Тема. Діагностична робота . Дієслово. 3 клас
Мета: перевірити знання учнів з мови за темою "Дієслово"; розвивати пам'ять, мислення, уважність; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
Діагностична робота за темою «Дієслово». 3 клас
Прізвище, ім’я учня (учениці) ______________________________________
1.Дієслово – це частина мови, що означає …
а) ознаку предмета;
б) дію предмета;
в) назву предмета.
2.Дієслова відповідають на питання …
а) хто? що?;
б) який?,яка?, яке?, які?;
в) що робить?, що зробив?, що буде робити?.
3.Слова якого ряду є дієсловами?
а) заглянуло, пішла, розлив;
б) сонце, квітки, хліб;
в) зелений, висока, золоте.
4. Знайди рядок, у якому правильно записані дієслова на –ться, -шся:
а) граєшся, милуєсся, дивуєця;
б) смієшся, навчаєця, здається;
в) одягається, дивишся, зберігається.
5. Запиши форми дієслів за зразком.
Зразок. Писати – пише, писав, писатиме.
Співати -
Нагріти -
6. До іменників добери споріднені дієслова за зразком.
Зразок. Спів – співає.
Учитель, дощ, читач, лікар, будівельник.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
7. Уяви, що ти даєш пораду щодо навчання своєму другу в месенджері. Напиши
SMS- повідомлення, використовуючи текст, розкривши дужки.
(Не) забуваємо скласти звечора портфель. Ніколи (не) запізнюємося на уроки.
Усі завдання виконуємо охайно, щоб (не) переписувати і (не) виконувати
вдруге.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
8. Спиши текст, змінивши час виділених дієслів на минулий.
Весна співає навкруги, бринить ніжним вітерцем. Усе в лісі радіє, а береза
плаче. Берези, з яких беруть багато соку, засихають.
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
9. Прочитай речення. Випиши дієслова з іменниками, що з ними зв’язані.
Настала весна. Сонце посилає на землю тепло. З півдня повернулися перелітні
птахи. Вони співають веселі пісні. Радісне життя веселить серце.
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
10. Добери антоніми до поданих дієслів.
Відчиняти - роззутися –
згорнути - вигравати –
11. Добери синоніми до поданих дієслів.
Сміється - мчить –
лютує - крутиться –
12. Зі слів кожного рядка склади речення. Запиши їх так, щоб утворилася зв’яз-
на розповідь. Підкресли дієслова. Познач зверху їх час.
прийшла, Ось, і, весна. ____________________________________________
летять, країв, З, птахи, теплих.____________________________________________
Небо, синє, стало. ____________________________________________
килимом, Земля, зеленим, вкривається.____________________________________
________________________________________________________________________
Оціни свою роботу
Бланк оцінювання
Індекс результату |
Очікувані результати навчання |
Номер завдання |
Рівень виконання |
МОВ1 |
Взаємодіє з іншими усно. |
1,2 |
|
МОВ 2 |
Сприймає , аналізує та оцінює текст. |
3,9,10,11 |
|
МОВ 3.1 |
Створює письмові висловлювання. Дотримується культури оформлення робіт, загальних правил письма. |
5,6,12 |
|
МОВ 3.3 |
Знаходить і виправляє орфографічні помилки. |
4,7 |
|
МОВ 3.4 |
Аналізує та редагує власне письмове висловлювання. |
8 |
|
Діагностична робота за темою «Дієслово». 3 клас
Прізвище, ім’я учня (учениці) ______________________________________
1.Дієслово – це частина мови, що означає …
а) ознаку предмета;
б) назву предмета;
в) дію предмета.
2.Дієслова відповідають на питання …
а) що робить?, що зробив?, що буде робити?;
б) який?,яка?, яке?, які?;
в) хто? що?.
3.Слова якого ряду є дієсловами?
а) співала, летів, продає;
б) гніздо, небо, школа;
в) веселий, біле, залізні.
4. Знайди рядок, у якому правильно записані дієслова на –ться, -шся:
а) намагаєшся, умиваєшся, дізнається;
б) купаєшся, граєця, турбуєшся;
в) сваряться, змагаєсся, усміхаєця.
5. Запиши форми дієслів за зразком.
Зразок. Писати – пише, писав, писатиме.
Танцювати -
Вивчити -
6. До прикметників добери споріднені дієслова за зразком.
Зразок. Співучий – співає.
Сумний, червона, працьовитий, зимове, хворий.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
7. Уяви, що ти даєш пораду щодо безпеки на воді своєму другу в месенджері.
Напиши SMS- повідомлення, використовуючи текст, розкривши дужки.
Хто з нас влітку (не) любить купатися в річці! Пам’ятайте правила поведінки
біля водойм. (Не) відпливайте далеко від берега. (Не) пірнайте в незнайомому
місці. (Не) пустуйте у воді.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
8. Спиши текст, змінивши час виділених дієслів на майбутній.
Прийшла тепла весна. Засвітило ясне сонечко. Тепле проміння нагріло землю.
Зацвіли підсніжники. Заспівали веселі пташки. Розквітли буйно сади.
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
9. Прочитай речення. Випиши дієслова з іменниками, що з ними зв’язані.
Прийшла весна. По лісових стежках біжать дзвінкі струмки. З теплих країв
повертаються птахи. Діти зустрічають пернатих. Хлопці розвісили шпаківні.
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
10. Добери антоніми до поданих дієслів.
Купувати - зайти –
відчиняти - прийшло –
11. Добери синоніми до поданих дієслів.
Минув - реготати –
помітили - прокинулась –
12. Зі слів кожного рядка склади речення. Запиши їх так, щоб утворилася зв’яз-
на розповідь. Підкресли дієслова. Познач зверху їх час.
ранок, гарний, весняний, Був. __________________________________________
і, акації, Цвіли, пахли, білі. ______________________________________________
пташки, Весело, пташки. ________________________________________________
весні, діти, дорослі, й, Раділи. ____________________________________________
________________________________________________________________________
Оціни свою роботу
Бланк оцінювання
Індекс результату |
Очікувані результати навчання |
Номер завдання |
Рівень виконання |
МОВ1 |
Взаємодіє з іншими усно. |
1,2 |
|
МОВ 2 |
Сприймає , аналізує та оцінює текст. |
3,9,10,11 |
|
МОВ 3.1 |
Створює письмові висловлювання. Дотримується культури оформлення робіт, загальних правил письма. |
5,6,12 |
|
МОВ 3.3 |
Знаходить і виправляє орфографічні помилки. |
4,7 |
|
МОВ 3.4 |
Аналізує та редагує власне письмове висловлювання. |
8 |
|