Діагностична робота Дієприкметник
І варіант
ГР 1
Прочитайте текст. Виконайте завдання 1і 2.
1. Два дієприкметники є в реченні
А першому Б другому В третьому Г п'ятому
2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б третьому В четвертому Г п'ятому
3. Активними є обидва дієприкметники в рядку
А зважений, скошений Б зібраний, вивчений
В зварений, пожовклий
Г потемнілий, палаючий
4. Разом НЕ з дієприкметником треба писати в реченні
А Чисте, (не)заросле місце то звужувалося, то місцями розходилося, ніби озерце.
Б Стрункі берізки, (не) понівечені любителями березового соку, радують зір.
В Лише мох укриває оте віковічне, ніким (не)займане каміння.
Г Небо теж радіє ще (не) баченому на цій землі урожаю…
5. У реченні «Ученому – світ, а невченому – тьма» виділене слово є
А підметом Б додатком В означенням Г обставиною
6. Прочитайте речення, у якому пропущено розділові знаки.
Іван перестав косити (1) повагом перетнув подвір'я (2) заросле споришем (3) і втомлено присів біля нещодавно викопаної (4) маленької кринички.
Кому в цьому реченні треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
А 1 Б 2 В 3 Г 4
ГР 2
7. Орфографічну помилку допущено в рядку
А відчинений, розсмішений Б заметений, политий
В скорочиний, знижений Г розщеплений, скоєний
8. Потребує редагування речення
А Земля, умита росами, повільно прокидалася.
Б Хлопчик, перебігавший дорогу, раптово зупинився.
В У розчинене вікно заглядали зорі.
Г Діти йшли берегом річки, зрослої очеретом.
9. Букву н на місці пропуску треба писати в обох словах рядка
А змішан..ий, нескінче́н..ий Б невблага́н..ий, неоціне́н..ий
В нездійсне́н..ий, збудо́ван..ий Г незрі́вня н..ий, невпізна́н..ий
10. Активними є обидва дієприкметники в рядку
А палаючий, лежачий Б спечений, критий В вивчений, постарілий Г дозрілий, стрижений
11. У реченні «Битий небитого везе» виділене слово є
А підметом Б додатком В означенням Г обставиною
12. Букву н на місці пропуску треба писати в обох словах рядка
А змірян..ий, нездійсне́н..а Б невпізна́н..ий, складен..ий
В невблаган..ий, нескінче́н..ий Г неоціне́н..ий, незрі́внян..ий
ГР 3
1 . Перебудуйте словосполучення так, щоб НЕ з дієприкметником писалося окремо.
Нерозквітлі троянди …………………
Нескошена трава …………………….
2. Перебудуйте речення, замінюючи особові дієслова дієприкметниками.
Торт прикрасили свіжими вишнями. …………………………………
Змокли від роси квіти. …………………………………………………..
ГР 4
Складіть невеликий текст-опис (5-7 речень), використавши щонайменше два дієприкметникові звороти.