Діагностична робота за розділами:
«Вступ. Роль книжки в третьому тисячолітті. Скарбниця народних казок».
Мета: перевірка знань, набутих учнями під час вивчення розділів: «Вступ. Роль книжки в третьому тисячолітті. Скарбниця народних казок».
І варіант
1-14 запитання (кожна правильна відповідь по 0,5 б.)
1. Що відносять до художньої літератури?
а) сукупність писаних і друкованих творів, які містять інформацію з різних сфер людської діяльності та мають суспільне значення;
б) казки, легенди, поезії, оповідання, байки тощо;
в) наукова, довідкова, навчальна література.
2. «Зайвий» елемент у будові народної казки:
а) зачин;
б) структура;
в) основна частина;
г) кінцівка.
3. Найпершими з'явилися казки:
а) чарівні;
б) соціально-побутові;
в) про тварин.
4. Назва збірки індійських народних казок "Панчатантра" у перекладі означає:
а) «П'ять кошиків мудрості»;
б) «Гранатовий будиночок»;
в) "Казки для дітей і родини".
5. Японського Хлопчика-Мізинчика звали…
а) Малян;
б) Чандарава;
в) Іссумбосі;
г) Синдбад.
6. Брати Грімм записували народні казки для того, щоб ...
а) скласти казки для власних дітей;
б) розважати і повчати дітей;
в) зберегти німецькі народні казки.
7. Що таке мандрівний сюжет?
а) Протиставлення;
б) Факти біографії письменника;
в) Наявність у різних народів казок з подібними сюжетами;
г) Перегляд сторінок казки.
8. Чому шакал був синього кольору?
а) впав у бочку із фарбою;
б) мав від природи шерсть синього кольору;
в) був посланим Богом,і тому мав такий колір.
9. У нагороду за свою доброту і працю пасербиця отримала
а) Горщик із золотом;
б) Золоту монету;
в) Золотий дощ.
10. «Залишайся в мене, і якщо добре впораєшся з
хатньою роботою, то й тобі добре буде», - мовила (хто?)...
а) мачуха;
б) пані Метелиця;
в) рідна дочка.
11. З чого зробив собі меч Іссумбосі?
а) із зубочистки;
б) із голки;
в) із шпильки.
12. Що включає в себе національна література?
а) сукупність художніх текстів якоїсь країни, її народу;
б) сукупність художніх текстів, створених різними мовами у різних країнах представниками різних націй у різні історичні періоди;
в) сукупність художніх текстів, створених на одному географічному континенті.
13. Звірі покарали Чандараву за те, що:
а) він обманув їх, змусив боятися і принизливо служити йому;
б) Колір його хутра був ненатуральний і дратував звірів;
в) він вигнав своїх родичів-шакалів з лісу.
14. Поміщик вимагав, щоб Малян:
а) малював лише його забаганки;
б) більше малював для селян;
в) вдосконалював свою майстерність.
15-16 запитання (правильно виконане кожне завдання по 1 б.)
15. Знайдіть відповідність (з’єднайте лініями назву казки та якому народові вона належить):
Японська народна казка «Фарбований шакал»
Китайська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»
Арабська народна казка «Пані Метелиця»
Індійська народна казка «Подорожі Синдбада-мореплавця»
Німецька народна казка «Пензлик Маляна»
16. Напишіть, які риси вдачі схвалюються у казці «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»?
17. (3б.) Складіть коротку розповідь (5-6 речень), яка б починалася словами:
Я хочу намалювати чарівним пензликом _______________ для того, щоб ________________
Діагностична робота за розділами:
«Вступ. Роль книжки в третьому тисячолітті. Скарбниця народних казок».
ІІ варіант
1-14 запитання (кожна правильна відповідь по 0,5 б.)
1. Що включає в себе зарубіжна література?
а) сукупність художніх текстів якоїсь країни, її народу;
б) сукупність художніх текстів, створених різними мовами у різних країнах представниками різних націй у різні історичні періоди;
в) сукупність художніх текстів, створених на одному географічному континенті.
2. Оберіть синонім до слова фольклор:
а) народні знання;
б) усна народна творчість;
в) наукові знання.
3. Оберіть рядок, у якому правильно названі різновиди народних казок.
а) міфологічні, про тварин, чарівні;
б) про тварин, чарівні, соціально-побутові;
в) чарівні, героїчні, про тварин.
4. Скільки всього подорожей здійснив Синдбад-мореплавець?
А) 3;
Б) 7;
В) 9.
5. Пані Метелиця була:
а) молодою й гарною;
б) старою з великими руками;
в) старою з великими зубами.
6. Збірка німецьких народних казок братів Грімм має назву:
а) "Казки для дітей і родини";
б) "Лісові мешканці";
в) "Тисяча і одна ніч".
7. Казки народів світу вчать нас бути ...
а) добрими, розумними, працьовитими, милосердними;
б) кмітливими, нетерплячими, байдужими;
в) добрими, неуважними, дбайливими.
8. Три частини казки - це.. (оберіть декілька відповідей)
а) Вступна частина;
б) Кінцівка;
в) Передостання частина;
г) Основна частина;
д) Зачин.
9. Відомими збирачами фольклору були …
а) Чандарава;
б) Момотаро;
в) Пані Метелиця;
г) брати Грімм.
10. «- Ку-ку-рі-ку, дівчина йде!
Багато золота в хату несе!» - заспівав півень про ...
а) Пасербицю;
б) рідну дочку;
в) пані Метелицю.
11. Фольклорні казки спочатку існували в …
а) усній формі;
б) писемній формі;
в) друкованій.
12. У чані, в який стрибнув Чандарава, виявилися:
а) виноградний сік;
б) синя фарба;
в) оливкова олія.
13. Звідки у Маляна взявся чарівний пензлик?
А) знайшов його на вулиці;
Б) отримав у спадок;
В) уві сні подарував пензлик сивий дідусь.
14. Кому казки про Синдбада розповідала Шахразада?
А) Своєму синові;
Б) Своєму батькові;
В) Царю Шахріяру.
15-16 запитання (правильно виконане кожне завдання по 1 б.)
15. Знайдіть відповідність (з’єднайте лініями назву казки з героями, які є у цих казках):
«Фарбований шакал» чоловік, жінка, вельможа, оні
«Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик» Собаки, леви, тигри, пантери
«Пензлик Маляна» мачуха, яблуня, півень, хліб
«Подорожі Синдбада-мореплавця» учитель, поміщик, імператор, селяни
«Пані Метелиця» капітан, карлики, велетень
16. Наводячі приклади з тексту, напишіть характеристику образу Падчерки, з казки «Пані Метелиця».
17. (3б.) Складіть коротку розповідь (5-6 речень), яка б починалася словами:
Я хочу намалювати чарівним пензликом _______________ для того, щоб ___________