Календарне планування уроків української мови у 4 класі на 2023-2024 н.р. за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченко О. Я, 3-4 клас, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22. За підручником: Н.Кравцова, В.Романова «Українська мова та читання», 4 клас, у 2-х частинах, 2 частина. (Тернопіль: Видавництво «Підручники та посібники», 2021).
за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченко О. Я. 3-4 клас,
затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22
За підручником: Н.Кравцова.; В.Романова; В.Романова
«Українська мова та читання», 4 клас, у 2-х частинах, 2 частина.
(Тернопіль: Видавництво «Підручники та посібники», 2021)
Усього тижнів - ____________
Усього уроків у I семестрі - __________
Усього уроків у II семестрі - ___________
Зведений перелік перевірних робіт, які проводяться в 4 класі
Вид перевірки |
4 клас |
|
І сем. |
ІІ сем. |
|
Списування |
1 |
1 |
Диктант |
1 |
2 |
Робота з мовними одиницями |
1 |
2 |
Письмовий переказ |
1 |
- |
Усний твір |
1 |
- |
Письмовий твір |
- |
1 |
Діалог (усно) |
1 |
- |
ДПА |
- |
1 |
Загальна кількість перевірок за семестр |
6 |
7 |
№п/п |
Тема уроку
|
Дата |
|
I семестр
|
|
|
Звуки і букви. Склад. Наголос. Звуко-буквений аналіз слів |
|
1. |
Правильне наголошування слів (вправи 1-5). |
|
2. |
Правильна вимова та написання слів з дзвінкими приголосними (вправи 6-10) |
|
3. |
Вимова та правопис сумнівних приголосних (вправи 11-14). |
|
4. |
Подовжені м’які приголосні (вправи 15-18) |
|
5. |
Розташування слів за алфавітом (вправи 19-22). |
|
6. |
Вправляння в створення діалогів (усно).Діалог (вправи 227 – 228). |
|
7. |
Діагностувальна робота. Діалог (усно). |
|
|
Значення слова |
|
8. |
Однозначні та багатозначні слова (вправи 23-27). |
|
9. |
Урок розвитку мовлення. Усний твір на основі власних вражень. Робота над словом оптимізм (вправи 28-30). |
|
10. |
Пряме та переносне значення слів (вправи 31-34). |
|
11. |
Сталі вислови-фразеологізми (вправи 35-37). |
|
12. |
Сталі вислови-фразеологізми (вправи 38-40). |
|
13. |
Синоніми та антоніми (вправи 41-45). |
|
14. |
Походження слів (вправи 46-50). |
|
15. |
Нові та застарілі слова (вправи 51-55). |
|
16. |
Узагальнення вивченого. |
|
17. |
Узагальнення вивченого. |
|
18. |
Діагностувальна робота. Списування. |
|
|
Будова слова |
|
19. |
Будова слова (вправи 60-64). |
|
20. |
Урок розвитку мовлення. Написання переказу за планом. Вимова і правопис слова восени (вправи 65-68). |
|
21. |
Правильна вимова та написання ненаголошених [е] та [и] у корені слова (вправи 69-72). |
|
22. |
Правильне написання префікса та прийменника (вправи 73-77). |
|
23. |
Правопис префіксів пре- і при- (вправи 83-87). |
|
24. |
Узагальнення знань (вправи 88-91). |
|
25. |
Роль суфікса (вправи 88-91). |
|
26. |
Урок розвитку мовлення. Створення коміксу за власним задумом або казки за малюнковим планом (вправи 92 – 93). |
|
27. |
Узагальнення вивченого з теми (вправи 94 – 95). |
|
28. |
Діагностувальна робота. Диктант. |
|
|
Частини мови. Іменник |
|
29. |
Повторення знань про іменник (вправи 96 – 99). |
|
30. |
Конкретні та абстрактні іменники (вправи 100 – 104). |
|
31. |
Визначення роду та числа іменників (вправи 105 – 109). |
|
32. |
Ознайомлення із відмінками іменника (вправи 110 – 114). |
|
33. |
Урок розвитку мовлення. Створення книжечки «Золоті правила нашого класу». Проєкт (вправи 115 – 119). |
|
34. |
Ознайомлення із відмінками іменника (матеріал добирає вчитель). |
|
35. |
Змінювання іменників за числами і відмінками (120 – 123). |
|
36. |
Змінювання іменників за числами і відмінками (матеріал добирає вчитель). |
|
37. |
Початкова форма іменників (вправи 124 – 126). |
|
38. |
Визначення відмінка іменника в реченні (вправи 127 – 130). |
|
39. |
Розрізнення називного і знахідного відмінка іменників (вправи 131 – 134). |
|
40. |
Розрізнення давального і місцевого відмінків іменників (вправи 135 – 138). |
|
41. |
Чергування приголосних [г], [к], [х] з [з′], [ц′], [с′] у процесі словозміни іменників (вправи 139 – 142). |
|
42. |
Чергування приголосних [г], [к], [х] з [з′], [ц′], [с′] у процесі словозміни іменників (матеріал добирає вчитель). |
