Діагностична робота з української мови
«Текст. Типи текстів»
Варіант 1
Прізвище та ім’я _____________________________________________________
1. Прочитай групи речень. Постав значок √ біля тієї групи, яка є текстом.
Катруся живе в місті і закінчує другий клас. Незабаром у неї канікули. Давно вже чекають її в селі бабуся і дідусь. |
|
Наближаються канікули. Село Іванівка розташоване на березі річки Рось. Марійка живе у новому будинку. Дідусь і бабуся живуть у селі. |
2. Пронумеруй речення так, щоб утворився текст.
Горобчик змок і шукав прихистку.
Вони нагодували його крихтами хлібу.
Діти впустили його в кватирку.
Був холодний дощовий день.
Вдячний птах зацвірінькав і вилетів у відчинене вікно.
3. Познач: текст-розповідь (1), текст-опис (2).
Береза – дерево з білосніжним стовбуром із чорними плямами. Гілочки дуже гнучкі. Бруньки вкриті лусочками, змащеними клеєм. Квіти берези називають сережками.
З давніх-давен люди шанують берізку за чарівність і корисні властивості. Із бруньок і листя берези виготовляють ліки, з її деревини – різні вироби, а під корою є корисний сік.
4. Пронумеруй частини тексту в такій послідовності: зачин (1), основна частина (2), кінцівка (3).
Одного разу ведмедик вирішив намалювати пішохідний перехід. Він став у пригоді
лісовим мешканцям. Тепер звірі могли потрапити на протилежний бік дороги.
Мама ведмедика дуже любила малювати і навчила цього Михасика.
Ось так улюблена справа принесла користь іншим.
5. Прочитай. Доповни текст одним розповідним реченням про їжачка. Добери заголовок.
____________________________________________
Їжачок – корисна тварина. Він знищує дуже багато садових і городніх шкідників.
__________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________.
6. Прочитай текст. Спиши, розкриваючи дужки. Добери заголовок.
_____________________________________________
У сосновому (ліс) восени все червоне від (брусниця). Трави в сосняках мало, зате (ягоди) і грибам тут привілля. В (сосновий) лісі багато тварин і (птахи)._________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Діагностична робота з української мови
«Текст. Типи текстів»
Варіант 1
Прізвище та ім’я _____________________________________________________
1. Прочитай групи речень. Постав значок √ біля тієї групи, яка є текстом.
Катруся живе в місті і закінчує другий клас. Незабаром у неї канікули. Давно вже чекають її в селі бабуся і дідусь. |
|
Наближаються канікули. Село Іванівка розташоване на березі річки Рось. Марійка живе у новому будинку. Дідусь і бабуся живуть у селі. |
2. Пронумеруй речення так, щоб утворився текст.
Горобчик змок і шукав прихистку.
Вони нагодували його крихтами хлібу.
Діти впустили його в кватирку.
Був холодний дощовий день.
Вдячний птах зацвірінькав і вилетів у відчинене вікно.
3. Познач: текст-розповідь (1), текст-опис (2).
Береза – дерево з білосніжним стовбуром із чорними плямами. Гілочки дуже гнучкі. Бруньки вкриті лусочками, змащеними клеєм. Квіти берези називають сережками.
З давніх-давен люди шанують берізку за чарівність і корисні властивості. Із бруньок і листя берези виготовляють ліки, з її деревини – різні вироби, а під корою є корисний сік.
4. Пронумеруй частини тексту в такій послідовності: зачин (1), основна частина (2), кінцівка (3).
Одного разу ведмедик вирішив намалювати пішохідний перехід. Він став у пригоді
лісовим мешканцям. Тепер звірі могли потрапити на протилежний бік дороги.
Мама ведмедика дуже любила малювати і навчила цього Михасика.
Ось так улюблена справа принесла користь іншим.
5. Прочитай. Доповни текст одним розповідним реченням про їжачка. Добери заголовок.
____________________________________________
Їжачок – корисна тварина. Він знищує дуже багато садових і городніх шкідників.
__________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________.
6. Прочитай текст. Спиши, розкриваючи дужки. Добери заголовок.
_____________________________________________
У сосновому (ліс) восени все червоне від (брусниця). Трави в сосняках мало, зате (ягоди) і грибам тут привілля. В (сосновий) лісі багато тварин і (птахи)._________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Перевірна робота з української мови
«Текст. Типи текстів»
Варіант 2
Прізвище та ім’я _____________________________________________________
1. Прочитай групи речень. Постав значок √ біля тієї групи, яка є текстом.
Оленка і Юля – сестри. Мама працює в лікарні. Дівчатка дружать між собою. Наша сім’я велика і дружна. У вихідні ми ходили в ліс. |
|
Сергійко і Юрко не просто брати. Вони близнята. Хлопчики дуже схожі один на одного. Тільки мама з татом можуть їх розрізнити. |
2. Пронумеруй речення так, щоб утворився текст.
Бабуся подякувала нам.
Після обіду тато нарубав дров.
Потім усі сіли обідати.
Ми приїхали до бабусі.
Усі дружно посадили картоплю.
3. Познач: текст-розповідь (1), текст-опис (2).
Сосна – вічнозелене хвойне дерево. Вона має довге коріння, червонувато-бурий стовбур. Соснова хвоя сизо-зеленуватого кольору. Плід сосни – шишка, у якій є насіння.
Сосна дуже любить сонце, тому росте на місці, де багато світла. Насіння сосни – корм для багатьох лісових мешканців. Із соснової деревини виготовляють пластмаси, фарби, ліки, папір.
4. Пронумеруй частини тексту в такій послідовності: зачин (1), основна частина (2), кінцівка (3).
Незабаром на просохлих галявинах з’явились перші квіти первоцвіту.
Усе навколо ожило після довгої холодної зими. Кучугури снігу кудись зникли. Натомість
в усі боки розбігались веселі струмочки.
Настала весна.
5. Прочитай. Доповни текст одним розповідним реченням про їжачка. Добери заголовок.
____________________________________________
Білочка – лісова тваринка. Вона чудово стрибає і лазить по деревах, бо має чіпкі кігті.
__________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________.
6. Прочитай текст. Спиши, розкриваючи дужки. Добери заголовок.
_____________________________________________
Ох і темний (ялинова) ліс. Сонячні промені ледь пробивають густу (хвоя). У (глухий) ялиннику багато тварин. Їм тут добре ховатись від (вороги). Птахів приваблюють (смачна) шишки.__________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________.