 |
Знання визначення антонімів |
|
|
|
|
|
|
2 |
Вміння з’єднувати протилежні за значенням слова |
|
|
|
|
|
|
3 |
Вміння підбирати потрібний антонім у реченні |
|
|
|
|
|
|
4 |
Вміння знаходити антонімічні пари |
|
|
|
|
|
|
5 |
Вміння правильно вживати антонім у прислів’ї |
|
|
|
|
|
|
6 |
Складання та запис невеликого тексту з використанням антонімів в описі пір року (3-4 речення) |
|
|
|
|
|
|
Тиждень 11-12 Тема 3.Територія.
Діагностична робота №6
Варіант 1
Тема. Антоніми.
1.Слова, протилежні за значенням – це ...
А) антоніми
Б) омографи
2.З’єднайте слова, протилежні за значенням.
зима ● ● ніч
день ● ● боягуз
сміливий ● ● сміятися
плакати ● ● літо
3.Закінчіть речення, вибравши відповідний антонім.
Взимку день коротший, а ніч – ... .
А) довша
Б) ширша
В) глибша
4.Пошукайте у вірші слова-антоніми і підкресліть знизу лінією.
Білі мухи налетіли,
Чорну землю густо вкрили.
5.Допишіть у прислів’ї антонім.
Сміятися краще, ніж ... .
6.Уявіть, що ви письменники. Вам потрібно описати зиму і літо. Порівняйте ці пори року у реченнях (3-4 речення), використавши антоніми.
Тиждень 11-12 Тема 3.Територія.
Діагностична робота №6
Варіант 2
Тема. Антоніми.
1.Слова, протилежні за значенням – це ...
А) омографи
Б) антоніми
2.З’єднайте слова, протилежні за значенням
високо ● ● гіркий
солодкий ● ● низько
день ● ● сміятися
плакати ● ● ніч
3.Закінчіть речення, вибравши відповідний антонім.
Я збираюся лягати, а мій брат почав ... .
А) сміятися
Б) вставати
В) присідати
4.Пошукайте у вірші слова-антоніми і підкресліть знизу лінією.
Як він може веселитись,
Коли мушу я журитись?
5.Допишіть у прислів’ї антонім.
Корінь навчання гіркий, та плід його ... .
6.Уявіть, що ви письменники. Вам потрібно описати зиму і літо. Порівняйте ці пори року у реченнях (3-4 речення), використавши антоніми.