|
43. |
Урок розвитку мовлення. Творчий переказ тексту (вправи 143 –145). |
|
44. |
Вправляння у написанні письмового переказу. |
|
45. |
Діагностувальна робота. Письмовий переказ. |
|
46. |
Чергування голосного [і] на [о], [е] у процесі словозміни іменників (вправи 146 – 149). |
|
47. |
Правильне вживання закінчень в іменниках жіночого роду в орудному відмінку однини (вправи 150 – 153). |
|
48. |
Правильне вживання закінчень в іменниках чоловічого роду в орудному відмінку однини (вправи 154 – 157). |
|
49. |
Правильне вживання закінчень в іменниках чоловічого роду в родовому та орудному відмінках однини з основою на -р. Робота із словником (вправи 158 – 161). |
|
50. |
Змінювання іменників у місцевому відмінку множини (вправи 162 –165). |
|
51. |
Узагальнення вивченого. Вимова і написання слова мізинець (вправи 166 – 169). |
|
52. |
Урок розвитку мовлення. Написання докладного переказу з елементами опису. Вимова і написання слова творчість (вправи 170 – 173). |
|
53. |
Правильне вживання закінчень іменників у різних відмінках. (матеріал добирає вчитель). |
|
54. |
Розбір іменника як частини мови (матеріал добирає вчитель). |
|
55. |
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями. «Іменник». |
|
|
Прикметник |
|
56. |
Повторення знань про прикметник (вправи 174 – 177). |
|
57. |
Змінювання прикметників за родами і числами (вправи 178 – 181). |
|
58. |
Змінювання прикметників разом зі зв’язаними з ними іменниками за відмінковими питаннями з основою на твердий приголосний (вправи 182 -186). |
|
59. |
Змінювання прикметників разом зі зв’язаними з ними іменниками за відмінковими питаннями з основою на м’який приголосний (вправи 187 –190). Діагностувальна робота. Усний твір. |
|
60. |
Визначення граматичних форм прикметників (рід, число, відмінок) за іменником, з яким він зв’язаний (вправи 191 – 194). Діагностувальна робота. Усний твір. |
|
61. |
Утворення форм ступенів порівняння прикметників (вправи 195 – 198). Діагностувальна робота. Усний твір. |
|
|
II семестр |
|
62. |
Урок розвитку мовлення. Усне мовлення. Створення реклами. Вимова і правопис слова футбол (вправи 199 – 202). |
|
63. |
Правильна вимова та правопис прикметники на -ський, -цький, -зький (вправи 203 – 206). |
|
64. |
Відмінювання прикметників у множині (вправи 207 – 210). |
|
65. |
Роль прикметників-синонімів та прикметників-антонімів. Вимова і правопис слова життєрадісний (вправи 211 – 214). |
|
66. |
Вживання прикметників у прямому та переносному значенні. Вимова і правопис слів взимку, влітку (вправи 215 – 218). |
|
67. |
Розбір прикметника як частини мови. |
|
68. |
Розбір прикметника як частини мови. |
|
69. |
Узагальнення вивченого (219 – 221). |
|
70. |
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями. «Прикметник». |
|
|
Числівник |
|
71. |
Повторення знань про числівник (вправи 222 – 226). |
|
72. |
Питання до кількісних та порядкових числівників (без уживання термінів). Вимова і правопис слова кілометр (вправи 229 – 232). |
|
73. |
Правильна вимова і правопис форм родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100 (вправи 233 – 235). |
|
74. |
Правильна вимова і правопис форм родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100 (вправи добирає вчитель). |
|
75. |
Уживання правильних форм числівників на позначення часу протягом доби. Вимова і правопис слів вдень, ввечері (вправи 236 – 240). |
|
76. |
Уживання правильних форм числівників на позначення часу протягом доби. Підсумок за темою. Вимова і правопис слів вдень, ввечері (вправи добирає вчитель). |
|
77. |
Узагальнення знань з теми. |
|
78. |
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями. «Числівник». |
|
|
Займенник |
|
79. |
Розпізнавання серед слів особових займенників (вправи 241 – 245). |
|
80. |
Урок розвитку мовлення. Стислий переказ тексту за поданим планом (вправи 256 – 258). |
|
81. |
Роль займенників у мовленні. Особи займенників (вправи 246 – 250). |
|
82. |
Відмінювання особових займенників за зразком (вправи 251 – 255). |
|
83. |
Змінювання займенників у множині (вправи 259 – 263). |
