Діагностичні роботи з хімії 7 клас

Про матеріал
Діагностичні роботи розроблені за 4 видами роботи. Відповідають модельній програмі Григорович, до підручника Мідак.
Перегляд файлу

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

 

Діагностичні роботи

ЗА МОДЕЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ «ХІМІЯ 7-9 КЛАСИ» для закладів загальної середньої освіти (авт..Григорович О.В.)

Підручник:  Хімія: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Мідак Лілія . – Тернопіль: «Астон», 2024.

Підготувала Денисюк Юлія Іванівна

 

Компетентнісний потенціал курсу «Хімія. 7–9 класи»

Ключові

компетентності

Уміння та ставлення в курсі хімії

Вільне володіння державною мовою

Уміння:

  • використовувати україномовні джерела для здобуття інформації природничого

та технічного змісту щодо тем, які потребують пошуку додаткової інформації під час виконання проєктів дослідницького характеру;

  • тлумачити інформацію хімічного змісту, описувати усно чи письмово та аналізувати дослідження мовою природничих наук;
  • чітко, лаконічно й зрозуміло формулювати запитання, думки, аргументувати, доводити правильність тверджень і суджень під час обговорення результатів досліджень та їхньої презентації;
  • інтерпретувати інформацію, подану в інфографіці, таблицях, діаграмах, графіках тощо;
  • поповнювати словниковий запас науковою термінологією українською мовою.

 

Ставлення:

– повага до державної мови, усвідомлення її значення для здійснення різних видів комунікації.

Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної)

та іноземними мовами

Уміння:

  • використовувати навчальні іншомовні джерела для пошуку інформації природничого та технічного змісту щодо тем, які потребують пошуку додаткової інформації під час виконання проєктів дослідницького характеру;
  • аналізувати й оцінювати інформацію хімічного і технічного змісту іноземними мовами, використовуючи іншомовну наукову термінологію;
  • тлумачити рідною мовою усно чи письмово інформацію хімічного змісту, використовуючи наукову термінологію;
  • описувати й аналізувати дослідження усно чи письмово рідною мовою;
  • обговорювати рідною мовою і розв’язувати проблеми природничого змісту, зокрема екологічні;
  • поповнювати словниковий запас науковою термінологією рідною мовою;
  • застосовувати знання з інших мов для пояснення етимології наукових термінів.

Ставлення:

  • цінування здобутків науковців і науковиць, винахідників і винахідниць у природничій галузі, зацікавленість у популяризації науки рідною мовою;
  • розуміння потреби популяризувати здобутки українських науковців і науковиць

у природничій галузі для зарубіжної спільноти іноземними мовами.

Математична компетентність

Уміння:

– оперувати математичними поняттями і величинами під час характеристики природних об’єктів, явищ і технологічних процесів;

 

  • використовувати математичні методи для аналізу та презентації результатів дослідницьких проєктів із використанням графіків, таблиць, діаграм тощо.

Ставлення:

  • оцінювати доцільність використання тих чи тих математичних методів під час виконання проєктів дослідницького характеру.

Компетентності

в галузі природничих наук, техніки

і технологій

Уміння:

  • здійснювати вимірювання, фіксувати результати й оцінювати точність вимірювань;
  • класифікувати об’єкти, явища природи, технологічні процеси;
  • характеризувати об’єкти, пояснювати природні явища та технологічні процеси з використанням мови природничих наук і наукової термінології;
  • використовувати наукові знання, здобутки техніки і технологій для розв’язання навчальних і життєвих проблем;
  • досліджувати природу, самостійно здобувати знання про природу, зокрема експериментально, презентувати результати досліджень.

Ставлення:

  • емоційно-ціннісне сприйняття природи та її пізнання для успішного життя в соціоприродному середовищі;
  • виявлення допитливості й пізнавального інтересу до природничих проблем, цивілізована взаємодія з природою;
  • критичне оцінювання здобутків природничих наук і технологій;
  • усвідомлювати, що знання, зокрема про природу, є продуктом діяльності (переважно експериментальної) наукової спільноти впродовж багатьох століть.

Інноваційність

Уміння:

 описувати тенденції розвитку природничих наук, техніки і технологій;

 

  • генерувати ідеї для виконання проєктів дослідницького характеру за темами, що вивчаються на уроках;
  • генерувати ідеї нових можливих проєктів, виконання яких може допомогти в засвоєнні, тлумаченні й аналізі явищ, що вивчаються на уроках;
  • підтримувати конструктивні ідеї інших осіб, сприяти їх реалізації.

Ставлення:

  • усвідомлення інноваційності як запоруки успіху і конкурентної переваги;
  • оцінювання ризиків утілення ідей і здобутків у галузі природничих наук і техніки, їх упливу на якість життя і стан довкілля;
  • оцінювати ризики щодо можливості виконання запропонованих проєктів.

Екологічна компетентність

Уміння:

  • визначати й аналізувати проблеми довкілля;
  • реагувати на виклики, пов’язані зі станом довкілля;
  • ініціювати розв’язання локальних екологічних проблем, реалізовувати екологічні проєкти;
  • прогнозувати екологічні наслідки результатів діяльності людини;
  • використовувати здобуті знання для тлумачення екологічних проблем, пропонування можливих шляхів їхнього вирішення;
  • споживати природні ресурси в повсякденному житті відповідно до принципів збалансованого природокористування;
  • пропонувати шляхи подолання в суспільстві несправедливості й працювати над розширенням можливостей усіх людей робити внесок у добробут суспільства й екосистем.

Ставлення:

  • усвідомлення важливості раціонального природокористування;
  • оцінювання власних дій у природі з позицій безпеки життєдіяльності, етичних норм і принципів сталого розвитку суспільства;

 

  • цінування розмаїття природи, визнання життя, як найвищої цінності;
  • зіставляти результати власної проєктної діяльності з питаннями раціонального природокористування.

Інформаційно- комунікаційна компетентність

Уміння:

  • здійснювати пошук потрібної інформації, обробляти та презентувати результати проєктної діяльності з використанням інформаційно-комунікаційних технологій;
  • використовувати та створювати цифровий контент хімічного змісту;
  • досліджувати довкілля за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

Ставлення:

  • критичне оцінювання інформації природничого змісту, здобутої з різних джерел;
  • дотримання авторського права, принципів академічної доброчесності й етичної взаємодії у віртуальному просторі;
  • обґрунтовано оцінювати власні результати проєктної діяльності та результати

однокласників / однокласниць.

Навчання впродовж життя

Уміння:

  • визначати цілі навчальної діяльності, способи і засоби їхнього досягнення;
  • планувати й організовувати власну проєктну діяльність;
  • працювати над самовдосконаленням, адаптуватися до змінних умов діяльності;
  • розвивати здібність досліджувати природу;
  • здійснювати рефлексію власної діяльності.

Ставлення:

  • усвідомлювати значення самоосвіти для особистісного розвитку.

Громадянські

та соціальні компетентності

Уміння:

  • поширювати важливу для суспільства інформацію хімічного змісту;
  • брати участь у розв’язанні локальних проблем довкілля й залучати до цього громаду;

 

  • дотримуватися норм законодавства з охорони природи;
  • обстоювати власну позицію щодо прийняття рішень у справі збереження й охорони довкілля, брати участь у природоохоронних заходах;
  • співпрацювати в групі під час розв’язання проблем, досліджень природи, реалізації проектів;
  • застосовувати набутий досвід проведення досліджень і природоохоронної діяльності для збереження власного здоров’я і здоров’я інших осіб;
  • дотримуватися здорового способу життя;
  • переконувати інших щодо пріоритетності збереження здоров’я в інформаційному і технологічному суспільстві;
  • долучатися спільно з іншими молодими людьми та дорослими різних поколінь до суспільних процесів, які ведуть до покращення добробуту суспільства й сталого (збалансованого) майбутнього;
  • працювати індивідуально й колективно в різних масштабах, від локального до глобального, з метою зрозуміти та розв’язати складні проблеми, з якими стикаються спільноти.

Ставлення:

  • визнання існування різних думок і поглядів на проблеми, дотримання принципів демократії під час їх розв’язання;
  • цінування та повага до різних поглядів і різних систем знань;
  • оцінювання впливу досягнень природничих наук і техніки на добробут і здоров’я людини;
  • цінування внеску кожного в діяльність групи;
  • усвідомлення переваги конструктивної співпраці для розв’язання проблем.

Культурна компетентність

Уміння:

– застосовувати досягнення природничих наук і технологій, технічних засобів для втілення мистецьких ідей;

 

  • пояснювати природничо-наукове підґрунтя різних видів мистецтва.

Ставлення:

  • усвідомлення значення хімії в розвитку культури;
  • шанувати науки і хімію зокрема, як складника світової культури.

Підприємливість і фінансова грамотність

Уміння:

  • генерувати, презентувати та реалізовувати ініціативи для вирішення проблем природничого характеру, зокрема в процесі проєктної діяльності;
  • використовувати можливості проектної діяльності для створення цінностей (матеріальних, суспільних, культурних);
  • прогнозувати вплив природничих наук на розвиток технологій, нових напрямів підприємницької діяльності;
  • аналізувати можливість заощадження природних ресурсів і робити відповідні висновки під час вирішення проблем природничого характеру;
  • страхування власного здоров’я і життя тощо;
  • обчислювати економічний ефект ініціатив і діяльності, пов’язаних із реалізацією прикладних наукових рішень.

Ставлення:

  • виявлення конструктивної активності;
  • відповідальність за прийняття виважених рішень під час власної і групової діяльності;
  • усвідомлення значення набутих компетентностей для успішної самореалізації;
  • усвідомлення залежності добробуту і фінансового успіху від рівня оволодіння здобутками сучасної науки і техніки;
  • обстоювати важливість ощадливого та раціонального використання природних ресурсів на

конкретних прикладах із використанням результатів власної проєктної діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностична робота. Тема 1. Хімія. Перші кроки.

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 0,5 б, разом 3 бали)

  1. Наука про властивості речовин та їх перетворення: а) фізика; б) хімія; в) біологія; г) екологія.
  2. Найвідоміший винахід Альфреда Нобеля, який мав велике значення для будівництва і військової справи:  а) вугілля; б) динаміт; в) гіпс; г) крейда.
  3. Становлення хімії, як науки розпочалося у: а) Давньому Єгипті; б) Греції; в) Франції; г) Україні.
  4. Що означає знак  ? а) легкозаймиста речовина;  б) обережно, пожежа! в) небезпека вибуху; г) отрута.
  5. Фізична величина, що є мірою інертності: а) густина; б)  об’єм; в) маса; г) температура.
  6. Метод наукового пізнання, у якому вивчення тіл і явищ відбувається в доцільно вибраних або штучно створених умовах: а) теорія; б) гіпотеза; в) експеримент; г) моделювання.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7  Вставити пропущені слова (3бали)

  1.  Виконуйте лише ті хімічні досліди, які погоджені з _________.
  2.  Дотримуйтеся _________поводження з реактивами, хімічним посудом, лабораторним обладнанням.
  3.  Під час нагрівання розчинів у пробірці користуйтеся _________.

Завдання 8 Встановлення відповідності (3 бали)

8.Виберіть лабораторний посуд і його призначення:

1.

А. Призначена для

демонстрацій реакцій, фільтрування, випарювання

2.

Б. Призначена для

переливання рідини в посуд

3. himmedsnab.ru/wa-data/public/shop/products/63/13/1...

В. Призначений для розміщення у ньому пробірок

4.

Г. Призначена для здійснення хімічний реакцій у невеликих кількостях

5.

Д. Використовують для вимірювання об’єму рідини.

6.

Е. Застосовують

для випарювання розчинів

 

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 Завдання 9. Підпишіть складові частини спиртівки  (3 бали)

 

Запишіть правила роботи зі спиртівкою.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Оцінка  

 

Діагностична робота. Тема 2. Від хімічних елементів до хімічних сполук. 

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 0,5 б, разом 3 бали)

  1. Найменша хімічно неподільна електронейтральна  частинка : а) атом; б) молекула; в) речовина; г) тіло.
  2. Вид атомів з однаковим зарядом ядра:  а) хімічний елемент; б) тіло; в) речовина; г) хімічний символ.
  3. Символи хімічних елементів складаються з однієї або двох літер

і походять від їхніх назв: а) єгипетських; б) грецьких; в) латинських; г) українських.

  1. Горизонтальний ряд в періодичній системі називається:  а) ряд; б) група;  в) період; г) символ.
  2. На сьогодні відомо хімічних елементів: а) 116; б)  118; в) 120; г) 122..
  3. Виберіть металічний елемент; а) Літій; б) Оксиген ; в) Гідроген; г) Нітроген.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7  Спробуйте відновити інформацію (3бали)

Символ

Назва хімічного елементу

Проста речовина

О

 

Кисень

 

Гідроген

 

Cu

 

Мідь

 

Карбон

 

Fe

 

Залізо

 

Нітроген

 

 

Завдання 8 Випишіть окремо формули простих і складних речовин (3 бали)

CaO, Cl2, N2, H2O, Au, HCl.

Прості речовини

Складні речовини

 

 

 

 

 

 

 

 

 Завдання 9. Вкажіть якісний і кількісний склад таких речовин  (3 бали)

Формула речовини

Якісний склад

Кількісний склад

H2O

 

 

NaCl

 

 

H2SO4

 

 

 

 

Запишіть формулу речовини за її вимовою: 

  1.  Аш – три-пе-о-чотири     _______________
  2. Ен- аш – три.__________________________
  3. Алюміній-два-о-три.____________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка

 

Діагностична робота. Тема 3. Досліджуємо речовини та суміші.

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 0,5 б, разом 3 бали)

  1. Характеристики речовини, які не пов’язані зі зміною її хімічного складу: а) фізичні;  б) хімічні; в) молекулярні;  г) біологічні.
  2. До фізичних властивостей речовин належать:  а) агрегатний стан;  б) колір; в) розчинність у воді; г) всі перераховані варіанти.
  3. Чистою речовиною є: а) джерельна вода; б) газована вода;  в) повітря; г) молоко.
  4. Розчин цукру у воді – це суміш; а) суспензія; б) аерозоль;  в) однорідна; г) неоднорідна.
  5. Воду і кухонну сіль можна розділити способом: а) фільтрування; б)  відстоювання; в) випаровування; г) перегонка.
  6. Масова частка компонентів у суміші позначається; а) W; б) m; в) V; г) g.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7  Вставити пропущені слова (3бали)         

  1. Масова частка компонента в суміші — це відношення ________ цього компонента до _______ суміші.
  2. До складу розчину входить розчинник і ___________  __________.
  3. Неоднорідні суміші можна розділити способами: ______________, дія магніту  і ______________.

 

Завдання 8 Встановлення відповідності (3 бали)

8.Виберіть суміш і спосіб її розділення:

1. Суміш спирту і води

А. Дія магніту

2. Суміш кухонної солі і води

Б. Перегонка

3. Суміш піску і залізних ошурок

В. Відстоювання

4. Суміш олії і води

Г. Випарювання

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 Завдання 9.  Спробуйте відновити інформацію (3бали)

Заповніть пропущені клітинки, зробивши відповідні розрахунки.

№ п/п

Маса компонента 1, г

Маса компонента 2, г

Маса суміші, г

Масова частка компонента 1 в  суміші, %

1

12

 

65

 

2

 

95

120

 

3

 

55

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка   

Діагностична робота. Тема 4. Моделюємо фізичні та хімічні явища.

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 0,5 б, разом 3 бали)

  1. Явища, під час перебігу яких не відбуваються зміни хімічного складу речовин: а) фізичні;  б) хімічні; в) географічні;  г) біологічні.
  2. До фізичного явища належить:  а) спалювання деревини;  б) скисання молока; в) випаровування води; г) іржавіння заліза.
  3. Хімічним явищем є:  а) спалювання деревини;  б) поширення запаху; в) випаровування води; г) утворення туману.
  4. Речовини, які утворюються в результаті реакції ; а) реагенти; б) продукти реакції;  в) суміші; г) компоненти.
  5. У схемі реакції Mg + Cl2 = MgCl2 продуктом реакції є : а) Mg; б) Cl2; в) MgCl2; г) 2.
  6. Реакції, під час яких з одного реагента утворюються два і більше називаються ; а) сполучення; б) заміщення ; в) обміну; г) розкладу.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7  Вставити пропущені слова (3бали)         

  1. Хімічне рівняння — це запис хімічної реакції за допомогою _________  _________ реагентів і продуктів, який відповідає закону збереження маси речовин.
  2. Закон збереження читається: Маса вихідних речовин (реагентів) дорівнює _________ __________ реакції.
  3. Ознакою реакції взаємодії соди і оцту є  _________    _____.

 

Завдання 8 Встановлення відповідності (3 бали)

8.Встановіть відповідність між схемою реакції і її типом:

1. MgO + 2HCI →MgCl2 + H2O

А. Заміщення

2. 2СаО → 2Са + О2

Б. Сполучення

3. СаО + СО2 → СаСО3

В. Обміну

4. 2Na + 2H2O → 2NaOH + H2

Г. Розкладу

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 Завдання 9.  Спробуйте відновити інформацію (3бали)

Перетворіть схеми реакцій на хімічні рівняння

Аg + Сl2 → АgСl

СuО + Н2 → Сu + Н2O

Mg +Ν2 → Мg3N2

КСlО3 → КСl + О2

Na + H2O → NaOH + H2

B + S → B2S3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка 

На допомогу для учня !!!

Хімічна формула

Хімічні формули речовин - Хімія. 7 клас. Дячук

 

Масова частка речовини у розчині

Розрахунки з використанням масової частки розчиненої речовини » mozok.click

 

Типи хімічних реакцій

 

 

 

 

 

Алгоритми опрацювання табличних величин. | Тест на 8 запитань. Інформатика

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ірина Грабовецька
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Денисюк Юля
Додано
8 жовтня
Переглядів
5146
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку