Тема Часи дієслова.Минулий час.Зміна дієслів у минулому часі.Теперішній час.Майбутній час
Мета : закріпити знання учнів про часи дієслів,про особливості їх відмінювання; удосконалювати загально-пізнавальні вміння визначати їх у мовному матеріалі; розвивати творчі вміння учнів утворювати та використовувати в особистому мовленні різні часи дієслів; збагачувати словниковий запас учнів; здійснювати корекцію мовлення учнів; сприяти активізації пізнавальної діяльності; виховувати патріотичні почуття.
Обладнання узагальнювальні таблиці, словники, підручник, ілюстративний матеріал.
Тип уроку :формування умінь і навичок на основі нових знань.
Перебіг уроку
І.Лексико-орфографічна робота.
Поставити наголос у словах.Утворити від слів особові форми теперішнього часу.
Палити, шептати , полоти ,молотити, гуркотати, гуркотіти, могти, хотіти , повернутися , читати, навчатися ,приїхати, узагальнювати, визначати, впроваджувати, намагатися ,звертатися , вивчати,перейти.
ІІ.Перевірка домашнього завдання .
1.Виконати синтаксичний розбір речення.
Таврійський безмежний степ переповнюється стоголоссям птахів.
2.Виконати морфологічний розбір слова переповнюється .
ІІ.Мотивація навчальної діяльності учнів.Оголошення теми й мети уроку.
ІІІ. Тренувальні вправи на формування умінь і навичок у процесі практичних завдань.
1.Виконати вправу 148.Прочитайте народні прикмети ,визначте дієслова минулого часу. З’ясуйте рід і число кожного .Назвіть суфікси ,за допомогою яких утворено форми минулого часу.
2.Навчаючи-учусь .Від поданих дієслів утворіть і запишіть усі можливі форми минулого часу.
Знати, перемогти, сісти, сидіти, ходити , вивчати.
3.Хвилинка веселинка.
Складіть і запишіть жартівливу розповідь про те, як ви з товаришем готували подарунок мамі. Використовуючи фразеологізми і дієслова минулого часу.
4.Робота з підручником.(опрацювання теоретичного матеріалу про зміни дієслів у теперішньому, майбутньому часі).
5.Робота в групах.(вправа 133).Поставте дієслова у формі:
Ігр.-1особи одн. теп.часу(від імені козака: Я, козак…);
ІІгр.-1 ос.мн. теп.часу(від імені гурту козаків: Ми,козаки…)
ІІІ гр-2 ос.одн.теп.часу( Ти,козаче…)
ІVгр-2 ос.мн.теп.часу ( Ви,козаки…)
6.Ти творча особистість .
До кожного з дієслів доберіть слово-антонім у тій самій формі майбутнього часу .Запишіть слова парами .Визначте просту, складну , та складену форми майбутнього часу.
Мовчатиму, забудеш , полагодимо, буду писати ,закінчите , будеш будувати, роз’єднаю, зменшити, будемо миритися, знайдете, скажеш.
V. Узагальнення та систематизація вивченого на уроці
Сьогодні на уроці я:
-опрацював(ла);
-зрозумів(ла);
Засвоїв(ла).
VI.Домашнє завдання.Опрацювати пар.11-13,виконати вправи 141,153,165.