|
84. |
Правопис займенників з прийменниками (вправи 264 – 268). |
|
85. |
Правопис займенників з прийменниками. Підсумок за темою (вправи добирає вчитель). |
|
86. |
Діагностувальна робота. Списування. |
|
|
Дієслово |
|
87. |
Повторення знань про дієслово (вправи 269 – 273). |
|
88. |
Урок розвитку мовлення. Написання переказу від імені іншої особи. Вимова і правопис слова спільнота (вправи 288 – 290). |
|
89. |
Неозначена форма дієслова (вправи 274 – 278). |
|
90. |
Змінювання дієслів за числами (вправи 279 – 282). |
|
91. |
Уживання дієслів у відповідних часових формах. Вимова і правопис слова тепер (вправи 283 – 287). |
|
92. |
Правопис особових закінчень дієслів у теперішньому часі. (291 –295). |
|
93. |
Правопис особових закінчень дієслів у теперішньому часі (матеріал добирає вчитель). |
|
94. |
Правопис особових закінчень дієслів у майбутньому часі (вправи 296 – 299). |
|
95. |
Змінювання дієслів у минулому часі (вправи 300 – 303). |
|
96. |
Урок розвитку мовлення. Написання есе. |
|
97. |
Вимова та правопис дієслів на -ся (вправи 304 – 308). |
|
98. |
Вимова та правопис дієслів на -ся (вправи добирає вчитель) |
|
99. |
Узагальнення вивченого за темою «Дієслово» (вправи 309 – 311). |
|
100. |
Діагностувальна робота. Диктант |
|
|
Прислівник |
|
101. |
Ознайомлення з прислівником (вправи 312 – 317). |
|
102. |
Прислівники-синоніми та прислівники-антоніми. Вимова і правопис слів вперед, назад, праворуч, ліворуч (вправи 320 – 323). |
|
103. |
Правопис найуживаніших прислівників. Вимова і правопис слова напам’ять (вправи 324 – 327). |
|
104. |
Урок розвитку мовлення. Створення афіші (вправи 318 – 319). |
|
105. |
Узагальнення вивченого за темою «Прислівник». Вимова і правопис слова щотижня (вправи 328 – 330). |
|
|
Речення |
|
106. |
Повторення знань про речення (вправи 331 – 334). |
|
107. |
Головні та другорядні члени речення (вправи 335 – 338). |
|
108. |
Головні та другорядні члени речення (матеріал добирає вчитель) |
|
109. |
Зв’язок між словами у реченні (вправи 339 – 343). |
|
110. |
Зв’язок між словами у реченні (матеріал добирає вчитель) |
|
111. |
Урок розвитку мовлення. Написання розповіді з власного досвіду за опорними словами. Вимова і правопис слова врівноваженість вправи 344 – 346). |
|
112. |
Однорідні члени речення (вправи 347 – 350). |
|
113. |
Однорідні члени речення. Закріплення знань. |
|
114. |
Коми при однорідних членах речення (вправи 351 – 354). |
|
115. |
Коми при однорідних членах речення (вправи добирає вчитель) |
|
116. |
Узагальнення вивченого з теми «Речення». Вимова і правопис слова попереду (вправи 355 – 357). |
|
117 |
Діагностувальна робота. Диктант |
|
|
Текст |
|
118. |
Структурні частини, тема та мета тексту (вправи 358 – 360). |
|
119. |
Добирання заголовку, який відповідає темі або головній думці тексту. План тексту (вправи 361 – 363). |
|
120. |
Скадання плану тексту. |
|
121. |
Розрізнення різновидів текстів (розповідь, опис, міркування, есе) (вправи 364 – 367). |
|
122. |
Написання есе. |
|
123. |
Урок розвитку мовлення. Складання усного відгуку. Вимова і правопис слова справедливість (вправи 368 – 371). |
|
124. |
Текст-міркування (вправи 372 – 374). |
|
125. |
Тексти художнього і науково-популярного стилів (вправи 375 – 376). |
|
126. |
Тексти художнього і науково-популярного стилів (вправи 377 – 378). |
|
127. |
Підсумковий урок за темою (вправа 379). |
|
128. |
Діагностувальна робота. Письмовий твір. |
|
|
Повторення |
|
129. |
Будова слова (вправи 380 – 381). |
|
130. |
Урок розвитку мовлення. Складання художнього тексту за поданим початком |
|
131. |
Повторення. Частини мови (вправи 382 – 383). |
|
132. |
ДПА |
|
133. |
Повторення. Іменник ( матеріал добирає вчитель) |
|
134. |
Повторення. Прикметник ( матеріал добирає вчитель) |
|
135. |
Повторення. Дієслово. ( матеріал добирає вчитель) |
|
136. |
Повторення. Речення (вправа 384). |
|
137. |
Урок розвитку мовлення. Складання казки за малюнком |
|
138. |
Повторення. Текст (вправа 385). |
|
139. |
Повторення. (матеріал добирає вчитель) |
|
140. |
Урок-історична подорож у мову. |
|
141. |
Підсумковий урок за рік |
|