Діагностична робота з української мови 6 клас на тему: "Морфологія. Орфографія. Іменник як частина мови. Рід число, відмінки"

Про матеріал
Трьохрівнева контрольна робота з української мови. Містить завдання закритої форми та вправи.
Перегляд файлу

                                             Українська мова

                                                 6 клас( НУШ)

                                 Діагностична (контрольна) робота №4

   Морфологія. Орфографія. Іменник як частина мови. Рід число, відмінки

1.Морфологія – це розділ науки про мову, що вивчає:

А слово як основну одиницю мови          Б значущі частини слова           В звуки мови           

Г слова як частини мови

2. Іменник називає:

А предмет      Б ознаку чогось       В дію       Г кількість або порядок при лічбі

3. Усі іменники є загальними назвами в рядку:

А герой, Геракл, Бровко, воїн, дизель

Б глобус, карта, меридіан, Італія, Володимирський собор

В літера, буква, алфавіт, абетка, ручка

Г Верховна Рада України, фільм «Гаррі Поттер»,  вулиця Миру, печиво «Марія»

4. Усі іменники є назвами істот у рядку:

А олень, учень, мавка, Русалонька, небіжчик, лялька

Б книга, бібліотека, бібліотекар, книголюб, книгарня

В дощ, вікно, трава, бактерія, табун, ненависть

Г гриб, дерево, білка, дракон, Сашко

5. До спільного роду належать іменники  рядка:

А порадник, журавель, бубон, інженер, солдат

Б дошка, подорож, земля, рілля, книга

В вікно, море, узбіччя, дівча, сіно

Г нечепура, соня, нікчема, забудько, невдаха, рева

6. Форму лише множини мають усі іменники рядка:

А сад, думка, озеро, мишеня, урок

Б сметана, золото, ненависть, молодь, Харків

В штани, парфуми, гроші,  Чернівці, канікули, пахощі,

Г вечорниці, Суми, ножиці, машини, масло

7. Виділений у реченні «Місяць висів серед ясного неба сірою малопомітною плямою» іменник вжитий у:

А називному відмінку      Б родовому відмінку      В давальному відмінку        Г орудному відмінку

8. Правильно визначено рід незмінюваного іменника:

А тактовний леді      Б маленьке поні      В швидкоплинне Місссурі      Г тепле кашне

9. Перепишіть речення та підкресліть іменники відповідно до їхньої синтаксичної функції.

1. Книга – джерело знань. 1. Подвиги козаків прославлені в піснях. 3. Край берега прив’язані човни. 4. Робота пісню і відпочинок любить.

10. Подані слова поділіть на іменники з конкретним значенням та абстрактним значенням:

школа, дідусь,  прикрість, сум,  корабель, шлях, убозтво , Китай, Маргарита, осел, знання,

 спогад. 

11. Перепишіть слова, вибравши потрібну букву з дужок і використавши , де треба лапки:

Галактика ( Ч,ч)умацький  (Ш,ш) лях, Ч(ч)ернігівська (О,о)бласть, (Ч,ч)ервона (Ш,ш)апочка, (О,о)лімпійські (І,і)гри, (Н,н)овий (Р,р)ік, (Б,б)ог, (Р,р)іздво, (О,о)рден  (М.м)ати-героїня, (М,м)едаль (З,з)а врятоване життя, автомобіль (В,в)ольво, (В,в)ерховна (Р,р)ада (У,у)країни , (Г,г)отель (Д,д)ніпро, (К,к)олізей, (П,п)резидент (У,у)країни, (Ц,ц)укерки (Р,р)омашка, (Ч.ч)орне (М,м)оре.

12.Визначте рід іменників.

Ч.р.                                Ж.р.                             С.р.                                 Сп. Р.

Немовля, приблуда, півень, забіяка, курча, мати, Віктор, цеце, салямі, торнадо, метро, боржомі, авеню, денді, леді, Баку, ківі, краватка, тінь, боа, собака, путь.

 

docx
Додано
24 грудня 2023
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку