Тест " 11 клас. Повторення. Підготовка до ЗНО"

Про матеріал
Матеріал зібраний у тесті допоможе учням систематизувати вивчене . Діти зможуть відпрацювати пройдений матеріал, виявити прогалини в знаннях , а також підготуватися до ЗНО.
Перегляд файлу

                                                           ВАРІАНТ 1 

                                                      УКРАЇНСЬКА МОВА

 

  1. Виберіть рядок, у якому слова з не писатимуться разом:

А. не/боязкий, не/мовби, не/з’ясовані досі питання, не/любов;

Б. не/дозрілий, не/треба, не/захищений від вітру, не/увечері;

В. не/зчутися, не/можливо, не/врожай, не/зважаючи на те, що;  Г. не/начебто, не/досягати, не/доробляти, не/впорядкований.  

 

  1. Укажіть, який відокремлений член вжито в реченнях:
  1. Усі мої подруги, за винятком Оксани, отримали білі квіти.
  2. Олександр, спіткнувшись, скривився від болю та образи.
  3. Гарна тітонька, висока, струнка, запропонувала нам яблук.
  4. Тимофій Ілліч, наш директор, викликав батьків до школи.

 

А. дієприслівник;

Б. означення;

В. прикладка;

Г. додаток;

Д. обставина.

 

  1. У якому рядку всі приголосні глухі?

А. щастя, щока, час, туша, хата;

Б. хрін, свіча, чоло, дата, полум’я;

В. попіл, віра, жито, пушка, тісто;

Г. сито, копа, день, тисяча, затятися.

 

  1. У якому рядку наведені слова є синонімами до слова «говорити»?

А. казка, говірка, говоруха, казковий, казан;

Б. говір, казочка, розмова, мова, мовний;

В. казна-хто, казкар, балабонити, балада, балакливий;

Г. казати, мовити, балакати, розмовляти, оповідати;

 

  1. У якому рядку усі словосполучення є фразеологізмами?

А. читати повість, стримано засміятись, перейти вулицю, довести додому;

Б. кінець уроку, пекти картоплю, відчинені двері, чужа праця;                   В. читати по очах, пекти раків, з відкритим серцем, западати в душу;  Г. зелений лист, гнути гілку, крутити гайку, набити лопату.

 

  1. Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка, ОКРІМ 

  А. розм..якнути, бультер..єр, Лук..ян, різнобарв..я 

  Б. рум..янець, кон..юнктивіт, інтерв..ю, В..єтнам

  В. відв..язати, дит..ясла, бар..єрний, Аліґ..єрі 

  Г. солов..їний, Мін..юст, інтер..єр, між..ярусний 

  Д. подвір..я, об..єднання, пів..юрти, пів..Європи

 

  1. У якому рядку всі слова – дієприслівники?

А. заспівавши, замислюючись, скупаний, скошений, спрямувавши;

Б. продуманий, сховавши, призначивши, побілілий, підтверджуючи;

В. переконуючи, висушений, вистояний, помолоділий, порадити;

Г. зацікавившись, ніяковіючи, добігши, виспавшись, відгукуючись;

 

  1. Правильно написано всі слова іншомовного походження в рядку

  А. Голландія, тона, метал

  Б. Россіні, ванна, комісія

  В. колектив, нето, Яффа

  Г. Руссо, філіпінка, сума

  Д. Міссурі, інтелект, шассі

 

  1. М'який знак треба писати на місці обох пропусків у рядку

 А. їдал..ня не працює, далеке майбут..нє

 Б. ткац..кий верстат, срібний лан..цюжок

 В. на тонкій жердин..ці, стан..те поруч

 Г. обчислювал..ний прилад, дон..чине свято

 

  1. Визначте складносурядне речення:

А. В путі нелегко наздогнати того, хто вийшов на зорі.

Б. І серцю дано не бідніти, і думам дано не всихать!

В. Юрковичу не треба було нікуди поспішати.                                         Г. І що простіше: жити – як писати, покіль перо не випаде із рук?

 

  1. Помилково утворено слово

  А. виконавиця

  Б. гардеробщиця

  В. кравчиня

  Г. вихователька

  Д. спортсменка

 

  1. Рядок, де в кожному випадку слід ужити у:

А. похід (у, в) гори, діти (в, у) міють;

Б. сам (у, в) дома, щоденник (у, в) портфелі;

В. побували (у, в) Італії, відомий (у, в) чений;  Г. крісло (у, в) кімнаті, запитай (у, в) мами.

