З метою формування та розвитку предметних і міжпредметних навичок і умінь, так і з метою системного відстеження індивідуального розвитку здобувача освіти в процесі навчання, з метою фіксації досягнень учнів пропоную завдання з мовно-літературної освітньої галузі для 4 класу за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.Шияна до підручника Ганни Остапенко «Українська мова та читання» (Київ «Світич» 2021)
Діагностична тестова робота №8. (Лексична тема. Енергія. Мовна тема. Дієслово. Неозначена форма дієслова. Часи дієслова ) у двох варіантах містить по шість завдань відповідно до пізнавальної (когнітивної) сфери, які дають змогу шляхом набутого досвіду навчальної діяльності відповідно до поставлених цілей відстежувати опанування навчального досвіду як основи компетентності, вибудувати індивідуальну траєкторію особистості.
Досягнення учнів співвідносяться з характеристикою (описом) очікуваного результату.
За результатом діагностичної роботи учні здійснюють самоаналіз, а вчитель – аналіз рівня досягнення учнів.
Самоаналіз |
Познач V: (Як тобі було виконувати завдання?) |
Мені було дуже легко |
Мені була потрібна допомога вчителя чи однокласників |
Мені було дуже важко |
Рівень реалізації навчальної діяльності |
Рівень результату навчання |
розпізнавання об'єкта вивчення → |
“П” - початковий |
репродуктивний → |
“С” - середній |
продуктивний → |
“Д” - достатній |
продуктивно-творчий → |
“В” - високий |
Діагностична робота №8
№3/п завд. |
Опис вимог (конкретизовані навчальні цілі), рівні досягнення учнів |
ПІБ учня/учениці
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1 |
Знає визначення неозначеної (початкової) форми дієслова. (“П”) |
|
|
|
|
|
|
2 |
Визначає рядок, у якому всі дієслова вжито в неозначеній формі.(“П”) |
|
|
|
|
|
|
3 |
Правильно записує “не” з дієсловами. (“С”) |
|
|
|
|
|
|
4 |
Утворює і записує неозначену форму від поданих дієслів. (“Д”) |
|
|
|
|
|
|
5 |
Записує дієслова у 2 і 3 особі однини та множини теперішнього часу. (“Д”) |
|
|
|
|
|
|
6 |
Пише есе, правильно вживаючи дієслова. (“В”) |
|
|
|
|
|
|
ʼТиждень 28-31 Тема 8. Енергія
Діагностична робота №8
Варіант 1
Тема. Дієслово. Неозначена форма дієслова. Часи дієслова
1. Неозначена (початкова) форма дієслова не вказує ні на час, ні на особу, ні на кількість виконавців дії і відповідає на питання …
А) що робитиме? що робитимуть?
Б) що робити? що зробити?
В) що роблю? що роблять?
2. Познач рядок, в якому всі дієслова вжито в неозначеній формі.
А) складав, стояла, збудували
Б) складає, стоїть, будує
В) складати, стояти, збудувати
3. Спиши поради, розкриваючи дужки
Якщо бажаєш мати енергію для заняття спортом та навчання у школі, (не) відмовляйся від сніданку!
Хто (не)навидить зарядку, позбавляє себе частини енергії.
4. Утвори неозначену форму від поданих дієслів.
Живемо - ________________
Заощаджуєш - ________________
Заробляєте - ________________
Майструє - ________________
5. Запиши подані дієслова у 2 і 3 особі однини та множини теперішнього часу.
Зразок: купувати - (ти)купуєш, (ви)купуєте, (він)купує, (він, вона, воно)купує, (вони)купують.
Працювати - ____________________________________________________
Жартувати - _____________________________________________________
Говорити - ______________________________________________________
6. Напиши есе про те, яким/якою ти будеш, коли тобі виповниться 25 років. Уяви і напиши, яким буде твоє життя. Підкресли всі дієслова.
Тиждень 28-31 Тема 8. Енергія
Діагностична робота №8
Варіант 2
Тема. Дієслово. Неозначена форма дієслова. Часи дієслова
1. Початковою формою дієслова є …
А) неозначена форма
Б) теперішній, минулий, майбутній часи
В) однина, множина
2. Познач рядок, в якому всі дієслова вжито в неозначеній формі.
Б) ходити, виконувати, шанувати
В) ходив, виконала, шанували
3. Спиши поради, розкриваючи дужки
Щоб мати енергію і добре працювати, не слід (не)хтувати відпочинком!
Відчуття втоми виникає в задушливій кімнаті, тож (не)забувай її провітрювати.
4. Утвори неозначену форму від поданих дієслів.
Ходимо - ________________
Клеїш - ________________
Гомонить - ________________
Виробляєте - ________________
5. Запиши подані дієслова у 2 і 3 особі однини та множини теперішнього часу.
Зразок: купувати - (ти)купуєш, (ви)купуєте, (він)купує, (він, вона, воно)купує, (вони)купують.
Допомагати - ____________________________________________________
Радіти - ________________________________________________________
Шанувати- ______________________________________________________
6. Напиши есе про те, яким/якою ти будеш, коли тобі виповниться 25 років. Уяви і напиши, яким буде твоє життя. Підкресли всі дієслова.