Підсумкова діагностична робота
з теми: «Речення»
1. Речення – це:
а) одне або кілька слів, які пов’язані за змістом;
б) більше двох словосполучень;
в) набір слів з розділовими знаками.
2. Однорідними членами можуть бути:
а) лише підмет і присудок
б) лише другорядні члени речення
в) підмет, присудок, другорядні члени речення.
3. З поданих слів склади і запиши речення, підкресли головні та другорядні члени речення.
У, б’ється, прозоре, джерельце, долині.
4. Знайди речення з однорідними членами. Запиши його. Підкресли однорідні члени.
а) Завітай, ясне сонечко, у моє віконечко.
б) Пригріває сонечко землю.
в) Сонечко бавиться, виграє яскравим своїм промінням.
5. Знайди спонукальне речення . Запиши його.
а) Завітай, ясне сонечко, у моє віконечко.
б) Пригріває сонечко землю.
в) Сонечко бавиться, виграє яскравим своїм промінням.
6. В кінці кожного речення постав потрібний розділовий знак . Слова, що в дужках, запиши у формі звертання.
Що ти, (донечка), шепочеш _____
І чому це ти не спиш _____
Я, (матуся), спати хочу,
Але треба вивчить вірш ____
7. Побудуй речення за схемою.
, , …. .
8 . Запиши речення в такій послідовності, щоб утворився текст. Устав пропущені літери. До утвореного тексту добери заголовок, запиши його перед текстом. Склади кінцівку тексту (2-3 речення) й допиши її.
Раптом у дол..ні з-за лісу з’явилася хмарка. Це зовсім і не хмарка, а в..л..чезна зграя шпаків. Вона насувалася швидко і зростала на очах. Сонячний осінній день.
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
Підсумкова діагностична робота
з теми: «Речення»
Прізвище, ім'я _______________________________________________
Дата _______________________________________________________
ІІ варіант
________________________________________________________
________________________________________________________
2. Познач складне речення, підкресли граматичну основу.
а) Падає білий і лапатий сніжок на наш лужок.
б) Дощик поливає, лужок оживає.
в) Полий, дощику, наш лужок.
3. Познач речення з однорідними членами. Підкресли їх.
а) Прилети, синичко, до нашого віконечка.
б) Ми повісили годівнички - прилетіли синички.
в) Дбайливі дітлахи піклуються про пташок, підгодовують їх.
4. Познач спонукальне речення .
а) Хлопчики щиро подякували лісникові за гостинність.
б) Розтанула зоря досвітня, лежить навкіл твоя земля.
в) Поспішай, моя доню, вчитися гарно.
5. В кінці кожного речення постав потрібний розділовий знак . Слова, що в дужках, запиши у формі звертання.
І зірочки пірнули у синю безодню неба_____
Вона щиро вітає новий день, (Оленка)____ (__________________)
6. Склади речення. Запиши речення в такій послідовності, щоб утворився текст. Устав пропущені літери. До утвореного тексту добери заголовок, запиши його перед текстом.
На, л…жить, хитра, снігу, л..сиця.
Над, кружляють, нею, ворони.
Л…сиця, ноги, очі, і, витягнула, закрила.
Одна, клюнула, хвіст, в, л…сицю, ворона.
Тут, спіймала, ворону, і, побігла, в, л…сиця, ліс.
________________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________