 

  1. На місці пропуску пишеться о у слові:

А. груш…подібний;

Б. овоч…сховище;

В. прац…любний;

Г. яйц…подібний.

 

  1. Правильно побудоване словосполучення:

А. дякуємо вас;

Б. хворів грипом;

В. насміхалися над ним;  Г. вибачте мені.

 

  1. Речення з часткою ж (же), яка пишеться окремо:                                                                                                                             А. (А)як(же) ти увійшов у квартиру?

Б. Не хвилюйтесь, я вас підвезу, (а)вже(ж)!

В. Дівчатка те(ж) підійшли до гурту школярів.           Г. Вони повернуться вчасно, (а)як(же)!

 

  1. Складним є речення:

А. Андрій зігрітий сонцем куняв у човні то підводячи то опускаючи голову.

Б. Старий Арсен уже не ходив на річку але часом згадував Ласочку.

В. Арсенові набридало дивитися на нерухомі поплавки і він часто-густо засинав.                     Г. Але самі чумаки рідко сумували ніколи не втрачали бадьорості і веселого настрою.

 

  1. Простий дієслівний присудок виражений дієсловом стати в реченні:                                                                                      А. Стала біля обгорілого танка й замислилась.

Б. Пройшовши по небу, тепла, тиха червнева ніч стала оволодівати і землею.

В. Обличчя розм’якло і стало добродушно-нетямкувате.  Г. Небо стало схожим на густо розведену у воді синьку.

 

  1. Конструкція з порівняльним сполучником не відокремлюється комами в реченні:                                           А. Я підставив долоні під широкі як зелені ножі стебла осики.

Б. Вже ми для себе стали ніби снами і ніби піснею, що в небі тужить.

В. Ніби хвилі розіллються голоси трембіти.

Г. Тут городища як фортеці древні стоять окриті шкурами лісів.

 

  1. Поширене означення не відокремлюється на письмі в реченні:

А. Дядько скинув в’язанку розмальованих у червоне й зелене кошиків.

Б. Гурт берізок, оточений молодими дубками сприймається мало не як ефемерне видиво.

В. Козацьке військо розташоване чотирикутником стояло готове до бою.  Г. Ось видніє стіжок сіна залишений лісником для диких тварин.

 

  1. Правильно розставлено розділові знаки у складнопідрядному реченні:

А. Хвойні не скидають свого вбрання на зиму, тому, що їхні листочки-хвоїнки випаровують дуже мало води.

Б. Сагайдачний бачив, що ось-ось спалахне заколот і попередив Хоткевича.

В. І тільки тут, на Січі, люди вперше починали виховувати в собі справжню, свідому любов до своєї батьківщини, тому, що тільки тут, в цьому орлячому кублі, батьківщина дійсно ставала для них рідною матір’ю, а не лютою мачухою.

Г. Постояв трохи на самому вершечку могили, знайшов у небі тремтливу грудочку, що вся тремтіла, сипала звуками, й пішов ріллею до лісу.

 

  1. Географічні назви, від яких можна утворити прикметники, що закінчуються на –ський, складають рядок:

А. Ужгород, Прага, Запоріжжя.

Б. Карпати, Кіровоград, Кривий Ріг.

В. Сиваш, Красноград, Волноваха.  Г. Миргород, Петербург, Збараж.

 

  1. Через дефіс пишуться займенники рядка:

А. (який)небудь, (хтозна)що, (будь)кому;

Б. (скільки)небудь, (будь)чиїми, (аби)який;

В. (казна)чим, (де)хто, кому(сь);

Г. на (чому)небудь, (ні)кого, (аби)чим.

 

  1. Рядок дієслів із закінченням -ете:

А. розв’яж.., закінч…, прагн…;

Б. відпочин…, усміхн…сь, знайд…;

В. змокн…, залиш…, принес…;

Г. одягн…, свисн…, віддяч…

 

24.На третій склад падає наголос у слові

 А каталог

 Б завдання

 В феномен

 Г камбала

 

25.Протиставний сполучник ужито в реченні:

А. Нехай стократно помилявся, то хана кликав, то Москву.

Б. А зараз треба знайти якийсь сухостій та вечерю зварити.

В. І не було в тій розвідці ні трагічних зворотів, ні зітхань.  Г. Тече вода в синє море, та не витікає.

 

26.З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

 Відокремлений член речення

 1 означення

 2 прикладка (різновид означення)

 3 обставина

 4 додаток

 

   Приклад

  А. Киваючи рясною головою, зелений ліс до сонця засміявся.

