Діагностична робота з української мови
Прізвище, ім’я_________________________________________
Мовна тема «Прикметник»
Варіант 1
Прикметник – це самостійна частина мови, що…
а) означає предмет;
б) означає ознаку предмета;
в) вказує на дію предмета.
2. Познач рядок, у якому всі слова прикметники.
а) довгий, широкий, кислий;
б) дужий, сила, міцний;
в) мудрість, тихий, прозорий.
3. За допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк- утвори прикметники від поданих іменників.
4.Розподіли прикметники в три стовпчики за родами
Людяна, веселий, слухняна, радісне, сонячний, яскраве, красива, добре, чесний, справедиве, велика, синій.
Ч.р. Ж.р. С.р.
____________________________ ___________________________________ ______________________________
____________________________ ___________________________________ ______________________________
____________________________ ___________________________________ ______________________________
____________________________ ___________________________________ ______________________________
____________________________ ___________________________________ ______________________________
5.Розкрий дужки і запиши словосполучення. Познач відмінок прикметників
(червоні) квітів - _______________________________________________
(українська) мові- ______________________________________________
(чарівна) казкою-_______________________________________________
(маленька) хатинку-_____________________________________________
6. Із поданих словосполучень утвори словосполучення з прикметником і запиши за зразком.
Зразок. Подвір’я школи – шкільне подвір’я.
Горщики із глини - _________________________________.
Нитки з шерсті - ___________________________________.
Будинки з каменю - ________________________________.
Робота в класі - ____________________________________.
7. До кожного іменника добери 2-3 прикметники:
Голос - _______________________________________________________.
Зошит -_______________________________________________________.
Осінь - _______________________________________________________.
8. Встав пропущені закінчення. Підкресли словосполучення прикметників з іменниками, визнач і надпиши число прикметників.
Білокос... чарівниця зима примчала на біло… коні у сади i парки. Торкнулася чарівн… паличкою верхiвок дерев. I заіскрилися на них кришталев… шати: срiбнi мережанi намітки, бiл… пишні платтячка. На землi іскриться гаптован… килим. У висок… холодн… небі повільно пливуть хмари, ніби велик… бiлi кораблі .
Коментарі вчителя: _______________________________________________ __________________________________________________________________