Діагностична контрольна робота з української літератури
Чарівна мелодія слова
Варіант 1
Рівень 1 ( 1 питання – 0,5 бала)
1.З ким познайомився Т. Шевченко в Літньому саду?
а) Карл Брюллов; б) Іван Сошенко;
в) Євген Гребінка; г) Василь Жуковський.
2. Мотив вірша «Думка»:
а) скарги козака на долю; б) пошуки козаком долі;
в) прощання з батьківщиною; в) прощання з дівчиною.
3. Автором слова «мрія» є:
а) Леся Українка; б) Михайло Старицький;
в) Олена Пчілка; г) Тарас Шевченко.
4. У вірші «Теплота родинного інтиму» нема образу:
а) диму; б) вогню; в) іскри; г) полум’я.
5. Розміреність і злагодженість у звучанні – це:
а) рима; б) пірихій; в) ритм; г) хорей.
6. У вірші «Жар-Птиця» згадується свято:
а) Різдво; б) Новий рік; в) Великдень; г) Миколая.
Рівень 2 (1 питання – 2 бали)
7. Опишіть козацького ватажка Івана Підкову з однойменної поеми Т. Шевченка.
8. Про які мрії розповідає лірична героїня однойменної поезії Лесі Українки?
9. Які образи оживлює у своїх поезіях І. Калинець та з якою метою?
Рівень 4 (3 бали)
10. Напишіть чотиривірш за схемою. Визначте його віршовий розмір.
…………..сонце
…………..віконце
…………..спати
…………..вставати
Діагностична контрольна робота з української літератури
Чарівна мелодія слова
Варіант 2
Рівень 1 ( 1 питання – 0,5 бала)
1. Хто був автором портрета, який розіграли в царській родині в лотерею?
а) Карл Брюллов; б) Іван Сошенко;
в) Євген Гребінка; г) Василь Жуковський
2. У вірші «Думка» нема образу:
а) чужини; б) серця козацького;
в) шляхів битих; г) лелек.
3. У вірші «Тиша морська» Леся Українка створила образ:
а) «краю ніжного проміння»; б) «краю світлого проміння»;
в) «краю вічного проміння; г) «краю блідного проміння».
4. У вірші «Забула внучка в баби черевички…» описана пора року:
а) зима; б) весна; в) літо; г) осінь.
5. Співзвучні закінчення рядків у віршованому творі – це:
а) ритм; б) ямб; в) рима; г) епітет.
6. У вірші «Підкова» лірична героїня збирається у подорож у:
а) Фінляндію; б) Голландію; в) Лапландію; г) Ісландію.
Рівень 2-3 (1 питання – 2 бали)
7. Опишіть козака із вірша Т. Шевченка «Думка».
8. Розкажіть, як лірична героїня поезії «Як дитиною, бувало,…» сприймає фізичний біль.
9. Які образи оживлює у своїх поезіях І. Андрусяк та з якою метою?
Рівень 4 (3 бали)
10. Напишіть чотиривірш за схемою. Визначте його віршовий розмір.
…………………….зіронька
…………………….ніченька
…………………….дитина
…………………….година