  Б. Зіткана сонцем з добра і любові пісня – зажура моя чорноброва.

  В. На лівобережжі, замість верб і чагарників, видно смуги темені.

   Г. Заспівай, як кажуть, наостанку, щоб цвіла мелодія в устах.

  Д .Умитий сонцем, ген над берегами калиновим багаттям жеврів схід.

 

  1. Доберіть приклад до кожного виду речення.

 Вид речення

   1означено-особове

   2 неозначено-особове 

   3 узагальнено-особове

   4 безособове

 

 Приклад

  А Пахне гіркотою осені.

  Б Раніше в Україні на щодень пекли житній хліб.

  В Старезний, густий, предковічний ліс на Волині.

  Г Чесне діло роби сміло.

  Д Сади свій сад, плекай свої надії. 

  1. З'ясуйте, яким членом речення є виділені слова.

Член речення  

   1 підмет

   2 присудок

   3 означення

   4 обставина 

 Речення

 А Щирі друзі глечика не поб'ють.

 Б Учорашнє ніби сон, що випурхнув з очей.

 В На десерт подали сік із полуниць.

 Г Перехожі з подивом поглядали на дівчину.

 Д Ніч осіння на дощ і туман багата..

 

29. Установіть відповідність між способом вираження підмета та прикладом речення з таким підметом.  

Спосіб вираження підмета

 1 іменник

 2 прикметник, що переходить в іменник

 3 дієприкметник, що переходить в іменник

 4 словосполучення 

 

Приклад

 А Увік я вірна буду, мій сердечний друже.

 Б І забуте в душі ожива.

 В І дивились на мене ті очі, як веселки, зпід маєва брів.

 Г Сміливі завжди мають щастя.

 Д Ішли дві долі різними шляхами.

 

30.Визначте, якою частиною мови є пронумеровані слова в реченні (цифра позначає наступне слово): 

Українській класичній (1)прозі (2)завжди була (3)властива яскрава (4)поетичність.

 

 А підмет

 Б присудок

 В означення

 Г додаток

 Д обставина

  

                                                              Українська література

 

Завдання 1-20 мають по п'ять варіантів відповідей, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний варіант відповіді.

 

1.Рядки

«Летять три зозуленьки,
І всі три рябенькі:
Одна прилетіла,
В головоньках сіла;
Друга прилетіла.
Край серденька сіла;
Третя прилетіла
Та в ніженьках сіла»,- узято з

 

А соціально-побутової пісні   Б народної думи

В календарно-обрядової пісні   Г народної балади            Д історичної пісні

2.« Лучче ж би потятим бути, аніж полоненим бути» - розмірковує герой «Слова про Ігорів похід»

А  Володимир     Б  Святослав

В  Всеволод  Г  Олег                        Д  Ігор

3. Твір Г.Сковороди  «Всякому місту – звичай і права» за жанром

       А  трактат   Б алегоричний вірш

       В пісня     Г поема                                Д байка

4.«З тобою рад і в огонь і в воду, на сто смертей піду з тобой»,— каже

А Еней Низові             Б Евріал Енею

В Еней Евріалу           Г Евріал Низові         Д Низ Евріалові

5. «Наталка Полтавка» починається піснею

А «Всякому городу нрав і права» Б «Віють вітри, віють буйні ...»

В «Сонце низенько»   Г «Ой під вишнею, під черешнею»

                                             Д «Гомін, гомін по діброві»

6.Поетичні рядки

Споконвіку Прометея

Там орел карає,

Що день Божий довбе ребра

Й серце розбиває, — є вступом до твору Т.  Шевченка

А «І мертвим, і живим...»                Б «Сон»

В «Заповіт»      Г «Кавказ»                 Д «Катерина»

7.Представниками простого народу у творі «Чорна рада» П. Куліша є

А  Василь Невольник, Сомко               Б  Сомко, Черевань

В  Черевань, Гвинтовка   Г  Гвинтовка, Божий чоловік      

                             Д Божий чоловік, Василь Невольник 

8.Історія розбійника Василя Гнидки лягла в основу твору

А  Пантелеймона Куліша     Б  Олександра Довженка

В  Івана Карпенка-Карог           Г  Панаса Мирного                    Д  Івана Нечуя-Левицького

 9. Рядки

А вона, як мрія сну
Чарівна,
Сяє вродою святою,
Неземною чистотою,
Сміючись на пелюстках,
На квітках
Променистою росою,- написано

А  Василем Голобородьком  Б  Василем Симоненком

В  Павлом Тичиною   Г  Олександром Олесем         Д  Миколою Вороним

10. «Дочкою Прометея» називали

А Ольгу Кобилянську    Б Марко Вовчок

В Лесю Українку     Г Ліну Костенко                Д  Марусю Чурай

11. Марічка у творі   «Тіні забутих предків»   співала

А гаївки  Б співанки

В коломийки  Г колядки                Д веснянки

12. У Харкові відбуваються події  твору

А «Хіба ревуть воли, як ясла повні»             Б «Місто»

В «Маруся Чурай»               Г «Мина Мазайло»               Д «Тигролови»

13. У царині історичного роману працював

А  Володимир Винниченко  Б  Іван Багряний

В  Пантелеймон Куліш  Г  Микола Хвильовий               Д  Олександр Довженко

14. Розповідь матері про те, як забрали Терезу, у творі Олеся  Гончара «Модри Камень» є

А експозицією   Б зав'язкою    В розвитком дії  

Г кульмінацією   Д розв'язкою

15. «З далекого туману, з тихих озер загірної комуни шелестить шелест: то йде Марія...Я зупинився серед мертвого степу: — там, в дальній безвісті, невідомо горіли тихі озера загірної комуни», - так розпочинається твір

А М.Хвильового  Б І.Багряного

В О.Гончара   Г І.С.Нечуя-Левиького                     Д О.Довженка

16. Заклик любити життя; возвеличення краси Десни-дівиці, смуток через нещасливу долю батьків-трудівників – основна ідея твору

А «Тигролови»   Б «Три зозулі з поклоном»

В «Захар Беркут»   Г «Зачарована Десна»                       Д «Чорна рада»

17.  «Де не стоятиму — вистою»,- говорить ліричний герой поезії

А  П.Тичини   Б   М.Рильського

В  Є.Маланюка  Г  Л.Костенко                             Д В.Стуса

18. «Душа летить в дитинство, як у вирій, бо їй не світі тепло тільки там», – стверджує персонаж

А драми-феєрії   Б роману у віршах

В пригодницького роману   Г соціально-побутової повісті                    Д новели

19. Панас Мирний — це псевдонім

А П. Рудченка   Б П. Губенка

В М. Фітільова  Г І. Лозов’ягіна                  Д І. Тобілевича

20.  Вірш Л. Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать» належить до лірики

А релігійної   Б громадянської 

В інтимної   Г філософської       Д пейзажної

У завданнях 21-24 до кожного з чотирьох рядків, позначених цифрами, виберіть один правильний варіант-відповідник, позначений буквою

21.Установіть відповідність між персонажами одного твору

1Тетерваковський

2 Павло Тетеря

3Тугар Вовк 

4 Ілля

 

А Бурунда

Б Горпина Терпилиха

В Кирило Тур

Г Тереза

Д Трандалєв

 

22.Установіть відповідність між назвою твору і автором

1«Пісня про рушник» 

2«Наша мова» 

3 «Ти знаєш, що ти - людина» 

4 «Два  кольори» 

 

А Іван Драч

Б Всиль Голобородько

В Дмитро Павличко

Г Андрій Малишко

Д Василь Симоненко

23. Установіть відповідність між твором і його ідеєю.

1 «Тигролови»

2 «Зачарована Десна»

3 «Модри камень»

4 «Чорна рада»

 

А засудження соціально нерівності, яка перешкоджає щастю героїв, возвеличення гуманності, щирості, кохання

Б  утвердження віри в людину, її сміливості, життєлюбності, моральності; за будь-яких обставин людина передусім має залишитися Людиною

В показ цінності простих людських почуттів у надзвичайно складні воєнні часи

Г  утвердження думки про необхідність національної зла­годи українців, про те, що провідною силою для розумної організації українського суспільства є його національна еліта

Д утвердження найвищих ідеалів людяності, моралі, які закладаються в дитинстві; возвеличення краси Десни-дівиці, смуток через нещасливу долю батьків-трудівників

24.Установіть відповідність між письменниками та висловами про них

1 І.С.Нечуй-Левицький

2 Леся Українка

3 П.Мирний

4 О.Кобилянська

 

А «Корифей української прози»

Б «Великий артист зору»

В «...єдиний мужчина в українській літературі»

Г «Гірська орлиця»

Д «Великий сонцепоклонник»

 

 

docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
1256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку