Вступ до історії України 5 клас НУШ
Діагностична робота з розділу «Науки,що вивчають минуле»
І ВАРІАНТ
Група 1. Орієнтується в історичному часі та просторі, виявляє взаємозв’язки подій і явищ
Тести по 1 балу
1.Визначте, якому із запропонованих визначення відповідає наступне значення : " наука про життя людей в минулому, про їхні заняття, думки та дії."
А) Археологія; Б) Нумізматика; В) Історія; Г) Геральдика
2. Історичний факт - це
А) Послідовність пов’язаних причинно-наслідковими зв’язками історичних подій;
Б) Дійсна історична подія, що відбувалася в минулому у певний час і в певному місці ;
В) Сукупність історичних фактів чи ознак, що зберігаються протягом певного часу існування людської спільноти;
Г) Сукупність уявлень про минуле певної людської спільноти
3. Розгадайте ребус — визначте назву науки-помічниці історії.
А) Вивчає герби, кольорові емблеми осіб і спільнот ; Б) Досліджує історію письма;
В) Вивчає паперові грошові знаки; Г) Вивчає монети, гроші і медалі.
4.Предмет вивчення, якої допоміжної історичної дисципліни зображено на малюнку
А) Археології; Б) Палеографії; В) Геральдики; Г) Хронології
5.Археологія вивчає
.
6. Який вид історичного джерела зображено на малюнку
А) Усні; Б) Писемні; В) Речові; Г) Візуальні ; Д) Етнографічні
7.На якому малюнку відображено усні історичні джерела
1.2.
3.
4.
8. Що це за пам'ятка ?
А)Скіфська пектораль Б) Скіфська сережка В)Золоте намисто Г) Золота корона
9. Навмисно вигадана ,частково чи повністю неправдива інформація це ...
А) Фейк б)Факт в) Подія Г)Небилиця
10. Глиняний посуд, зброя, знаряддя праці належать до...
А)писемних історичних жерел б)речових історичних джерел в)усних історичних джерел
11.Зібрані історика історичні джерела зберігаються в
А)шафі б)кабінеті історії в)музеї г)вдома в археологів
12. Культурний шар -
А)це об’єкт, який піддавався впливу людини в минулому і виявлений у результаті цілеспрямованих розкопок, а інколи й випадкової події.
Б)це товща ґрунту, яка містить залишки життєдіяльності людини.
В)це група подібних між собою пам’яток, розповсюджених на певній території в межах певного часу.
Група 2. Працює з інформацією історичного та суспільствознавчого змісту
Завдання оцінюються кожне по 4б.
1.Прочитайте наведені приклади джерел і визначте, які з них є письмовими джерелами, а які — речовими:
2. Дайте визначення:
Культурний шар, лінгвістичні джерела, хронологія, генеалогія.
3.Що зображено на фото? Коротко опиши пам’ятку історії.
Група 3. Виявляє здатність до співпраці, толерантність, громадянську позицію
Завдання оцінюється у 12 б
Завдання: Поміркуйте, чому важливо поважати думки інших, навіть якщо ви з ними не згодні. Уявіть, що хтось має іншу точку зору щодо історичної події.
Запитання: Як ви можете висловити свою думку так, щоб не образити іншого? Чому важливо підтримувати атмосферу поваги та розуміння?