Діагностична робота з теми ,,Застосовую знання про текст''

Про матеріал
Завдання з української мови 4 клас, які можна використати для закріплення матеріалу, для самостійної роботи, для діагностичної роботи з теми ,,Застосовую знання про текст'' за підручником К.Пономарьової, Л.Гайової ,,Українська мова та читання 4 клас''
Перегляд файлу

4 клас

Діагностична роботи з теми ,,Застосовую знання про текст’’

за підручником К. Пономарьової, Л. Гайової ,,Українська мова та читання 4 клас

Прізвище ім’я учня _____________________________________________

  1. Прочитай. Порівняй написане у двох колонках. Запиши де текст, а де окремі речення.

Ще не піднялось яскраве сонечко. На траві не блищить роса, а квіточки починають розкриватися. Все прокидається. І пташки не сидять. Вони перелітають з гілки на гілку, дзвінко щебечуть, але не мовчать. Не чути лише зозулі, бо чомусь вона сьогодні заспала.

Повіває легенький вітерець.  У соснових лісах, на піщаних місцях майже по всій Україні розселився чебрець. Піднімається сонечко і зігріває землю. Яскраво світить на небі місяць. У лісі темно і парко.

Це - _________________________      Це - __________________________

  1. Текстом називають:

А) зв’язну розповідь;

Б) окремі речення.

3.Прочитай. Добери заголовок, запиши.

__________________

 

Волонтери важливі для кожного суспільства, тому що вони працюють без користі для себе, показуючи цим суспільству, що є в житті речі більш цінні ніж отримання матеріальної нагороди. Охорона навколишнього середовища, культура, розвиток і позитивний імідж країни є основними напрямками роботи волонтерів. Саме уе допомагає суспільству впевнено стояти на ногах, а волонтеру – отримати задаволення і безцінний життєвий досвід, набути професійних знань та навичок.

  1. Прочитай і порівняй обидва тексти. Визнач, який із них художній, а який науково – пізнавальний.

Тополя неймовірно гарне дерево. При цьому воно невибагливе й відрізняється швидким ростом. Його користь обумовлена ​​тим, що воно затримує пил, очищає загазоване повітря в містах. Суцвіття-сережки тополі мають різні колірні відтінки. Залежно від статі дерева. Чоловічі дерева відрізняються великими, червоними, бархатистими сережками. Після періоду цвітіння вони обсипаються. Жіночі дерева прикрашені дрібними, зеленими суцвіттями-сережками. Після процесу запилення на них з’являються гірлянди з зелених невеликих коробочок. Після дозрівання вони лопаються, і назовні вилітає пух. Він розлітається навколо вже з кінця травня.

Тополя — дерево незвичайне. Коли кажуть про Україну або пишуть про неї, коли співають українських пісень, не буває такого, щоб при цьому не згадувалася тополя. Як клен для Канади, олива для Греції, так і тополя — для України! Тополі бувають різні: крислаті, широкі, не занадто стрункі й високі, тонкі, витончені... Вони ростуть усюди: у скверах, парках, садах, у лісі, а особливо вражають уздовж доріг! їдеш трасою — і по обидва боки, як вірні вартові полів і селищ, що видніються за ними, вишикуються тополі. Ці обов'язково стрункі й величні, начебто усвідомлюють свій обов'язок: не підпустити "до об'єкта" сторонніх, закрити від вітру, своєю зеленню зм'якшити дорожні, не завжди корисні і приємні запахи, що неминучі на автомобільних шосе. Стоять тополі й уздовж залізниць — захисники свіжого, чистого повітря.

Це - ____________________  текст.    Це - ____________________ текст. 

  1. Прочитай текст. Склади і запиши план.

Пішла мама на роботу, а вдома залишилась шестирічна дівчинка Люда. Вона ще не ходить до школи.

Мама сказала Люді, щоб вона курей нагодувала й квіти полила.

Люда нагодувала курей і полила квіти. А потім думає:

"Зварю борщу. Мама прийде з роботи втомлена. Хай відпочине".

Зварила Люда борщу, попробувала. Борщ несмачний… Оце буде мама сваритися, що вона несмачного борщу наварила.

Прийшла мама з роботи. Здивувалась, що Люда зварила страву. Насипала борщу, їсть і хвалить:

— Ой смачного ж ти борщу зварила, дочко.

Люді ніяково слухати ці слова. Адже вона пробувала борщ, він несмачний. Думає Люда:

"Чому ж мама так хвалить?" (В. Сухомлинський)

План

  1. ___________________________________________________________
  2. ___________________________________________________________
  3. ___________________________________________________________

 

  1. Прочитай. Визнач і запиши тему й мету тексту.

Чумаки

Колись по безкраїх наших просторах різний вантаж возили чумаки. Йдуть неквапом круторогі воли. Риплять важкі дубові вози. Ліниво цвьохкають батогами похмурі вусаті погоничі. Курна і тряска безмежна степова дорога. А на небі нема жодної хмарочки. Вид у чумаків обсмалений. Одіж буйними вітрами пошарпана. Сорочки в дьогті випрані. А на возах сушена тараня з Криму, заморський крам, духмяний калган та перець, чудодійні ліки. Проте найголовніше чумацьке діло було — возити людям сіль.

Тема ______________________________________________________

Мета ______________________________________________________

  1. Продовж текст.

  Це було літнього вечора. Сонце сховалося за обрій. Замерехтіли зорі на темному небі. …

Використані джерела інформації:

  1. https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=27620
  2. https://dovidka.biz.ua/topolia-opys-dereva/
  3. https://www.ukrlib.com.ua/sochm/printout.php?id=1271
  4. https://vseosvita.ua/blogs/teksty-dlya-dyktantiv-ta-spysuvannya-pro-ukrainu-4-17929.html

 

                     

docx
Додано
24 листопада
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку