Конспект уроку з української мови для 4 класу.
ТЕМА. Змінюю дієслова за числами.
МЕТА. Вчити змінювати дієслова за числами, добирати дієслова заданої форми; розвивати аналітичне мислення, пізнавальну активність, зв’язне мовлення, пам’ять , спостережливість; формувати навички пошукової діяльності; виховувати любов до рідної мови.
ОБЛАДНАННЯ. Кубики Лего, фішки для релаксації, набір слів для вправи з Лего, відеоматеріал, фішки для вправи Світлофор.
ТИП УРОКУ. Урок засвоєння нових знань.
ОСВІТНІ ГАЛУЗІ. Мовно – літературна.
ХІД УРОКУ
І.ВСТУПНА ЧАСТИНА.
1. Емоційне налаштування.
Нейророзминка.
2. Каліграфічна хвилинка. Вправа Сторітелінг.
Єє єм єс єв п’є б’є в’є єднання Європа
Вправа Сторітелінг. До кожної букви у слові Європа підібрати будь – які слова і поєднати їх у текст.
Наприклад: єнот
велосипед
радість
океан
пенал
акваріум
Єнот дуже мріяв помандрувати до океану. В дорогу він взяв із собою пенал із компасом, олівцями. Акваріум з рибкою, яка показувала йому дорогу. Коли вони дійшли до океану, єнот відчув неймовірну радість.
- Які дієслова використали у своїх реченнях?
3. Перевірка домашнього завдання.
- Що таке неозначена форма дієслова?
- Які дієслова неозначеної форми підкреслили у тексті?
- Що ж не можна робити вихованим дітям?
4. Оголошення теми уроку.
- Змінюю дієслова за числами.
5. Релаксація.
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку мови?
ІІ.ОСНОВНА ЧАСТИНА.
Вправа 1 (ст.101)
Читаємо завдання до вправи. Читаємо вірш.
- Що описує Тарас Шевченко?
- Яка пора доби описана?
- Яка картина природи постає перед вами?
- Щоб виконати завдання і виписати дієслова у дві колонки, спочатку прочитаємо правило. (с.102)
- Зав’яжемо вузлики напам’ять, повторіть правило мовчки.
- Розберіть номерки (1, 2), розділіться по парах і розкажіть правило один одному.
- Тепер записуємо дієслова у дві колонки:
Однина Множина
Вправа2 ( з використанням кубиків Лего ).
- Прочитайте завдання.
- Прочитайте вірш.
- Який час доби тут описаний?
- Які слова допомогли це визначити?
- Які дієслова зустрічаються у вірші?
- Підготуйте кубики Лего. Нам потрібно розділи дієслова за числами. Жовтий колір – однина
Синій колір – множина
- Помічник піднімає дієслова, які ви визначили у вірші, а ви показуєте відповідний кубик.
ІІІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Пальчикова гімнастика
ІV. РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ.
- Прочитайте текст вправи і розкажіть , що цікавого ви дізналися.
- Тепер прочитайте текст вголос.
- Бесіда.
- ВІДЕО. Зверніть увагу на екран. Подивіться запис.
- Чи легко на вашу думку, вивчити японські ієрогліфи?
Вправа 5. Виписати з попереднього тексту дієслова у множині в колонку і утворити від них форму однини у другу колонку.
Розділитись за кольорами фішок на групи.
Вправа 6.
Написати повідомлення японським школярам, якою є українська мова.
Представники кожної групи зачитують свої повідомлення.
V. ПІДСУМОК УРОКУ,
- Що вивчали на уроці?
- Що цікавого дізнались про японську мову?
- Метод ПРЕС - Чи важка в порівнянні з японською українська мова?
Я вважаю, що…
Тому, що…
Наприклад, …
Отже, …
- Чи справдились ваші очікування від уроку?
- Покажіть за допомогою фішок, як ви вважаєте, чи старанно ви працювали сьогодні на уроці?
Сторінка 103, Вправа 7. Виписати дієслова, поряд змінити їх за числами.