Діагностична робота. Різвяні дива

Про матеріал
Матеріал створений для проведення діагностичної роботи за творами української літератури для 6 класу в розділі "Різдвяні дива". Робота містить тестові запитання з вибором однієї правильної відповіді, запитання на встановлення відповідності, творчі завдання
Перегляд файлу

 

Контрольна (діагностична) робота № 3. Різдвяні дива

Початковий та середній рівні (по 0,5 б)

1. Події в оповіданні М. Коцюбинського «Ялинка» відбуваються напередодні…

А) Нового року Б) Різдва  В) Водохреща Г) Великодня

2. Чому батько продав Васильковий подарунок?

А) через байдужість до сина  Б) щоб Василько не бешкетував  В) щоб купити усім подарунки  Г) через скрутне матеріальне становище сім’ї

3 Чому це Різдво стало для Єви найгарнішим?

А. Бо розквітли лілії, Єва принесла квітку Богородиці і може тепер говорити.

Б. Бо Єва нарешті змогла висловити слова любові батькам.

В. Бо збулися її найзаповітніші мрії.

Г. Бо вона отримала подарунок від Чарівника

4. Які подарунки готувала Єва своїм батькам?

А. Розшиту бісером маленьку торбинку для мами і вишиту шовкову хустинку для тата.

Б. Дівчинка розучила нову мелодію на скрипці, на яку її надихнули квіти.

В. Прикрасила ялинку власноруч виготовленими іграшками.

Г. Дівчинка намалювала прекрасну картину

5. Що пообіцяла Єва статуї Богородиці? 

А. Що на Різдво принесе їй пахучу білу квітку лілії.

Б. Що приходитиме кожного ранку до статуї та розповідатиме їй про свої сни.

В. Що буде за нею доглядати, якщо Богородиця виконає її бажання.

Г. Що буде допомагати садівникові глядіти за квітами та деревами

6. Хто допоміг Єві з казки Б. Матіяш здійснити мрію?

А. Святий Миколай   Б. Янголи    В. Богородиця  Г. Фея

7. Яке бажання Маленького Хлопчика виконав ангел-охоронець?

А. навчитися літати   Б. отримати гарні подарунки

В. гарно співати   Г. побачити батьків

8. Яке перетворення відбулося з Маленьким Хлопчиком?

А. вросли в плечі крила   Б. став всемогутнім

В. обертав час назад   Г. він виріс

9. Маленький Хлопчик хотів ходити ....?

А. з Вертепом Б. з друзями В. зі школою  Г. з собакою

10. Портретна характеристика якого героя подається нижче?"Це був життєрадісний тридцятирічний священник, який виглядав майже дитиною. Його рожеве кругле обличчя з лагідними карими очима та довірливою усмішкою одразу викликало симпатію".

А. Карло  Б. Теодор В. Оладар  Г. Джекі-чан

11. Хто вкрав ослика з духовного центру?

А. Карло та Гога   Б.Оладар   В.отець Теодор   Г. Роман Нечиталюк

12. Не є героєм/героїнею твору "Різдвяна історія ослика Хвостика"

А.  кобила Аліса  Б. овечка Берта  В. фермер Тимко  Г. Лис Микита

Достатній рівень

13. Установіть відповідність між твором та різдвяним дивом в ньому (1,5 б.)

Твір

Різдвяне диво

1

«Єва і білосніжна квітка лілії»

А

щастя у яскравих мріях

2

«Різдвяна історія ослика Хвостика»

Б

любов до природи творить дива

3

«Ялинка»

В

мрії підкоряються лише сильним і впертим натурам

4

«Вертеп маленького хлопчика»

Г

щасливе повернення додому дитини

 

 

Д

Можливість зустрітися з рідними, з якими давно не бачилися

14. . Завдання на відповідність.   Поєднайте несподівану подію із героєм, з яким вона сталася. (1,5 б)

  1. Василько                       А Усі його мрії збулися! Навіть ті, про які він і не просив.
  2. Маленький Хлопчик    Б Помітила усмішку Богородиці, повернення голосу.
  3. Єва                                 В Побачив хрест і зрадів, бо дорога вела до села, де жив дядько.
  4. Ослик Хвостик              Г Йому запропонували грати роль маленького Янгола

                                             Д Розуміє мову тварин, рослин, бо не може говорити до людей

                                             Е На блакитні очі набігли сльози, стало жаль стрункої красуні.

                                             Є  Він поцілував її у щічку, а вона усміхнулася уві сні, вона була дуже гарною, як Діва Марія

15. Поєднайте літературний термін із його визначенням. (1Б.)

 

1

Різдвяне оповідання   

А

подробиця, містить підтекст, характеризує змальоване явище

2

Художня деталь  

Б

різновид метафори, надання неістотам, явищам, тваринам людських рис.

3

Персоніфікація

В

твір, в якому йдеться про події напередодні Різдва або  під час його святкування.

4

Різдвяна казка 

Г

твір, у якому діють чарівні істоти, фантастичні події відбуваються на Святий вечір чи на Різдво

 

 

Д

обрядове різдвяне дійство з колядками, сценами про народження Ісуса.

Високий рівень (2Б.)

  1.                     Висловіть власне міркування (5-6 речень) щодо рядків, взятих із вивчених творів. Обираємо одну тезу.
  •   Найбільша радість приходить після найбільшого смутку і туги («Єва і білосніжна квітка лілії»);
  •   Це дуже важливо мріяти! Мрії підкоряються дуже сильним і впертим натурам!
  •   Щастя належить тільки тим, хто готовий за нього боротися і навіть страждати («Різдвяна історія ослика Хвостика» О.Гаврош).

 

docx
Додано
17 грудня 2023
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку