Діагностична робота з всесвітньої історії, 7 клас Тема: Арабський світ. Природно-географічні умови Аравійського півострова. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання.

Про матеріал
Діагностична робота за групами результатів з всесвітньої історії, 7 клас Тема: Арабський світ. Природно-географічні умови Аравійського півострова. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання. Арабський халіфат. Арабо-мусульманська культура.
Перегляд файлу

Діагностична робота з всесвітньої історії, 7 клас

Тема: Арабський світ. Природно-географічні умови Аравійського півострова. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання. Арабський халіфат. Арабо-мусульманська культура.

Завдання до ГР1: Орієнтується в історичному часі та просторі, виявляє взаємозв'язки подій і явищ.

  1. Хронологія подій: Встановіть відповідність між подіями та датами:
    • Виникнення ісламу
    • Перше арабське завоювання
    • Період правління Мухаммада
    • Утворення Арабського халіфату

Дати: 622 р., 630 р., 632-661 рр., 661 р.

  1. Карта подій: На карті покажіть розташування Аравійського півострова, території, які були завойовані арабами у VII-VIII ст., та позначте головні міста того часу (Мекка, Медина, Дамаск, Багдад).

 

 

 

 

  1. Завдання до ГР2: Працює з інформацією історичного та суспільствознавчого змісту та виконай завдання :
    1. Аналіз тексту: Прочитайте уривок із документу про виникнення ісламу. Вкажіть, які ключові ідеї проповідував Мухаммад та як вони вплинули на суспільне життя Аравії._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
    2. Порівняння: Порівняйте арабо-мусульманську культуру та культуру Європи на початку Середньовіччя. Наведіть 2-3 приклади відмінностей у розвитку науки, релігії та мистецтва._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Текст :

Іслам: Проста мова про складні речі

Уявляєш собі велику сім'ю, де всі дуже дружні і люблять один одного? В ісламі ця сім'я називається умма. Всі люди, які вірять в Аллаха, є частиною цієї великої родини.

Хто такий Аллах?

Аллах – це ім'я Бога в ісламі. Він створив все на світі і піклується про нас. Мусульмани вірять, що Аллах є єдиним Богом, всемогутнім і всезнаючим.

Хто такий Мухаммед?

Мухаммед – це пророк, посланник Аллаха. Він жив дуже давно на Аравійському півострові. Аллах передав Мухаммеду важливі послання для людей, які ми тепер знаємо як Коран.

Що таке Коран?

Коран – це священна книга мусульман. У ній записані слова Аллаха, які Мухаммед передав людям. Коран вчить нас, як правильно жити, як бути добрими і справедливими.

П'ять стовпів ісламу

Це як п'ять основних правил, яких дотримуються всі мусульмани:

Шахада: Це означає вимовити: "Немає бога, крім Аллаха, і Мухаммед – посланник Аллаха". Це як сказати: "Я вірю в Аллаха і в Мухаммеда".

Салат: Це п'ять разів на день молитися, звертаючись до Аллаха.

Закят: Це означає віддавати частину своїх грошей нужденним людям.

Саум: Це піст під час місяця Рамадан. Це час, коли мусульмани відмовляються від їжі і пиття від світанку до заходу сонця, щоб бути ближче до Аллаха і відчути голод і спрагу тих, кому пощастило менше.

Хадж: Це паломництво до святого міста Мекка хоча б один раз у житті, якщо є така можливість.

Чому іслам важливий?

Іслам вчить нас бути добрими, справедливими і милосердними. Він об'єднує людей з усього світу в одну велику сім'ю. Мусульмани вірять, що якщо вони будуть слідувати вченням ісламу, то потраплять в рай після смерті.

Пам'ятай: Іслам – це не тільки релігія, це цілий спосіб життя. Мусульмани відзначають свята, дотримуються традицій і допомагають один одному.

Завдання до ГР3: Виявляє здатність до співпраці, толерантність, громадянську позицію.

  1. Групова робота: Обговоріть в групі, як арабські завоювання вплинули на розвиток інших цивілізацій (Персія, Візантія, Іспанія). Яким чином обмін культурними досягненнями впливав на співіснування різних народів?_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2. Толерантність та співпраця: Випишіть основні принципи ісламу, які сприяють міжкультурній співпраці та толерантності. Обговоріть, як ці принципи можуть бути актуальними в сучасному світі.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Підсумкове завдання:

  1. Есе: Напишіть коротке есе на тему: "Вплив арабських завоювань на розвиток науки і культури в Європі та на Близькому Сході". Наведіть приклади з архітектури, математики чи медицини.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Орієнтовані Відповіді на запитання діагностичної роботи з теми "Арабський світ" (7 клас)

Завдання до ГР1: Орієнтується в історичному часі та просторі

  1. Хронологія подій:
    • Виникнення ісламу: 622 р. (початок мусульманського літочислення – Гіджра)
    • Перше арабське завоювання: 630 р. (Мекка завойована Мухаммадом)
    • Період правління Мухаммада: 622-632 рр.
    • Утворення Арабського халіфату: 661 р. (початок правління династії Омейядів)
  2. Карта подій:
    • Аравійський півострів знаходиться між Азією та Африкою, на південь від Месопотамії. Основні міста: Мекка (священне місто ісламу), Медина (місто, куди переселився Мухаммад), Дамаск (столиця Омейядів), Багдад (столиця Аббасидів).

Завдання до ГР2: Працює з інформацією історичного та суспільствознавчого змісту

  1. Аналіз тексту:
    • Ключові ідеї Мухаммада: віра в єдиного Бога (Аллаха), рівність усіх віруючих перед Богом, необхідність милосердя, чесності та справедливості. Ці ідеї об’єднали різноманітні племена Аравії під єдиною релігією та правовим кодексом, що призвело до стабілізації внутрішніх конфліктів та створення єдиної держави.
  2. Порівняння арабо-мусульманської культури та Європи:
    • Наука: в арабському світі розвивалися астрономія, математика, медицина (авторитетний лікар Авіценна), тоді як у Європі цей період був менш розвиненим через вплив ранньосередньовічного феодалізму.
    • Релігія: іслам мав об’єднуючу роль для арабів, тоді як у Європі християнство ще не мало єдиного впливу через поділ на Західну та Східну церкви.
    • Мистецтво: арабо-мусульманська культура славилась архітектурою (мечеті, палаци), в Європі поширювались романський та готичний стилі лише в пізніше Середньовіччя.

Завдання до ГР3: Виявляє здатність до співпраці, толерантність, громадянську позицію

  1. Групова робота:
    • Вплив арабських завоювань: Арабські завоювання сприяли поширенню ісламу та арабської мови, але також забезпечили обмін ідеями між арабами та іншими культурами. Візантія, Персія та Іспанія (Андалусія) стали регіонами, де змішувалися різні традиції. Наприклад, араби зберегли та передали до Європи наукові твори античних мислителів.
  2. Толерантність та співпраця:
    • Основні принципи ісламу, що сприяють співпраці та толерантності: віра в єдиного Бога, підтримка милосердя, обов'язок допомагати нужденним. Наприклад, у багатьох халіфатах толерували християн та євреїв, що дозволяло різним народам жити поруч у мирі.

Підсумкове завдання:

  1. Есе:
    • Вплив арабських завоювань на розвиток науки і культури: Арабські завоювання мали великий вплив на розвиток науки і культури в Європі та на Близькому Сході. Наприклад, араби зберегли спадщину античних мислителів, таких як Арістотель, та розвивали власні наукові досягнення в галузі медицини (Авіценна), математики (впровадження арабських цифр) та астрономії (вдосконалення календаря). Архітектурні стилі, такі як мечеті з мінаретами, стали символом арабської культури.

 

docx
Додано
6 листопада
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку